حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

کتاب چهارم، برامدن مردم، مقدمه ۱۸

کتاب چهارم، برآمدن مردم، مقدمه 18


به بیانی نزدیک می شوم که به امید خدا، در آینه روشن آن، ناظر تصویر روزگار تاریخ کنونی خویش خواهیم شد و آن توجه خاص به اسناد کاملی است که به صورت مکتوب از قلم مدیران و کارگردانان دوره قاجار به جا مانده است. باید تذکر دهم که بنیان اندیشی با مراتبی توضیح داده می شود که با ورود به ضمائم مدنی، در قریب ۳۰۰ یادداشت، به بررسی و بود و نبود و سلامت یا تشکیک در هویت ابزار و اثاری پرداخته است که در موقف خود، فی المثل چون برخورد با تاریخچه نگارش و ظهور خط و قلم، و یا دعوت به ادای پاسخ این سئوال، که از چه راه بر مکتوبات کهن مانده بر سنگ ها، معادل معنایی نهاده اند، کسانی را از گسستن پایه های مسندی هراسان کرده است که بر آن تکیه زده اند. مورخ بنیان اندیش در جایگاه خویش مسحور و یا مغلوب عناوین و البسه و مرقومات و مرقعات مدعیانی نمی شود که بی دقیقه ای توقف و تجسس در سلامت آن ها، ورای اسنادی مملو از مفروضات ناممکن گرداگرد خویش سنگر گرفته اند.

«محمد حسن خان مقدم، ملقب و مشهور به صنیع الدوله و اعتمادالسلطنه پسر حاجی علی خان مقدم مراغه ای، حاجب الدوله (فراش باشی) ناصرالدین شاه قاجار در شب بیست و یکم شعبان 1259 و یا به قولی در بیست و یکم شعبان 1256 ه. ق. در تهران دیده به دنیا گشود. مادر محمد حسن خان خورشید خانم نام داشت و از نواده های مصطفی قلی خان برادر آقا محمدخان قاجار بود. محمد حسن خان در نخستین دوره تأسیس مدرسه دارالفنون به سال 1267 ه. ق. به سن 9 سالگی وارد آن مدرسه در رشته نظام شد و پس از دو سال به منصب وکیلی «گروهبانی» در رشته پیاده نظام ارتقا یافت و از این تاریخ تا واپسین لحظات حیات متوالیا مصدر خدمات دولتی و مشاغل دیوانی و درباری و از جمله عضویت در انجمن آسیایی فرانسه و روس و لندن بود. محمد حسن خان در سال 1288 ه. ق. ملقب به صنیع الدوله گردید و در سال 1304 لقب اعتماد السلطنه گرفت. وی مدت 25 سال نیز روزنامه خوان روزنامه های اروپا و دادن هر گونه اخبار به ناصرالدین شاه بود. علی رغم بدگمانی بعضی ها نسبت به وی و آثارش شخصیتی مطلع و آگاه و صاحب خط و ربط در تاریخ و فرهنگ بود. در میان کتاب های او روزنامه خاطرات و مطلع الشمس و چند اثر دیگر چون خلسه از همه مشهورترند. اعتمادالسلطنه در 13 نوروز 1275 شمسی برابر با 19 شوال 1313ه ق پس از بازگشت از زیارت شاهزاده عبدالعظیم به منزل دار فانی را وداع گفت». (محمدحسن خان صنیع الدوله، مطلع الشمس تاریخ ارض اقدس و مشهد مقدس، مطلب روکش جلد)

این شرح حال و زندگی نامه رسمی اعتماد السلطنه است که لااقل 20 عنوان کتاب در مدارج و مسائل گوناگون، در خورجین فرهنگی خود ذخیره دارد که عمده ترین آن ها را چنین شناسایی کرده اند: شرح احوال صدر اعظم های قاجار. تاریخ اشکانیان. رساله انحصار تنباکو. شجره قاجار. تاریخ اسکندر. مطلع الشمس در 3 جلد. مرآت البلدان. تاریخ منتظم ناصری. روزنامه خاطرات. المآثر و الاثار و... اعتماد السلطنه کتاب ساز قهاری است و همان نگاه به تاریخ اشکانیان، جایگاه و چند و چون وظایف او، از جمله دلیل پذیرش در انجمن آسیایی چند کشور را آشکار می کند. اعتماد السلطنه در روزنامه خاطرات لااقل در 20 نقل گوناگون از به خدمت گرفته شدن برای تدوین و تولید مکتوبات گوناگون خبر می دهد.

جمعه هفتم ربیع الاول سال 1304 قمری. شاه سوار شدند . طرف رودخانه کرج رفتند. فراش سوار و کالسکه عمله خلوت به احضار من آمد. با عارف خان مشغول نوشتن وقایع سنه 61 هجری شدم. الحمد لله قریب به اتمام است.
پنج شنبه دوم جمادی الاولی سال 1304 هجری قمری.
صبح دارالترجمه خدمت شاه رسیدم. خلق شان به تر بود. دست شان درد می کند. فرمودند شب حاضر باشم. شب که رفتم رساله وقایع سنه 61 هجری که فرموده بودند بنویسم چهار ماه زحمت کشیدم و نوشتم. امشب بردم و تسلیم نمودم.

چهار شنبه دوم ذی الحجه سنه ۱۳۱۱ هجری قمری. اامروز جلد سوم شرح حال مادموازل مونت پانسیر را شروع کردم و یوسف را هم شلاق زیادی زدم... گرچه رساله ای که در باب ختان نوشته بودم تمامش را شاه نخوانده بود و من قسم خوردم که من بعد برای شاه هیچ چیز ننویسم زیرا که دوره و زمانه طوری شده که مشک را با پشک فرقی نیست چون این کتاب مادموازل را شروع کرده ام می نویسم و ان شاء‌الله من بعد هیچ چیز دیگر برای شاه نخواهم نوشت و اگر دماغم برسد من بعد تصنیف و تالیفی بکنم از برای دول خارجه است نه از برای ایران. چنان چه تاریخ مرو را که دولت روس از من خواسته بود تالیف خواهم کرد و خواهم فرستاد تا قدر من در آن جا معلوم بشود نه در ایران ویران که هرکس خرتر است فاضل تر است و هرکس خائن تر است معتبرتر است.

یک شنبه 20 شعبان 1309 هجری قمری. مراجعت به منزل شد. عصر منزل امین السلطان رفتم. کتاب «تاریخ صدور قاجاریه» که به اسم ایشان تالیف کرده بودم رساندم و به منزل مراجعه نمودم.

حضرات علما و مورخین کپی بردار از مکتوبات قدما می توانند با میزان قدمت و منبع اغلب داستان های مذهبی و اجتماعی مورد وثوق خویش آشنا شوند و بیش از این در مقابله با بنیان این اندیشه مشغول نباشند که می کوشد ما را از آسیب های تفرقه های همه جانبه مصون و دور نگه دارد. اعتماد السلطنه اعتراف مستقیم تری از کتاب نویسی مزدورانه و به نام دیگران در برابر وجوهات را ارائه می دهد.

یک شنبه 20 شعبان 1309 هجری قمری. مراجعت به منزل شد. عصر منزل امین السلطان رفتم. کتاب تاریخ صدور قاجاریه که به اسم ایشان تالیف کرده بودم رساندم و به منزل مراجعه نمودم.

اشارات اعتماد السلطنه به مشغولیت های فراوان خویش در تالیف و تدوین کتب گوناگون، در روزنامه خاطرات، بیش از حد تکرار در این وبلاگ است و در عین حال احتمالا اگر حتی به گوشه هایی از آن ها دقیق شویم رد پای غریبگان را در چمنزار تاریخ خود شناسایی خواهیم کرد.

13 رجب سال 1299 قمری. میلاد حضرت علی بن ابی طالب و عیذ بزرگ شیعه است. این عید را ناصرالدین شاه ایجاد نمود و الا در ایران

رسم نبود. صبح رفتم احوال پرسی امین الملک.

مثلا اگر به همین نقل و تاریخ مندرج درآن سخت بگیریم آن گاه باید از اعتماد السلطنه و ناصرالدین شاه بپرسیم  که اگر به روز و تاریخ میلاد امام علی آگاهی پیشین داشته اند، پس چه گونه ناصرالدین شاه را بانی و مبدع مراسم آن اعلام می کنند؟ به هر حال گفت و گو از رخ داده های اعماق تاریخ نیست و شرحی از  حوادث و مطالبی مرتبط با تحرکات تاریخی در 125 سال پیش در جریان است. قصدم این است که اسناد مربوط به دوران نزدیک را تا آن جا که میسر شود کم تر ارائه کنم و مشتاقان را بخوانم که با تعقیب مستندات فراوان و موجود، قاطعانه مطالب مربوط به تاریخ معاصر را دنبال کنند.



این نقشه مسیر رفت و برگشت ناصرالدین شاه به مشهد است. مسیر کوتاه همین که به دامغان می رسد به سوی مرز روسیه تغییر جهت  می دهد و شاه را از راه قوچان و دره گز به مقصد می رساند و خط سیر پایین، که مربوط به بازگشت است، بیش و کم از مناطقی می گذرد که امروزه نیز معمول است. اگر بخواهم تنها با ارائه یک دلیل گزارش این سفر را از زندگانی سلطان صاحب قران خذف کنم، کافی است از جنون او در ثبت سیمای خویش بر کاغذ عکاسی بنویسم، به  مقیاسی که گفته اند در آلبوم عصرقاجار تعداد عکس های ناصرالدین شاه با تمام چهره های دیگر برابر است. اینک باید به این واقعیت رسوا کننده  میدان دهیم که حتی یک تصویر از شاه در راه سفر چند ماهه به مشهد، مثلا در حالت دست به سینه در حرم وجود ندارد، هرچند سفر یک روزه خود، از سلطنت آباد تا جاجرود را از طریق نمایش آلبومی از عکس های گوناگون به ثبت رسانده است؟!! آنان که از شهوت تصویر برداری از خویش نزد ناصر الدین شاه باخبرند، نبودن یک عکس در مسیر سفر به خراسان را دلی ل مطمئن و منقنی در رد انجام این سفر زیارتی می پذیرند. حاصل تهیه و تدوین این سفر خیالی، ظهور کتاب ۳ جلدی و متورم مطلع الشمس است که در خلال آن قریب ۳۵۰۰ کتاب و رساله قدیم، افزون بر ۶۰ هزار شخصیت تاریخی از حوزه ها و ادوار گوناگون و زدیک به ۸۰۰۰ مکان و منطقه جغرافیایی فعال و نیمه متحرک در مسیر تهران تا مشهد معرفی می کند.


روزنامه اعتماد السلطنه

مجلد اول

از 19 ربیع الثانی 1298 قمری (برابر اول فروردین 1260 شمسی)

تا دوشنبه 29 ربیع الثانی 1299 (برابر 29 اسفند 1260 شمسی)

 (برابر نهادهای شمسی استخراج این جانب و در اصل از نهم ثبت شده که اشتباه است.)

«می خواستم روزنامه  مفصل بنویسم و از وقایع عالم که در ظرف سنه ماضیه روی داده شرحی بنگارم که دیباچه و مقدمه برای وقایع هذه السنه شود. چون مطلب به اطناب می کشید در لایحه ی دیگر خواهم نوشت. این کتابچه را منحصر می کنم به آن چه در ابتدای هذه السنه ی ئیلان ئیل در دربار دولت ایران رو داده و بعضی حوادث و وقایع متفرقه که در کلیه ی عالم اتفاق افتاده، در این ضمن بعضی گزارشات شخصی خود [را] انشاالله به انتها خواهم رساند.

یک شنبه 19 ربیع الثانی 1298 هجری مطابق 21 مارس 1881 مسیحی - چهار ساعت کم و بیش تحویل شمس به حمل شد که ابتدای سنه ی دولتی ایران اول سنه ی ئیلان ئیل ترکی است. علی الرسم سلام تحویل در تالار مشهور به عاج در حضور پادشاه عصر السلطان ناصرالدین قاجار منعقد شد. علما [و] سادات و اعاظم که در حضور بودند: جناب آقا سید صادق مجتهد سلمه الله، امام جمعه ی طهران، میرزا زین العابدین که سمت دامادی به پادشاه دارد، حاجی آقا محمد نجم آبادی، حاجی آقا محمد کرمانشاهی و غیره و غیره، شاه زادگان یعنی اولاد پادشاه حی: مظفرالدین میرزا ولیعهد، سلطان مسعود میرزا ظل السلطان، کامران میرزا نایب السلطنه، شاهزادگان دیگر از اعمام و بنی اعمام جمعی، وزرا: میرزا یوسف آشتیانی مستوفی الممالک وزیر داخله، میرزا حسین خان مشیرالدوله سپهسالار قزوینی که الحال بیکار است، میرزا سعید خان اشقلی گرمرودی وزیر امور خارجه، معزالدوله بهرام میرزا ابن عباس میرزا نایب السلطنه عم پادشاه وزیر عدلیه، میرزا عبدالوهاب خان نصیرالدوله شیرازی وزیر تجارت، وزارت جنگ متعلق به کامران میرزا نایب السلطنه ولد شاه است، میرزا علی جان لواسانی امین الملک وزیر وظایف و مدیر مجلس شورای دولتی، آقا ابراهیم گرجی ملقب به امین السلطان خزانه دار یعنی مالیه بل که همه کاره ی دولت، علی قلی خان مازندرانی مخبرالدوله وزیر علوم و تلگراف خانه ها. جمعیت اعیان و اشراف و سایر رجال دولت و متفرقه آن چه تخمینا دیدم سیصد نفر می شدند. در این سلام از اتفاقات که روی داد این بود: این دو فرزند شاه که شاید در موقعی شرح حال آن ها را مفصلا بنگارم در کمال بی قیدی و غرور و تکبر و خودسری به عمل آمدند و به چه دلیل بایداین ها این قسم شده باشند، در موقع خود بنویسم، اما کلیه می گویم ایران به هیچ وجه در قید تربیت اولاد نمی باشند. خداوند وجود پادشاه را سلامت بدارد که از صفات حسنه که فی الواقع وجود شریف این پادشاه دارد طبیعی است نه تربیتی. خلاصه ظل السلطان سنا بزرگ تر است، اما ولیعهد منصبا. نایب السلطنه که حالا وزیر جنگ است و کوچک تر از هر دو به واسطه این که همیشه به پایتخت بود و ولد کوچک است زیاد به خود مغرور است. نایب السلطنه در جای مخصوص وزارت جنگ یعنی در صف نظامی ها ایستاده بود. طرف یسار که مغرور به مکنت زیاد و مساعدت بخت است و این که خود را اسن اولاد می داند میمنه را اختیار ظل السلطان کرد. اما شخص ولیعهد که منصب بزرگ دولتی دارد و خوش بخت آتیه در این اوقات به واسطه ی حوادث آذربایجان موقتا طهران تشریف دارد لابد جلو ایستاد در همان ردیف، یعنی مقابل نقطه ای که میرزا سعیدخان وزیر خارجه ایستاده بود که مناسب شان ولیعهد نبود، به واسطه ی نبودن در پایتخت و نداشتن قید دربار، انشاالله کینه نشود که چه جای بد به او داده شد. من مشعوف می شدم والا این کینه به یقین که از برای ایران در آتیه مفید نیست. امپراطور الکساندر دوم از خانواده ی رومانف پادشاه روس که چند روز قبل به دست ملعونی که جنس بابی های ایران هستند مقتول شده بود، دربار دولت ایران مدت یک ماه به واسطه ی خصوصیت نامه که با روس داشتید به حالت عزا خود را قرار دادند و این اول دفعه است که دولت ایران ملتفت این قسم خصوصیت ها با سلاطین فرنگ شده است. میرزا حسین خان سپه سالار می گوید من به خیال پادشاه انداختم که این رسم را پیشنهاد سازد. میرزا سعیدخان می گوید من چنین صلاح دیدم. گمان ام این است هیچ یک این کار را نکرده خود پادشاه که هزار مرتبه مشاعر و عقل اش از وزرا زیادتر است به فراست طبع همایون این حکم را فرمودند. به این جهات نقاره خانه که معمول بود در اعیاد زده می شد، آتش بازی و چراغان که رسم بود، متروک شد.

دوشنبه 20 ربیع الاول سال ۱۲۹۸ هجری قمری - سلام عام در تالار تخت مرمر منعقد شد. سفرای خارجه به هیئت اجماع حضور آمدند. سفیر کبیر عثمانی از طرف سفرا و وزرای مختار تهنیت عید گفت به زبان فرانسه و جواب شنید. بعد ایلچی روس را تنهایی احضار کردند. خیلی تاسف خودشان در مقدمه ی قتل امپراطور روس اظهار فرمودند. میرزا حسین خان سپهسالار به جهت تعزیت امپراطور روس الکساندر سوم و تهنیت جلوس او مامور پطربوغ است که چند روز دیگر خواهد رفت. امروز در سلام تخت مرمر ولیعهد خفتی به ظل السلطان داده بود که تلافی روز تحویل شد. جایی که به جهت ولیعهد و ظل السلطان قرار داده بودند جلوی تخت تکیه به دو ستون بود. ولیعهد قدری دیرتر حاضر شد. وقتی که ظل السلطان ایستاده بود در جای خود آن وقت پسر خود محمدعلی میرزا را که طفل هشت ساله است به جای خود در ردیف ظل السلطان جای داد و خود پهلوی تخت ایستاد». (اعتمادالسلطنه، روزنامه ی خاطرات، ص 63)

اعتماد السلطنه روزنامه خاطرات خود را در فصول گوناگون و به صورت سالانه تنظیم کرده است با این تفاوت قابل توجه کوچک که روز شمار حوادث او بر مبنای سال قمری، ولی تقسیم بندی آن بر اساس سال شمار شمسی است: از اول فروردین تا ۲۹ اسفند هر سال! محمد خسن خان حتی روز تولد خود را بر اساس سال شمار هجری قمری می شناسد و به معادل شمسی ان اشاره ندارد، در این صورت از چه راه با تحولات تقویم شمسی، تا میزان ساعت و دقیقه ورود خورشید به برج حمل  آشنا بوده است. آیا چنین امر ناممکنی در سرزمینی که تا زمان رضا شاه حتی برگ نوشته آزادی با منبع تقویم شمسی نمی یابیم، این چشم بندی محمد حسن خان به ما خبر نمی دهد که این یادداشت ها را به نام او و در دوران پهلوی ها تدوین و تنظیم کرده اند؟!

پنج شنبه ۲۰ شعبان سنه ۱۲۹۰ هجری قمری. امروز چون مقارن بود با روز تولد من که بیستم شعبان متولد شدم. خواستم اسماعیل آیاد بروم. حوصله نکردم. درب خانه رفتم. مراجعت به باغچه نمودم.

آیا به عمق فاجعه پی می برید؟ بدین ترتیب اعتماد السلطنه هرگز روز واقعی تولد خود را که فقط با احتساب گردش خورشیدی زمان ممکن می شود، نمی شناخته و غریب تر این که در سراسر خاطرات برابر نهادهای تاریخ قمری را با سال شمار میلادی ارائه می دهد! یادداشت های او به ما گوشزد می کند که روز شمار شمسی در خاطرات را تنها به آن قصد به میدان فرستاده اند که نوروز باستانی مدارکی برای خود دست و پا کند. (ادامه دارد)


نظرات 39 + ارسال نظر
*** سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 06:35 ق.ظ

خسته نباشید استاد.
چقدر دوست داشتم دقت موشکافانه شما را داشتم.اگه ریاضی میخوندید بزرگترین ریاضی دان قرن بودید.
دقت شما در این سن حیرت انگیزه
موفق باشید

آزاده /ق سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 06:50 ق.ظ

هارون یشایایی ، یک ایرانی یهودی الاصل است .. نه ، یک یهودی الاصل ایرانی ست . فرقی نمی کند خواجه علی .. چه علی خواجه .مهم ، کروموزوم هارونی ست . هارون یشایایی یک یهودی تبار از تیره میزراهی ست .. میزراهی ، اشکنازی یا شاید هم سفاردی ، واقعا اهمیتی ندارد .
هارون یشایایی یک یهودی ست . دانش آموخته مکتب سلیمان حییم . جهان سیاست را با دالان حزب توده کشف کرد و شجره نامه "رفیق " ناصر و دیگر رفقا را مثل کف دست می شناخت . در تجمع ضد فاشیستی هم شرکت داشته . اما هیچ کس به درستی نمی داند ، آن روزی که سپیده دمش با زنده باد بر مصدق آغاز گشت و با مرگ بر مصدق ختم به شب شد چندبار پلکان را بقصد نصب کردن بیرق سپید بر بام دفتر حزب توده طی کرده .
هارون ، دست به دعوایش همیشه به راه است . با پورپیرار هم بر سرکتاب " فرزندان استر " شاخ به شاخ شده ، ظاهرا .
هارون ، احمدی نژاد را که حالا میان جهود اسرائیل به هامان شریر فارس نامی بهم زده بابت افسانه خواندن هولوکاست ملامت کرده و هلوکاست هیتلری را با فاجعه حلبچه صدام مترادف کرده است . منصور ارضی را هم نهیب زده که چرا لقب یهود را حراج این و آن می کند .
یخه پرویز شیخ طادی را هم گرفته . و به یادداشت منتقدانه بسیج دانشجویی در یک تارنما وقعی ننهاد و اجازه داد بسیج دانشجویی از شوق صیدهای شکارچی شنبه ، چرخاچرخ بزند. شکارچی شنبه با هنرنمایی " دارین حمزه " که حضرت حافظ او را با ایران آشنا کرد بنا به پوزخند پنهان ویکی پدیا .
یشایایی البته دستی در هنر هم دارد . شامه برگشت پول با سود چند برابر در ریسک سرمایه گذاری بر افراد خاص با پروژه های خاص . تجربه ای مشترک در "" فیلم کیمیا "" با احمدرضا درویش >> سجل درویش در ثبت احوال همدان مهر خورد . احمدرضا درویش فیلم های زیادی در زمینه جنگ تولید کرده و در هر فیلم تلاش فراوانی کرده که گوشه ای از مظلومیت خرمشهر را به تصویر بکشد و این محرومیت چنان قد کشید تا رسید به کپر عرب پول دوست در فیلم دوئل .
درویش ، اساطیر بنی اسرائیل را را هم دست‌مایه فیلم هایش قرار داده . در " سرزمین خورشید " موسی را به آب می اندازد و می سپارد به یهوه تا اینبار بجای فرعون ، از دست فرزندان آشور درامان بماند . در امضای کات فیلم های احمدرضا درویش ، یک نام به چشم می خورد محمد جهان آرا >> محمد جهان آرا ، سیـــــــــد محمد جهان آرا مرثیه آشنای ممد نبودی ببینی آرزوی دیدن خرمشهر آزاد تحت امرت را به گور بردی . زنان خرمشهر بیشتر ترجیح می دادند خرید خود را هر زمان که وی در مغازه پشت دخل نشسته بود انجام دهند ، پدر تندمزاجش ، مشتری پران بود . سید ممد برخلاف پدر , آرام ،دوست داشتنی و صبور بود .
تا محمد جهان آرا در چهارشنبه سیاه خودش را برای استغاثه : « توروخدا بروید بگویید بر خرم شهر چه گذشت » آماده کند نیروها از لرستان ، همدان ، اراک کرمان و شیراز رسیده بودند تازه نفس . اکراد کرمانشاه و ایلام هم دعوتش را لبیک گفته بودند .
فرمانده جهان آرا .. سیــد محمد جهان آرا که در میان یاران همرزمش به عرب کش شهره بود و مانند" لعنتی های بی آبرو" ، هر فارس را بدهکار صد سر عرب می دانست . شب ها به شکار عرب می رفت با الهام ازمستند حقیقی کشتار دیریاسین و کفر قاسم . برابری قومی که وعده اش را پیش از انقلاب پورپیرار و یشایایی ، کیانوری ، فرخ نگهدار .. عسگر اولادی و نائب امام زمان در گوش مردم خوانده بودند را به آپارتاید سنجاق زند .
ویکی پدیا چون همیشه به وظیفه اش خوب عمل کرده و می داند که چطور بدون یک مقاله جانبدارنه برای محمد جهان آرا سنگ تمام بگذارد . برای بن ساره >> ساره نام مادر جهان آراست . شه مادر سه فرزند رشیدی که به انقلاب هدیه کرد . در سال کهن ، مرغ عزایش را خوردند .
آخرش :
هارون یشایایی برای تهیه " فیلم کیمیا " چک کشید ، بدون اینکه توضیحی برای این اقدامش داشته باشد. امروز دیگر می توانم درک کنم کیمیا و شکارچی شنبه که برخی آن را تاثیر پذیری از کشفیات ناصر پورپیرار می دانند شباهت های قریبی دارند .
آقای یشایایی یک عذرخواهی از بابت همکاری با احمدرضا درویش به خرمشهر بدهکار است . بد نیست کفاره این گناه را ، با سی سکه سیاه صدقه بدهد به جهودان همیشه مستمند .
هرچند که این نظر طولانی ربطی به یادداشت فوق و این وبلاگ ندارد !!! اما به مثابه یک تخلیه هیجانی است . یادت که نرفته هارون ، زمانی به تعارف نوشتی : " پورپیرار در کتاب استر ، عقده گشایی کرده ."
عجب احساس مشترکی ، من و شما و آقای پورپیرار در کاهش نفرت های درونی مان در سایه تماشای نحوه انتقام‌گیری دیدگان فضول دیگران .
اما سوای این دلخوری ها ، به احترام هارون یشایایی نازنین .. خبردار .

reza سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 08:42 ق.ظ


دکتر احمدی نژاد افزود: فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داده

رییس جمهور، گفت: ملت ایران پس از پذیرش اسلام مشاهده کرد که حکومت دوباره به دست امویان و عباسیان افتاد که بویی از راه و مرام پیامبر نبرده بودند و آنها بر ملت ایران نیز حاکم شده، شخصیت ملت را تحقیر و استعدادهایش را لگد مال کردند و در این شرایط این فردوسی بود که هویت موحد ،‌عدالت خواه، آزادی طلب و انسانی ملت ایران را مجدداً احیا کرد .

دکتر احمدی نژاد افزود: فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داده و بار حقیقی این مکتب را از دوش نااهلان برداشته و بر دوش ملت ایران گذاشت و این ملت نیز الحق به خوبی از عهده ایفای این مسئولیت برآمد.

آشنای قدیمی سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 11:48 ق.ظ

عکس کامل دیده نمیشه بالاخص بخش بالایی عکس

آشنا سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 01:13 ب.ظ

ترجمه یه متن

هارون یشایایی تهیه کننده فیلم فارسی است که احتمالا"بعد از انقلاب وارد این حرفه شده.منصور ارضی مداحی است که آقای هارون را از تریبون مداحی یهودی،یهودی صفت،یهودی امت نامید .آقای شیخ طادی به خاطر ساخت فیلم شکارچی شنبه مورد انتقاد جناب هارون خان قرار می گیرد.آقای هارون به نظرات جناب آقای احمدی نژاد در مورد هلوکاست نیز اعتراض می کنه.حالا با این اطلاعات دوباره مطلب آزاده خانم را بخوانید حتما" متوجه می شوید که هیچ نگفته.به این میگن ادبیات سرکار بری.
فقط نمی دونم اگر جناب جهان آرا را می شناسه چرا زندگی ایشونو از پاچال دکان باباش روایت می کنه واز زمان کار ایشان بر روی دریا حرفی نمی زنه ؟ شاید ایشون را نمی شناسه واسم بردن از این سردار اون هم به طریق فوق برای تقویت تفرقه ونفاق باشه. به هر حال آزاده خانم باز هم بنویس به قول استاد با هر کامنت بیشتر از قبل شناخته می شی.
یه سوال اگه ممکنه جوابش بده آزاده خانم آیا شما ازدواج کرده اید؟

یانار سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 02:35 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
استاد گرامی
اگر اجازه بفرمایید بنده قصد ترجمه مستند تخت گاه هیچکس
به روسی را دارم، البته اگر ترجمه نشده باشد. آیا متن آن مستند به صورت word یا PDF هست؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

آقای یانار. مسلما به روسی ترجمه نشده. پی. دی. اف متن هم حاضر است. به گمانم به تر است استاد غفوری نازنین را در جریان بگذارید و از نظر فنی با ایشان هماهنگ کنید.
moji_gimi@yahoo.com
ممنون

فریبا حاجی زاده سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 02:43 ب.ظ http://monhaniezehn.blogfa.com

از اولین برنامه و یا شاید ماموریتهای جناب رییس جمهور تشدید احساسات ناسیونالیستی فارس بوده است و قرائین زیادی بر این امر وجود دارد. افاضات اخیر ایشان در خصوص شاهنامه نیز مطلب جدیدی نیست.
تقویت احساسات ملی مردم ایران و احساس برتری در مسلمانی منجر منزوی شدن بیش از پیش این ملت در میان جامعه مسلمین خواهد شد. باید از خود پرسید ایشان و دارو دسته اش دنبال چه هدفی هستند!؟
نقطه مضحک این قضایا آنجاست که ملتی گمان میکردند راه ایشان جدا از راه آن همتایش است که شعار جمهوری ایران میداد!

فریبا حاجی زاده سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 02:49 ب.ظ http://monhaniezehn.blogfa.com

استاد عزیز
زمانی افاضات از این دست آقای دکتر را با اغماض به حساب اعتقاد وی (ولو جاهلانه) می گذاشتید و نه غرض، آیا همچنان بر عقیده سابق خود مصر هستید؟

خانم حاجی زاده. تجارب تاریخی تنها از این دست برهم انباشته می شود.

شهاب سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 05:08 ب.ظ

با سلام
استاد از آخرین پاراگراف برایم سوالی ایجاد شد، و آن اینکه چیزی که امروز بنام "جشن نوروز" می شناسیم، دقیقا از چه زمانی باب شده؟ یعنی در زمان کودکی خود شما و نیز خاطرات کودکی بزرگان شما در آن زمان چه ردی از "نوروز" بود(بخصوص در میان غیر یهودیان و با توجه به تقارن با عید پسح)؟

آقای شهاب. نوروز هم مانند عوارض دیگر همراه باستان شناسی و قصه های هخامنشی و کورش و داریوش و زردشتیگری و درویشی و غیره زادگان و کودکان قد و نیم قد کنیسه اند و عمر درازی ندارند. به همین دلیل است که می توان با نظر به سعی سازندگان کتاب خاطرات اعتماد السلطنه در باز کردن فضا برای ثیت نوروز و اسفند و یاد کردن از فروردین ماه شمسی در میان مجموعه تقویم قمری می توان آن را محصول پس از تصمیم مجلس دوم دانست که تقویم قمری را منسوخ و با شمسی جانشین کرد. زنده ماندن همین نیمه جان سال شمار قمری نیز مدیون معتقدات شیعی و مذهبی است.

رامین.ص سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 09:49 ب.ظ

سلام:
استاد گرامی خسته نباشید.

"...آمدیم برای تکیه مخبرالدوله,نجم الملک,خان رییس,مهندسین مدرسه, نقشه شهر تهران راکه 20 سال مشغول کشیدن آن بودند تمام کرده,آوردند حضور,بسیار بسیار نقشه خوبی کشیده بودند .تعریف زیادی کردیم و گفتیم چند دانه از این نقشه ها را ببرند فرنگستان چاپ بزنند...."(خاطرات محرم سال 1306 ناصر الدین شاه.) استاد گرامی اگر این خاطرات صحیح باشد آیااین نقشه در حال حاضر وجود دارد یا نه؟با تشکر.

اقای رامین. در اسناد معرفی شده کنونی هنوز نقشه مورد نظر دیده نشده. در خاطرات گاف های درشتی وجود دارد که این نقشه در میان شان گم است.

نصراصفهانی سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 10:44 ب.ظ



«شکارچی شنبه»

در این فیلم گارگردان فرق بین یهود و صهیونیسم نشان داده شده مخصوصا کنار دیوار ندبه
زمانی که یهودیان واقعی با صهیونیسم به مبارزه برخاسته اند.

آقای اصفهانی.قبل از سینما خداوند قرآن فرستاده است که در آن یهودیان به صهیونیست و غیر صهیونیست تقسیم نشده و کلا نجس معرفی شده اند.

شریف سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 10:52 ب.ظ

سلام

قیافه نصر اصفهانی با کتاب من لا یحضره الفقیه باز شده اش که بدنبال احادیث! نیروز میگردد با نصب این مطلب دیدنی خواهد بود.
هر چند تجربه نشان داده که این مجسمه بلاهت رویی از سنگ پای قزوین را بر خود دارد.

محمد اوجال چهارشنبه 9 فروردین 1391 ساعت 03:21 ق.ظ

جناب استاد، سلام
خسته نباشید.

خواستم بپرسم آیا قصد ندارید نسخه پی دی اف 8 جلد نخست مجموعه تاملی در بنیان تاریخ ایران را (که قبلا فرموده بودید آماده است) در وبلاگ یا سایت ناریا قرار دهید؟

آقای محمد اوجال.ساده تر و سریع تر این که به استاد عابدی و استاد غفوری ای میل بزنید.
moji_jimi@yahoo.com
دفتر کارنگ تا 15 فروردین تعطیل است.

امیرعباس چهارشنبه 9 فروردین 1391 ساعت 04:34 ق.ظ

باعرض سلام حضوراستادبزرگوار:
باتوجه به خصوصیات قوم یهود؛سوال اینست که بعدازواقعه پوریم سرزمینی که خالی ازسکنه شده وازنظرمنابع زیرزمینی غنی ودرمجموع شرایطی نسبتامطلوب برای این سودجویان نام اشنادرتاریخ ؛ را دارامیبوده؛ عجیب نیست که نه تنهابه حال خودرهاشده بلکه چنان موردبی توجهیه قوم مذکورقرارمیگیرد که امروزه به عنوان یکی از اصلیترین مبارزعلیه صهیونیسم(یهود)مقابل ایشان قدراست نموده...!!!

آقای امیر عباس. پاسخ این سئوال را باید از خاخام ها بگیرید زیرا تصمیم گیرنده آن ها بوده اند نه من.

زین العابدین پنجابی چهارشنبه 9 فروردین 1391 ساعت 10:05 ق.ظ

به گمانم آقای نصر اصفهانی خوب از مباحث و بررسی های بنیان اندیشانه با خبر است لکن بخاطر عنصر تعصبی که در وجودش است نمی تواند واقعیات را بپذیرد و حضورش و کامنتهایش در حالی که میداند کسی به آنها وقعی نمی نهد فقط به منظور آزردن بنیان اندیشان گذارده می شود آنهم فقط به این دلیل که شاید مباحث مطرح شده توسط اندیشمند گرامی جناب پورپیرار بدجور ایشان و همفکرانش را سوزانده است و به همین دلیل نمی تواند بی تفاوت بنشید

آقای پنجابی. استراتژی یهودیان برای بلوکه کردن عقل و دور اندیشی ملت ها، دچار کردن آن ها به پذیرش های افراطی در
مقولات فرعی است. چنان که با تبلیغات بی مهار و همدستی باندهای جیره بگیر حافظ را تا جایگاه لسان الغیب بالا کشیده و در حوالی او نهال تعصبی را رویانده اند که تبر عقل اندیشی نیز به ان کارگر نیست. به همین ترتیب است عناصر اجتماعی و مذهبی دیگر. از ترک هایی که شیفته غزل حافظ بوده اند علت سرسپردگی به او را پرسیدم. می گفتند کلام و زبانی اسمانی دارد و عشق به گفتار او از فرط شیرینی غیر ارادی است. می گفتم بدین ترتیب جایگاه زبان فارسی و مقام حافظ را آسمانی نمی کنید؟ با چرخشی سریع و باز هم متعصبانه بحث را به برتری زبان ترکی می کشاندند! تعصب مذهبی که دیگر جای خود دارد.

سحر (آزاده قبلی) چهارشنبه 9 فروردین 1391 ساعت 03:40 ب.ظ

سلام
استاد میخاستم در مورد تمدن اسیای شرقی بپرسم که کشورهای ژاپن و کره هم مانند چین یه کشور دارای تمدن کهن هستن یا اونها هم مثل ایران جدید التاسیسند؟
مرسی

خانم سحر. با نمایه های تمدنی موجود، قدمت تجمع انسانی و تشکیلات مرکزی در اسیای جنوب شرقی و ژاپن و به خصوص چین غیر قابل انکار است. با این همه جاعلین یهود مثلا از تبدیل عنوان جاده های قدیمی چین به دیوارهای دفاعی، از آن که به اختراع چنگیز و قوم مغول نیازمند بوده اند، طفره نرفته اند. همین مورد دیوار در چین نشان می دهد که یهودیان در جست و جوی هر پدیده و عاملی که بتواند در فریب بشر به آن ها کمک کند، همه جا و همه چیز را زیر نظر داشته اند.

عارف محب الله چهارشنبه 9 فروردین 1391 ساعت 06:41 ب.ظ

فریبا حاجی زاده :

باید گونی گونی مزخرفات ذهن بیمار عارف را در قسمت نظرات وبلاگش شاهد باشد!

...................................................

کفار کسانی هستن که به وجود خداوند، باور قلبی ندارن . بنابراین وقتی پیامبری ظهور کند و برایشان از ارتباط با خداوند سخن گوید، فکر می کنند که مجنون و دیوانه شده و یا بیمار ذهنی ست.
در واقع ماموریت من به ماموریت حضرت نوح شبیه است . حضرت نوح از وقوع طوفان و نابودی قومش هشدار میداد و منم در مورد شیطان بودن پورپیرار و هدایت شما به سوی نابودی توسط او، هشدار میدم .

aydın چهارشنبه 9 فروردین 1391 ساعت 09:51 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com

آقای اصفهانی.قبل از سینما خداوند قرآن فرستاده است که در آن یهودیان به صهیونیست و غیر صهیونیست تقسیم نشده و کلا نجس معرفی شده اند.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اگر قبل از هر بحث و جدلی با هر شخصی در باره یهود و نصارا این جمله را در ابتدا بگوییم بسیاری از مشکلات حل می شود . جواب خوبی بود که قرآن برای مقابله با آن ها برای یکتا پرستان ارائه کرده است .

علیرضاـ۱ چهارشنبه 9 فروردین 1391 ساعت 10:28 ب.ظ

خود و فرزندانتان دانش بیاموزید، میان بر وجود ندارد. بهیچ وجه نگذارید
فرزندانتان از دانش آموزی منحرف گردند. و بخاطر خدا، از نفوذ خود برای
بدست آوردن نمره بیشتر برای فرزندان خود اجتناب کنید.اگر موفق نشوند آنها
را یاری کنید تا موفق شوند. واگر اکنون نمیتوانند موفق شوند پس هرگز موفق
نخواهندشد.
ما بیشترین و نیرومند ترین ملت روی زمین هستیم تنها چیزی که لازم داریم ،
شناخت خودمان است.
پیروزی ما بسته به دانش و خلاقیت و سواد آموزی ماست و بس.
بیدار شو

Demographics:
موقعیت مردمی:
یهودیان سراسر جهان، 14 ملیون نفر
7 ملیون نفر در آمریکا
6 ملیون نفر در آسیا
2 ملیون نفر در اروپا
یکصد هزار نفر در آفریقا
o World Jewish Population. 14 million
o Distribution: 7 m in America
5 m in Asia
2 m in Europe
100 thousand in Africa
جمع کل مسلمانا در جهان: یک ملیارد و نیم
یک میلیارد نفر در آسیا و خاور میانه
400 ملیون نفر درآفریقا
44 ملیون نفر در اروپا
5 ملیون نفر در آمریکا
از هر پنج نفر جمعیت روی زمین، یکی مسلمان است
در مقابل هر یک هندو، دو مسلمان قراردارد
درمقابل هر پیرو بودا ، دو مسلمان قراردارد
درمقابل هر یهودی 107 مسلمان قراردارد.
با اینهمه 14 ملیون یهودی از یک میلیارد و نیم مسلمان نیرومند ترند!
o World Muslim Population: 1.5 billion
o Distribution: 1 billion in Asia/Mid-East
400 M in Africa
44 M in Europe
6 M in the Americas
o Every fifth human being is a Muslim.
o For every single Hindu there are two Muslims
o For every Buddhist there are two Muslims
o For every Jew there are 107 Muslims
o Yet the 14 million Jews are more powerful than the
entire 1.5 billion Muslims
Why?
چــــرا
Here are some of the reasons.
بچندین دلیل از جمله:
در تاریخ معاصر،
البرت انشتین ، یهودی
زیگموند فروید ، یهودی
کارل مارکس ، یهودی،
پل ساموئلسون ، یهودی،
میلتون فردمن، یهودی
Movers of Current History
o Albert Einstein Jewish
o Sigmund Freud Jewish
o Karl Marx Jewish
o Paul Samuelson Jewish
o Milton Friedman Jewish
رشته پزشکی:
مخترع سوزن سورنگ، بنیامن روبن، یهودی،
کاشف واکسن فلج اطفال (پولیو) ، یوناس سالک ، یهودی،
کاشف داروی ضد سرطان خون ، گرترود الیون، یهودی،
کاشف در مان یرقان (زردی) بروخ بلومبرگ ، یهودی،
کاشف داروی درمان مرض سفلیس، پل الریخ ، یهودی،
کاشف درمان امراض عضلانی، الیه متچینکوف ، یهودی،
کاشف درمان غددترشحی داخلی، آنرو شلی ، یهودی،
شناخت درمانی تراپی،آرون بک ، یهودی،
کاشف قرص ضد حاملگی، جورج پیناکوس، یهودی،
شناسائی چشم بشر، ج. والد، یهودی،
شناسائی بچه در شکم مادر،استانلی کوهن، یهودی،
دیالیز قلوه ها، ویلیم کلوفکام، یهودی،

Medical Milestones
o Vaccinating Needle: Benjamin Ruben Jewish
o Polio Vaccine Jonas Salk Jewish
o Leukaemia Drug Gertrude Elion Jewish
o Hepatitis B Baruch Blumberg Jewish
o Syphilis Drug Paul Ehrlich Jewish
o Neuro muscular Elie Metchnikoff Jewish
o Endocrinology Andrew Schally Jewish
o Cognitive therapy. Aaron Beck Jewish
o Contraceptive Pill Gregory Pincus Jewish
o Understanding of Human Eye. G. Wald Jewish
o Embryology. Stanley Cohen Jewish
o Kidney Dialysis Willem Kloffcame Jewish
برندگان جوایر نوبل:
Nobel Prize Winners
دریکصدو پنجاه سال گذشته، 14 ملیون یهودی 180 جایزه نوبل را دریافت کرده
اند درحالیکه یک ملیارد و نیم مسلمان تنها 3 جایزه گرفته اند،
o In the past 105 years, 14 million Jews have won 180 Nobel prizes
whilst 1.5 billion Muslims have contributed
only 3 Nobel winners
اختراعاتیکه تاریخ را دگرگون ساخت:
چیپهای کوچک دستگاههای الکترونیکی، استانلی نزور، یهودی،
رآکتور اتمی زنجیره ای، نئو سزیلند، یهودی،
کابل نوری، پیطر شولتز، یهودی،
چراغهای راهنمائی، چارلز آلدر، یهودی،
فولاد ضد زنگ،بنو اشتراوس، یهودی،
فیلم(ناطق) با صدا، ایزادور کیس، یهودی،
میکروفون تلفن، امیل برلینر، یهودی،
دستگاه ضبط تصویر متحرک (ویدئو)،چارلز جینزبرگ، یهودی،
Inventions that changed History
o Micro- Processing Chip. Stanley Mezor Jewish
o Nuclear Chain Reactor Leo Sziland Jewish
o Optical Fibre Cable Peter Schultz Jewish
o Traffic Lights Charles Adler Jewish
o Stainless Steel Benno Strauss Jewish
o Sound Movies Isador Kisee Jewish
o Telephone Microphone Emile Berliner Jewish
o Video Tape Recorder Charles Ginsburg Jewish
نفوذ بر بازرگانی جهانی:
فرآورده ها ی مارک مشهور " پولو"، رالف لورن، یهودی،
تولیدات نوشیدنی "کوکاکولا" ، یهودی،
لویس جین، لوی اشتراوس، یهودی،
استار بروک، هوارد شولتز، یهودی،
گوگل ، سرجی برین، یهودی،
کامپیوتر های شرکت "دل"، میشل دل، یهودی،
دنکی، دونا کارن، یهودی،
باسکین و رابینز، ایرو رابینز، یهودی،
دانکین دونات(نوعی تنقل آمریکائی)،بیل روزنبرگ، یهودی،

o Polo Ralph Lauren Jewish
o Coca Cola Jewish
o Levi's Jeans Levi Strauss Jewish
o Sawbuck's Howard Schultz Jewish
o Google Sergey Brin Jewish
o Dell Computers Michael Dell Jewish
o Oracle Larry Ellison Jewish
o DKNY Donna Karan Jewish
o Baskin & Robbins Irv Robbins Jewish
o Dunkin Donuts Bill Rosenberg Jewish
نفوذ در سیاست بین المللی:
هری کیسینجر ، یهودی،
ریچارد لوین رئیس دانشگاه یل، یهودی،
الن گرینزپن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، یهودی،
ژوزف لیبرمن ، یهودی،
مادلین البرایت، یهودی،
گاسپر واینبرگر،وزیر دفاع آمریکا، یهودی،
ماکزیم لیوینو، وزیرخارجه شوروی، یهودی،
داوید مارشال، نخست وزیز سنگاپور، یهودی،
اسحق اسحق، استاندار کل استرالیا، یهودی،
بنیامن دیزرائلی، نخست وزیر انگلستان، یهودی،
یوگنی پیرماکف، نخست وزیر روسیه، یهودی،
بری گلد واتر، سیاستمدار آمریکائی، یهودی،
جورج سمپائو، رئیس جمهور پرتقال، یهودی،
هرب گری، معاون نخست وزیر کانادا، یهودی،
میشل هوارد، وزیر کشور انگلستان، یهودی،
برونو کریسکی، صدر اعظم اتریش، یهودی،
رابرت روبین، وزیر خزانه داری آمریکا، یهودی،

Influential Intellectuals/ Politicians
o Henry Kissinger , US Sec of State Jewish
o Richard Levin, President Yale University Jewish
o Alan Greenspan , US Federal Reserve Jewish
o Joseph Lieberman Jewish
o Madeleine Albright , US Sec of State Jewish
o Casper Weinberger , US Sec of Defence Jewish
o Maxim Litvinov , USSR Foreign Minister Jewish
o David Marshal , Singapore Chief Minister Jewish
o Isaacs Isaacs, Gov-Gen Australia Jewish
o Benjamin Disraeli, British Statesman Jewish
o Yevgeny Primakov, Russian PM Jewish
o Barry Goldwater , US Politician Jewish
o Jorge Sampaio, President Portugal Jewish
o Herb Gray, Canadian Deputy ? PM Jewish
o Pierre Mendes, French PM Jewish
o Michael Howard, British Home Sec. Jewish
o Bruno Kriesky, Austrian Chancellor Jewish
o Robert Rubin , US Sec of Treasury Jewish
رسانه های گروهی جهانی:
Global Media Influential
ثی ان ان، ولف بلیتز، یهودی،
باربارا والترز از اخبار(آ. ب. ث)،یهودی،
اوجین مایر، واشنگتن پست، یهودی،
هنری گرونوالد، مجله تایم آمریکا، یهودی،
کاترین گراهام، واشنگتن پست، یهودی،
ژوزف لیلد،نیویورک تایمز،یهودی،
ماکس فرانکل،نیویورک تایمز،یهودی،
o Wolf Blitzer, CNN
Jewish
o Barbara Walters ABC News
Jewish
o EugeneMeyer , Washington Post
Jewish
o Henry Grunwald, Time Magazine
Jewish
o Katherine Graham , Washington Post
Jewish
o Joseph Lelyeld, New York Times
Jewish
o Max Frankel, New York Times
Jewish
موسسات بشر دوستانه:
جورج سوروس ، یهودی،
والتر اننبرگ،یهودی،
Global Philanthropists
o George Soros
Jewish
o Walter Annenberg
Jewish
چرا اینها نیرو مندند و مسلمانان ضعیف ؟
دلیلش اینستکه ما استعداد دانش آموختن را وانهاده ایم.
Why are they powerful? why are Muslims powerless?
Here's another reason. We have lost the capacity to produce knowledge.
در سراسر جهان اسلام مشتمل بر 57 کشور تنها 500 دانشگاه موجود است.
درحالیکه تنها در آمریکا 5758 دانشگاه براه است.
درهندوستان ، 8407 دانشگاه موجود است.
حتی یک دانشگاه از میان کشور های اسلامی در زمره 500 دانشگاه اول جهانی جای ندارد.
o In the entire Muslim World (57 Muslim Countries) there are only 500
universities.
o In USA alone, 5,758 universities
o In India alone, 8,407 universities
o Not one university in the entire Islamic World
features in the Top 500 Ranking Universities of the World
سواد در دنیای مسیحیت 90% است.
سواد در جهان اسلام 40% است.
در پانزده کشور مسیحی مذهب در صد سواد یکصد است.
درکشورهای مسلمان حتی یکی هم نیست.
درکشورهای مسیحی 98 درصد دوره دبیرستان را تمام کرده اند.
درکشورهای اسلامی این رقم 50 درصد است.
40 درصد از مردم کشور های مسیحی دانشگاه را تمام کرده اند.
در کشورهای مسلمان این رقم تنها 2 درصد است.
درکشورهای مسلمان برای هریک ملیون مسلمان تنها 230 عالم و دانشمند وجود دارد.
در آمریکا این رقم 5000 است.
در آمریکا برای هریک ملیون نفر 1000 تکنیسین موجود است.
در سراسر جهان عرب فقط 50 نفر برای هریک ملیون نفر موجود است.
دنیای اسلام فقد 02/.% از درآمد ملی را برای تفحص و توسعه هزینه میکند.
درکشورهای مسیحی این رقم 5% از درآمد ملی است.
o Literacy in the Christian World 90%
o Literacy in the Muslim World 40%
o 15 Christian majority-countries, literacy rate 100%
o Muslim majority - countries , None
o 98% in Christian countries completed primary
o Only 50% in Muslim countries completed primary.
o 40% in Christian countries attended university
o In Muslim countries a dismal 2% attended.
o Muslim majority countries have 230 scientists per one
million Muslims
o The USA has 5000 per million
o The Christian world 1000 technicians per million.
o Entire Arab World only 50 technicians per million.
o Muslim World spends on research/developmen t 0.2% of
GDP
o Christian World spends 5 % of GDP
نتیجـــه:
دنیای اسلام استعداد دانش پروری ندارد.
مرحله دیگر آزمایش دانش، کاربرد آنست.
Conclusion.
o The Muslim World lacks the capacity to produce
knowledge.
Another way of testing the degree of knowledge is the
degree of diffusing knowledge
.
در پاکستان برای هر 1000 نفر 23 روزنامه موجود است.
درسنگاپور این رقم 460 برای هر 1000نفر است.
در انگلستان 2000 کتاب مختلف برای یک ملیون نفر هرسال چاپ میشود.
در مصر این رقم تنها 17 جلد است.
o Pakistan 23 daily newspapers per 1000 citizens
o Singapore 460 per 1000 citizens.
o In UK book titles per million is 2000
o In Egypt book titles per million is only 17

Conclusion.
عــاقبــت:
دنیای اسلام در دانش پژوهی شکست خورده است
o Muslim World is failing to diffuse knowledge
آزمایش کاربرد دانش راه دیگری برعدم دانش پژوهی مسلمانان است.
صادرات صنعتی پاکستان فقط9/0 در صد کل صادرات آن کشور است.
در عربستان سعودی 2/0 درصد است.
کویت و مراکش و الجزایر 3/0 درصد است.
درحالیکه سنگاپور به تنهائی 68% صادرات صنعتی دارد.
Applying Knowledge is another such test.
o Exports of high tech products from Pakistan is
0.9% of its exports.
o In Saudi Arabia is 0.2%
o Kuwait , Morocco and Algeria 0.3%
o Singapore alone is 68%
نتــیجــتا:
جهان اسلام فاقد استعداد بهره گیری از دانش است.
Conclusion.
o Muslim World is failing to apply knowledge.
به چه نتیجه ای میرسیم؟
کنکاش لازم نیست چون ارقام فریاد مکشند،لکن ما قادر بشنیدن آن نیستیم.
What do you conclude? no need to tell the figures
are speaking themselves very loudly we are unable to listen

یکی پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 12:19 ق.ظ

آقا اینکه مردم عوام میگن : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم یعنی اینکه پیامبر اسلام هنوز ظهور نکرده اند و منتظریم بیایند ؟!
خوب این یعنی رد کردن کل خاتم الانبیا بودن محمد و کلام الهی بودن قرآن مجید !!!
استغفروا الله ....

نتاب پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 02:47 ق.ظ

با سلام،
استاد با این حساب بطور کلی تقویم قمری را نمیتوان در مورد عید میلاد بکار گرفت، زیرا کە در حال تغییر مدام میباشد.

آقای نتاب. طبیعی است.

مفلح اسماعیلی پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 09:50 ق.ظ

با سلام خدمت استاد
در تغییراتی که در سایت بوجود امده خیلی از عکسهای مقا لات قدیم ایرنشناسی باز نمی شوند لطفا رسیدگی شود

اقای اسماعیلی. به تدریج اصلاح خواهد شد. ان شا الله.

aydın پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 10:38 ق.ظ http://biryol-az.blogsky.com

پرسش :

دیدگاه قرآن در مورد دین یهود چیست؟




پاسخ :

در نگاه اوّل تعریف لغوی و اصطلاحی «یهود» سختی‌هایی دارد که ارائه تعریفی جامع و مانع از آن را دشوار می‌نماید. با این حال در تعریف این کلمه می‌توان گفت! «یهود» اسمی است که بر اولاد حضرت ابراهیم[1] به خصوص شاخه اسحاقی یعنی فرزندان حضرت اسحاق اطلاق می‌شود، این افراد که امروزه در سر تا سر جهان پراکنده می‌باشند به دلیل همین انتساب به حضرت اسحاق و ابراهیم ـ علیهما السّلام ـ ، خوانده می‌شوند؛ امّا از آنجا که علاوه بر نسب خونی و نژادی دارای آیین خاص و کتاب‌های مقدس می‌باشند و در مقابل سایر ادیان و مذاهب، پیرو دین مستقلی هستند، دین آنان را هم «یهودیت» می‌نامند، به تعبیر دیگر از آنجا که آیین یهود بر خلاف سایر ادیان آیینی نژادی بوده و مختص یهودیان می‌باشد، به همین دلیل نام یهود، هم دلالت بر نژاد فرد منتسب به آن دارد و هم از دین وی خبر می‌دهد، یعنی هر یهودی باید از نژاد اسحاق باشد و الّا به او یهودی گفته نمی‌شود. با توجه به این امر تفکیک بین تعریف یهودیت به عنوان یک دین و یهودیت به عنوان اصطلاح نژادی، سخت می‌باشد و می‌توان با اندک مسامحه در تعریف اصطلاحی یهود از این تعبیر استفاده کرد که: «یهودیت آیینی است مختص اولاد بنی اسرائیل».
قرآن کریم برای تفکیک بین نژاد یهودیان و آیین یهودیت از دو اصطلاح «الیهود» و «بنی اسرائیل» استفاده می‌کند به این صورت که هر گاه می‌خواهد از اولاد حضرت اسحاق نام ببرد و آنان را از جهت نژادی و قبیلگی مورد اشاره قرار دهد، از نام بنی اسرائیل استفاده می‌کند[2] و هر گاه می‌خواهد از این افراد به عنوان پیروان یک آیین نام ببرد از اصطلاح «الیهود» بهره می‌گیرد.[3] بنابراین در قرآن مشکل اختلاط مباحث نژادی و دینی اولاد حضرت اسحاق وجود ندارد لکن به این نکته باید توجه کرد که آیین یهود از دو دیدگاه می‌تواند مورد توجه واقع شود.
دیدگاه اول این است که دین یهود یا دینی که بر حضرت موسی ـ علیه السّلام ـ نازل شده و از سوی پیامبران دیگر تشریح گردیده، دینی آسمانی بود و قبل از نزول دین حضرت عیسی بر همگان واجب بود که از آن تبعیت کنند.
دیدگاه دوم به این منظر توجه دارد که بعد از نزول دین اسلام و تبلیغ آن توسط حضرت محمّد ـ صلّی الله علیه و آله ـ آیین یهود نمی‌توانست پاسخگوی بشر باشد و تحریف‌های به وجود آمده آن را بی اعتبار و بی ارزش ساخته بود. بنابراین ما سعی خواهیم کرد آیین یهود موجود را که یهودیان کنونی به آن اعتقاد دارند را از دیدگاه قرآن مورد بررسی قرار دهیم. شاید بتوان ادعا کرد که پیروان هیچ آیینی به اندازه یهودیان مورد خطاب قرآن قرار نگرفته است، با این همه می‌توانیم تحقیق خود را محصور در آیاتی کنیم که صراحتاً به نام این قوم اشاره کرده است.
در قرآن کریم حدود هشت بار کلمه «الیهود»، ذکر شده است و هم‌چنین سه بار نیز از کلمه «هوداً» استفاده شده، امّا پرشمارترین کلمه، نام «بنی اسرائیل» می‌باشد که حدوداً چهل و یک بار در قرآن آمده است. این موارد غیر از اشاره‌هایی است که قرآن نسبت به حضرت موسی، یوشع، جالوت، داود، سلیمان و سایر پیامبران بنی اسرائیل دارد و هم چنین غیر از مواردی است که به کتابهای مقدس یهود و احبار و بزرگان این قوم اشاره می‌کند.
از جمع بندی اشاره‌ها و تصریحات قرآن می‌توان نتیجه گرفت که خداوند به قوم بنی اسرائیل دین و آیینی فرستاده بود که در آن احکام الهی بیان شده بود، ولی بنی اسرائیل به همه آن عمل نکرده آن را تحریف کردند.[4] این آیین و دین تحریف شده در آیات متعددی مورد اشاره قرار گرفته و تحریفات آن بیان شده است. در لا به لای این تبیین‌ها برخی از ویژگی‌های بنی اسرائیل و پیروان آیین یهود نیز بیان شده است که در ذیل به چند مورد اشاره می‌شود:
1. برتر دانستن آیین یهود: قرآن می‌فرماید: «یهودیان گفتند: مسیحیان هیچ موقعیتی (نزد خدا) ندارند و مسیحیان نیز گفتند: یهودیان هیچ موقعیتی ندارند ... خداوند روز قیامت دربارة آن‌چه در آن اختلاف داشتند داوری می‌کند.»[5]
این آیه به وضوح نشان می‌دهد که یهودیان آیین خود را برترین آیین دانسته و ادیان بعد از خود را قبول نمی‌کردند. البته این امر در میان مسیحیان نیز رواج داشت. چنان که قرآن در جای دیگر می‌فرماید: «آنها گفتند: هیچ کس جز یهود و نصاری هرگز داخل بهشت نخواهند شد، این آرزوی آنها است. بگو: اگر راست می‌گویید دلیل خود را بیاورید»
2. اعتقاد به تفویض: قرآن می‌فرماید که یهودیان گمان می‌کنند خداوند مجبور است و تمام کارها را به مخلوقات تفویض کرده است و این پنداری غلط است، به همین دلیل در سورة مائده می‌فرماید: «و یهود گفتند: دست خدا بسته است، دست‌هایشان بسته باد و به خاطر این سخن از رحمت الهی دور شوند. بلکه دستان خدا گشاده است، هر گونه بخواهد می‌بخشد ...»[6]
3. فتنه انگیزی و فساد در زمین: قرآن یهودیان را فتنه‌انگیز معرفی کرده می‌فرماید: «... هر زمان آتش جنگی افروختند خداوند آن را خاموش ساخت و برای فساد در زمین تلاش می‌‌کنند و خداوند مفسدان را دوست ندارد.»[7]
4. دشمنی با مسلمانان: از دیگر ویژگی‌های یهودیان دشمنی آنان با مسلمانان است، قرآن کریم در این مورد می‌فرماید: «به طور مسلم دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت ...»[8]
5. مخالفت با توحید: یهودیان جزو اولین گروه‌هایی بودند که توحید را به شرک آلوده کردند و معتقد شدند «عُزیر» پسر خداوند است. قرآن در توضیح این باور آنان می‌فرماید: «یهود گفتند: عُزیر پسر خدا است و نصاری گفتند: مسیح پسر خدا است این سخنی است که با زبان خود می‌گویند که همانند کافران پیشین است. خدا آنان را بکشد چگونه از حق انحراف می‌یابند.»[9]
6. پیمان‌شکنی و مخالفت با احکام الهی: از دیگر خصوصیات قوم یهود عمل نکردن به اوامر و احکام الهی است قرآن در این مورد می‌فرماید: «و به یاد آورید زمانی را که از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم که جز خداوند یگانه را پرستش نکنید و به پدر و مادر و نزدیکان و یتیمان و بینوایان نیکی کنید و به مردم نیک بگوئید و نماز به پا دارید و زکات بدهید، پس همه شما جز عده کمی سرپیچی کردید و (از وفای به پیمان خود) رویگردان شدید.»[10] و در آیه دیگری نیز می‌فرماید: «... و رسولان ما دلایل روشنی برای بنی اسرائیل آوردند، امّا بسیاری از آنها پس از آن در روی زمین تعدی و اسراف کردند.»[11]
البته این ویژگی‌ها تنها گوشه‌ای از خصوصیات قوم یهود است و قرآن کریم به ویژگی‌های بسیاری اشاره دارد که تفاسیر به آنها پرداخته‌اند، در اینجا می‌توانیم چنین نتیجه‌گیری کنیم که از دیدگاه قرآن، خداوند به قوم یهود نعمت‌های فراوانی اعطاء کرده بود،[12] لکن آنان به جای سپاس‌گذاری طغیان کرده، پیمان‌شکنی نموده و به فتنه‌انگیزی و فساد روی آوردند و با پیامبران الهی مخالفت کرده، دین اسلام را که آخرین و کامل‌ترین دین بود قبول نکردند.
معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
1ـ تفسیر المیزان، علامه طباطبایی.
2ـ تفسیر نمونه، آیت الله مکارم شیرازی.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] . ر.ک: معین، محمّد، فرهنگ معین، تهران، انتشارات امیر، چ دهم، 1375 هـ ش، ج 6، ص 2351.
[2] . ر.ک: صف/6؛ و اعراف/105.
[3] . ر.ک: بقره/113؛ و مائده/18؛ و توبه/30.
[4] . ر.ک: بقره/83.
[5] . بقره/113.
[6] . مائده/64.
[7] . مائده/64.
[8] . مائده/82.
[9] . توبه/30.
[10] . بقره/83.
[11] . مائده/32.
[12] . جاثیه/16 و 17.



رجوع شود به :
http://www.andisheqom.com/Files/faq.php?level=4&id=2930&urlId=675

استاد قبلا در مقالان اسلام و شمشیر به این موضوع پاسخ داده اید . جالب اینجاست که بند 1 را به کتاب قرآن رجوع نکرده اند که می گوید ابراهیم یهودی و نصرانی نیست . البته اگر رجوع به قرآن می کردند نوشتن ادامه متن امکان پذیر نبود .

اگر وضعیت دانش دینی در شهر قم به این صورت است وای به حال دیگر شهر های کشور .

عزیز پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 12:08 ب.ظ

فرارو- حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: «یکی از مسئولان کشور جمله عجیبی درباره مکتب ایرانی گفته است که جناب فردوسی مکتب پیامبر(ص) را نجات داد. این چقدر ظلم است به علمایی[!?] که از صدر اول تا امروز،‌ در راستای حفظ مکتب اسلام و تشیع مشکلات و ناملایمت‌های زیادی را به جان خریدند».
ایشان افزودند: «یعنی شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، شهید اول و شهید ثانی و... حضرت امام (ره) ، که سال‌ها زندان و تبعید را تحمل کرده و خونشان نیز در این راه ریخته شده است،‌اسلام را نجات نداده‌اند و فردوسی آن را نجات داده است».
میبینی آقای نصر اصفهانی! فکر کردم میخاست بگه خدا به من و فردوسی احتیاج نداره.نگو که ظاهرا این اقا هم سهم میخاد و از اینکه اسمش از قلم افتاده ناراحته!؟

عابدی پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 12:24 ب.ظ

سلام.

لطفا دوستانی که در حال ترجمه ی آثار استاد پورپیرار هستند، اعلام کنند.

گویا دوستانی مستند تختگاه هیچ کس را به متن زبان ترکی ترجمه کرده اند، فقط دوبلاژ آن مانده است؛ و دوستان دیگری باز در حال ترجمه مستند هستند...

لطفا تمامی دوستان مترجم اعلام نظر کنند، تا نام شان را در لیستی در سایت ناریا بیاوریم تا انرژی دوستان به مصارف چیزهای تکراری تلف نشود.

البته این مورد به انتقال حق ترجمه ی آثار از طرف صاحب اثر یعنی استاد پورپیرار، مربوط نیست...

نراصفهانی پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام -
جواب اعتراض یهودیان به پخش« فیلم شکارچی شنبه» راگفتم.
طبق دستورات قران تناول گوشت خوک ، ومردار ، وسگ، درزمانی که ضرورت ایجادکندجایزاست.خداوند شرایط استثنایی ، فورس ماژور ، مسلمانهارا درنظرمی گیرد .
احکام طهارت ونجاست مطرح شده در قران از مسلمات مذهب حقه شیعیان است.(طبق مذهب شیعه حکم ازدواج دائم ورابطه خویشاوندی بااهل کتاب حرام است..
ازدواج زن مسلمان با کافرومشرک حرام است و فرق نمی کند کافر اهل کتاب باشد مثل مسیحی و یهودی، یا اهل کتاب نباشد.)متن ماده 1059 قانون مدنى چنین است : نکاح مسلمه با غیر مسلم جایز نیست .

بهرروی مشرکین نجس اند چه ازنوع چینی وکره ای وهندی یا یهودی ومسیحی باشند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 10:44 ب.ظ

جناب نر اصفهانی (نصر) سابق

مذهب حَقه یا حٌقه؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 11:17 ب.ظ

استاد پورپیرار بخش مقدمه ی کتاب برآمدن مردم را در چند قسمت عرضه خواهید کرد؟

خدا می داند. نباید چندان طولانی شود.

علیرضاـ۱ جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 02:01 ق.ظ

بدون شرح:

چندین شعر پارسی ساسانی:

هورمزگان رمان آتران کژان

معبدها ویران شد ، آتش ها خاموش

هوشان شاردوه گوره گورگان

بزرگ بزرگان خود را پنهان کرد

زور کار ارب کردند خاپور

عرب های ظالم خراب کردند

گنانی پاله هتا شاره زور

دهات پهله را تا شهر زور

ژن و کینکان بدیل فشینا

زنان و دختران اسیر شدند

میرد آزاتلی ره روی هونیا

مردان آزاد در خون غلتیدند

روشت زردشتره ماند بیکس


آئین زردشت بی کس ماند


بزیکانیکا هورمزد هیوجکس

اهورمزدا بر هیچکس رحم نمی کند .

http://pardiseparse.blogsky.com/?PostID=8

نتاب جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 02:31 ق.ظ

آن شعر را شخص جاعلی بنام دکتر سعید کردستانی از خودش ساختە است و روشن شدە است کە آن ساختگی است.

علیرضاـ۱ جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 03:52 ق.ظ

اقای نتاب
اگر در زمان ساسانیان به این مزخرفات شعر میگفتن و با حمله اعراب (مثلا) یکهو ایران پر شد از شاعر همان بهتر که اعراب حمله کرده باشند.!

واقعا چقدر سناریو های تاریخ سازی برای ایران گاف های بزرگ دارد.

محمد اوجال جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 04:34 ق.ظ

با سلام

آقای عابدی، همانطور که اطلاع دارید بنده متن مستند تختگاه هیچکس را به ترکی استانبولی ترجمه کرده ام. متن ترجمه در حال حاضر برای ویرایش نهایی در اختیار یکی از دوستان ترکیه ای است.
ترجمه خام "اسلام و شمشیر" هم به نصف رسیده است.

Naria.Ir جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 06:28 ق.ظ

10 شماره از

ایران شناسی بدون دروغ

بر اساس آخرین ویرایش فنی

کتاب « بر آمدن صفویه »

http://w3.naria.ir/AllNews.aspx

1، مقدمه

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=146

2، نگاهی به اسناد سلسله های اسلامی در ایران

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=147

3، بررسی کاروان سراها، 1

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=148

4، بررسی کاروان سراها، 2

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=149

5، مساجد خراسان

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=150

6، مستحدثات عمومی، 1

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=151

7، مستحدثات عمومی، 2

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=152

8، ناصر خسروی دروغین

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=153

9، آب انبارها

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=154

10، مصلی ها

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=155

.....................................

لطفا اشکالات احتمالی را گوش زد کنید.

ادامه نیز به تدریج ویرایش خواهند شد.

دست شما و دیگر دوستانی که به هر وسیله برای بازگرداندن حقیقت به اندیشه تاریخی مسلمانان و ازادگان جهان می کوشند، درد نکند.





اقای هشدار. لطفا بدون خجالت نقاط دیگری را هم نام ببرید که با خواندن این یادداشت ها دچار سوزش می شود..

آزاده / ق جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 08:57 ق.ظ

نظرات شایان توجه خاخام اعظم مردخای Nagari Maaleh Adumim در مورخه Thu, Mar 8, 2012 ، در مصاحبه با Arutz Sheva , ما را غافلگیر کرد .
تصویر این خاخام مذکور ، ضمیمه این گزارش بود . به دیواری که رابی به آن تکیه زده ، پوستری الصاق کرده اند . در زیر جمله عبری روی پوستر که طبق معمول بالانشسته ، ترجمه ای هم به زبان عربی دیده می شود .
خاخام اعظم مردخای Nagari Maaleh Adumim گفت :
** واقعه پوریم که در کتاب استر آمده به ما می آموزد : اسرائیل باید قاطعانه عمل کند زمانی که روی خط باریک زندگی می کند .
کتاب استر بازگو کننده نجات قوم یهود از اهداف نسل کشی هامان شریر در طول سلطنت Ahasuerus، - خشایارشا - در امپراطوری ایران در سال دوم تبعید از حکومت بابل است. توطئه خنثی شد . اخشورش – خشایارشا - موافقت می کند با درخواست او ( هامان ) برای زندگی اش و زندگی مردمش , اما پس از شنیدن حذف اش در پشت این توطئه توسط هامان که مشاورش بود .
در غیاب اخشورش ، هامان روی تخت بر پای استر می افتد و به او التماس می کند ، اما اخشورش دستور می دهد هامان را بخاطر تلاش برای فتنه انگیزی وارونه دار زده و آویزان کنند .
اگر امروزه بود , مردم می گفتند : چطور یک مجرم بدون رسیدگی به جرمش مجازات می شود . خاخام Nagari Maaleh Adumim گفت : چگونه بدون دادرسی برای تعیین حقیقت ، مجازات آن مرد اجرا می شود ؟ ... اما اگر مردم شما در حال نابودی بدست نازی های قاتل باشند . آیا می توانید محاکمه را نگه دارید ؟..... این هرگز رخ نخواهد داد هنگامی که زندگی مردم روی لبه است
...... الی آخــــــــر **

-----------------------------------------------------------------------

نمی دانم نفس طرح مجدد واقعه پوریم ، هامان ، ایـــــــران اینبار از موضع قضاوت و صدور مجازات آنی و وحشیانه چه بوده و ربط آن به واقعه تروریستی تولوز دیگر چیست ؟! اما هرچه باشد و با هر نیتی ، اقرار به حقیقت وجودی واقعه پوریم از زبان یک خاخام مقیم اسرائیل ، صحت بنیان و ریشه ی نظریه های ناصر پورپیرار که شامل زیر مجموعه های دیگری از تاریخ ایران و جهان می شود را تایید کرد .
به اضافه ، تقاضای یکی از کاربران که نشانه و آیات پوریم در این سرزمین را درخواست کرده بود . ( به جوابت رسیدی .. نشانه از این مبرهن تر ؟ )
حالا دیگر پوریم که در دانش نامه ویکی پدیا رد می شود یا انگ خرافه و افسانه می خورد یا سرزمین ایران را بابل معرفی می کند در زمان وقوع این جنایت ، یک موضوع کاملا جدی و حقیقی است که باید در تاریخ ایران سرفصل قرار بگیرد .
کنارهم گذاشتن ایران و پوریم در یک مصاحبه رسمی ، هرچند تازگی ندارد آنهم با توجه به سند طومار استر و جشن های هزاره پوریم در قوم یهود و افشاگری های آقای پورپیرار . اما تایید متون طومار استر و دعوت مجدد به بازخوانی این طومار و تشویق به اجرای فوری مجازات دشمنان طبق شرعیات استر با توجه به متون و بافت حوادث و نه بر طبق قوانین عدالت قضایی ، واقعا جالب بود ،
خاخام عزیز :
پس به سلامتی ، استر خاتون فتوای قصاص قبل از جنایت را پیشاپیش صادر کرده بود .
خاخام معظم ، عرض کرده بودید : ما قوم یهود لطف کردیم و رحمت و شفقت نشان دادیم ، جد عمالقه را عفو کردیم . چه بسا که اگر مهربانی و رحمت را کنار می گذاشتیم ، در مجازات وی تخفیف نمی زدیم و گران محاسبه می کردیم نسلش برمی افتاد ، و نوبت به نواده اش هامان نمی رسید ، هامان شریری که می خواست اسرائیل را نابود کند .
هامان شریر که می خواست اسرائیل را نابود کند ؟؟؟؟
... جان ، اینجا را ملتفت نشدم . مگر اجداد یهود در ایران عهد خشایارشا ، می خواستند دولت اسرائیل در تبعید را تشکیل بدهند ، دولت اسرائیل آنهم در ایران ؟ ... در چند هزار سال پیش !!!
حافظه تان ضعیف شده که مدام دارید گاف می دهید یا توجیه بهتری ندارید که برای نسل امروزتان که من و ما باشیم دقیقا توضیح دهید علت اصلی پوریم چه بوده ؟ دفاع شرعی ... یا اشغال یک سرزمین برای حفظ بقای ملت یهود .
{ گوشزد : احیانا برخی ها نیایند کامنت بدهند که منظور از اسرائیل در صحبت معظم له ، بنی اسرائیل بوده و نه دولت اسرائیل . ٍ}

می خواهید با ایما و اشاره به ما چه بفهمانید . اگر اینقدر که تاکید شده در کتاب استر ، زنی از قوم ما توانسته بر پادشاه یک سرزمین تاثیر بگذارد ، که او را برده حلقه به گوش ملت یهود کند .
چرا همیشه سرگردان بودیم و نتوانستیم از پس دشمنانی که مدام سرزمین باستانی مادری مان اورشلیم را هدف تاخت و تاز قرار می دادند ، مطرود و تبعیدمان می کردند بربیاییم چرا حفظ و تامین منافع یهود در چند هزار سال پیش در سرزمین دیگران بوده و نه وطن مان . در سرزمین ایران و نزاع با اقوام بومی اش و نه در اورشلیم و روبروی اشغال گرانی که همشه داستانشان را رابی ها و لویان به کرات بازگو می کنند . وقتی که نسوان ما در تبعیدگاه کارهایی می کردند کارستانی ، چرا رگ غیرت رجال مان چاق نمی شد که با اتحاد و یگانگی و هوش خدادادی از پس عدوان متجاوز به سرزمین مقدس که یهوه آن را به ساره بخشید و از ساره به ما ارث رسید بربیایند . که امروز ِ روز دیگر مجبور نباشیم برای معرفی دولت اسرائیل نگاه سنگین جهان را تحمل کنیم و دیگران را هم به پذیرش اجباری که فراروی شان می گذاریم وادار کنیم .

در سطری از کتاب استر آمده که هدف هامان نسل کشی یهود بوده . بعدها سطر دیگری هم افزوده شد که هامان توطئه براندازی سلطنت خشایار را ، هم تدارک دیده که این فتنه توسط مردخای زبل خان که همه جا حاضر بوده و ناظر و استراق سمع فوق العاده ای داشته برملا شده بود و در واقع قوم یهود علاوه بر حفظ جان خودشان به خشایار هم لطف زیادی کرده. تصویری که از خشایار به ما ارائه شده شخصی زبون و بی خاصیت که گاهی تحت تاثیر تالقینات مشاور خود هامان قرار می گیرد و روز دیگر در بستر ی که استر خلوت کرده مردم سرزمینش را به کشتارگاهی که جلادانش ستاره ای به گردن آویخته اند می فرستد . قدرتش را فقط در صدور اجرای احکام دیده ایم . همین ؟ ... نمی خواهید بیشتر راهنمایی کنید ؟
هامان فتنه گر ، اقوام ایرانی گناهشان چه بود که قبل از اینکه دست به شمشیر ببرند ، کشته شان روی زمین افتاد ؟
ابزار سرکوب را یهود از دربار گرفت اما چرا آن اقوام ایرانی که بنا به ادعای طومار استر ، مورد حمله قرار گرفتند از خود دفاعی نکردند ... آیا سلاحی نداشتند ؟ این قرعه لعنتی یک شبیخون بوده و روح اقوام ایران برای حمله به یهودیان تبعیدی که روایتش را سالی یکبار جهان می شنود خبر نداشته . تاخت و تاز و کشتار برای تصاحب سرزمین ، خاک و آب . هرچه نباشد ما یهودیان کوچ نشین بودیم ، خیمه نشین ، ... یادتان که نرفته ؟ چاه آب می خواستیم و مراتع . خلق و خوی بدوی مان که از ابراهیم به ارث گرفته ایم ، ( ارث نرسیده ؟ مگر می شود ، ما فرزند خلف ابراهیم بودیم ) اجدادمان را سوق داد بر سر غذا و آب و زمین بیشتر بجنگند . پس چرا بزرگان یهود اعدام هامان و کشتار مردم ایران را پیشگیری از وقوع حمله بالقوه ای که هنوز بالفعل نشده بود تفسیر می کنند ؟ اصرار دارند که ایرانیان به امر هامان می خواستند پا روی دم ما یهودیان نجیب و آرام و گوشه گیر بگذارند ، ناچارا دم سوزشان کردیم .
ما همیشه دیگران را به جنبش ضد خشونت دعوت می کنیم اما حالا اخلاف و اسلاف مان پیش قدم شده اند به اجرای حد و قصاص به سبک عربی که تا به امروز جهان را آگاهی دادند که اسلام با حکم قصاص و جهاد یک دین خشونت طلب است . ولی حمله نظامی سنگین ، دادگاه های سرپایی و عدم رعایت حقوق متهم که دفاعیات خودش را ارائه بدهد و مجازات وحشیانه در کتاب استر . اسمش چه می شود ؟ حد به سبک استر یهودی ؟

... حالا این هاشم زبان بسته که دوباره شائول را به جنگ طلبیده ، دیگر کدام مادر مرده ای ست ؟ .. یک سلفی الجزایر فرانسوی تبار که از قضا نامش محمــــــــد بوده و در پاکستان آموزش ترور به سبک طالبان دیده و دست به تفنگ برده که یهود زدایی کند ؟ .. خرفت شده اید که اینقدر کودکانه عمل می کنید . آخر کدام قاطری باور کند با وجود این همه گروه های افراطی اسلامی که برای پیشبرد مقاصد شان ، بیم حملات و گروگان گیری از آنها می رود ، یک مدرسه یهودی را رها کرده اند به امان خدا . بدون گارد و دوربین های حساس کارگذاشته شده از چند فرسخ به آن طرف . یعنی باور کنیم ؟ ... گمان نکنم .
حادثه مونیخ ، حواس تان را تیز کرد ، بالطبع فرانسه از مدرسه مذکور مثل جانش محافظت می کرد ، دیگر این محمد از کدام حلقه امنیتی محسوس و غیر محسوسی توان عبور و ترور کودکان و معلم یهودی را داشته ، کنیسه می داند ولاغیر .
این قصه ها دیگر جنسش چینی شده .بنجل و بدردنخور .
طرف صحبت ما خاخام ها هستند ، برادران و خواهران نامربوط دخالت نکنند . البته آقا ناصر تبصره می خوره .

متن انگلیسی این مصاحبه .
Thu, Mar 8, 2012 at 7:14 PM
Arutz Sheva
Would Israel's Courts Hang Haman?
The Book of Esther recounts the tale of the Jewish people's salvation from the genocidal aims of the wicked Haman during the reign of Ahasuerus, who ruled the Persian empire during the latter years of the Babylonian exile. Iran is the site of ancient Persia.

"Mordecai and Esther stopped to fast for three days to avert the evil decree," Rabbi Nagari recounted. "According to the Sages it was Passover. This means that Esther had canceled the Seder and did not celebrate Passover. Why?"

Rabbi Nagari explains, "Hashem was monitoring each nation's soul - and our very fate hung in the balance - this goes beyond ordinary rules and judgment."

He told Arutz Sheva he did not believe the Book of Esther would pass judicial review by Israel's Supreme Court, and that the justices would have refused to hang the genocidal Haman.

"The Book of Esther would not survive the Supreme Court," Negari said. "There are things in the Megillah that would not stand the test of [modern] law. It would be struck down"

"Esther called for a banquet with wine to uncover the [wicked] soul of Haman," Rabbi Nagari explained, retelling the famous scene in the Megillah where Queen Esther reveals to Ahasuerus she is a member of the doomed Jewish people who had been sold into Haman's genocidal hands.

Discomfited, Ahasuerus agrees to her pleas for her life and the lives of her people, but removes himself upon hearing that his advisor Haman is behind the plot.

In Ahasuerus' absence Haman falls on on Esther's couch begging for her mercy, but when Ahasuerus returns he misconstrues Haman's posture as a seduction attempt. "And the king orders Haman to hang."

"If it were today, people would say it was a lynching," Rabbi Negari said. "How do you execute a man without a careful hearing to determine the truth?"

"But, if your people are being grabbed by Nazi murderers, do you stop to hold a trial? It would never happen. When people's lives are on the line, you don't stop to split hairs. You act."

The Book of Esther teeaches us that "you cannot examine justice strictly according to the rules, but also according to the context of events," Rabbi Nagari said.

Rabbi Nagari said justice does not allow one to be merciful to the cruel. "We saw in this week's haftarah, King Saul defied Hashem and showed compassion for Agag the Amalekite, the ancestor of Haman, who later sought Israel’s destruction.”
There are times not to feel sorry for the wicked,” he said. “Not when it comes to Israel's very survival. There are times when we cannot go according to legalistic rules

abbas جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 09:05 ق.ظ

http://www.historyplace.com/worldhistory/firstworldwar/brit-persian-land.htm

آقای عباس. ضمن تشکر متاسفانه باز نشد معلوم است آنتی فیلترها هم بی خاصیت اند.

Naria.Ir جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 03:00 ب.ظ

20 شماره از

ایران شناسی بدون دروغ

بر اساس آخرین ویرایش فنی

کتاب « بر آمدن صفویه »

1، مقدمه

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=146

2، نگاهی به اسناد سلسله های اسلامی در ایران

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=147

3، بررسی کاروان سراها، 1

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=148

4، بررسی کاروان سراها، 2

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=149

5، مساجد خراسان

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=150

6، مستحدثات عمومی، 1

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=151

7، مستحدثات عمومی، 2

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=152

8، ناصر خسروی دروغین

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=153

9، آب انبارها

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=154

10، مصلی ها

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=155

11، رصد خانه مراغه

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=156

12، مدارس

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=157

13، قلاع، 1

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=158

14، قلاع، 2

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=159

15، قلاع، 3

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=160

16، ضراب خانه ها

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=161

17، برج طغرل

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=162

18، سکه ها

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=163

19، شاه نامه، 1

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=164

20، شاه نامه، 2

http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=165

نتاب جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 03:59 ب.ظ

آقای علیرضا
آن شخص جاعل یعنی دکتر سعید، خوب است روی کارھایش تحقیق بشود تا معلوم گردد بە چە مشغول بودە است. البتە آن شخص مربوط بە اوایل قرن گذشتە است.

abbas شنبه 12 فروردین 1391 ساعت 09:59 ق.ظ

http://www.iran-goftogoo.com/forums/lofiversion/index.php/t33.html

آقای abbas. نتوانستم باز کنم. فیلترینگ غوغا می کند.

نصراصفهانی شنبه 12 فروردین 1391 ساعت 07:57 ب.ظ

سلام - به نام بنده توهین نکنید اسم من به شما ربطی ندارد ، اسامی کوچک و بزرگ چیزی نیستند که ما انتخابشان کنیم . اگر عاقل بودید و حق انتخاب داشتید قطعاًحق را برمیگزیدیداز دستورات قران ورسول پیروی می کردید.
وسلام

کامنت شما به نام نر اصفهانی آمده بود. حرف ص را نزده بودید. دقیق تر باش دگم نباش و به مهره تفرقه و دشمن وحدت مسلمانان تبدیل نشو. اگر از اصل اصفهانی هستی شجره نامه خانوادگی ات را چک کن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد