حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

داستان حیات 5


تصویر کنونی زمین علاوه بر نمایش مکان آن گودال به هوا پریده، که موجب سرعت گرفتن پروسه انجماد پوسته و جا به جایی زمین و درهم ریزی مدارات آن شد، شاهد نشانه های دیگری است که با صراحت تمام از عبور آن دنباله دار سرگردان و عواقب آن خبر می دهند.

 



این نقشه گستره شنزارهای جهان از شمال آفریقا تا صحرای گبی در چین است. به شمایل و فورم جغرافیایی و خمش آن توجه کنید که در صورت اتصال سراسری با توجه به تغییرات زمانه به صورت دایره ای به هم بسته درخواهد آمد، دایره ای که پیش از تحولات عبور آن ستاره دنباله دار، در جای قطب زمین قرار داشته است.



این صحرای بزرگ شنزار با کشت و کار چند درخت خرما. برابر باورهای کنونی به علت نبود آب دچار بی باری شده، حال آن که علت نبود گیاه در شنزارها به سبب نبود خاک است. مطلبی که در دهه های اخیر دولت های ثروتمند و سرمایه داران عرب را به خرید خاک از کشورهای همسایه برای بارورکردن شنزارها هدایت کرده است. در واقع این شنزارها کوه ها و صخره هایی بوده اند که میلیون و میلیون ها سال در فشاری اندازه ناگرفتنی زیر کیلومترها یخ و در سرمایی تا قریب صد درجه زیر صفر خرد شده، پذیرای باد های باردار از خاک و همراه با تخم گیاهان نبوده اند. 



این صخره کاملا شنی زمانی کوه سنگی پر ابهتی بوده است که فشار کوه های یخی مرتفع سیمای آن را دگرگون کرده است. اگر هنوز در دریافت مدخل مرددید، یاد آوری کنم که منبع بزرگ سوخت های فسیلی جهان در شنزارها و حاصل نابودی سریع میلیاردها جانور و آبزی غول آسا در قطب قدیم است که در اثر چرخش زمین به نزدیک استوا تغییر محل داده است.



و اگر هنوز به ادله دیگری نیازمندید از یاد نبرید که مثلا شنزارهای قفر شمال آفریقا، در مصر به علت رسوب خاک هایی که نیل در دو سوی ساحل خود پخش می کند، چون بهشت سبز و آراسته به باغ و چمنزار در محدوده ای است که به برکت رسوبات رود نیل غنی شده است، مطلب و ماجرایی که در کناره های دجله و فرات نیز قابل دیدار و تایید است. (ادامه دارد).

نظرات 19 + ارسال نظر
فرشاد چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 11:03 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید.استاد یعنی اگر بارندگی توشنزارها باشد باز امکان کشت و زرع نیست؟

بله. کشت و زرع اگر خاک نباشد با آب زنده نمی شود. زیرا گیاهان صحرایی زیادی در مناطقی با پوشش خاک آب مورد نیاز را شب ها از هوا می گیرند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 12:26 ق.ظ

استاد عزیز با سلام
تکه جداشده از زمین و پریده به فضا، ماه نیست؟

چنین نظریه ای وجود دارد و اثبات نادرستی آن آ سان است: چرا که ماه در بیرون از حوزه جاذبه زمین قرار دارد و در هر حالتی به آسانی درون معده دنباله دار بلعیده می شد.

قحطان پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 12:35 ق.ظ

باعرض سلام خدمت استاد عزیز.راستش را بخواهید قبل از یادداشت حیات 5 کمی با این مدخل مخالف بودم.نمی دانم چرا، شاید به این نوع نوشته از شما عادات نکرده بودم .چون تمام نوشته های سابقتان مفصل و بامقدمات فراوان بود.راستش را بخواهید چیز زیادی از این مدخل دست گیرم نشد.خواهشا بیشتر توضیح بدهید.در حال ترجمه یک تحقیق از آقای علی ،منصورکیالی دانشمند مصری هستم که درباره آینده زمین و باتوجه به آیات قرآنی نوشته شده است به محض آماده شدن خدمتتون می فرستم.با آرزوی شفای عاجل و عمری مستدام.

هنوز باید حوصله کنید.

خواننده همیشگی پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 01:43 ق.ظ

استاد، بی بی سی مستندی در باب آفریقا دارد (2014) که یک قسمت آن مربوط به صحرای بزرگ آفریقاست. نشانه های مهمی از آباد بودن صحرای آفریقا در چند هزار سال قبل در آن مستند نمایش داده می شود و ادعا می شود صحرای آفریقا در حدود 5000 سال قبل از سرزمینی آباد به صحرای لامسکون تبدیل شد و علت اصلی این اتفاق تغییر و شیفت در محور چرخش زمین گفته می شود. آیا این ادعای شیفت در محور چرخش زمین می تواند درست باشد؟
در ضمن نمیدانم چرا وقتی این نوشته ها را میخوانم «القارعه» به ذهنم متبادر می شود؟

نوار شنزارهای جهان مثلا در شمال افریقا منطق جغرافیایی ندارد یعنی شنزارها از میان دو محدوده استوایی و مدیترانه ای می گذرد که برای طبیعت زایمان بی شکلی است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 08:25 ق.ظ

سلام استاد. من منظور داستان حیات را تا به این شماره نگرفتم.میشه در چند جمله کوتاه توضیح دهید آیا موارد گفته شده استنباط جدید است یا دارید اطلاعات گذشته زمین را خلاصه وار مرور می کنید?

تمام آن ها اطلاعات و نتیجه گیری های جدید و درک آن محتاج توجه و تمرکز جدی است.

Saeed پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 11:52 ق.ظ

داعشی که درصدد خونخواهی صدام بود قبر اون بخت برگشته رو ترکوند!!!

http://fararu.com/fa/news/227301/فیلم-قبر-صدام-چگونه-منفجر-شد

عیسو پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 07:24 ب.ظ

استاد با این حساب زمین قبل از آن حادثه خشکیهایی کمتر و آبهایی وسیع تر اما بسیار کم عمق تر از اقیانوسهای کنونی داشته و حجم آب زمین آن دوران امروز صرف پرکردن آن لایه ی برداشته شده در استوای قدیم گشته لذا گر حجم تقریبی آب اقیانوسها ی زمین امروز را در پهنه ی زمین آن دوران در نظر بگیریم با جغرافیایی به شدت بیگانه برمیخوریم محیطی که کف آبهای آن برای حیات جانداران مستعد تر بوده نسبت به کف اقیانوسهای فعلی و همچنیین مستعد برای تولید نفت. حال برای اثبات نهایی نظریه ی شما چیزی که باقی میماند آزمایش تخمین عمر پوسته اقیانوسی است با قبول فرض شما پوسته اقیانوسی تماما دوباره ساخته شده از طریق سرد شدن ماگمای زمین در 60 میلیون سال پیش بوده است لذا نباید عمری بیشتر از 60 میلیون سال (در برابر تخمین کنونی که 200 میلیون سال است)داشته باشد. آیا تخمین های مرسوم دانشمندان مربوط به انقراض دایناسورها غلط است یا تخمین عمر پوسته اقیانوسی؟
با تشکر از استاد خستگی ناپذیرکه به ما هم حقیقت و هم صبر آموخت.

کمی دیگر حوصله کنید. مسلما نشانه های موجود به اراذه الهی خط اطلان بر تئوری های کنونی از جمله در موضوع دایماسورها خواهد کشید.

حنیف پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 10:28 ب.ظ

اگر ممکن است آن دایره فرضی شنزارها را مشخص کنید. برای بیابانهای جنوب غرب آفریقا و آمریکای جنوبی چه توضیحی وجود دارد؟

اگر شنزارهای آمریکای مرکزی را به قطعه آفریقا برگردانید که کاملا همشکل اند نوار خمیده شن در میانه جهان کامل می شود. دایره ای قطبی که با چرخش سریع زمین از هم باز شذه است.

khalil پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام استاد عزیز
رفته رفته به نتایج خوبی می رسیم .موضوع جالب تر می شود.دستمریزاد استاد.احسنت

[ بدون نام ] جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 12:37 ق.ظ

سلام بر استاد پورپیرار عزیز
بحث خلق آب نیز در مباحث شما می آید؟ در قرآن به انزال آب از آسمان صراحتا اشاره شده است... با توجه به اینکه در قرآن، برای باران لغت دیگری آمده و به انزال آن، از ابر صراحتا اشاره شده، این آیه نمیتواند ارتباط به بتران داشته باشد.
نطرتان چیست؟

عیسو جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 03:17 ق.ظ

در کتابی میخواندم که میگفت بزرگ ترین نابغه دنیا انشتین با رائه مهم ترین کارش که نسبیت خصوصی باشد فقط سه سال علم را به جلو انداخت چرا که طی سه سال اینده افرادی میتوانستند از یافته های جدید آزمایشات سرعت نور آن دوران ابتدای قرن به این نظریه برسند با این حال فردی مثل داروین ناتوان از کسب تاثیری مشابه انشتین بر علوم بوده چرا که همزمان با او افرادی بودند که همچو او میاندیشیدند استاد فکر نکنم با گذشت صد سال هم این باور کلان و عمومی انقراض دایناسورها رد میشد پس شما نابغه ترین مخلوقی هستید که برای بشر ضبط شده است این نقشه شنزارها خیلی خیلی واضح و روشن است فقط با همین پنج صفحه ابهت این بار دانشمندان را شکستید.
باید تمام دنیا بسیج برای یک اقدام شود."زنده نگه داشتن شما" این دولتی ها و روشن فکران کودن حقیر خودی مشغول چی هستند؟ خاک بر سرشان بلاهت و پستی تا به این حد؟ یعنی واقعا اینان را باید انسان نامید؟

ممنون تعارفات شما هستم. اما هنوز باید حوصله کنید تا غذای این بیان به کمال پخته شود.

ABBAS جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 08:56 ق.ظ

http://www.astrobio.net/news-exclusive/how-earths-orbital-shift-shaped-the-sahara/

خواننده همیشگی جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 03:06 ب.ظ

ممنون آقای عباس از لینکتون
این را تو مستند بی بی سی هم دیدم اما تصور خودم این است که صحراها مربوط به اقوام نابود شده ای باشد که به برخی از آنها در قرآن اشاره شده است.
حتی مدتی پیش در اینترنت جستجو میکردم و خواندم که بر صخره های صحراهای عربستان نیز تصاویر حیواناتی آفریقایی چون زرافه نقش بسته است و حتی چند هزار سال قبل (که چندش را نمی دانم) شتر مرغ هم در عربستان وجود داشته است.
به نظر باید منتظر ادامه نوشته های استاد باشیم تا حقایق را برایمان مشخص کند.
جالب است که در دو کشور نیجریه و ونزوئلا نیز نفت وجود دارد و اگر به تصاویر ارائه شده استاد نگاه کنید می بینید که قبل از انشقاق قاره ها این دو کشور در کنار هم بوده اند.

نتوانستم لینک عباس را باز کنم ولی به تر است حوصله کنید.

moslem جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 05:26 ب.ظ

آیا وبلاگ 3000 سال دروغ در تاریخ ایران نوشته شخصی با نام مستعار آشموغ راهیاته را مطالعه نمودید ؟ البته اکنون حذف و فیلتر شده است نظرتان چیست ؟
http://s2.picofile.com/file/7625154729/zartosht3000_persianblog.pdf.html

حالا چشم هایی باز می شود بدون اشاره به محرک مطلب.

[ بدون نام ] جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 05:41 ب.ظ

استاد سال نو رو بر شما و خانواده محترمتان تبریک عرض میکنم .

khalil جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 06:45 ب.ظ

آقای moslem
سلام
لینک حاوی مطالب جالبی بود
تشکر

opal پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 10:16 ب.ظ

1- طبق نظریه اشتقاق قاره ها ، قاره های آمریکای جنوبی و آفریقا در حوالی قطب بوده اند .
2- نشانه وجود یخچال در یک ناحیه و ذوب انها شنزار نیست بلکه رسوبات خاص یخچالیست . یخچالها هم اکنون در نواحی شمال اروپا موجودند این توده ها بصورت کاملا آهسته در حال حرکت هستند که از شیب زمین طبعیت میکنند . رسوبات حاصل از این توده های یخی کاملا شناخته شده هستند و آثار یخچالهای قدیمی در آفریقای جنوبی ، جنوب هندوستان ، جنوب استرالیا و برزیل که تعدادی از آنها نه تنها شنزار نیستند بلکه دارای پوشش گیاهی فراوان هستند !!!
3- پیدا شدن فسیلی مثل گلوسوپتریس در آمریکای جنوبی ،آفریقا ، هندوستان ، جنوبگان و استرالیا نشون میده این مناطق زمانی به هم متصل بوده اند . اگر طبق مطالب داستان حیات فرض کنیم که محل استوا و قطبین زمین در اثر عبور یک جرم فضایی تغییر کرده باید بپذیریم که جنوبگان در منطقه استوایی بوده حال سوال اینه که هندوستان ، آمریکای جنوبی ، آفریقا و استرالیا در کجا قرار داشته اند ؟ آیا این مناطق در همون قسمت از زمین بوده اند که جنوبگان قرار داشته است ( یعنی استوا )؟ اگر چنین است پس چرا هنگام جابجایی جنوبگان این مناطق نیز به محل قطب جنوب فعلی منتقل نشده اند ؟
4- هیچ کسی نگفته است که عدم وجود گیاه در مناطق بیابانی فقط نبود آب هست بلکه یکی از مهمترین عوامل نبود پوشش گیاهی وسیع و درختان در این نواحی ، عدم وجود مواد آلی در خاک است . مناطق بیابانی خاک دارند و اتفاقا از نظر مواد معدنی غنی ترین خاک دنیا در بیابانهاست ولی فقیر از هوموس هستند .
5- در متن داستان حیات در مورد مرگ سریع جانداران غول پیکر ابزی پس از انتقال آنها به محل استوا صحبت شده . خب اگر این جانداران در آب زندگی میکرده اند مطمئنا از نظر مرحوم پورپیرار به خاطر تغییر دمای آب سریعا از بین رفته اند . ولی باید بدونیم که با تغییر محل قطب به استوا تغییر دمای آنچنانی در عمق ابها نخواهیم داشت . رجوع کنید به مبحث ترموکلاین در کتابها و منابع .در عمق بیشتر از 500 متر دما ثابت و در حدود 4 درجه سانتی گراد است .

opal جمعه 10 مهر 1394 ساعت 02:28 ب.ظ

در یکی از کامنتها دیدم که نوشته شده ماه بیرون از حوزه جاذبه زمین قرار دارد . پس چرا ماه به دور زمین میچرخد ؟
اینکه برخی اجرام مثل ماهواره ها چرا در فاصله کمتر از ماه روی زمین سقوط نمی کنند دلیل بر نبود جاذبه نیست بلکه جاذبه آنقدر کم است که توان کشیدن جسم به سمت زمین را ندارد اگر سرعت همان جسم را در همان فاصله کاهش دهیم روی زمین سقوط خواهد کرد ( مثل همان موتور سواری که دیوار دایره ای بدون سقوط حرکت میکند ولی اگر سرعتش را کاهش دهد سقوط خواهد کرد .
اگر ماه هنگام چرخش در مدار فعلی ، سرعتش رادیکال 2 برابر شود ( در رادیکال 2 ضرب شود ) از جاذبه زمین فرار خواهد کرد . این یعنی در هر مدار سرعت سیارات و اقمار بصورت تصادفی نیست . هر شعاع مدار چرخش افزایش یابد باید سرعت کم شود وگرنه سیاره از مدار خودش خارج خواهد شد .آن چیزی که سبب شده است با وجود سرعت ،جسم در مدار خود باقی بماند ، وجود جاذبه است . اگر خورشید را از کانون منظومه شمسی حذف کنیم تمامی سیارات در امتداد عمود بر جهت چرخش از مدار خارج خواهند شد .

opal جمعه 10 مهر 1394 ساعت 02:37 ب.ظ

همچنین آب دارای یک خاصیت است که وقتی انرژی گرمایی دریافت میکند خیلی سریع تغییر دما نمیدهد . مثل گرم شدن اب در ساعات بعد از ظهر یک روز گرم تابستان . وقتی سنگها و خاک درست در وسط ظهر گرمای زیادی دارند آب هنوز ماکزیمم گرمای خود در آن روز را ندارد و حدودا در ساعت 2 بعد از ظهر دمایش به بیشترین حالت میرسد . در شب هم برعکسه سنگها و خاک زود سرد میشوند ولی آب هنوز گرم است .
همچنین در اعماق مختلف دمای متفاوتی داریم که موجودات غول آسا میتوانستند خود را به قسمتهایی که دمایی مناسبی دارد برسانند و در فرصتی دیگر به سمت محل زندگی قبلی خود شنا کنند .
وقتی برای گربه سانان این مورد بیان شده که به خاطر سرعت زیاد توانسته اند به محل مناسبی کوچ کنند و زنده بمانند برای ماهی ها و کوسه ها و .... هم همین امر ممکن نیست ؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد