حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

هوا خوری، 10

هوا خوری، 10


بنیان اندیشی از آغاز به دنبال ابطال فرهنگ جهانی یهود ساخته و مسلط کنونی در تمام ظرایف و زوایای موجود بوده و مترصد دریافت حقیقت را گام به گام به تماشای مراحل و مواجبی می برد که بداند چه کسان و چه گونه قصد کرده اند که ادمی را ناتوان و سرگردان و کت بسته تحویل مراکزی دهند که مقصدی جز هجوم به اسلام ندارند. این ماراتن نفس گیر که تمام مراکز بزرگ و حتی دکه های حقیر دروغ سازی را، مجبور به تایید و تکرار هزار باره داده های دروغین کرده است تا مگر سرپوش پر پشمی بر شمعکی بگذارند که اینک با نام و عنوان بنیان اندیشی، تاریکی دروغ های فرا گیر و فرو افتاده بر جهان را قابل باور و دیدار می کند.  


مثلا پرسیده ایم کدام حلقه دروغ آفرین و به چه منظور با نوکاشی چسبانی بر این بنای فرو ریخته در یزد، و نصب نو نوشته ای، عمر آن را به ۹۰۰ سال قبل می برد؟


و یا بر این ویرانه، عنوان کهن ترین مسجد فارس می دهند و زمان بنای آن را به عهد عتیق می برند؟ چنان که زمانی در یادداشت ۲۰۸ نشان دادم که مسجد معروف به شیخ لطف الله در میدان نقش جهان را نه در عهد شاه عباس صفوی که به تدریج بالا بردن آن را به زمان رضا شاه تکمیل کرده اند. آن گاه حلقه هایی از اهل نظر و دانش جویان اصفهان بر آن سخن تاختند، مدخل را قابل صحت و تایید ندیدند و مرا مجبور کردند تا با تنظیم این هوا خوری، آنان را به مراجعه مجدد و بی تعصب به ابنیه های تاریخی اصفهان دعوت کنم.

شاید این تصویر قدیم ترین منظری است که از محوطه معروف به میدان نقش جهان برداشته اند. تصویر به توضیح نیاز ندارد و ادعاهای موجود بر زمان آماده سازی ابنیه گرداگرد این میدان و حتی مسجد بزرگ را تایید نمی کند.


و این هم نمای آماده شده میدان برای حضور در جشن و بالماسکه دروغ های مربوط به آن. باید تذکر دهم که هنوز تصویر و رسامی با عمر دراز و قدیمی نیافته ام که سطح کامل میدان را به صورت امروز نمایش دهد و تمام عکس های قدیمی به گونه ای است که مسجد شیخ لطف الله را ندارد. آیا این اصرار در تنظیم زاویه دید دوربین در اندازه ای که فقط مسجد بزرگ و نیز عالی قاپو را نمایش دهد، خود دلیل محکمی بر زمینه سازی برای تولد دروغی تازه نیست؟! اگر کسی در جایی رسامی و تصویر کهنی سراغ کند که ساخت و سازهای میدان را به تمامی نشان دهد، آن گاه می توان این مدخل، یعنی فقط نوساز بودن مسجد شیخ لطف الله را برچیده گفت.


این هم چشم انداز دیگری از میدان، که باز هم مسجد شیخ لطف الله را ندارد و تصویر را به گونه ای برداشته اند که سمت چپ میدان در زاویه دید دوربین نباشد.



اگر هنوز مجاب نشده اید که عکس برداری از میدان را به گونه ای تنظیم کرده اند،که سایه ای از سمتی نشان ندهد که قرارگاه مسجد شیخ لطف الله است، پس شاید عکس بالا شما را قانع کند که در زمان ثبت این عکس هنوز بنای مسجد شیخ لطف الله کامل و قابل ارائه نبوده است.


اگر کفایت نمی کند پس به این تصویر هم نگاهی بیاندازید که بیننده را به پذیرش این تردید وا می دارد که کسانی در مرکزی انتشار عکس های این میدان را کنترل می کرده اند.


با این نمایه دیگر نمی توان ستیزه کرد. این میدان نقش جهان است که کارکرد تجاری دارد و مکانی برای تجمع شتران باربر و ساربان هاست. با این همه رسام و یا عکاس این تصویر سخت مواظب بوده است تا گوشه ای از مکان مسجد شیخ پیدا نباشد.



این عکس مجله لایف هم تا آن جا که جست و جو کرده ام، تنها نمونه ای است که سمت چپ میدان را نشان می دهد، که باز هم علامتی از وجود شبه مسجد شیخ لطف الله را ندارد. آیا مجله لایف لااقل در زمان انتشار این تصویر، در گروه سرسپردگان به کنیسه نبوده است؟


در عین حال این تصویر یادآوری می کند که مسجد شیخ لطف الله در زمان برداشتن این عکس تنها گنبدی کاشی چسبانی شده است و دیواره و تنوره گنبد مطلقا نمایه کاشی شده ندارد.



و این عکس به آسانی ملاقاتی از نزدیک را ممکن می کند تا دریابیم سطح تنوره و ازاره گنبد مسجد به طور کامل فاقد کاشی است و تنها نورگیرهای تنوره را نصب کرده اند.



و این عکس با وضوح تمام پرده از عمل کرد کنیسه برمی دارد که گرچه ستون پایه گنبد و ازاره آن کاشی چسبانی شده، اما برای فریب بیننده چند کاشی ازاره را نیم شکسته نمایش داده اند تا گمان کنیم این نوچسبانی عمری دراز دارد!؟



حالا به ورودی شبستان پرداخته اند. این عکس مربوط به زمانی است که از نصب آرایه های مدخل مسجد فارغ شده اند. این جا نکته بدیعی پنهان است که شاید صاحبان عقل سلیم را قانع کند که از تخت جمشید تا بناهای ظاهرا باشکوه اصفهان قلابی سازی هایی برای سرگرم کردن ما و تاریخ سازی هایی به میل و نیاز سرکردگان پیرو تورات است. اگر به سطح فوقانی عکس توجه کنید با قطعاتی از کاشی چسبانی در نمونه های گوناگون برخورد می کنید که مستوره ای برای انتخاب آذین بندی و کاشی کاری ورودی مسجد است. آیا سلیقه چه شخص و یا کدام کسان در این انتخاب رعایت می شده است؟


حالا جهانیان و گله مندان اصفهانی می توانند به مبارکی مشغول تماشای شگفتی های معماری در بنای شبه مسجد شیخ لطف الله شوند که شاه عباس صفوی در یگانه سازی آِن اصرار موکد داشته است!

نظرات 79 + ارسال نظر
ساده دل یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 12:13 ب.ظ

سلام

جناب پنجابی
موئده یعنی دفن شده،یعنی هر انسانی که صدایش در گلو خفه شده و مورد ظلم و تحت خفقان قرار گرفته باشد


جناب***

مهاجرت از هند و پاکستان به افغانستان و ازدواج میان آنها مسئله رایج و مرسومی است(تا قبل از تسلط روسها و کمونیسم و بعد هم ساخت طالبان توسط امریکا و .. سیر مهاجرت ادامه داشته است)
حتی میان بازیگران هندی،دورگه های افغانی هم وجود دارند
افغانستان سرزمین مهاجرپذیری بوده است
جمعیت افغانها متشکل از نژادهای ترکی،ازبک،تاجیک و پشتون و .. است
در افغانستان بودایی هنوز هم هست
و البته مانند همه جای دیگر دنیا متاسفانه یهودی هم دارد که جزو ثروتمندان(غارتگران!) آنجا به حساب میایند

سلام یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 03:20 ب.ظ

جناب پورپیرار سلام
یادداشت اخرتان نباید هواخوری ۱۰ باشد؟ تیتر آن هواخوری ۹ نوشتید.احتمالا اشتباه شده.

*** یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 03:41 ب.ظ

استاد عزیز سلام.
ظاهرا این روزها خیلی مشغولید و فشار کار زیاد!! کم لظفی کردید که فرمودید:
اگر از خواندن مدخل های کلان دچار سرگیجه می شوید، ساده ترین کار این است که خودتان را درگیر نکنید.

یعنی بعد از ۵ سال مطالعه آثارتان و کامنت گذاشتن روزانه و عاشقانه و معتاد وار بر روی وبلاگتان بنده را با یک سوال منطقی از کلاس بیرون کردید؟!!
من سوالم این بود چرا یونانیان تا این مناطق صعب العبور نفوذ کردند نگفتم که این آثار یونانی نیست که! شما میتوانستید بگویید به عنوان مورخ با این اسناد ثابت کردید یونانیه و این اقوام در این مناطق صعب العبور حضور داشتند حالا چرا تا این نقاط آمدند وظیفه مورخ نیست و باید در آینده توسط تیمی با مثلا بودجه مناسب و زمان کافی کار بشه تا شاید جوابش مشخص شه.
اگر یادتان باشد ۲ ماهه پیش نیز در دفترتان خدمت رسیدم و پرسیدم چرا با وجود اینکه اثبات کردید در سفرنامه اندونزی که اقوام مهاجرت کرده به اندونزی جزو اقوام هندی-آفریقایی هستند و به دلایلی ترک وطن کردند با وجود آنکه مسلمان بودند و هنوز اسلام با تفسیر یهود به گوششان نخورده بود چطور حداقل ان قوم نژاد آفریقایی ساکن در اندونزی به زبان عربی صحبت نمیکنه؟در صورتیکه خواستگاهش آفریقایی هست که الان قسمت مسلمان نشینش به عربی تکلم میکنه.

یادمه شما در جواب فرمودید:
به عنوان مورخ ثابت کردم که اقوام حاضر در اندونزی مهاجرین آفریقایی-هندی هستند و حالا چرا عربی صحبت نمیکنند کار زیاد و تیم جدایی میطلبه .و وظیفه من نیست.

بنده هم از جواب شما قانع شدم.همین
درخصوص سوال دیروزم هم میتوانست همین اتفاق بیفته.
پاینده و پیروز باشید.

آقای ***. گفت و گو درباره یونانی بودن مهاجرینی که پس از شکست از رومیان و آتش زده شدن آتن که در باستان شناسی اروپا مستندات معتبری از آن در کاوش ها به دست آمده و حتی بازسازی شده، به روشنی و همچنین با سند گرفتن سکه های آنان، در کتاب سوم ساسانیان، عرضه شده است. چه طور شما که 5 سال است به این وبلاگ رجوع می کنید هنوز در فهم کامل اصلی ترین ورودیه ها معطلید، چرا که خواندن آن مباحث به راستی جای گریزی برای مردود شناختن مدخل باقی نمی گذارد. همین طور است در باب مهاجران آفریقایی گریخته از گلوله کلیسا و کنیسه به دورترین نقطه عالم که نوشته بودم شرط مسلمانی، دانستن زبان عربی نیست با این توضیح که جز مسلمانان نجد دیگر مسلمانان هر اقلیمی عرب زبان نبوده و عرب زبان شده اند. مطلب این است که اگر از حیطه شهرها و مراکز و روابط اجتماعی بیرون رویم، هنوز هم قبیله های بدو در شمال و مرکز آفریقا و یمن و دیگر خلیفه نشینان منطقه، عربی را با چنان لهجه ای تکلم می کنند، که غالبا مفهوم نیست.

محمد یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 06:09 ب.ظ


سلام بر آقای پورپیرار خسته نباشید.

پروردگار شما، خداوندى است که آسمانها و زمین را در شش روز آفرید - (56)سورة الأعراف
پروردگار شما، خداوندى است که آسمانها و زمین را در شش آفرید (3) سورة یونس
همان (خدایى) که آسمانها و زمین و آنچه را میان این دو وجود دارد، در شش روز آفرید(59) سورة الفرقان
او کسى است که آسمانها و زمین را در شش روز آفرید(7) سورة هود

آیات فوق صراحتا گویای آن است که خداوند آسمان ها و زمین را در شش روز خلق فرمود. اما مطابق آیات زیر:
-بگو آیا شما به آن کس که زمین را در دو روز آفرید کافر هستید و براى او همانندهایى قرارمى‏دهید؟! (9)سورة فصلت
او در زمین کوه‏هاى استوارى قرار داد و برکاتى در آن آفرید و مواد غذایى آن را مقدر فرمود، - اینها همه در چهار روز بود- درست به اندازه نیاز تقاضا کنندگان! (10)سورة فصلت
سپس به آفرینش آسمان پرداخت، ... در این هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفرید... (11و 12 ) سورة فصلت

جناب پورپیرار کبیر آیا اعداد فوق در ترجمه هستند که بار معنایی جداگانه می گیرند یا مطلب چیز دیگری است. خواهشاً راهنمایی بفرمایید.منتظرم

آقای محمد. به آیه هفتم از سوره آل عمران رجوع و به توصیه آن عمل کنیدُ، پاسخ تان را دریافت خواهید کرد.

زین العابدین پنجابی یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام خدمت استاد و سایر دوستان عزیز

جناب *** در شرق افغانستان در دره ی سرسبز و حاصلخیزی که در قدیم با نام کافرستان و امروزه به نام استان نورستان شناخته میشود مردمی بلند قامت و چشم آبی زندگی می کنند مردم روستاهای نورستان برخلاف دیگر مناطق افغانستان از میز و صندلی استفاده می کنند و صاحب آیین و رسوم و سنت هایی هستند که برای سایر مردم عجیب است و شاید از همین جهت آنها را کافر می نامیدند مردم افغانستان نورستانی ها را اولاد اسکندر مقدونی می دانند و اگرچه ما میدانیم که اسکندر هرگز به این منطقه نرفته است اما شواهدی دال بر ریشه های یونانی این مردم وجود دارد مثلا به عقیده بعضی از محققین زبان نورستانی یشتر با ساختارو فرهنگ یونانی قابل تعریف است و مقالات زیادی در این باره نوشته شده است مردم نورستان در حدود صد یا صدو پنجاه سال پیش مسلمان شده و نام منطقه شان از کافرستان به نورستان تغییر کرده است.

شاید اگر فرضیه یونانی بودن مردم نورستان حقیقت داشته باشد این خود نشانه ای از مهاجرت گسترده یونانیان به سرزمین های پوریم زده دارد

جهت مطالعه بیشتر سرچ کنید "نورستان + یونان"

زین العابدین یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 07:52 ب.ظ

ببخشید استاد یادم رفت این لینک را هم به کامنت قبلی اضافه کنم
تصویر یک دخترک نورستانی
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Girl_in_a_Kabul_orphanage,_01-07-2002.jpg

[ بدون نام ] یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 08:32 ب.ظ

یک روز بوش و اوباما در یک بار نشسته بودن.
یک نفر میرسه و میپرسه :چیکار دارین می کنین؟
بوش جواب می ده:"داریم نقشه جنگ جهانی سوم رو تنظیم می کنیم."
یارو می پرسه:"چه اتفاقی قراره بیافته ؟!
بوش میگه:"قراره ما 140 میلیون مسلمان، و آنجلینا جولی رو بکشیم!"
یارو با تعجب میگه:" آنجلینا جولی !؟! چرا می خواین آنجلینا جولی رو بکشید؟!
بوش رو می کنه به اوباما و میگه: " دیدی گفتم ! هیچکس تو دنیا نگران 140 میلیون مسلمان نیست!!

علیرضاـ۱ یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 09:28 ب.ظ

سلام
استاد اگر مقدور هست اطلاعاتی در باره شخصی به نام شیخ شلتوت در زمان پهلوی میخواستم.
برقرار باشید.

آقای علیرضا. به تر است به گوگل رجوع کنید.

علیرضاـ1 یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 10:20 ب.ظ

اقای محمد اوجال
با سلام

در مورد comment شما ( یکی از نکات لو دهنده ای که شاید بیش از همه جلب توجه می کند، آن "برج های ساعت کلیسایی" بر فراز برخی از ورودی هاست)
......................................................
عکس این قظیه نیز صادق است

http://travelerfolio.com/travelerfolio/photos/vatican_city_00.jpg

ایا گنبد کلیسای سن پیترو را نیز متاثر از بناهای اسلامی بدانیم .یا مسجدی در سابق ؟

به نظرم این موارد احتیاج به بررسیهای بیشتری برای اثبات کلیسایی یا مسجدی بودن دارد .
با تشکر

علیرضاـ۱ یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 11:04 ب.ظ

اقای اوجال

کنیسه ها یی هم هستند که دو مناره دارند

http://www.theodora.com/wfb/photos/czech_republic/jubilee_synagogue_prague_czech_republic_photo_prague_gov.jpg

http://www.sacred-destinations.com/czech-republic/images/plzen/synagogue/resized/facade-wc-cc-norbert-aepli.jpg



ساده دل دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 12:19 ق.ظ



بقعه دوازده تن در لنگرود!
http://www.khabaronline.ir/detail/195644/

این بقعه که در روستای ملاط لنگرود در 5 کیلومتری این شهر واقع شده و دوازده قبر در دو ردیف در این بقعه قرار دارد.در یکی از قبرهای ردیف غربی دو تن پهلوی یکدیگر دفن شده اند،و در هر یک از مابقی قبرها یک تن آرمیده اند و منظره جالب توجهی دارد.مجموع افرادی که در این بقعه آرمیده اند به دوازده نفر می رسدو به همین مناسبت این بقعه را (دوازده تن ) می گویند.





عکسهای قدیمی ازتبریز
http://www.khabaronline.ir/detail/195634/
عکسها ارسالی از سوی یکی از خوانندگان است، اما قدها در این تصاویر بطرز عجیبی بلند است که اصلا طبیعی به نظر نمیرسند
مثلا:
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/4-11-1390/IMAGE634630911872836763.jpg

ایا با این ارسالها قصد ترویج،عادی سازی و جا انداختن و اصالت دادن به جعلیات را دارند؟
ایا اینگونه شروع میشود جعلهای جدید در عهد مدرن؟
امکانش هست چون هیچکس فکرش هم نمیرسد که با این شیوه اسان بشود جعلی را جا انداخت بدون اینکه اب از آب تکان بخورد


محمد اوجال دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 03:10 ق.ظ

آقای علیرضا

نکته ای که بنده به آن توجه دادم، نکته و به عبارت دیگر «شاهد»ی است که در «کنار و به همراه» شواهد و قرائن دیگر و مهمتر از آنها، «دلائل و مدارک» متعددی که دال بر یهودی/مسیحی ساخت بودن بناهای مورد نظر است، «معنا» می گیرد... قضیه درست مانند قضیه وجود «ستاره های داوود» در برخی بناهاست (ستاره هایی که به وفور در مراکز زیارتی مذهبی و از جمله در همان مزار امام هشتم شیعیان قابل مشاهده است). شکی نیست که وستاره داوود در یک بنا، دال بر تعلق آن به یهود نمی تواند باشد، چه، آن ستاره قبل از هر چیز یک شکل هندسی است که هرکسی با هر نیتی در هر جا ممکن است به کار ببرد. اما زمانی که وجود این شکل هندسی در یک بنا، با علائم و نشانه های دیگری که مثبت تعلق آن به یهودیان است، همرا شود، دیگر آن ستاره یک شکل هندسی صرف نیست، بل "نماد"ی است با معنا و مفهومی مشخص.

ظاهرا علیرغم ارائه دهها دلیل و سند و مدرک از سوی جناب پورپیرار مبنی بر یهودی و ارمنی بودن بر آورندگان تمامی بناهای به اصطلاح تاریخی در این منطقه، هنوز در عالم دیگری سیر می کنید!

محمد اوجال دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 03:20 ق.ظ

آن برج های ساعت، تنها در حکم "شواهد"ی هستند مقوّم و مبرم ادعایی "از پیش اثبات شده". ادعایی که نه تنها بنای مورد بحث را حاصل سعی یهود می داند، بل آن شخصی را که گفته می شود در آنجا خوابیده است را نیز بر ساخته ذهن یهود و یا حداقل فردی از اعظام یهود می داند!

خانم سارا. در قرآن برقراری ارتباط میان زن و مرد، تابو شناخته نشده و
بل طرفین و به خصوص مردان را به رعایت تکالیفی ساده، مانند بخشیدن حصه ای از مال و رعایت آزادی و احترام، که اجرای آن برای هرکس میسر است مکلف می کند. آن چه شما پرسیده اید در شرایط اختیار و نه اجبار نهی نشده ، زیرا هر عقد همراه رضایت و نه از سر اکراه، کاملا قرآنی است.

abbas دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 04:52 ق.ظ

http://raminbox.blogspot.com/2007/04/blog-post_17.html

آقای abbas. ضمن تشکر معلوم نیست چرا لینک های ارسالی باز نمی شود

علیرضاـ۱ دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 06:03 ق.ظ



http://www.ronayphoto.com

این یکی هم به همان ترتیب.

علیرضا_1 دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 08:40 ق.ظ

اقای اوجال
با سلام

comment قبلی بنده دلیل بر قبول یا رد هیچ قظیه ای نبود . بزرگترین چیزی که از استاد اموخته ام این است که بدون تعصب تمام جوانب و تمام مدارک را بررسی کنم تا چیزی از قلم نیوفتد .
اگر به اخرcomment قبلی بنده نگاه کنید گفته ام که باید بیشتر بررسی گردد .تا هیچ سوال بدون پاسخی نماند .گر چه نوشتهای استاد کامل هستند ولی برای ذهن ما که خیلی وقت نیست جست جو را شروع کرده ایم هنوز هم سوال های زیادی پیش می اید

حال با دیدن کنیسه هایی ساخت جدید که دارای 2 مناره هستند نیز سوالاتی تراشیده میشود.


با تشکر

[ بدون نام ] دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 07:55 ب.ظ


رهبر انقلاب، تاریخ بشر را بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه تحولی عظیم برشمردند و تأکید کردند: بشریت از همه مکاتب و ایدئولوژی‌های مادی اعم از مارکسیسم، لیبرال دمکراسی و ناسیونالیسم سکولار عبور کرده و در آغاز دوران جدیدی است که بزرگترین نشانه آن، توجه ملت‌ها به خدای متعال، استمداد آنها از قدرت لایزال الهی و اتکای ملتها به وحی است.

ایشان با اشاره به «تسلط شبکه دیکتاتوری پیچیده، خطرناک، فاسد و شیطانی صهیونیست‌ها و قدرتهای استکباری» بر جهان افزودند: قیام ملتهای منطقه علیه دیکتاتورهای وابسته، جزئی از مبارزه بشریت با دیکتاتوری جهانی صهیونیستهاست و جامعه بشری با پشت سر گذاشتن پیچ بزرگ تاریخی، از سیطره این دیکتاتوری خطرناک رها می‌شود و این تحول عظیم بنا بر وعده صادق پروردگار، به آزادی ملت‌ها و حاکمیت ارزش‌های معنوی و الهی منجر خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به کسانی که ممکن است پیروزی بر شبکه دیکتاتوری جهانی صهیونیستها را غیرممکن بدانند خاطرنشان کردند: قبلاً نیز اگر کسی از پیروزی جوانان مؤمن حزب الله بر ارتش رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت و یا از ذلت طاغوت مصر و تحولات عجیب شمال آفریقا حرف می‌زد، خیلی‌ها باور نمی‌کردند همچنانکه استقامت، پیروزی و پیشرفت جمهوری اسلامی نیز برای برخی ها قابل باور نبود اما قدرت فائقه پروردگار، خود را در این پیروزی‌ها و تحولات شگفت نشان داد.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور هشیارانه و استقامت ملتها در میدان را زمینه ساز تحقق بدون تردید نصرتهای الهی خواندند و افزودند: در پرتو تحقق وعده‌های پروردگار، صهیونیست‌ها، شیطان بزرگ آمریکا و قدرت‌های غربی امروز در مقابل بیداری اسلامی احساس ناتوانی می‌کنند و این احساس ضعف و شکست هر روز بیشتر خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، تحولات کشورهای اسلامی را «آغاز راه نجات و سعادت»، برشمردند و افزودند: مهم این است که پیروزی‌های به دست آمده را پایان راه ندانیم و با ادامه مجاهدت و تکیه بر عزم و اراده ملت‌ها، و اتکا و حسن ظن به خدای قادر متعال، مبارزه با زورگویان جهانی و عوامل آنها را ادامه دهیم.

ایشان با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر علمی جمهوری اسلامی در عرصه های هسته ای، زیست فناوری، پزشکی و عرصه های دیگر افزودند: جوانان مؤمن این سرزمین، در اوج ناباوری دشمنان و به رغم همه کارشکنی‌های آنان، به پیشرفت‌هایی دست یافته اند که می‌تواند برای جوانان همه ملت‌های اسلامی، درس آموز باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری تلاش مستبدان جهانی برای تلقین دو باور نادرست در افکار عمومی ملت‌های مسلمان افزودند: دشمنان امت اسلامی با تزریق احساس ناتوانی در ملت‌های مسلمان و تلقین غیرقابل شکست بودن قدرت‌های جهانی، نزدیک دو قرن است که ملت‌های مسلمان را عقب نگه داشته اند اما امت اسلامی امروز بیدار شده و درک کرده است که هر دو تصور، صددرصد غلط است و ملتهای مسلمان می‌توانند، مجد و عظمت تمدن اسلامی را بار دیگر احیا کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، قرن حاضر را قرن اسلام و معنویت برشمردند و افزودند: اسلام، عقلانیت و معنویت و عدالت را همراه یکدیگر به ملتها هدیه می‌دهد و تعالیم پروردگار بر اسلامِ عقلانیت و تفکر و تدبر، اسلامِ توکل بر خدا، اسلامِ جهاد و اسلامِ کار و اقدام، تأکید می‌نماید.

محمد اوجال دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 09:27 ب.ظ

آقای علیرضا

آن سوالاتی که فرموده اید پس از دیدن آن کنیسه های جدید مناره دار، در ارتباط با آن برج های ساعت مورد بحث بوجود می آید، برای کسانی "سوال" و "ابهام" محسوب می شود که پیشاپیش مطالب مطرح شده در کتب و نوشته های جناب پورپیرار را نخوانده باشند، نه افرادی مانند بنده و جنابعالی که مطالب را به طور کامل مطالعه کرده ایم.

برای درک بهتر موضوع مجددا عرض کنم که آن "برج های ساعت"، به منزله "تکه ای کوچک" در پازلی بزرگ هستند. یک تکه در یک پازل بزرگ، علاوه بر اینکه ممکن است به تنهایی مبین تصویر قابل فهمی باشد، در عین حال زمانی معنا و مفهوم کامل و صحیح خود را می یابد که در کنار تکه های دیگر، آن هم به طور صحیح، قرار گیرد. آن تکه های دیگر، همان حقایق متعدد قابل برداشت از نوشته های استاد هستند.

موفق باشید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 07:47 ق.ظ

سلام
جناب غصه دار و جناب *** اگر ایمیلتان را اعلام فرمایید آن عکس های قبرستان منطقه کلاه گلستان را برایتان میل خواهم کرد.

aydin سه‌شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 06:34 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com

استاد در اصفهان در حال ساخت بزرگترین میدان جهان هستند . در تبریز در حال اتمام کاشیکاری های فیروزه اسلام (مسجد کبود) می باشند . گویا آن به عهد صفویه ساخته شده و این به عهد قویونلوها . آن را عباس قلی ساخته و این را جهان قلی !!! در این روزگار وحشت ناک اگر این سرگرمی را نداشتیم واقعا از درد می پوسیدیم .

راه کار آن ها کسی را متعجب و یا مومن نمی کند. فقط در دست بنیان اندیشان حربه کارآی دیگری می گذارند تا ادعا کنیم چرا تمام این یا آن دست آورد معماری و دیگر مناسبات ساکنان این منطقه، مبداء دورتر از ۳۰۰ سال قبل ندارد؟!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام
خواهشا دیگه تو این بخش نظری رو تایید نکنید! خسته شدم از بس چک کردم! بالای کامنتها که نوشته می شه مال کدوم یادداشته!

ساهر یکشنبه 16 بهمن 1390 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام از جهاد علمی که دارید میکنید واقعا ممنونیم اجرتون با خدا . من اصفهان درس میخوندم و از وجود اون همه اثار تاریخی لوکس متعجب بودم حالا دارم میفههم که چرا شهرمون اهواز به اندازه اصفهان اماکن تاریخی نداره (البته بغیر از اونایی که تخریب شدن یا دارن تخریبشون میکنن)

علیرضا اهوازی زاده سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 06:11 ب.ظ http://iranikhouzestani.blogfa.com/

سلام
سالها جعل واقعیت کمیته قیام سعادت خوزستان
http://iranikhouzestani.blogfa.com/

اقای اهوازی. این نهضت دوباره بینی اسناد و داده های تاریخ اقوام و ساکنین ایران بسیار مبارک و کارساز است.

نوشین یکشنبه 26 آذر 1391 ساعت 10:44 ب.ظ

ولی هیچ تصویری از پلان مسجد که توی عنوان نوشته شده وجود نداره !

امیرعلی رستگار شنبه 2 دی 1391 ساعت 02:39 ب.ظ

با سلام. از دید یک دانشجوی22 ساله معماری ساکن خطه شمالی سخن میگویم! من حرفهای شما رو نمیفهمم یا درک آن را به دلیل نوع نگاهم سخت می یابم! شیخ لطف الله را به دلیل ادعاهای مذکور شبه مسجد خطاب میکنید! حال آنکه با نگاه به علل 4گانه معماری ، شیخ لطف الله از 4 منظر غایت. ماده.کالبد و ابعاد فاعلی و فرا انسانی تنها بیان معمارانه ایست که شایسته نام مسجد است!
دوستان مورخ! معماری نه اینقدر سطحیست که با چنین دلایلی انگ مسجد نبودن بر آن بزنید و نه کاشی کارییست که ناقص بودن آن را دلیل بر نقض جوهره آن بدانید! طی مطالعه ای که زیر گنبد داشتیم جز معدودی کسی را نیافتیم که بعد از ورود به فضای اصلی گنبد منقلب نشوkد و " تکان و احساسی ناشی از رسیدن به حضور به وی دست ندهد!"
دوستان عزیز تاریخ شناس. من جز تاریخ معماری نخوانده ام اما از بعد معماری و فضا سازی شیخ لطف الله چاره ای جز مسجد بودن ندارد!! کسی که تجربه حضور در آن را به عمل آورده باشد میداند که پس از ورود چاره ای جز عبادت نخواهد اشت... داعیه ناقص ماندن بنا از عهد صفوی را آن هم در حوزه کاشی کاری دارید اما آیا میوانید با وجود این همه مرجع و منبع معتبر این ادعا را تا ماهیت خود بنا هم گسترش دهید؟
منتظر گفتمانی بدور از تعصب و توهین هستم. ادعای شما بر پایه عکس است و ادعای من بر پایه حضور و شهود و منابع ایرانی و غیر ایرانی.

حق همان است که خود اعتراف کرده اید: موضوع را نفهمیده اید.

امیرعلی رستگار سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 01:46 ق.ظ

مورخ گرامی! سوالم واضح است. مهرازان معمولا علاقه ای به حرف زدن بیش از حد ندارند.عادت به دیدن، تفکر و خط کشیدن داریم. کدامین عنصر معماریست که شیخ لطف الله را به اهداف دسیسه پردازان مورد نظر شما نزدیک میکند؟ به عنوان یک خروجی و محصول ، چه خصوصیاتی به جز ادعای زمان ساخت بنا باعث محکوم شدن این اثر است؟ (به فرض اگر مواردی که در نوشته بدان اشاره کردید را صحیح بگیریم اگر بیان معماری مسجد مجردا بیانی صحیح و اسلامی و دینی باشد ادعای شما به راحتی قابل نقض است) بعید میدانم که هیچ یک از معمار یا معماران دوره های اخیر توان ارائه این حد از بیان معماری رو در چنته داشته باشند...با مدارک فنی و معمارانه این امر را اثبات می کنم! برای تک تک نقوش و آرایه های بنا. حتی در بعد تناسبات و فرم، کانسپت های بیشمار و تکرار نشدنی قابل ذکر است که بگونه ای آنرا از محدوده زمان و مکان خارج میکند. اگر دلیلی بر تکمیل آن با اهدافی خاص وجود دارد آن چیست و در واقع طراح فصد القای چه مفهومی را در سر دارد؟ من بسان سایر خوانندگان با به موضوع نگاه نمی کنم و نقد من بر این است که اگر بر بنا صحبتی وجود دارد با ذکر دلیل و دقت کافی راجع به مقوله برخورد شود. اگر محدوده ادعای شما مسائل نشانه شناسی و شکل گراییست به چه دلیل ؟ اگر بر کانسپت کلی بنا نقد دارید با ذکر دلیل! نمی توان راجع به بنا ادعا کرد و به جزئیات نپرداخت. در واقع اگر از ساخت شیخ لطف الله دغدغه ای جز مسجد بودن در سر داشتند آن دغدغه چیست و در غالب معماری "چگونه عمل میکند؟" پایدار باشید.

ظاهرا ذخیره عقلانیت شما در اندازه درک متن ان یادداشت مربوط به مسجد شیخ لطف الله نیست. از سر رحمت دوباره توجه می دهم که این شاه کار جناب عالی را جاعلانه همین اواخر ساخته اند و اگر ان را مسجد گمان می کنی محراب آن در گدام گوشه شبستان و متوجه به کدام قبله است؟ حالا و با همین سئوال ساده مسجد ساخته ذهن شما برچیده شد. بیندیش و با دروغ های کلاس های درس دانشگاه های همراه کنیسه و کلیسا فریب مخور.

sara saheli دوشنبه 18 دی 1391 ساعت 08:51 ب.ظ

این حرفا بر چه پایه و اساسیه واقعا؟؟!!

بر پایه مچ گیری یهودیان دروغ باف.

sara saheli پنج‌شنبه 21 دی 1391 ساعت 11:58 ق.ظ

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Naghse_jahan_-_drawing.jpg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Isfahan_1703.jpg

فکر میکنم این تصاویر پاسخ دهنده خواهد بود.

سارا خانم. این ها رسامی است در هر زمان می توان فراهم کرد و اعتبار اسنادی ندارند. اگر یادتان باشد من برای ادعایم عکس ارائه دادم.

sara saheli جمعه 22 دی 1391 ساعت 02:15 ق.ظ


سلام دوباره.
یعنی به نظر شما بنا در دوره رضاشاه ساخته شده؟

اگر به عکس ها دقت کنید سیر بنای مسجد شیخ لطف الله را کشف خواهید کرد که کاشی کاری های محوطه ورودی ان در دهه ۱۳۴۰ شمسی و شالوده بنا به تدریج در دوران رضا شاه انجام شده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد