حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

اطلاعیه شماره 9

شماره سوم فصل نامه  بنیان اندیشی،  ویژه پاییز 97 منتشر شد.


نظرات 128 + ارسال نظر
abbas یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 10:12 ق.ظ http://owner

https://www.youtube.com/watch?v=Sh1z1rI5tN4

سلام ۰خانم ننا ۰این ویدیوی جدید که می گویند از صدام است۰و ایشان زنده است۰من نمی دانم تا چه اندازه درو ست است۰ممنون

خیلی به این شایعات نمی توان اعتماد کرد. اگر زنده بود تونی بلر شب ها سرش را راحت به زمین نمی گذاشت.
در صورت زنده بودن الان باید81 ساله باشد که کمی بعید به نظر می رسد.

منصف یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 06:11 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
هم این نیز شعار قهرمانان عراقی است که چند ماه پیش مترسکهای یهودساز حاکم در عراق را ساقط کردند :
بالروح
بالدم
نفدیک یا صدام

امیدوارم به جای شعارهایی از نوع یا زهرا و علی اصغر و ابوالفضل و کربوبلا و... آرام آرام شعارهای مردم مسلمان ایران نیز با واقعیت های جهان اسلام و حوادث منطقه سازگاری پیدا کند. ولی یهودیان برای آینده دو کشور ایران و ترکیه در منطقه خاورمیانه خواب های دیگری دیده اند. پروژه اولشان در مورد کردها نصفه نیمه مانده است. حال باید دید خوابی که برای ایران و ترکیه دیده اند، تا چه حد محقق می شود.

[ بدون نام ] یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 06:46 ب.ظ

صدام حسین ماذا قال لأهل النجف والکوفة حینما استقبلهم

https://www.youtube.com/watch?v=-qGhX1NYr28

[ بدون نام ] یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 07:16 ب.ظ

President George H.W. Bush was a genuine American hero and a true friend of the Jewish people and the State of Israel. I got to know then Vice President Bush well when I served in the Reagan Administration, and we had many conversations in which he expressed unambiguous sympathy and support for a broad range of Jewish causes. The Jewish people will never forget the instrumental role played by the late President in making possible the dramatic airlift to freedom of Ethiopian Jewry, and his unwavering assistance in enabling Soviet Jews to emigrate

The World Jewish Congress Mourns the Death of United
States President George H.W. Bush: bit.ly/2BMc8Pl

اون کثافت همانی بود که عراق را نابود کرد.

منظورتان در زمان اشغال کویت توسط عراق است؟

[ بدون نام ] یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 07:51 ب.ظ

تصویر جنجالی صدام حسین در لندن وبازگشت شعار"بالروح بالدم،نفدیک یا صدام" در شهر کربلا

https://fa.hdhod.com/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%86-%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%88%D8%AD-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%85%D8%8C%D9%86%D9%81%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%DB%8C%D8%A7_a4604.html

[ بدون نام ] دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 05:39 ب.ظ

"منظورتان در زمان اشغال کویت توسط عراق است؟"
بله

https://youtu.be/LmfVs3WaE9Y

ویدئوی معروف و نمایش جالبی بود. یک دختر کویتی بابت جنایت های ارتش عراق، از روی کاغذ شهادت می دهد. آن هم در مقابل کمیته ای که رئیسش یک جمهوری خواه است و احتمالاٌ یکی از تاجران و سهام داران فروش اسلحه در امریکاست.
می دانید که جمهوری خواهان کنگره امریکا، همه تاجر اسلحه و سهام دار کارخانه های اسلحه سازی هستند و برای همین هم به چنین مقامی در کنگره رسیده اند. بنابراین بحث شایسته سالاری در انتخاب آن ها مطرح نیست. آن ها به خاطر سود ناشی از فروش اسلحه هایشان از ریختن خون شهروندان خود نیز دریغ ندارند. سال هاست مخالفان آزادی فروش اسلحه در امریکا ، به دنبال راهی می گردند که این امر رامتوقف کنند. چون آمار قتل هایی که در سال، توسط شلیک اسلحه به شهروندان امریکا صورت می گیرد، بسیار بالاست. و هر چند وقت وقت یک بار دیوانه ای اسلحه به دست وارد یک فضای عمومی، از جمله مدرسه می شود و عده ای شهروند بی گناه را دسته جمعی به قتل می رساند.
در کل خرید اسلحه توسط شهروندان عادی امریکا اکنون چه ضرورتی دارد؟ کدام دشمن قرار است به در خانه آن ها حمله کند؟!! این سنتی که از زمان جنگ استقلال امریکا به یادگار مانده، چرا اکنون به پایان نمی رسد؟
مگر این که اقرار کنند امریکایی ها جزء اقوام وحشی هستند و بنابراین به در و همسایه شان نمی توانند اعتماد کنند. اگر فروش اسلحه در امریکا غیرقانونی اعلام شود، سودی که نصیب این سناتورهای جمهوری خواه یا در واقع تاجران اسلحه می شود، کم‎تر خواهد شد. خود ترامپ یکی از بزرگ ترین اسلحه فروشان امریکاست. به یاد دارم در جریان تحقیقات در مورد مرگ جمال خاشقچی می گفت، هرچند ولیعهد سعودی در این جنایت نقش داشته، ولی ما نمی توانیم قرارداد فروش اسلحه مان را با عربستان لغو کنیم!!!
حالا این امریکایی های انسان دوست، نمایش دفاع از دموکراسی و حقوق بشر علیه کشور عراق به راه انداخته اند. تا مجوزهای لازم برای حمله به عراق فراهم شود. چرا؟ چون یهود از سرزمین عراق هنوز هم کینه تاریخی درمان ناپذیر دارد. کامنت هایی که در زیر این ویدئو گذاشته شده بسیار جالب است.

بی نام جمعه 16 آذر 1397 ساعت 11:49 ق.ظ

هر چه زمان می گذرد خوابی که یهود برای ایران و ترکیه دیده اند روشن تر و مشخص تر می شود.ایجاد هزینه هایی شبیه پاییز عربی(عراق و سوریه) در این دو کشور از اهداف یهود است.پیش زمینه تنقیع افکار عمومی در ایران به واسطه دو اهرم میدانی قوه قضائیه و نیروهای امنیتی در حال تقنیع افکار گروه های قومی و مذهبی و عقیدتی و تشکیلاتی به بر خورد فیزیکی است .در ترکیه نیز با وضعیتی مشابه مواجه ایم و بستر سازیهای پذیرش و تقنیع افکار عمومی در بر خورد فیزیکی کم و بیش شبیه ایران است و تکمیل پروژه نا تمام یهودی کردها در گرو تقنیع به قیام قومی و نژادی اکراد در ترکیه است .

جناب بی نام، من در شماره اخیر فصل نامه بنیان اندیشی یادداشتی به نام »کودکان تهران» دارم که برخی از دوستان احتمالاً آن را مطالعه کرده اند. در آن جا به این موضوع اشاره هایی داشته ام. شبکه های تلویزیونی نیروهای اپوزیسیون، شعبه لس آنجلس و لندن و پاریس و ... این روزها بسیار فعال تر از گذشته هستند و دائم مشغول تبلیغ علیه جمهوری اسلامی و فکر می کنند همین فردا نظام حاکم سقوط خواهد کرد و حتی دولت در تبعید نیز راه انداخته اند، اما همچنان حیران هستند که چرا مردم ناراضی از وضع موجود در ایران، اعتنایی به آن ها ندارند و خیزشی نمی کنند. یکی دو ماه پیش در یکی از این برنامه ها، که متعلق به علیرضا میبدی بود[ همان شخصی که چند سال پیش علیه کتاب های استاد پورپیرار برنامه ای پخش کرده بود]. مهمان برنامه در بخشی از سخنانش مطالبی گفت که بسیار جای تأمل داشت. من عین صحبت های این شخص را برای شما بازگو می کنم:

« ... یکی از افراد نیرومند جامعه یهودی امریکا ( که من باهاش رفاقتی دارم، نشسته بودیم حرف می زدیم، آدمی که به خاطر نفوذش در امریکا بسیاری از رهبران کشورها وقتی میان امریکا می بیننش و قرار می ذارن در نیویورک می شینن حرف می زنن) می گفت: من این ولیعهد عربستان، بن سلمان را دیدم، اومده بود امریکا. به او گفتم درسته شما با ایران دارید دشمنی می کنید، دعوا می کنید. ولی یادتون باشه در نهایت اون منطقه رقابت بین امپراطوری پرشین (ایران) با امپراطوری عثمانی (ترکیه) است. و بین این دو تا ایرانی ها ذاتاً ملایم تر، با تساهل بیش تر و الان رو به دموکراسی ان. این جوری این اشتباه استراتژیک رو نکنید که از لج ایران برین غش کنین تو بغل ترکیه. حواستون باشه این حکومت میاد می گذره. ولی تو اون منطقه شما باید با ایرانی ها زندگی کنید و ایرانی ها به ترین گروه اون منطقه ان.
جالب بود برای من که این را از رهبران جامعه یهودی امریکا می شنیدم. گفتم خودت هم این حرف ها رو باور داری؟ گفت قطعاً به تو من می تونم بگم، بالاخره ما تو اون منطقه مدافع اسرائیل هم هستیم. در نهایت می دانیم اسرائیل در آن منطقه بخواهد راحت زندگی کند متحدی به تر از ایران نخواهد داشت. این ها میاد می گذره، ولی ما با ایرانی ها به تر از همه می تونیم زندگی کنیم. ضمن این که یهودی ها همواره در ایران محترم بودند، معزز بودند و به ترین وضعیت را داشتند.»

متوجه شدید؟ پروژه بعدی یهودی ها برای ایران چیست؟ آن ها دو کشور ایران و ترکیه را که کارشان همواره جداسری در جهان اسلام بوده، برای همین روزها ساخته اند. به یاد می آورید که چند ماه پیش بنیامین نتانیاهو، پارچ آبی جلویش گذاشته و ویدئویی خطاب به ایرانی ها فرستاده بود و در آن وعده می داد که اسرائیل بعدها می تواند به مردم ایران در فراهم کردن آب آشامیدنی کمک کند. یهودیان به خوبی می دانند که در خاورمیانه و بین اعراب مسلمان منطقه با آرامش نمی توانند زندگی کنند. پروژه بعدی آن ها برای ایران درست مثل دوران پهلوی، دوستی و نزدیکی با اسرائیل است. اگرچه یهودیان آنوسی در بدنه سیستم حاکم بر ایران می لولند، به خصوص در اتاق های بازرگانی و بانک ها و... اما در عین حال لایه ای از اندیشه اسلامی ضد یهود و ضد صهیونیزم نیز در بین مدیران و گردانندگان کشور ما وجود دارد. برای همین شما می توانید در مورد پوریم و اسلام و شمشیر و دروغ نویسی یهودیان در تاریخ ایران صحبت کنید. خدا نکند این روشن فکری فرار کرده به خارج، روزی با کروات ها و ژست های دموکراسی شان مدیران جامعه فردای ایران شوند. آن وقت شما اگر جرأت دارید کلمه ای درباره بنیان اندیشی و پوریم و یهودیان و بهائیان در ایران مطلبی به زبان آورید. همان موقع یک کمیته ضد افترا درست می کنند و به جرم یهود ستیزی و بی احترامی به آزادی عقاید و انسانیت و... دستگیرتان می کنند.

از این برنامه تلویزیونی، مطالب جالبی را می توان استخراج کرد:
اول این که اپوزیسیون فرار کرده به خارج که علیه جمهوری اسلامی تبلیغات می کند و دائم ندای آزادی برای ملت ایران سر می دهد، در امریکا با یهودیان قدرتمند دوستی و نشست و برخاست دائم دارد.
دوم: یهودیان قدرتمندی در جهان هستند که سمت سیاسی ندارند. اما در پشت پرده تمام رهبران دنیا وقتی به امریکا می روند، مجبورند به دیدار و دست بوسی آن ها رفته و مشورت بگیرند. یعنی در اصل این یهودیان کنترل کننده رهبران دنیا هستند.
سوم: ولیعهد عربستان [کشور اسلامی و قدرتمند منطقه و کلیددار خانه کعبه، قبله مسلمین جهان]، در هنگام مسافرت به امریکا، با یهودیان آبگوشت صرف می کند. چشم مردم مسلمان عربستان روشن.
مصاحبه را می توانید از آدرس زیر دانلود نمایید:
https://s9.namasha.com/videos/7180465157.mp4

abbas شنبه 17 آذر 1397 ساعت 09:51 ق.ظ http://owner

https://www.youtube.com/watch?v=r7nl6l9i0nA

abbas یکشنبه 18 آذر 1397 ساعت 05:16 ق.ظ http://owner

https://www.youtube.com/watch?v=4pEgLoPdun4

[ بدون نام ] دوشنبه 19 آذر 1397 ساعت 03:31 ق.ظ

The Aral Sea was once the fourth-largest lake in the world. But in the 1960s, the Soviet Union diverted two major rivers to irrigate farmland, cutting off the inland sea from its source. The Aral Sea has been slowly disappearing ever since. These images show how the Aral Sea and its surrounding landscape has changed over the past few decades.

For more details about these images, read the full stories here:
https://earthobservatory.nasa.gov/features/videos/shrinking-aral-sea

ممنون.

علی سه‌شنبه 20 آذر 1397 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام
این قسمت از عبارتتون که گفتید :اما در عین حال لایه ای از اندیشه اسلامی ضد یهود در بین مدیران کشور وجود دارند.
این قسمت رو یه مقدار بیشتر شرح میدید؟

از زمان به قدرت رسیدن رضاشاه در ایران، همواره افراد و گروه های مختلف سیاسی، علیه حکومت رضاشاه مبارزه کرده اند و جهت و هدف این مبارزه تا همین امروز ضد استبدادی، ضد استعماری و علیه بی عدالتی بوده است، نه آن طوری که تبلیغ می کنند، ایدئولیزیکی و اسلامی. بسیاری از نیروهای مبارز در دوره پهلوی جنبش های ملل دیگر همچون قیام فلسطینی ها، الجزایر، مبارزات چه گوارا و... را به عنوان الگوی مبارزات خود قرار می‎دادند. به قول استاد پورپیرار گزینش قالب مذهبی مبارزه در ایران از سوی توده‎ها، گزینش ناگزیری بوده است ناشی از بی‎لیاقتی و بی تحرکی رهبران سیاسی ایران.
از طرف دیگر روحانیت شیعه از دهه 40 شمسی به بعد به عنوان اپوزیسیون و به شکل رسمی در برابر حکومت پهلوی قرار گرفت و قبل از آن تقریباً روحانیون کاری به کار شاه و نحوه کشورداری او نداشتند. حتی کودتای 28 مرداد و حوادث بعد آن و ستم هایی که حکومت شاه بر علیه مردم روا می‎داشت و استیلاء بیگانگان بر کشور نیز عکس العملی از طرف حوزه علمیه و مراجع آن به دنبال نداشت.
مبارزه رسمی روحانیون با حکومت پهلوی بعد از بسته شدن منابع مالی و قدرت آن‎ها در پی اصلاحات ارضی و دولتی کردن سازمان اوقاف و اماکن مقدسه، و به طور کلی تهدید منابع مالی‎شان شروع می‎شود. اما پروسه مبارزه روحانیت در قالب شعارهایی ضد استعماری و ضد استبدادی صورت می گرفت که در اصل حرف دل توده‎های مردم حساب می‎شد. نکته‎ای که روشن فکری عقب افتاده ایران هنوز از آن سردر نیاورده است.
درست بعد از انقلاب 57 به دلیل این که روحانیت شیعه، آمادگی و دانش و ملزومات و تجربه لازم برای اداره جامعه را نداشت، افراد و گروه‎های مختلفی را به عنوان کارمند به خدمت گرفت که بعضی از آن‎ها در دوره پهلوی سمت‎های سیاسی داشتند. حتی تحصیل کرده‎های کشورهای امپریالیستی اروپا و امریکا بودند، و بعدها بسیاری از آن‎ها جاسوسان امپریالیسم از آب درآمدند. مانند بنی صدر و...
اما در بین این نیروهای قدرت، که به قول استاد پورپیرار [ از بطن مبارزات روحانیون با رژیم گذشته بیرون آمده بودند] بسیاری هنوز به آن آرمان‎های انقلابی کم و بیش پایبند هستند. همان‎ها که بعد از انقلاب 57، مثلاً به 80 هزار روستای دور افتاده و پراکنده ایران، در بالای فلان کوه و پایین فلان دره برق می‎کشیدند و در سازندگی جامعه شریک می‎شدند.
ما مردم عام که در فضای سیاسی و اجتماعی ایران [هیچ کاره] به حساب می آییم، با اسم و سمت آن‎ها آشنایی نداریم. ولی هر از گاهی سرو کله آن‎ها در فضای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی جامعه پیدا می‎شود. هنگامی که مثلاً به شکل علنی به نام خیابان ادوارد براون اعتراض می کنند. یا یهودیان را دو بار به طور مشخص «نجس» خطاب می کنند. یا جلوی انتشار کتاب قرآن با ترجمه الهی قمشه ای را می گیرند. مجوز چاپ کتاب اسلام و شمشیر را صادر می کنند یا علناً اعلام می کنند که خروج میلیلاردها تومان از ثروت کشور که به نام (اختلاس) می شناسیم، در اصل کار خانواده های یهودی و آنوسی ایران است که در اوضاع بحرانی این چند سال اخیر ایران، مشغول خارج کردن پول های کشور هستند.
لازم به ذکر است که این لایه اندیشه اسلامی ضد یهود در همه کشورهای اسلامی منطقه وجود دارد، علی رغم این که حاکمیت این سرزمین ها نیز مثل ایران زیر نفوذ یهودیان آنوسی است. و همین افراد هستند که در کشورهای اسلامی به جنبش فلسطینی ها تا همین امروز کمک کردند.
نکته آخر این که این شعارهای نه غزه، نه لبنانی که به عنوان شعار چند معترض خیابانی، گاهاً در شهرهای مختلف ایران به گوش می رسد، شعارهایی سفارشی و هدایت شده است، نه شعارهای ملی و مردمی.

بی نام پنج‌شنبه 22 آذر 1397 ساعت 09:11 ق.ظ

خانم ننای عزیز ممنونم از پاسختان .متاسفانه هر چه صبر کردم که حالی پیدا کنم و بحث را در این زمینه ادامه بدم متاسفانه حالی حاصل نشد و توان بیماری بیش از توان جسمی من است ان شاالله در فرصتی مناسب تر مشتاق به ادامه بحث و فیض از وجود نازنین شما هستم.

خواهش می کنم.
آرزوی سلامتی و شادکامی و شفا از درگاه خداوند برای شما دوست عزیز دارم.

[ بدون نام ] دوشنبه 26 آذر 1397 ساعت 04:11 ب.ظ

اگر کامنتها را چک کنید جالب است , بسیاری به این رفتار میخندند و خوششون میاد از این گونه اعمال شیطانی بر علیه مسلمانان .
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1284999964852727&id=271985356154198

جدا از مشکلات روانی که این سربازها گرفتار آن هستند، بسیاری از مردم تحت تأثیر رسانه های خود مسائل خاورمیانه و جهان اسلام را به گونه ای دیگر دریافت و برداشت می کنند.

اسرائیل کوچک در دل هند سه‌شنبه 27 آذر 1397 ساعت 05:02 ب.ظ

https://www.mashreghnews.ir/news/759840/%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%84-%D9%87%D9%86%D8%AF-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%88

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 آذر 1397 ساعت 01:47 ق.ظ

مادر ترزا یک سادیستی و فرد شیطانی بوده ....

https://www.patheos.com/blogs/progressivesecularhumanist/2015/12/mother-teresa-sadistic-religious-fanatic/

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 آذر 1397 ساعت 08:44 ق.ظ

دریغ از اینهمه هزینه هایی که آنها بوسیله خود مسلمانان ناآگاه بر مردمان مسلمان منطقه تحمیل کرده و می کنند!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 دی 1397 ساعت 12:59 ق.ظ

با سلام
استاد فرموده بودند که مردم ان سوی قاره ها و سرزمین ها تا قبل از ساخت کشتی های اقیانوس پیما ارتباط و شناختی از همدیگر نداشتند .
خواستم بپرسم آیا این میزان عدم شناخت آنها از مردمان سرزمین های دیگر تا چه حد بوده?
مثلا آیا مردم عربستان در زمان رسوالله از وجود امپراطوری روم در اروپا کاملا بیخبر بوده اند یا آنکه با توجه به ابعاد عظیم این امپراطوری و تمدن حداقل از هستی چنین امپراطوری اطلاع داشته اند?
این را میپرسم چون که در قرآن به نام این امپراطوری اشاره شده.

این اطلاعات زمانی در دسترس است که مراودات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی بین دو سرزمین برقرار باشد، اما با توجه به امکانات و ویژگی های جغرافیایی آن عصر، چنین مسئله ای بعید است. ما هیچ گونه اطلاعاتی خارج از مطالبی که در قرآن نوشته شده، در مورد زندگی اجتماعی آن دوران در دست نداریم.
در ضمن هنگام ظهور دین اسلام در قرن هفتم میلادی، دیگر خبری از آن شکوه و عظمت امپراطوری روم نیست. و سرزمین روم عرصه جدال بین مسیحیت و هلنیست هایی است که اکثر آن‎ها به شرق گریخته اند. اما از آیات قرآن چنین برمی آید که هنوز تعیین تکلیف نهایی بین این دو گروه صورت نگرفته است.
نکته بعدی این که بسیاری از داستان های تاریخی قرآن در اصل خطابی است به اهل کتاب پیشین. و روی صحبت خداوند در این موارد با یهودیان و مسیحیان است، نه بت پرستان یا تازه مسلمانان اطراف پیامبر.

داود سه‌شنبه 4 دی 1397 ساعت 05:40 ب.ظ

سلام

پروفسور اسرائیلی موشه شارون گفت: دین درست و صحیح،اسلام است، و هرکس آنرا پذیرفت خوش شانس است چرا که اسلام حق است.


https://www.youtube.com/watch?v=OEncko2yU3A

صحبت هایش از پرت و پلاهای معمول یهودیان خالی نیست. مثلاً این که کلمه محمد معانی بسیار دارد، یکی از آن ها مصطفی است، به چه معناست؟!! و در نهایت این پروفسور چه نتیجه ای از حرف های خودش می گیرد؟ آیایهودیت را رها کرده و به اسلام ایمان می آورد؟
در اسرائیل یهودیان تندرو و متعصب مذهبی و خاخام‎های منگوله‎دار این فرقه‎ها، در برابر چنین اظهار عقیده هایی معمولاً عکس العمل‎های تند نشان می دهند. نمی دانم روی چه حسابی چنین حرف هایی زده می شود و آیا نمایش جدید است یا نه. چون یهودیان امروز بیش از هر زمانی تحت فشارهای همه جانبه هستند. هم در خود منطقه و هم از نظر بین المللی.
البته یهودیان روشن فکرنمایی همیشه بوده اند که به ظاهر با رفتارهای صهیونیستی سیاستمداران و کنیست بزرگ اسرائیل مخالفت کرده اند و نمایشات دفاع از حقوق بشر و حقوق ملت فلسطین را سر می دهند. ولی مسئله این جاست که آن‎ها هم در نهایت معتقد به همان توراتی هستند که راهنمای عمل صهیونیست‎ها در اجرای جنایت هایشان علیه اسلام و کل بشریت است.

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 دی 1397 ساعت 03:50 ق.ظ

https://dictionary.abadis.ir/fatofa/عقبه/

استفاده از دیکشنری ها برای یادگیری قرآن کار درستی نیست , حالا چطور عربی را باید یاد گرفت

اگر امکانات مادی اش برای شما فراهم است، دوره زبان عربی را در یکی از کشورهای عرب زبان منطقه می توانید بگذرانید. بسیاری از هموطنان ما که برای کار و تحصیل مثلاً به دبی مهاجرت کرده اند، چنین فرصتی دارند که هم با عربی فصیح و هم لهجه آشنا شوند. مرکز فرهنگی سفارت سوریه در تهران نیز محیط بسیار خوبی را برای یادگیری زبان عربی فراهم کرده بود. استاد پورپیرار آن جا را به بنده معرفی کرده بودند. ولی متأسفانه بعداً تعطیل شد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 دی 1397 ساعت 09:41 ب.ظ

https://www.dw.com/fa-ir/iran/a-46512314?tg_rhash=eda96f36fc80e0?maca%3Dper-Red-Telegram

معاون فرهنگی-اجتماعی سپاه: کوروش ساخته و پرداخته پهلوی است

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 دی 1397 ساعت 10:00 ب.ظ

https://www.dw.com/fa-ir/world/a-46537209?maca=per-Red-Telegram&tg_rhash=eda96f36fc80e0

پاپ فرانسیس: همجنس‌گرایی یک جور مد است

داود پنج‌شنبه 6 دی 1397 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام

نکته اصلی آن ویدئو در همین جملاتی است که به درستی بهش اشاره کردید:
"آیا یهودیت را رها کرده و به اسلام ایمان می آورد؟
و مسئله این جاست که آن‎ها هم در نهایت معتقد به همان توراتی هستند که راهنمای عمل صهیونیست‎ها در اجرای جنایت هایشان علیه اسلام و کل بشریت است"

آقای داوود جدا از سخنان این استاد دانشگاه، به نظر بنده خاخام ها و سیاستمداران یهود بیش از هر چیز به شهروندان یهودی دنیا خیانت کرده اند. در اسرائیل جوانان خانواده های تندرو مذهبی از فرقه خود آرام آرام زده می شوند و کناره می گیرند. آن ها زندگی خود را با فرهنگ رو به پیشرفت امروز مقایسه می کنند. و متوجه عقب ماندگی هایشان می شوند. زنان مذهبی یهودی در این فرقه ها حق طلاق گرفتن ندارند و باید هر کدام 11 - 12 فرزند به دنیا بیاورند تا تعداد یهودیان در کره زمین زیاد شود. فرزندان پسرشان در مدرسه فقط باید تورات بخوانند و نیازی به یادگیری علوم دیگر ندارند. دختران این خانواده ها از نظر لباس پوشیدن و ارتباطات با دیگران، به خصوص جنس مخالف بسیار تحت فشار هستند. با مرد نامحرم نباید در فضای بسته تنها بمانند. وقتی نامزد می کنند حق ندارند در فضای عمومی دست نامزد خود را بگیرند. برای ما ایرانی ها البته این فرهنگ بسیار آشناست. بسیاری از یهودیانی که خارج از اسرائیل زندگی می کنند، از جمله یهودیان ایران، اصلاً آرزو ندارند که حتی برای یک روز شهروند اسرائیلی باشند.
به نظرم جوانان مذهبی یهودی در آینده تکلیف خود را با این فرهنگ و مذهب ساخته دست خاخام روشن خواهند کرد.

[ بدون نام ] جمعه 7 دی 1397 ساعت 06:38 ب.ظ

موافقت دولت با انتقال آب خزر به استان سمنان، زادگاه روحانی

https://www.dw.com/fa-ir/ts-bm/a-46875879?maca=per-Red-Telegram&tg_rhash=eda96f36fc80e0

بنده خدا جمعه 7 دی 1397 ساعت 10:18 ب.ظ

سلام
در جواب داود از ویژگی های معتقدات یهود در اسرائیل گفتید. جالب است که تک تک این ویژگی ها در فرهنگ ایرانی- اسلامی مان موج میزند و دستگاه حاکمه سعی در پیاد کردن آن با ظرافت تمام است. هر چند خودتان اذعان دارید که این فرهنگ بسیار آشناست. با این حال، سوال است که چرا این همه اشتراکات با آنها هست؟!

دلیل اش اینک حداقل برای بنیان اندیشان کاملاً واضح است. ایران قبل از هر چیز یک کشور یهودی با ویژگی های فرهنگ توراتی است. فرهنگ یهود در تمام سنت های ایرانی رسوخ دارد. من شنیده بودم که در بعضی مناطق جنوبی ایران رسم است که وقتی مردی فوت می کند، برادر مجرد او باید با بیوه آن مرد متوفی ازدواج کند. حتی اگر راضی نباشد. این یک دستور کاملاً توراتی است.
جدا از آن یهودیان از همان زمان رضاشاه تا الان در بدنه سیستم سیاسی ایران نفوذ داشتند. به قول استاد سر هر پیچ اداری این سرزمین، یک یهودی نشسته و اجازه نمی دهد که کارها و امورات این کشور به درستی بگذرد. نمونه بارز آن «گشت های ارشاد» در خیابان های شهرهای ماست که آن هم پدیده ای یهودی است و نشان از نفوذ و قدرت آن ها در سیستم اداری و مراکز تصمیم گیری کشور دارد.

abbas دوشنبه 10 دی 1397 ساعت 06:48 ق.ظ http://owner

https://www.youtube.com/watch?v=mCivFVVb5uo


الجاسوس الأسرائیلی / المتسول الأخرس ومفاجأة للشعب اللبنانی

abbas دوشنبه 10 دی 1397 ساعت 07:08 ق.ظ http://owner

http://forum.z4ar.com/f10/t444705.html

[ بدون نام ] دوشنبه 10 دی 1397 ساعت 09:59 ق.ظ

https://www.dw.com/fa-ir/iran/a-46900745?tg_rhash=eda96f36fc80e0

درخواست برخورد جدی با رویش "امامزاده‌های جعلی" در ایران

[ بدون نام ] دوشنبه 10 دی 1397 ساعت 01:30 ب.ظ

به نظر من اینگونه فرهنگها در اصل تعصبات و فرهنگ های بدوی عموماً مشترک بین اقوام بومی خاورمیانه بوده که متاسفانه لباس دین بر آنها پوشانده اند و هیچ ربطی به تورات و انجیل و قرآن و آموزه های دینی ندارند!

ممکن است. ولی این شباهت ها معنی دار است. ضمن این که ایران همواره بزرگ ترین مرکز تجمع یهود در جهان بوده است.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 دی 1397 ساعت 10:40 ب.ظ

واتیکان و اجلاس بررسی معضل سوءاستفاده‌های جنسی در کلیساها

https://www.dw.com/fa-ir/social/a-46918731?tg_rhash=eda96f36fc80e0

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 دی 1397 ساعت 01:29 ق.ظ

ایا واقعا ایران بزرگ ترین مرکز تجمع یهود در جهان بوده?

خودتان چه نظری دارید؟ اگر هم چند نفری از آن ها رفته باشند، چون انبیاء ‎شان را در این خاک جا گذاشته اند، بنابراین در رفت و آمد دائم به این سرزمین هستند. به خصوص این که «مادر» قومشان هم این جا در همدان دفن شده، پس دیگر دل کندن از این خاک امکان پذیر نیست. و اصرارشان در فرستادن «پیام دوستی» برای مردم ایران، که بارها هم تکرار شده، بسیار جالب توجه است.

اسماعیلی چهارشنبه 12 دی 1397 ساعت 07:16 ب.ظ

با سلام
ازادامه تحقیقات مهدی مهدی که در مورد تاریخ علم بود ایا اطلاعی دارید یاخیر چرا این تحقیقات متوقف شد

اطلاع ندارم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 دی 1397 ساعت 11:42 ق.ظ

آمریکا و اسرائیل از یونسکو خارج شدند
https://www.dw.com/fa-ir/world/a-46920914?tg_rhash=eda96f36fc80e0

ولی پسرعموهایشان در قسمت اداری این سازمان هنوز مشغول به کار هستند، تا مثلاً بنای انگلیسی ارگ بم را به ثبت جهانی برسانند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 دی 1397 ساعت 11:43 ق.ظ

با ورود دو زن به معبدی در هند تابوی چند صد ساله شکسته شد

https://www.dw.com/fa-ir/world/a-46931414?tg_rhash=eda96f36fc80e0

معبد سبراملا به طور سنتی به روی زنانی که "در سن قاعدگی هستند" (بین ده تا ۵۰ سالگی) بسته بوده است.
این اصرار به نجس بودن زن در دوران قاعدگی پدیده جالبی است. قرآن در این مورد به نجاست زن اشاره ای نکرده، اما در فقه شیعه و روایات، زن را از نماز و عبادت در این ایام منع کرده اند، که به طور غیر مستقیم نوعی اشاره به ناپاکی زن است.
در فرهنگ یهود هم این مورد هست و البته در هندوستان هم که تحت سلطه سیاسی اقتصادی و فرهنگی بازوی نظامی یهود، یعنی ارتش انگلیس بوده، چنین باوری به وفور مشاهده می شود.

جمعی از یهود می گویند: «معاشرت مردان با این گونه زنان مطلقاً حرام است؛ هر چند به صورت غذا خوردن سر یک سفره، و یا زندگی در یک اطاق باشد» مثلًا می گویند: «جایی که زن حائض بنشیند مرد نباید بنشیند، اگر نشست باید لباس خود را بشوید وگرنه نجس است، و نیز اگر در رختخواب او بخوابد لباس و بدن را باید شستشو دهد».
به طور خلاصه زن را در این مدّت، یک موجود ناپاک و لازم الاجتناب می دانند.

هرکس زن را در حال حیض لمس کند، تا شام نجس است. رختخواب آن زن نجس و هر کجا بنشیند نجس است. هرکس بستر او را لمس کند باید لباس خود را بشوید. و هرکس چیزی را که او بر آن نشسته لمس کند باید خود را بشوید و تا شام نجس است. و اگر مرد با او هم بستر شود تا هفت روز نجس است. و اگر روزهای بیشتر از قاعده خون ببیند، نجس است.( تورات، سفر لاویان، باب پانزدهم، آیه ۲۵-۱۹)

در دین زرتشت
بر اساس فصل سوم کتاب زرتشت «شایست نِشایست»، در این دین زن حائض «دَشتان» نام داشته و احکام خاصی دارد: اگر در این مدت پا بر فرش و بالش بگذارد ناپاک می‌شوند، اگر غذای پخته‌ای در سه قدمی او هم قرار بگیرد ناپاک می‌شود، در این مدت نباید به بدن خود آب بزند و آن را بشوید، اگر دستان خود را با آب بشوید گناه کرده و کفاره دارد، اگر به خورشید یا هر روشنی دیگر یا به چارپا و گیاه نگاه کند و یا با مرد اشو (بهشتی) هم سخن شود، گناه کرده و ناپاکی را به آنها منتقل کرده است، اگر لباس کسی به بدن زن حائض برخورد کند لباسش ناپاک می‌شود و باید با ادرار گاو شسته شود.

در سرزمین هند نیز زن حائض را از خانه دور می کنند، جدا به او غذا می دهند و شب ها در ایوان خانه می خوابانند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 دی 1397 ساعت 12:05 ب.ظ

تجمع "پویش مردمی نجات خانه نیما یوشیج" امروز برگزار می‌شود

https://www.dw.com/fa-ir/art-culture/a-46940098?maca=per-Red-Telegram&tg_rhash=eda96f36fc80e0

[ بدون نام ] جمعه 14 دی 1397 ساعت 01:22 ق.ظ

ایران تا "فاجعه عمومی آب" پنج سال بیشتر فاصله ندارد

https://www.dw.com/fa-ir/iran/a-46949634?tg_rhash=eda96f36fc80e0

abbas جمعه 14 دی 1397 ساعت 09:11 ق.ظ http://owner

سلام۰خانم ننا نظرتان در بارهٔ حماس چیست۰ممنون

نظر دقیقی نمی توانم داشته باشم. چون گروهی سیاسی و نظامی است، برای ما مردم عادی سردرآوردن از روابط درون گروهی آنان دشوار است. ولی یک بار از زبان استاد شنیدم که نسبت به «خالد مشعل» نظر مساعدی نداشت. از بیرون، مسلم است که از نظر آرمانی نسبت به جنبش فتح برتری داشته. در بین مردم فلسطین نیز طرفداران زیادی دارد. آرمان های این گروه سیاسی و نظامی در گذشته نزدیک، منطبق با خواست مردم فلسطین بوده است. یعنی مبارزه با اشغالگری یهودیان، بازگشت آوارگان به سرزمین خود، تشکیل کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای 1948 (و نه مرزهای 1967)، و «نابودی اسرائیل».
و می دانید که اخیراً مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه پیشنهادی آمریکا بر ضد حماس رأی نداد. هرچند که قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل لازم الاجرا نیستند، ولی اهمیت سیاسی دارند.

اما سند سیاسی جدید حماس که در سال 2017 منتشر شد، برای اولین بار تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به جای مرزهای 1948 را مطرح کرده و بند همیشگی منشور حماس یعنی «نابودی اسرائیل» نیز از آن حذف شده است. البته، به دست آوردن منابع اقتصادی و کمک های مالی کشورهای دیگر را بهانه و توجیهی برای آن عنوان می کنند. اما مسئله این جاست که درگیر شدن با این سیاست بازی ها، به معنای دور شدن از خواست مردم و آرمان های فلسطینیان و تنها نقطه امید و سلاح این مردم یعنی «سنگر مقاومت» است.
بعد از انتشار این سند خالد مشعل از سمت رئیس دفتری سیاسی حماس کنار گذاشته شد.

وجیه زاده جمعه 14 دی 1397 ساعت 07:27 ب.ظ

سلام خانم ننا
سلامتی تان را از خدای منان خواهانم
نهضت بیداری با نور الهی به همت اولوالالبابانی همچون پورپیرار کبیر و شما و دیگر پرچمداران حقیقت همچنان برقرار است.
پاینده باد حق که خداوند پشتیبان حق طلبان است.

البته من جزء آن لیست اولوالالباب شما حساب نمی شوم. ولی از دعای خیر شما بسیار تشکر می کنم.

[ بدون نام ] شنبه 15 دی 1397 ساعت 02:13 ب.ظ

رشیده طلیب در کنگره: ترامپ حرامزاده را استیضاح می‌کنیم

https://www.dw.com/fa-ir/world/a-46965917?maca=per-Red-Telegram&tg_rhash=eda96f36fc80e0

[ بدون نام ] شنبه 15 دی 1397 ساعت 02:14 ب.ظ

ورود نخستین زن مسلمان به کنگره آمریکا

https://www.dw.com/fa-ir/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%86-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/a-45013457

abbas یکشنبه 16 دی 1397 ساعت 10:45 ق.ظ http://owner

https://www.youtube.com/watch?v=Cff6MXWqeek

[ بدون نام ] یکشنبه 16 دی 1397 ساعت 11:39 ق.ظ

به نظر من خروجی جنگ جهانی اول تجزیه قلمرو عثمانی ها بود
در فاصله بین جنگ جهانی اول و دوم مهاجرت دادن یهودی ها از اقصی نقاط جهان به سرزمین فلسطین بود که بلافاصله شروع به خرید زمین های فلسطینی ها فقیر کردند و آنها هم از همه جا بی خبر و در فقدان یک تشک و دولت و سیستم هشدار دهنده بسیاری از زمینهایشان را فروختند! چنانچه من از یک آدم عام شنیدم که می گفت که در دوره احمدی نژاد که خرید و فروش زمین التهاب داشت بسیاری از زمینها را اسرائلی ها(بخوانید یهودی ها) با قیمت های گزاف از طریق واسطه ها می خریدند بطوری که صاحب زمین نمی دانست خریدار اصلی کیست! این بلا را سر فلسطینی ها هم آوردند!
خروجی جنگ جهانی دوم تشکیل همزمان سازمان ملل و کشور برمبنای آمزه های دینی(تورات) اسرائیل بود که حال با عضویتش در سازمان ملل نابودیش تسط هر کشور خارجی برخلاف منشور سازمان ملل و بر اساس این منشور غیر ممکن است!
با خرید سرزمینهایبسیرا و به خصوص سرزینای حاصلخیز و نابودی قدرت نظامی کشورهای مسلمان از جمله عراق، لیبی، سوریه بعداً ایران ، بعد پاکستان و در آخر ترکیه و نهایتا ایجاد جنگ جهانی سوم بین آمریکا و بریتانیا از یک سو و روسیه و چین از دیگر سو پروژه تشکیل کشور اسرائیل بزرگ را در قرن جاری میلادی قدم به قدم به پیش می برند!

قسمت آخر بحث شما رو متوجه نشدم. ایجاد جنگ جهانی به نفع هیچ کشوری در دنیا نیست. به علاوه یهودیان در امریکا سرمایه های کلانی دارند و صاحب قدرت سیاسی و اقتصادی فراوان هستند و علاقه ندارند که در امریکا جنگ راه بیفتد. برخلاف تبلیغات سیاستمداران اسرائیل، بسیاری از یهودیان دنیا علاقه ندارند به اسرائیل مهاجرت کنند و شهروند اسرائیلی باشند. حتی اگر اسرائیل بزرگ هم در خاورمیانه به راه بیندازند. آن ها در اروپا و امریکا و حتی کشورهای مسلمان منطقه، هم زندگی راحتی دارند و هم صاحب سرمایه و کار و بار خوب هستند. در حملات تروریستی چند سال پیش به یهودیان فرانسه، نتانیاهو از شهروندان یهودی فرانسه می خواست و در اصل التماس می کرد که به اسرائیل مهاجرت کنند و شهروند آن سرزمین شوند. ولی کسی اعتنایی به حرف های او نکرد. کشور اسرائیل در درون خود درگیری های فراوانی دارد که به این راحتی ها قابل حل نیست. علی رغم جنگ های منطقه ای که هر ساله راه می اندازند، آن ها از پس مسلمانان برنیامده اند. به علاوه خود شهروندان یهودی متعصب و سنتی اسرائیل تبدیل به معضلی برای یهودیان غیرمذهبی در این سرزمین شده اند. دولت اسرائیل نمی تواند شهروندانی که همه عمر در فرهنگ اروپا و امریکا بزرگ شده اند را به اسرائیل دعوت کرده و مطابق فرمایشات تورات، چادر و برقع بر سر آن ها کند. و مجبور است که ادای دموکراسی دربیاورد که خود این مسئله با آموزه های تورات در تضاد قرار می گیرد. کسی امریکا و اروپا را رها نمی کند تا در این ارض موعود پر از تنش های همه جانبه زندگی کند.
آن ها از زمان اسکندر تا اکنون در رویای تشکیل سرزمین اسرائیل هستند تا به عنوان کشور یهودی در آن زندگی کنند. اما آیا یهودیان دنیا می توانند واقعاً یهودی بمانند؟ آیا در این عصر و زمانه زیر بار فرهنگ عقب افتاده تورات می روند؟ یا جدایی دین از سیاست راه می اندازند و به بخش هایی از تورات ناچاراً بی اعتناء می مانند و خشم و نفرین »یهوه» را دوباره به جان می خرند. شاید هم ورژن جدیدی از تورات روانه بازار کنند.

[ بدون نام ] یکشنبه 16 دی 1397 ساعت 03:53 ب.ظ

"
دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 03:31 ب.ظ
ایا در مورد ترجمه قران کریم اقدامی خواهد شد یاخیر
پاسخ:
نه. به جای اون استاد یه پروژه دیگه عظیم تر از اسلام و شمشیر دارن. ولی انجام دادنش در شرایط فعلی و با این همه مشغله و اذیت و آزار برخی افراد تقریبا غیرممکن است."
اگر امکان دارد میتوانید در مورد این پروژه استاد بیشتر توضیح دهید, به جد علاقه مندم که بدانم شیوه معتبر برای دریافت یک ترجمه درست از قران باید به چه صورت باشد.

کاری که استاد علاقه داشت به سرانجام برساند، ترجمه قرآن نیست. موضوع «داستان قرآن» نگاه تاریخی و فرهنگی به آیات نازل شده از سوی خداوند است. و کسانی می توانند به آن ورود کنند که به زبان عربی تسلط داشته باشند.
این موضوع با ترجمه قرآنی که استاد وعده اش را داده بود، فرق دارد.

[ بدون نام ] دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 08:44 ق.ظ

اکنون دیگه یهودی ها هرکجای دنیا زندگی کنند خود را اسرائیلی می دانند!

[ بدون نام ] دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 10:46 ق.ظ

از آنجایی که می دانیم فرماندهان اصلی داعش افسران عالی رتبه ارتش صدام بودند و این فرماندهان همزمان مورد تنفر حاکمان ایران و اسرائیل و آمریکا بودند بنابراین از طریق کمک مستقیم و غیر مستقیم به تشکیل داعش مشترکاً دامی برای آنها گستردند تا انتقامشان را از ارتش صدام گرفته و آنها را نابود کنند! تا نظر شما چه باشد؟!

در مورد این که امریکایی ها یا اسرائیلی ها داعش را به وجود آورده باشند، من سند، قرائن یا اطلاعاتی ندارم. هرچند که در افواه عمومی جهان، این مسئله زیاد شنیده می شود. از زبان یکی از افراد فامیلم که ساکن انگلیس است شنیدم که در انگلیس مردم باور دارند خود امریکا داعش را به وجود آورده. ولی این ها مسائلی نیست که با حدس و گمان و عقیده بشود درباره آن حرف زد. باید اخبار و مسائل سیاسی جهان را به طور کامل و دقیق دنبال کرد و قرائن آن ها را کنار هم گذاشت و مقداری اطلاعات در این زمینه داشت، که متأسفانه بنده ندارم.
در جهان امروز، ما در زمینه علوم انسانی می توانیم صاحب تحصیلات دانشگاهی شویم و کتاب و مقالات فراوانی مطالعه کنیم. و در نتیجه «دانش» خود را افزایش دهیم. اما مشکل این جاست که با وجود همه آن «دانشی» که داریم، به ما «اطلاعات» داده نمی شود. سیاستمداران، سرمایه داران و روحانیون صاحب قدرت، اطلاعات را همیشه از دسترس عموم مخفی نگه می دارند. این موضوع به خصوص در زمینه رشته هایی مانند علوم سیاسی و اقتصاد خیلی به چشم می آید. در رشته اقتصاد به دانشجویان فرمول و نظریه یاد می دهند. یکسره نمودار عرضه و تقاضا درست می کنند و روی نمودار فلش هایی را از این سمت به آن سمت می کشند و با فرمول مسئله هایی که حالت ریاضی دارد حل می کنند. اما هرگز در کتاب های درسی رشته اقتصاد مطالبی با این مضمون که یهودیان صاحب 75 درصد ثروت کره زمین، پشت پرده اقتصاد جهان مشغول به چه فعالیت هایی هستند، نمی یابید.
مدت ها پیش کانال «بی بی سی» فارسی دو کارشناس را به برنامه دعوت کرده بود و از آن ها می پرسید، به نظر شما امریکا به ایران حمله می کند؟
یکی از کارشناسان می گفت: بلی حمله می کند. کارشناس دیگر می گفت: خیر، حمله نمی کند.
خوب. حالا تکلیف ما مردم عادی که جویای نظر این کارشناسان هستیم، چیست؟ بالاخره امریکا به ایران حمله می کند یا نمی کند.

نیروهای داعش اگر تجهیزات سنگین نظامی داشتند، آن موقع به امریکایی ها نشان می دادند که ازکجا آمده اند.
با این وجود و علی رغم جنگ بین المللی که علیه آن ها راه انداخته بودند، بخش های زیادی از خاک عراق و سوریه در اختیارشان قرار گرفته بود. از نظر من قدرت گروه داعش در پشتوانه مردمی آن هاست. درست مثل طالبان که از حمایت مردمی زیادی برخوردار است. داعش اگر توسط امریکا یا اسرائیل ساخته شده بود، این چنین پایگاه مردمی بین مسلمانان جهان پیدا نمی کرد.

اسماعیلی سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام بر شما اوضاع سیاسی کشور در سال اینده چگونه می بینید ممنونم

اوضاع سیاسی سال آینده را خدا می داند و خاخام.
من در کل، یک ماه آینده رانیز نمی توانم پیش بینی کنم. چه برسد به سال آینده.
اما از نظر بنیانی و تاریخی، پیش از انقلاب، هنگامی که روشن فکری ایران به دنبال دروازه های تمدن هخامنشی می دوید، روحانیت شیعه قوی ترین ارتباط و پیوند سنتی خود را با مردم عادی جامعه که اکثر جمعیت آن هم، در آن زمان روستایی بودند. برقرار کرده بود و صاحب نفوذ و احترام فراوانی بین مردم خود بود. مردم، روحانیت را نماینده و جانشین پیغمبر می دانستند و باور داشتند که آن ها افرادی مقدس هستند و هرگز مرتکب رفتاری خلاف شأن روحانیت نخواهند شد. به هنگام دیدن آن ها درکوچه و خیابان جلو می رفتند و دست آن ها را می بوسیدند و در مسائل مختلف زندگی با آن ها مشورت می کردند.
اما انقلاب 57 این قشر روحانیت را که تا آن زمان لابه لای مردم عوام در شهرها و روستاها زندگی می کرد، ناگهان به سطح آورد و چهره بسیار متفاوتی از آن ها، در برابر چشم مردم ایران گذاشت که مثلاً رباخواری پیش پا افتاده ترین آن ها است.
تاکنون و در طی این سال ها، طبقه حاکم به کمک نیروی انتظامی خود، توانسته نظم را در جامعه برقرار کند. اما امروز کشور ما با «بحران اقتصادی» شدید مواجه است. و همان طور که می دانید با شکم گرسنه مردم نمی توان اصلاً شوخی کرد.
از طرف دیگر ما با بحران آب و همچنین هوای آلوده در کشور مواجه هستیم که حاکمیت با انواع مشاوران و مسئولانش، نه دانش و تخصصی برای رفع آن دارد و نه حتی علاقه ای به حل آن.
ضمن این که در هیچ عصری از تاریخ، روحانیون به عنوان نیروی مترقی که علاقه ای به پیشرفت جامعه خود داشته باشند، شناخته نشده اند. چون دکان مذهب، ذاتاً با پیشرفت فرهنگی و صنعتی و اقتصادی جامعه تخته می شود.(دقت داشته باشید که بحث بنده در مورد مذهب است، نه دین). مذهبیون در هیچ سرزمینی در صندلی قدرت، هرگز در اندیشه ترقی جامعه نبوده اند.
مثلاً در دنیای صنعتی امروز که نقش سنتی زنانه را تغییر داده است، بسیاری از زنان مجبور به سقط جنین می شوند و یا علاقه ای به نگه داشتن جنین و دنیا آوردن آن ندارند. اما همچنان کشیشان و خاخام ها اولین و سرسخت ترین مخالف آن هستند و...
نکته بعدی این که در ابتدای انقلاب 57 ، شعار نه شرقی، نه غربی... که به نظرم برای کشورهای مسلمان باید یک روز محقق شود، در ایران هرگز به مرحله عمل درنیامد و مدیریت حاکم بر جامعه نتوانست به آن پایبند بماند. برای سرزمینی مانند ایران که از زمان رضاشاه تا کنون، اقتصاد و سیاست و کشاورزی و صنعت و نیروی متخصص آن همواره به خارج کشور وابسته بوده است، باید این شعار نه شرقی، نه غربی، جایگزین و طرح و برنامه ای داخلی پیدا می کرد که تاکنون نه تنها عملی نشده، بل که از دوران قبل، این وابستگی بیش تر هم شده است.
ضمن این که جمهوری اسلامی در طی دوران حاکمیت خود یک اشتباه بسیار بزرگ و تاریخی مرتکب شده است و آن هم بی احترامی عمیق و عجیب و غریب آن ها نسبت به مردم جامعه ایران است و مسئولین و مدیران کشور ما با مردم خود در این چهل ساله بدجوری معامله توراتی کرده اند.
(در تورات، مردم غیریهودی انسان نیستند، بل که موجوداتی شبیه انسان هستند و برای این خلق شده اند که به قوم یهود خدمت کنند.)
من به یاد می آورم که در دانشگاه آزاد، دختر دانشجویی با مانتو کوتاه و آرایش در محوطه قدم می زد. حراست دانشگاه به محض دیدن او با بی سیم در محوطه دانشگاه تعقیب و گریزی را آغاز کردند و رفتارهای بسیار زننده ای که اصلاً شایسته مردم مسلمان این سرزمین نیست، از خود نشان دادند. امروز اما دانشگاه آزاد که با کمبود دانشجو و صندلی های خالی فراوان رو به روست، آن سخت گیری های گذشته نسبت به لباس و ظاهر دانشجویان تقریباً وجود ندارد.

از طرف دیگر کشورهای غربی و امریکا در این چهل ساله در برابر رفتارهای سیاسی و بین المللی ایران بسیار با تعارف و رودربایستی برخورد کرده اند و آن عجله ای که در حمله به عراق و افغانستان از خود نشان دادند، در مورد ایران به کار نبرده اند. با وجودی که 40 سال است اسرائیل را تهدید می کنیم، همه جا ما را تروریست و حامی تروریست خطاب می کنند. ما را منشاء ناامنی های خاورمیانه می دانند، پرونده هسته ای داریم، مسئولین سفارت امریکا را گروگان می گیریم و ... امریکا و متحدانش از راه دور ما را فقط «تحریم» کرده اند که فشار آن هم بر دوش مردم عام جامعه است.
بابت این همه روده درازی در فضای محدود کامنت ها پوزش می خواهم. اما یهودیان جهان امروز را به آشفته بازاری تبدیل کرده اند که هر لحظه آن صحنه ماجراهای جدید است.
در ارتباط با عکس العمل های خارجی، آیا جنگی بین ما و دیگر کشورها اتفاق می افتد یا محترمانه جام زهر به خوردمان می دهند، نمی دانم. اما در داخل، ادامه این نحوه و روند مدیریت جامعه، چیزی جز یک «بن بست» بزرگ در پی ندارد. همان طوری که این روزها بسیاری از مسئولان جامعه هم کمابیش هشدارهایی در این زمینه می دهند.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 07:05 ب.ظ

علی مطهری: اگر حجاب به همه‌پرسی گذاشته شود، رای می‌آورد

http://www.bbc.com/persian/iran-46784711

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 07:06 ب.ظ

اسرائیل سفر هیئت‌های عراقی به این کشور را تأیید کرد

https://www.dw.com/fa-ir/world/a-46982168?maca=per-Red-Telegram&tg_rhash=eda96f36fc80e0

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 دی 1397 ساعت 08:56 ب.ظ

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، بزرگترین کلیسای قبطی‌ها در مصر و منطقه خاور میانه را در شرق قاهره افتتاح کرد
http://www.bbc.com/persian/world-46779394

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 دی 1397 ساعت 11:11 ب.ظ

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از روحانیون محافظه کار و مراجع تقلید شیعه در قم گفته است ایران نیازمند انقلاب اقتصادی است.

آقای مکارم شیرازی گفته است انقلاب سیاسی و فرهنگی در ایران انجام شده ولی انقلاب اقتصادی نشده است.

او گفته است انقلاب اقتصادی، "مشکلات را حل می کند."

آقای مکارم شیرازی به تعداد زیاد کارمندان دولت اشاره کرده و با انتقاد از آن گفته است "وقتی بخش زیادی از بودجه خرج حقوق شود چیزی برای تولید نداریم، و دراین صورت اقتصاد ما پیچیده می‌شود و مشکل پیش می‌آید."

[ بدون نام ] جمعه 21 دی 1397 ساعت 12:38 ب.ظ

بر اساس لایحه تأیید‌شده معاونت حمل و نقل و ترافیک، پنج تونل تهران پولی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر تهران مشمول عوارض شده و باید برای عبور از آنها، حداقل سه‌هزار تومان عوارض پرداخت.

پیش از این نیز چنین لایحه‌ای از سوی شهرداری تهران ارائه شده بود که شهرداری به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش ناگهانی قیمت‌ها لایحه را پیگیری نکرده بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد