حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

داستان حیات 7



یافت شدن کالبد سالم مانده حیوانات گرمسیری در قطب های امروزین، به ویژه قطب شمال، که گرچه هنوز گوشه ای از پهنای وسیع آن هم کاوش نشده، اما نسبت به قاره قطب جنوب محل جست و جوی بیشتری بوده، برقراری شرایط جوی جدید را تا میزانی شتابان نشان می دهد که نه فقط فرصت فساد از جانوران گرفتار در آن را گرفته است، بل صحت دریافت و ادعاهای این بررسی ها را با استحکام کامل اثبات می کند.
دنیای وحش غافلگیر شده، به گریز از محیط زیست ناآشنا و نامناسب وادار و به راه نمایی غریزه به سوی موقعیت استوای جدید می شتابد. طوفان فرار از همه سو در اطراف قطب جدید، از سوی گروه های حیوانی پرتاب شده به اقلیمی غریبه، در پیوستن آبزیان به آب های گرم به مانع طبیعی برنمی خورد. چنان که کوچ و پرواز بال داران به فضاهای از دست داده پیشین بدون مانع طبیعی انجام می شود و گروه های متنوع گربه سانان و دیگر موجودات کوچک جثه ی تیز رو و اندک خوراک موفق به انتقال و اسکان در شرایط مناسب می شوند و  بدین ترتیب دایناسورها را باید تنها گروه حیوانی بدانیم که در مجموعه حوادث جا به جایی مدارات زمین به علت جثه بزرگ، کند پویی و پر خواری به نجات خویش قادر نشدند.
  
اینک فسیل این در راه ماندگان را تقریبا و به صورت گروهی در تمام مسیرهای رو به گرمسیر جهان از چین تا کانادا و شیلی و حتی ایران می توان یافت. تصویر بالا نمونه وامانده در چین آن ها را می بینید که به صورت گروهی در کنار هم از حرکت بازمانده اند.
و این هم خوابگاه دسته جمعی تعدادی از عظیم الجثه ترین دایناسورها که در آرژانتین یافت شده اند. این گورستان وسیع که شاهد دیگری بر نابودی همزمان نسل دایناسورها به علت محروم ماندن از محیط تغذیه خویش است، به سرگردانی دراز مدت علت  نابودی آنان پایان می دهد. (ادامه دارد)
نظرات 52 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 2 فروردین 1394 ساعت 10:55 ب.ظ

سلام استاد. میشه منبعى براى شواهد حیوانات گرمسیرى در قطب ها معرفى کنید و ىا شواهد بیشترى دراینباره ارائه نمایید?ممنون

در یکی از برنامه های شبکه مستند خودمان در ساعت 7/5 شب 5 شنبه چند هفته پیش فیلمی از کشف یک بچه ماموت سالم مانده در قطب شمال نمایش داده شد. به فهرست برنامه های آن شبکه رجوع کنید.

یکی دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 12:19 ق.ظ

خسته نباشید.
یعنی با این فرمایش شما برجسته ترین هدفی که از این برخورد شهابی بدست آمده منقرض شدن نسل جانوران بزرگ جثه همانند دایناسورها بوده است که زمینه را برای مهاجرت و تکثیر جانوران ریز جثه و چابک فراهم کرده است .

خواننده همیشگی دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 12:27 ق.ظ

آیا راهی برای اثبات عبور آن دنباله دار و یا ردیابی آن قسمت به هوا پریده وجود دارد؟

[ بدون نام ] دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 01:10 ق.ظ

استاد چارلى چاپلین و آثارش را چگونه مىبینید??

khalil دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 01:29 ق.ظ

استاد فوق العاده بود.شما مغز متفکرید.احسنت .
کاش یک مستند در این باره درست کنید و باز هم به دنیا ثابت کنید که چه کردید

به لطف این جمهوری و تیز چنگی چند کلاه بردار حالا نان شب را هم خدا می رساند.

یکی دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 01:55 ق.ظ

در این میان و در این چرخش و حرکت وحشتتاک پوسته زمین تا چندین هزار کیلومتر تکلیف گونه ای که انسان امروزی از آن مشتق شده چه میشود !؟
اگر در زمان قبل از برخورد تمام خشکیها به هم متصل بوده اند و همانند ببرها نسل آدمی هم یک گونه بوده است در این صورت باید پذیرفت ساکنان بشری کنونی قاره ها بیخبر از هم و در طول میلیونها سال از هم فاصله های هزاران کیلومتری گرفتند.
البته تمام اینها با فرض توانایی گونه انسانی در سازگاری باتغیرات وحشتناک شرایط جوی و اقلیمی جدید پس از برخورد میباشد و اگر اثبات شود گونه انسانی این دگرگونیهای بسیار هولناک را تاب نمی آورد فرض به خلقت آدمی پس از فروکش کردن اثرات ناگوار آن برخورد بازخواهد گشت.

ABBAS دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 04:20 ق.ظ

http://www.chinascenic.com/magazine/100-years-of-discovery-179.html


http://www.chinascenic.com/public/data/posts/201306/13/480_4441x3142_179_605785a54a171fc54ff13ca09513d202.jpg

abbas دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 07:39 ق.ظ

http://www.theguardian.com/science/2008/dec/30/china-dinosaur-fossil-bones

[ بدون نام ] دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 10:44 ق.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
استاد انشاالله قضا و بلای شما برگردد به متولیان بی بی سی و سایر شیاطین گمراه کننده بشر
1- نمی دانم چه سری است که هرگاه شما مدخلی جدید می گشائید بی بی سی و سیمای داخلی همزمان به فکر پخش مستندی در این رابطه می افتند؟! چه ارتباطی بین اینها وجود دارد؟!شبکه بی بی سی گویی شبکه برون مرزی سیمای جمهوری اسلامی است و حتی بعید نیست بخشی از هزینه های بخش فارسی بی بی سی توسط حاکمیت ایران تأمین می شود؟!
2- بعضی از دوستان ظاهرا متوجه موضوع نیستند! منظور استاد بطور ساده این است که در اثر عبور ستاره دنباله دار عظیمی از کنار زمین تکه ای از زمین جذب ستاره مذکور شده و به فضا پریده و ضمناً جای خط استوا و نصف النهار گرینویچ نیزعوض شده است!
3- استاد آیا قبلا هم در جایی به تغییر قطبین زمین اشاره ای شده است یا این موضوع اولین بار توسط شما مطرح می شود؟!
4- این موضوع منشاء انقراض دایناسورها و مخازن سوختهای فسیلی در حد یک تز عالی دکتری مهندسی مخازن نفت و یا زمین شناسی است!
5- آیا قبل از رد شدن آن ستاره دنبله دار عظیم از کنار زمین، زمین به دور خود نمی چرخیده؟ و آیا رد شدن آن ستاره لزوما باعث چرخش زمین می شده است؟!
6- آیا به نظر شما قبل از ربوده شدن خشکی اقیانوس آرام از روی زمین بیشتر سطح زمین را خشکی ها تشکیل می داده است؟! و آیا خشکی ها در آن زمان هنوز به هم پیوسته بوده است؟!
7- تاکنون انقراض دایناسورها را به برخورد شهاب سنگ عظیمی بر سطح اقیانوس اطلس و بخار شدن مقدار زیادی آب و تاریک شدن سطح زمین در اثر ابرهای متراکم و گرد و غبار ناشی از برخورد شهاب سنگ به مدت طولانی و درنتیجه سرد شدن مناطق استوایی و از بین رفتن جنگلها و تلف شدن دایناسورها در ا ثر گرسنگی عنوان کرده ا ند! به قول حافظ کذایی «چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند!»
8- جالب این است که در افسانه ها و فولکلور ملل هم گویا اکثر ملتها خود را مهاجرانی از عرضهای شمالی می دانند! آیا در آن زمان انسانی وجود داشته است؟!

مدخلی که برای نخستین بار عرضه شد آثار اثباتی فراوانی بر زمین کنونی دارد که از جمله یافت شدن نمونه های فسیلی فاسد نشده از گونه های گرمسیری در قطب شمال است. به مدخل ظهور انسان که گفته شده های تاکنون تنها مقدمه ای بر آن بود ان شاالله وارد خواهم شد.

مسعود سنجری دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 03:00 ب.ظ

تعجبی ندارد که هر زمان استاد مطلبی را برای نخستین بار مطرح می کنند بی بی سی مستقیما واکنش نشان می دهد. چون این موسسه جولانگاه دار و دسته به اصطلاح اصلاح طلبان هست که در دشمنی با استاد زبانزدند.

y دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 03:10 ب.ظ

استاد در کامنت قبلی چنین به عرض رساندم از آنجایی که همواره خواسته اید نوشته های شما نقد شود برای عمیق تر شدن مطلب نکاتی به عرض می رسانم ولی قصدم نقد مطلب شما نیست :

جناب استاد این موضوع چرخش قطب ها و حوادث ما بعد آن بصورت یک فرضیه سالهاست مطرح است و مدت هاست به عنوان یک فرضیه رد شده است چون این پدیده تاثیراتی بر جای می گذارد که امروز آنها را در زمین نمی بینیم بالاخص تاثیرات مغناطیسی روی کره زمین نوع چرخش کره زمین و ...
The cataclysmic pole shift hypothesis suggests that there have been geologically rapid shifts in the relative positions of the modern-day geographic locations of the poles and the axis of rotation of the Earth, creating calamities such as floods and tectonic events.
البته در این مورد نظریه های مختلفی وجود دارد عده ای معتقدند این چرخش بسیار سریع بوده و عده ای دیگر میگویند این چرخش آهسته اتفاق افتاده ...
برای بررسی فرضیه چرخش قطب ها به این صفحه مراجعه کنید:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift_hypothesis

یا این عبارت را سرچ کنید :
Pole shift hypothesis
ولی در نهایت این فرضیه مدت هاست با دلایل بسیار منسوخ و رد شده است.
امیدورام به دید نقد مطلبتان نگاه نکنید فقط خواستم اشاره دهم که اولا این فرضیه سالهاست مطرح است و ثانیا به دلایل متعدد درستی آن زیر سوال رفته.

-----------------------------------------------------------
بحث ما بر سر عبور دنباله دار از کنار زمین نیست.عبور دنباله دارها از کنار زمین اصلا موضوع غریبی نیست که لازم باشد بادیدی خاص به آن نگاه کرد برحث بر سر عوارض عبور این دنباله دار است در این باره اتفاقا مستند های بسیاری ساخته شده که میتوانید به آرشیو شبکه من و تو مراجعه کنید.در این مستند ها لیستی از فرضیه های موجود درباره کره زمین ارائه شده .ولی از این که بگذریم اساس فرضیه شما را چرخش قطب ها تشکیل میدهد که فرضیه ای تازه نیست، این چرخش قطب هاست که به گفته شما باعث تغییر ماهیت خشکی ها و قطب ها و اتفاقات بعدی شده است .اگر بتوان این فرضیه را رد کرد دیگر برای چه موضوعی باید حوصله کرد!!!
بهتر است قبل از پرداختن به موضوعاتی که گویا قرار است نتیجه عوارض این پدیده باشد ابتدا موضوع چرخش قطب ها و عوارض آن را یک بار دیگر بررسی کنید.مثلا آیا شما میدانید اگر یک بار دیگر امروز این پدیده اتفاق بیافتد چه تاثیری بر روی کره زمین میگذارد و عوارض آن چیست اگر این عوارض را لیست کنید خواهید دید حتی بقای خود کره زمین در حاله ای از ابهام قرار میگیرد چه برسد به حیات در آن به این ترتیب است که این فرضیه سالهاست رد شده و در رد آن هیچ انگیزی ای جز بررسی های علمی وجود نداشته .
بهتر نمی بینید قبل از ارجاع ما به موضوع بعدی، بحث چرخش قطب ها را با شواهد و اسناد کافی و ارائه لیستی از عوارضی که برروی خود کره زمین و نه حیات در آن به جای میگذاشته به اثبات برسانید؟

تز مطرح شده بر اساس تکتونیک و عمر زمین، شکستگی یکپارچگی،تعیین تکلیف با شنزارها، تولد اقیانوس ها و بالاخره تغییر مکان خط استوای قدیم به حوزه قطب جدید و تلاش موجودات ساکن زمین برای انتقال به شرایط مطلوب دیگری است که هیچ یک در تز انتقال قطب ها منظور نشده و به جای آن از تز کودکانه سقوط پاره سنگ به اوقیانوسی است که هنوز تشکیل نشده.
و بالاخره به تر است حوصله کنید.

یونس دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 05:20 ب.ظ

دوست بی نام

بی بی سی با انتشار اخبار دروغ اهداف کشورش را دنبال می کند
مثلا دریک ماه اخیر چنان درباره حضور سلیمانی در عراق و جنگ با داعش دروغ پراکنی کرد
تا کشورها یی مثل عربستان به خیال اینکه ایران عراق را تصرف کرده و ممکن است عربستان را نیز تصرف کند
میلیاردی از انگلیس و آمریکا سلاح خریدند

کشورهایی مثل آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه پس از انقلاب ایران هزاران میلیارد سود به جیب زدند
اگر ایران نبود شاید از گشنگی میمردند

استاد در این سی و چند سال کسی نگفته چرا کشور ضد اسلامی فرانسه به خمینی پناهندگی داد
قبل از انقلاب شاه نادان چند میلیارد به این کشور وام داد و چند میلیارد از آن خرید کرد که پس از انقلاب یک دلارش را پس نداد
خدا این مستکبران و نوکرانش را نابود کند

[ بدون نام ] دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 06:31 ب.ظ

http://www.jamnews.ir/detail/News/459732

یکی دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 09:19 ب.ظ

آیا ممکنه بفرمایید دغلکاران چه کلاهبرداری جدیدی در حق شما انجام داده اند...
به نظر میرسه نفرین شیطانی سیستم جهود در این کشور از در و دیوار بر هر کسی که بر علیه شون اقدامی بکنه فرود میاد ...
واجب است بر طرفداران حقیقت به هر شکل ممکن به شما کمک نمایند ...
مرگ بر یهود .نفرین الهی بر شیاطین . پاینده باد فرمانروایی خداوند و قرآن مبین.

خواست خداوند بوده است. الحمدلله با فروش کتاب ها و اتومبیل و چند قطعه فرش و مقداری یادگارهای قدیمی بخشی از مشکل را حل کرده ام. ممنون از توجه شما

[ بدون نام ] دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 09:51 ب.ظ

سلام
متاسفانه در آرشیو شبکه مستند موفق به پیدا کردن مستند مربوطه نشدم. هر یک از دوستان پیدا کرد لطفا معرفی کند!ممنون

y دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 10:22 ب.ظ

استاد در پاسخ قبلی که به کامنت بنده داده اید نوشته اید شاید به این دلیل دانشمندان این فرضیه را رد کرده اند(چرخش قطب ها) که هنوز فسیل فیل در قطب شمال شناسایی نشده بوده:

"لابد هنوز از وجود لاشه های سالم مانده ماموت ها در قطب شمال خبری نبوده"

ولی استاد این فرضیه نیز اشتباه است تحقیقات جدید نشان داده که ماموت ها و خانواده آنها در دوره ای بسیار نزدیک تر از آنچه تغییر قطب ها می بایستی روی داده باشد زیست می کرده اند به این لینک و مطلب پاراگراف آخر آن توجه کنید:
" ماستودون‌ آمریکایی در دوران شناخته شده به عنوان اواخر پلیستوسن، بین حدود 10000 و 125000 سال پیش، در سراسر شمال امریکا تا منطقه گرمسیری هندوراس و در ساحل قطب شمال آلاسکا زندگی می‌کردند."

http://www.footofan.com/fa/contents/detail4894/%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%AC%D9%87-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%88%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%DB%B1%DB%B2%DB%B5%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF/

همانگونه که ملاحضه می کنید یکی از زیست گاه های اصلی این گونه فیل ها در قطب شمال بوده پس پیدا کردن فسیل ماموت در قطب شمال موضوع عجیبی نیست و چیزی را هم اثبات نمی کند .


در مورد مطالب دیگری که فرموده اید هم در اشتباهید:

"تز مطرح شده بر اساس تکتونیک و عمر زمین، شکستگی یکپارچگی،تعیین تکلیف با شنزارها، تولد اقیانوس ها و بالاخره تغییر مکان خط استوای قدیم به حوزه قطب جدید و تلاش موجودات ساکن زمین برای انتقال به شرایط مطلوب دیگری است که هیچ یک در تز انتقال قطب ها منظور نشده "

در همان لینکی که خدمتتان ارائه کردم به تمام این مسائل پرداخته شده بطور مثال در همان تکه ای که از ویکی پدیا در وبلاگ قرار دادم اتفاقا به موضوع تکتونیک و عمر زمین، شکستگی یکپارچگی اشاره شده است گویا مطلب را درست نخوانده اید یک بار دیگر به آن لینک سر بزنید بخشی از آن را اینجا می آورم:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift_hypothesis


The cataclysmic pole shift hypothesis suggests that there have been geologically rapid shifts in the relative positions of the modern-day geographic locations of the poles and the axis of rotation of the Earth, creating calamities such as floods and tectonic events.

تز مطرح شده بر اساس تکتونیک و عمر زمین اتفاقا جز بدهیات ورود به این مدخل بوده به دو کلمه آخر همین پاراگراف بالا نگاه کنید "tectonic events"
همچنین موضوع استوا ،محور چرخش زمین ایجاد فجایعی مانند سیل و ... خواهشمندم یک بار دیگر این لینک را بخوانید.
لااقل امروز شما نوشته هایتان را با عکس هایی زینت می دهید، همین که برای این تز های شما عکسی وجود دارد نشان میدهد روی این مطلب قبلا کار شده است شما که خودتان این نقاشی ها را نمی کشید.

در ضمن استاد بنده موافق یا مخالف برخورد پاره سنگ به سطح زمین و اتفاقات ما بعد آن نیستم آن هم یک فرضیه است ما نمی توانیم چون یک فرضیه را مردود می دانیم یک فرضیه مردود دیگر را مقدمه یک نتیجه گیری قرار دهیم . شما هنوز ادله لازم برای اثبات مقدمه بحث تان را ارائه نکرده اید و خیلی زود به موضوع فسیل ها و دایناسورها رسیده اید.اینکه فسیل یک فیل را در قطب شمال دیده اند پس قطب ها چرخیده ادله منطقی نیست .ما حوصله مان زیاد است شما در صورت امکان همین تز را اثبات کنید و بعد سراغ مطالب بعدی بروید.
بطور مثال پاسخ دهید اگر این چرخش قطب ها امروز اتفاق بیافتد چه بلایی نه بر سر حیات بلکه بر سر خود کره زمین می آید ؟

مطالب تان مغشوش و عصبی است و به عکس العمل های 206 خودمان شبیه است. کافی است از خود بپرسید این ماموت های ساختگی در قطب شمال از چه تغذیه می کرده اند. ضمنا ویکی پدیا هم مانند کتاب موش و گربه است و ارزش رجوع ندارد. از آن حوصله زیادتان استفاده و مقداری حوصله کنید.

عیسو دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 11:37 ب.ظ

دوست گرامی آقای y در کتابی از دانشمند پرآوازه به نام ریچارد فایمن میخواندم که میگفت هرگز بشر به آن مرحله از دانش نخواهد رسید که به درک کامل از حرکت مداری ماه به دور زمین دست یابد . پس مادام که در خصوص حرکت مداری مثلا ماه به دور زمین درک کاملی وجود ندارد ندیده میشود معتقد شد هرگونه اظهار نظر درمورد امکان یا غیرممکن بودن جابجایی مدارات زمین از طریق مطالعات گرانشی زمین فقط احتمال است نه نظریه ای بر پایه ی دلایل علمی و آزمایشگاهی لذا این نظریه ای نیست که پرونده اش بسته بماند بلکه این هم فقط خود یک فرضیه ضعیف است فرضیه ای که ابطالش با ارائه ی شواهد ملموس همچون یافت شدن دایناسورها و ماموتها در قطب شمال و آن نقشه صحراها قابل رد است.لذا این استاد نیست که یافته ها و نتیجه گیری هایش را بر آساس اراء آنان تنظیم نماید بلکه آنان باید درکشان از جاذبه زمین را با این یافته ها سامان دهند چرا که یافته های استاد ملموس اند خاصیتی که در فرهنگ علم ترجیح دارد به شواهد حتی محاسباتی و ریاضیاتی به فیزیک دانان معمولا زمانی نوبل و جایزه میدهند که نظراتشان در شتاب دهندهای ذرات به اثبات رسد نه به بخاطر اثبات های ریاضیاتی. شما هیچ توجیهی برای مثلا لاشه ماموتها و حیوانات گرمسیر در قطب شمال و آن نقشه شنزارها نمیتوانید بیابید جز باور جابجایی قطب ها.

عمده ترین حصه این بررسی ها ورود به مدخل مفقود شدن بخش بزرگی از پوسته زمین و عدم تطبیق پارل گونه دندانه ای شرق آسیا با غرب امریکا است. زیرا اگر بخواهید لیوانی چای را خنک کنید تمام سطح چای خنک می شود و نه یک سوم آن. ضمنا نباید فراموش کنیم که هنوز با قصد کشف ارزش این مدخل جدید زمین و قطب ان را نکاویذه ایم.

عیسو سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 01:00 ق.ظ

استاد فکر کنم وقتش فرارسیده که سازمانی کارامد برای اشاعه جدی نظرات شما تشکیل داد با این وضع نمیشود به جایی رسید این عادلانه نیست که شما یک تنه بار مالی ستیز با دروغها و فریب کاری های این قوم ظالم را بر دوش کشید اعتقادم این است که ما هرگز همچو شما نخواهیم بود لذا بزرگترین و تنها خاصیتمان نقش قهرمانی برای اشاعه نظرات شما در سطح ملی و حتی جهانیست حدس میزنم قریب به هزار نفر از طریق وبلاگ و سایت مطالب شما را تعقیب میکنند اگر 500 نفرشان خود را متعهد کنند به پرداخت ماهیانه 30000 تومان صندوقی کارامد برای ساخت مستندها و ترجمه و اشاعه مطالبتان حتی در سطح جهانی فراهم خواهد شد این یک ترغیب مستمر و آگاهاننده در کادری از وبلاگتان میطلبد دوستان مطمننا توان و هم گوش شنوا برای این تعهد ماهیانه را دارند اصولا باید احساس کنیم همانطور که یک حزب اعضایشان ماهانه حق عضویتشان را میدهند ما هم درصورتی که خود را طرفدار بنیان اندیشی و رهایی از یوغ بردگی یهودیت میدانیم خود را مکلف به حمایت از شما و تبلیغ آثارتان کنیم با این مبلغ فوق ناچیز میتوانیم قدرت مالی سالانه درحد 360 میلیون درصورت مشارکت 1000 نفری و 180 میلیون در صورت مشارکت مستمر 500 نفری از جمعیت بنیان اندیش تامین نمود این کار یک کادر یا صفحه ی همیشه در روئیت و آگاهاننده در وبلاگ و سایر وبلاگ و سایت های مربوط به شما را میطلبد متاسفانه ما از قدرت جمعیمان مطلع نیستیم دوستان در صورتی که مطلع شوند مسلما خود را متعهد به حمایت خواهند کرد.
من در نزد پیشگاه خداوند خود را شرمنده میبینم که هیچ کاری برای مبارزه علیه ظلم و دروغهای موجود در جهان که شما بهترین پرچم دار آن هستید ثبت نکرده ام از شما تقاضا میکنم چنیین کادری که متذکر قدرت جمعی بنیان اندشان باشد را با شماره حسابی در صفحه اصلی وبلاگتان قرار دهید تا که همیشه قابل روئیت باشد و هر کس چه از طریق سیستم پرداخت اینترنتی و چه کارت به کارت بتواند تعهد و وظیفه ماهیانه اش را انجام دهد .

زمانه و خداوند بخشنده ترین یاور حقیقت طلبان اند.

هیوا سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 03:29 ق.ظ

سلام بر استاد پورپیرار عزیز
حالا که به ۴۰ سالگی نزدیک میشوم،از سال ۸۱ که با شما آشنا شده ام، از محضر درس شما بسیار آموخته ام . و خدا را برای این نعمت شاکر و سپاسگذارم، خداوند متعال بهترین پاداشها را نصیب شما بگرداند و مطمئن هستم که نام و اندیشه استاد پورپیرار مشخصه ی بزرگ سالهای آتی خواهد بود...

سلام سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 09:06 ق.ظ

سلام.استاد آیا داستان حیات نگاه قرآنى هم خواهد داشت?

ان شاء الله

فرهاد سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 11:41 ق.ظ

سلام استاد

درباره فروش کم کتاب فکر نمی کنید شما هم مقصر باشید

من با نظرات شما مخالفم اما هروقت کسی از من درباره شما می پرسد آدرس کتابفروشی شما را ارجاع می دهم و می گویم بروید همه کتابهای ایشان را بخوانید بعد کتابهای دیگر نویسندگان را نیز مطالعه کنید و عقل خودتان را قاضی کنید که چه کسی حق را می گوید

اما شما همیشه می گویید کتابهای دیگران را به زباله دان بریزید

من در وبلاگهای حامیان شما خواندم که می گفتند کتابهای دیگران مثل دستمال توالت است و باید دور انداخت

بهتر نیست شما هم بگویید بروید همه کتابها را بخوانید و خودتان قضاوت کنید که چه کسی حقیقت را میگوید

البته بگویم متاسفانه مخالفان شما هم نظراتشان مثل شما است و کتابهای شما را بی ارزش می خوانند که نباید آنرا مطالعه کرد چون سبب گمراهی است


این تفکرات در جامعه بسیار خطرناک است

خواندن کتاب های دیگران در باب علوم انسانی توصیه لازم ندارد. ازکودکستان تا دانشگاه و از رادیو تا اینترنت همه جا پر است از دروغ های طلبکارانه در باب تاریخ و فرهنگ ایران.

فرهاد سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 12:32 ب.ظ

استاد با تشکر از نظر شما اما
کتابهای مد نظر شاید از کتابهای شما بیشتر در بازار باشد
اما تیراژ فروش آنها به هزار هم نمی رسد خودتان بهتر می دانید

البته من کتابهای خوب را گفتم نه کتابهای افراد پان و بی دانش را

البته کتابهای خوب ایران باستان مثل کتاب ادیان نیبرگ که شما از آن بسیار نوشتید در بازار اصلا پیدا نمی شود

و کتابهایی تبلیغی ایران باستان را نیز افرادی کم دانش نوشتند را عده ای کم می خوانند

در کنکور حتی یک سوال از ایران باستان پرسیده نمی شود می توانید دفترچه کنکور انسانی را دانلود کنید

استاد یک سوال دیگر شما گفتید در کتیبه ها جعلی افرادی می خواهند تبلیغ تمدن کنند

من اکثر کتیبه ها و کتب پهلوی و اوستایی را خواندم

ور در اینها اثری از تمدن ندیدم

مثلا در کتیبه ای آمده من گوشش را بریدم چشمش را کندم بینی اش را بریدم
یا کتیبه کرتیر که به قتل دیگر ادیان افتخار می کند یا کتیبه شاپور که می گوید ما شهرها را گرفتیم و غارت کردیم و سوزاندیم

و یا در کتاب روایت پهلوی که نوشته شده

برده مثل گاو است اگر کتک نخورد می خوابد

البه خیلی از جاهای کتیبه را اشتباه ترجمه کردند چون قادر به ترجمه نبودند

ولی من در اینها نشانی از تمدن ندیدم
بیشتر وحشیگری بود و نژاد پرستی

مستند ابطال شناس نامه را ببینید تا به شما ثابت شود تمام کتیبه های خط میخی در شرق میانه و ایران را 80 سال پیش کنده اند.

khalil سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 12:35 ب.ظ

استاد به نظر بنده قبل از برخورد دنباله دار و حضور جانوران و گیاهان که برای زندگی محتاج انرژی خورشیدی می بودند امکان گردش زمین هم وجود داشت.و اگر زمین را ثابت فرض کنیم آن موقع نیمی از زمین سرد و یخبندان و فاقد موجودات زنده ای که منبع زندگیشان انرژی خورشید است می شد .با این توجه نیاز به بررسی بیشتری در مورد گردش زمین قبل از حادثه است .
تا نظر شما چه باشد

کجا زمین ثابت فرض شده؟

فرهاد سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 12:44 ب.ظ

استاد برای مثال
من داشتم کتاب ارداویرا ف نامه را می خواندم به همه توصیه می کنم بخواند

واقعا شرم آور احمقانه و خنده دار ست


فکر نکنم کسی باشد که دم از فرهنگ باستانی بزند و با خواندن این کتاب نظرش عوض نشود

چون نتنها تمدنی در آن نیست بلکه مایه شرم ساری است

و دهها کتاب مثل این که فرقی با هم ندارند

مثل کتاب وندیداد اوستا
روایت اشه وهیشتان
روایت پهلوی
دینکر سوم
و غیره

فرهاد سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 01:51 ب.ظ

چشم استاد دانلودش کردم کامل که نگاه کردم اگر سوالی بود می توانم از شما بپرسم

بپرسید

y سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 02:02 ب.ظ

جناب استاد از اینکه اجازه نصب کامنت های بنده را میدهید ممنونم و همین نشان میدهد آن دوستانی که مدعی هستند شما کامنت های مخالف خود را نصب نمی کنید در اشتباهند.بنده 206 را نمی شناسم و مطالبی که طرح میکنم برای روشن شدن بیشتر موضوع برای خودم و شما است نصب همین کامنت ها نشان میدهد شما انسان انتقاد پذیری هستید و وقتی مطلبی عرضه میشود باید اجازه یافت آنرا نقد کرد تا بدینوسیله موضوع قوام یابد. امیدوارم این کامنتها را برداشت به جدل باخود نکنید که بنده خود را نخواهم بخشید اگر بخواهم اسباب آزردگی شما را فراهم کنم.اگر لحن مطالبم کمی گزنده است این را از خود شما و کتابهایتان آموخته ایم شما هم با همین لحن گذشته را به چالش کشیده اید پس بگذارید حق شاگردی را بجای آوریم چون بنده روش شما و لحن نگارش شما را بسیار دوست دارم.

و اما در مورد پاسخ تان اگر دقت میکردید در آن مقاله نوشته شده است ماموت ها در سواحل قطب شمال اسکان داشته اند و خوب میدانیم که در این نقاط از قطب امکان زندگی برای جانداران دیگر نیز وجود دارد. توصیه میکنم مستند سیاره یخ زده ساخته بی بی سی را ببینید در آنجا خواهید دید حیوانات مختلف چگونه در این مناطق زندگی میکنند.اما مشکلی که در نوشته های شما وجود دارد این است که منبعی برای مدعای خود نشان نمی دهید مثلا برای همین پیدا شدن بچه ماموت در قطب شمال منبعی که ارائه می کنید چنین است:
" شبکه مستند تلویزیون جمهوری در ساعت هفت و نیم روز پنج شنبه چند هفته قبل فیلمی از یافت شدن بقایای فاسد نشده بچه فیلی در قطب شمال نشان داد..."
حال شما بگویید از این منبع چگونه استفاده کنیم مثلا این بچه ماموت در کجای قطب شمال پیدا شده همانطور که قبلا عرض کردم آثار حضور ماموت ها حتی در سواحل قطب شمال نیز وجود دارد و این امکان وجود دارد بچه ماموتی در داخل قطب سرگردان و بعد از بین برود . انتظار بنده این است شما به ازای مطالبی که ارائه میکنید اسناد و منابع قابل پیگیری عرضه کنید نه اینکه به مستندی اشاره کنید که مثلا پنج شنبه چند هفته پیش از صدا و سیما پخش شده این موضوع برخی از آثار دیگر شما را هم متاسفانه شامل میشود .

بنده هم با شما هم عقیده ام که ویکی پدیا منبع موثقی نیست ولی به این درد میخورد تا نشان دهد مطالبی که به آن اشاره میکنید قبلا مورد بررسی قرار گرفته همه حرف شما این است که چرخش قطب با عث بروز عوارضی بر روی زمین شده از جمله شن زار ها ، خط استوا عدم تطبیق پارل گونه دندانه ای شرق آسیا با غرب امریکا و ... در صورت صحت این ادعا ها -کما اینکه نشان دادم به این موارد هم در فرضیه چرخش قطب ها قبلا توجه شده- کماکان شما در حال اثبات فرضیه ای هستید که قبلا طرح شده و آن "چرخش قطب ها" است . در حقیقت مطالب و عوارضی که شما از آنها نام میبرید زیل موضوع چرخش قطب ها مطرح است و برای اثبات تز چرخش قطب هاست که سالهاست توسط دانشمندان دیگر مطرح میشود منتهی این فرضیه با اشکالات جدی روبروست که با این ادله شما و آنهابرطرف نمیشود .اینکه دندانه های شرق آسیا با غرب آمریکا همخوانی ندارد یا بچه ماموتی در قطب شمال پیدا شده که میتوان با گوشت آن استیک پخت!!همه اینها ممکن است دلایل دیگری داشته باشند و به اعتقاد بنده اگر هم این موضوع اثبات شود برمبنای منابع و مدارک موجود فرضیه جدیدی طرح نشده است این همان فرضیه قدیمی چرخش قطب هاست که بنده رفرنس آن را دادم. درست است که ممکن است مطالب ویکی پدیا یاوه محض باشد اما نشان میدهد موضوعی فبلا مورد بحث قرار گرفته.
پس سوال دیگری می پرسم که امیدوارم از شما جوابی دریافت کنم اگر امروز قطب ها تغییر کند چه بر سر نوع چرخش کره زمین می آید.

:
اوضاع فرهنگی جهان به قدری آلوده به دروغ و حقه بازی های گوناگون است که حتی تمام اسناد و مدارک سلسله قاجار، اعم از امیرکبیر و ناصرالدین و مظفرالدین شاه و غفاری نقاش و کل موضوع انقلاب مشروطه و قصه های حواشی آن یکسره مجعول است و شمابا مراجعه به ویکی پدیا از ماموت ها می نویسید که گویا در حواشی قطب می زیسته اند. از شما سئوال کردم ماموت ها در قطب چه می خورده اند و چرا منقرض شده اند و شما همان غیب گویی ویکی پدیا را تکرار کرده اید، بی ان که نزد خود احتمالات و امکانات را بسنجید. اگر در جهان صدها و هزاران بقایا از انواع دایناسورها پیدا می کنیم ولی کم نرین نشانی از یک ماموت نداریم پس مجموعه 20 جلدی کتاب ها و 5 نسخه ای مستندهای مرا ببینید تا بنیان اندیشی بیاموزید. ضمنا تصویر آن بچه فیل فاسد نشده قطبی را به یادداشت حیات 7 اضافه کردم.

y سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 05:17 ب.ظ

استاد عزیز بنده با شما هم عقیده ام که اوضاع فرهنگی جهان فاجعه آمیز هست .بنده دست شما را بابت اینکه در این اوضاع و با این مشکلات هنوز در حال پژوهش هستید میبوسم.به دنیا نگاه کنید آدمیزاد آنقدر غرق در مسائل سطحی شده است که دیگر حال رجوع به مباحث عمیق را ندارد اما شما همچنان هستید و میجنگید.منتهی قصد بنده این است از این جنگ چیزی به بشریت برسد و به قولی مانند جنگ عراق و ایران نشود.

اما شما هم از همین اوضاع فرهنگی فاکت های خود را بیرون کشیده و طرح میکنید مثلا آیا ارزش یک مستند که از صدا سیما پخش شده بیشتر از ویکی پدیا است ؟
ثانیا بنده خدمتتان عرض کردم امکان حیات برای بسیاری از جانوران از جمله ماموت ها در سواحل قطب شما بوده خواهش میکنم مستند سیاره یخ زده را ببینید بنده لینک آن را پیدا کرده و اینجا نصب میکنم البته نمی دانم در اینترنت بتوان قسمت های مختلف این مستند را پیدا کرد یا خیر . با توجه به تحقیقات انجام شده و آثار و بقایای موجود یکی از زیستگاه های اصلی اینگونه فیل ها همانجا بوده این مطلبی نیست که ویکی پدیا تنها بگوید شما با یک سرچ به زبان انگلیسی میتوانید این موضوع را ببینید.
در حقیقت ماموت ها و دایناسورها مربوط به یک دوره زمانی نیستند شاید میلیون ها سال براساس همین داده هایی که شما به آنها استناد میکنند باهم تفاوت دارند.بنده وارد دیتیل موضوع نمیشوم اما آثار حضور ماموتها در صد هزار سال پیش هم موجود است در 10 هزار سال پیش هم موجود است.

اتفاقا بر اساس یافته های دانشمندان از ده هزار سال پیش که وجود ماموت ها هم از بین میرود اتفاقات عجیب دیگری هم افتاده است که به حل مسئله بشر بر روی زمین میتواند کمک کند از جمله خروج میمونها از جنگلهاو مواجهه آنها با دشت های صاف که باعث تغییرات عمده فیزیکی در آنها شد و پیدا شدن فسیل هایی از غلاتی که نشان میدهد تا قبل از 10 هزار سال پیش مواد غذایی امروز بشر بر روی کره زمین موجود نبوده در حقیقت بسیاری از این مواد غذایی که امروز مصرف میکنیم فسیل قدیمی ندارد البته دسته ای از دانشمندان این اعتقاد را دارند و عده ای دیگر هم ممکن است این ادعا را رد کنند.
به هر حال بنده هنوز هم معتقدم قبل از اینکه مدخل دیگری باز کنید بهتر است دو باره به موضوع چرخش قطب ها برگردید.

حوصله کنید. رسیدن به قله بنیان اندیشی پای رفتنی دیگر می طلبد که به ظاهر در سفال شما تعبیه نیست. شما در اساس مطلب را نگرفته اید.به جواب کامنت بعد نیز توجه کنیذ.

عیسو سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 06:15 ب.ظ

استاد ان طور که بیاد دارم گوردون چایلد در کتاب انسان خود را میسازد میگفت ماموتها حتی قادر به حیات در مناطقی که پوشش گیاهی دارد اما فاقد پوشش گیاهی بلند و مشابه مناطق گرمسیری باشد با توجه به وضع خاص بدنیش نمیتوانسته بقایش را ادامه دهد چرا که اصولا فاقد امکان ابزاری همچو پوزه ی گوزنان برای چرا در پوشش های گیاهی مناطق سرد و یخبندان است.
وقتی سخن از موجودی ست که حتی در مناطق سرد هم نمیتواند بقایش را ادامه یابد بحث تمام است آن بچه فیل بینوا که شاید دو سه هفته از سنش نمیگزرد چگونه توانسته بیش از هزار کیلومتر را به تنهایی و آن هم به سمت یخبندان هفتاد هشتاد درجه زیر صفر از خوانواده اش گریخته باشد.
متاسفانه عدم مطالعه کتب جدی و پناه بردن به شعر و این ویکی پدیای لعنتی مغز جوانان ما را تنبل و پرمدعا بار آورده است.
استاد بعضی ها حتی نمیدانند ماموت چیه مثلا شاید فکر کنند حیوانیست گوشتار مثل خرس های قطبی من به همین جهت ماموت رابه زبانی ساده تعریف میکنم تا که به درک بهتر مطلب کمک کند.
ماموت چیست: ماموت پستاندار است یعنی تخم نمیگزارد بلکه بچه میزاید به بچه اش شیر میدهد به این نوع حیوانات میگویند پستاندار ما هم پستاندار هستیم ماموتها گیاه خوارند یعنی فقط گیاه میخورند گوشت نمیخورند شکار نمیکنند مثل ببر و پلنگ و گربه نیستند ماموتها جسه اشان خیلی خیلی گنده است هم وزن ده برابر خودر شخصی انسانها ماموتها غذای زیاد میخورند خیلی خیلی زیاد در قطب گیاهی وجود ندارد پس ماموتها نمیتوانند درآنجا زندگی نمایند چون که نمیتوانند غذا بخورند و اگر غذا نخورند از گشنگی میمیرند.

ماموت اختراع زمین شناسان است، حتی نمونه فسیلی ندارد و لااقل در ان بچه فیل نشانی از ماموت تعریف شده دیده نمی شود.

حنیف سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 08:32 ب.ظ

جناب y
به اندازه ای در این ستون نوشتید که بر همه معلوم شود, اندیشه ی شما یخ زده است. حتی منجمدتر از یخ های قطب شمال. بنیان اندیشی اندیشه ای سیال می خواهد. اندیشه ای که هیچ مرزی نشناسد. اما مرز اندیشه ی شما به نوک دماغ تان هم نمی رسد. چند بار استاد پرسیده اند یک بار هم من می پرسم: این ماموت موهوم شما با آن جثه چند تنی از کجا تغذیه می کرده است؟ اگر این موجود افسانه ای در اطراف قطب زندگی می کرده چرا برای بقای خود بجای اینکه به مناطق معتدل تر کوچ کند به عمق قطب نفوذ کرده است؟

amir سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 08:35 ب.ظ

Theory of Crustal Displacement

http://www.crystalinks.com/crustal.html

khalil سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 08:57 ب.ظ

استاد ثابت بودن زمین را از نوشته های شما برداشت نکردم بلکه برداشت از سئوال پایین دوستی بود که بدون نام کامنت گذاشته بودند:
.
.
.
.
5- آیا قبل از رد شدن آن ستاره دنبله دار عظیم از کنار زمین، زمین به دور خود نمی چرخیده؟ و آیا رد شدن آن ستاره لزوما باعث چرخش زمین می شده است؟!

این مباحث سر درازی دارد که با کامنت به دست نمی آید.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 11:50 ب.ظ

سلام. استاد یادداشت هاى حیات در کنار یاداشت هاى تاریخ در آینده میان اندیشمندان نوظهور جاى خوبى باز خواهد کرد و علم تنها مسیر منحرف و هدفمند یهود نخواهد بود و در کنار آن علم آزاد هم براى کشف حقایق جهان قدرتمندانه حرکت خواهد کرد.
فقط استاد اگر میتوانستید حتى در قالب زنگ تفریح هم شده نکات مغفول مانده و احیانا منحرف شده دوران پهلوى و جمهورى اسلامى را هم در یکى دو یادداشت درج می کردید خیلى خوب می شد و دیدمان نسبت به زمانه اى که در إن هستیم بازتر میشد. همانطور که در یادداشت کوتاه مرتبط با جنگ نکات ارزنده اى را فرموده بودید.

درباره دوران رضا شاه که در آن خیانت و انحرافی عظیم به حرکت رو به پیش تاریخ ما انجام شد یادداشت مختصر و کوتاهی گذارده ام که خود به خود شامل اوضاع و احوال امروز ما نیز می شود. با این همه به چشم.

صابر چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 12:51 ق.ظ

جناب y آنچه شما درباره فرضیه جابجایی قطبین «مغناطیسی» زمین و ابطال آن میگویید ربطی به مبحثی که استاد ارائه کرده ندارد در فرضیه کذایی مذکور صحبت این است که گویا زمانی قطب منفی و مثبت زمین برعکس حالا بوده است یعنی قطب مثبت مغناطیس سمت قطب شمال و قطب منفی مغناطیس سمت قطب جنوب قرار داشته است
حال آنکه استاد صحبت از منحرف شدن زمین از محور شمال جنوب قبلی و قرار گرفتن در وضعیت فعلی در اثر عوارض عبور آن دنباله دار است بطوریکه منطقه ای وسیعی که امروز بیابانهای بزرگ جهان در آن قرار دارد سابقا قطب شمال زمین بوده است و آنچه امروز جزو مناطق شمالی میدانیم سابقا استوای زمین بوده است
ضمنا ماموت حقه بازی باستانشناسی برای توجیه زندگی غیر ممکن فیلهای استوایی در قطب شمال است

قحطان چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 01:23 ق.ظ

سلام استاد .دوست عزیز اولین نظر دهند شبکه مستند اکثر فیلم هاشو از شبکه نشنال ژوگرافیک ابوظبی به زبان عربی کش می برد حتی آرم زرد رنگ شو .من مستند مذکور را سطحی نگاه کردم.
با خواندن این مطالب (حیات 7)چند سوال به ذهنم رسید.انسان های زیادی در راه فتح قطب ها برنامه ریزی کردند وبا وجود امکانات فراوان یا شکست خورده وبه مقصد نرسیده واز سرما هلاک شدند یا تعداد بسیار کمی به مقصد رسیدند وباز نگشتندو عده معدودی با وجود امکانات به سختی بازگشتند چگونه این گربه سانان راه چند ماهه را آنهم در اقلیمی ناسازگار توانستند به استوا برگردند.این بازگشت به وطن مرا به یاد هخامنشیان خودمون می اندازد که مستقیم به سبیری خود برگشتند.سوال بعدی وجود هزاران گونه برابر با اصل حیوانات قطبی مانند خرس قطبی خرگوش روباه و....با حیوانات گرمسیری در قطب ها را چگونه توجیه می کنید.آیا آنها بومی شده ی حیوانات استوایی هستند؟ .استاد اگر انسانی که به هر دلیلی از هوش رفته را در سردخانه بگذاریم (به لطف حس مسوولیت بالای برخی از پزشکان عزیز دهها مورد اتفاق افتاد) بعد ازمدتی یخ می زند و می میرد این گربه سانان چگونه در قطبها یخ نبستند.الله امانندا.

حوصله کنید.

عیسو چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 01:31 ق.ظ

الله اکبر پس هرچی که کتاب و رسانه در این چند قرن به مردم گفته اند قصه و افسانه است حتی علوم!!! با این وجود به استثنای آن موارد از دانسته ها که لازمه تولید کالاست مثل شیمی و فیزیک کاربردی و زیست تجربی باور به بخشهای نظری و حتی تجربی از علم که کوچکترین ارتباطی با جهانبینی انسان دارد حماقت است.

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 01:59 ب.ظ

استاد سال 2012 را مطابق تقویم مایاها پایان عمر زمین می دانستند که گویا بر اثر عبور سیاره ای غول پیکر از کنار زمین باید رخ می داد. ظاهرا مایاها معتقد بوده اند این اتفاق هر 6000 سال(شاید منظورشان همان 60 میلیون سال بوده!) یک بار رخ می دهد. بر این اساس حتی فیلمی سینمایی هم ساخته شده بود!

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 02:35 ب.ظ

جالبه که صدا و سیمای عمو ضرغام سابق و حاج سرافراز فعلی، مجموعه‌ای با عنوان داستان حیات رو به روی آنتن بردن!!!

Aydın چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 06:18 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com

با سلام

ما دو شیوه معمول برای تولید مغناطیس می شناسیم:

1- ایجاد یک کلاف سیم پیچی شده، دور یک هسته از ماده فرو مغناطیس و عبور دادن جریان الکتریکی از درون آن

2- قرار دادن یک ماده فرو مغناطیس در محیط مغناطیسی بسیار قوی و تولید یک آهنربای دائمی، تا از طریق آن و به دست آودن فلو مغناطیس در نتیجه شار پسماند ایجاد شده در ماده مذکور که به روش القا معروف است.

در هر دو روش بالا اگر ماده دارای خاصیت مغناطیسی را در دما های بالا قرار دهید و یا ذوب نماییم، خاصیت آهنربایی یا همان مغناطیسی از بین می رود.

سوال اینجاست که آیا می توان قبول نمود، خاصیت مغناطیسی زمین با هسته مذاب را؟

با تشکر

رامین.ص چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 08:42 ب.ظ

سلام
استاد بحث سنگین و مهمی را آغاز کرده اید.موفق باشید.در مورد ماموتها اگه امکان داره بیشتر وارد شوید و هدف از چنین سناریویی برای چه بوده است.؟با مطرح کردن وجود ماموتها دنبال چه هستند؟ایا در مبحث جدید از اسکیموها صحبتی به میان خواهدآمد؟

چند هزار بقایا و سفال و فسیل از دایناسورها در نقاط گوناگون از جغرافیای جهان یافته اند که امروز تقریبا شمایل اصلی گروه هایی از انان بازسازی شذه و در عین حال کوچگ ترین قطعه ای از اسکلت ماموت نیافته اند و اصولا تنها تفاوت ظاهری ماموت ها را پیچش در عاج می گویند که ان هم نمونه ندارد. علت اصلی این بازی شامورتی واماندن در توضیح فسیل های حیات گرمسیری در قطب است. مطمئنا و تنها تعیین تکلیف با رد طولانی شنزارهای جهان انقلاب عظیمی در زمین شناسی و به امید خداوند در کل حیات انسانی است.

عادل سوارى پنج‌شنبه 6 فروردین 1394 ساعت 12:01 ق.ظ

باسلام
چند روز پیش جناب عیسو پیشنهادى دادند که جاى تامل بسیار داشت ولى متاسفانه واکنشى از سوى دوستان مشاهده نشد.لذا بنده مجدداً ضمن مطرح نمودن پیشنهاد همکارى مالى به مکتب بنیان اندیشى جهت اداى دین و حق شاگردى به استاد از دوستان خواهشمندم مبالغ پیشنهادى ماهانه خود را باتوجه به استطاعت مالیشان بصورت تک تک اعلام نمایند.
مطمئناً تنها راه مبارزه با دروغهاى یهودساخته رسوایى دروغگویان از طریق ساخت و انتشار محصولات فرهنگى مانند فیلم است که تأمین هزینه هاى آن همکارى جمعى را میطلبد و نباید انتظار داشت استاد با این نجابتى که دارند این موضوع را فریاد بزنند.براى شروع بنده ماهانه ٥٠ هزار تومان را درصورتى که استاد افتخار دهند شماره کارت وحساب بانکى خود را اعلام نمایند میتوانم واریز نمایم.

ممنونم. چیرگی ظالمین و کید یهودیان پیوسته نفس زندگی را هراسناک کرده است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 6 فروردین 1394 ساعت 08:22 ق.ظ

باسلام
1- کج بودن یک کره معلق در فضا معنی ندارد مگر از یک محور معین! گفته می شود زمین از محور مغناطیسی شمال جنوب مرکزی خود نسبت به سمتی که رو به خورشید دارد اندکی کج است و حتی کره های جغرافیایی آموزشی را با همان زاویه بر روی پایه قرار می دهند! حال سوال این است که وقتی آن جرم آسمانی که قدرت جاذبه ایی بسیار بزرگتری نسبت به زمین داشته و توانسته تقریبا نصف پوسته زمین را کنده و با خود ببرد و باعث تغییر قطبین شده آیا در این فرایند لزوما قطب مغناطیسی زمین هم عوض شده یا تنها پوسته زمین احتمالا بر روی محور افقی فعلی 90 درجه به سمت شمال چرخیده است(به سمت شمال چون زمین به سمت شمال کج شده و آن جرم فضایی احتمالا از جنوب به سمت شمال زمین و بر روی یکی از مدارهای نصف النهاری فعلی عبور کرده و آن شنزارها در گذشته قطب جنوب زمین بوده است؟!)
2- آیا سوره فیل در قرآن کریم اشاره ای به این موضوع نیست و سنگباران آن قوم یا بوسیله بمباران هوایی بوده و یا عبور یک ستاره دنباله دار!

یونس پنج‌شنبه 6 فروردین 1394 ساعت 01:59 ب.ظ

سلام استاد

چند روز قبل یک جوان خرمشهری سبزی فروش دست به خود سوزی زد
همین اتفاق در تونس باعث انقلاب و شورش و فرار بن علی شد
ولی در ایران مانند این اتفاق بارها روی داه و مردم نتنها حمایتی نمی کنند بلکه به فرد خودکشی کننده فحاشی می کنند که وی بی عرضه بوده و نادان

استاد مردم تونس و اعراب خیلی انسانهای شریفی هستند یا ما بی غیرت و بی شرف هستیم

جالب این پانهای نادان می گویند ما از اعراب بالاتریم
احتمالا منظورشان توی بی غیرتی و ترسو بودن است

غریبه پنج‌شنبه 6 فروردین 1394 ساعت 03:24 ب.ظ

دیدم بحث ماموت ها تو وبلاگ داغه لینک خبر به روزی رو می فرستم ما که انگلیسیمون قوی نیست ببینید قضیه چیه؟
http://www.popsci.com/woolly-mammoth-dna-brought-life-elephant-cells

ترسو پنج‌شنبه 6 فروردین 1394 ساعت 04:28 ب.ظ

جناب آقای سواری متاسفانه عده ای از ما و شاید بیشتر ما ایمانمان در حد زبان است و هنوز نتوانستیم قدرت خداوند را به معنای واقعی درک کنیم. خودم را می گویم: وقتی به زندگی ام نگاه می کنم سرشار از ترس و وحشت است. چون ترسو هستم نمی توانم قدم از قدم بردارم و به مانند این ضرب المثل از بیرون گود فقط می گویم لنگش کن!
در این اوضاع احوال که به نظر می آید علم و منطق بر دنیا حاکم است بدرفتاری و بداخلاقی هایی بروز می کند که شاید رفتارهای ضد بشری دوران قرون وسطی در مقابل آن رو سفید باشد. انشعابات به نام مذاهب اسلامی بلای جان دنیای اسلام شده است. کافیست انتقاد کوچکی صورت گیرد تا به یک مذهب و سرکرده ی آن بر بخورد آنوقت است که باید دنبال سوراخ موش بگردی و از نعمت های بی منتی که خداوند به تک تک بندگانش ارزانی داشته است محروم شوی. به نظر شما چند نفر از ما می توانیم سینه سپر کرده و کارهایی انجام دهیم؟!!
نمی خواهم و نباید همه را به یک چوب زد. چون احتمالا هستند کسانی مانند آقای عباس که سعی می کند برای بنیان اندیشی چه از نظر جمع آوری اطلاعات و چه از نظر مادی مفید باشند ولی بیشتر ما در حال مفت خوری هستیم. دستمان می لرزد بخواهیم هزار تومان خرج کنیم. چه برسد بخواهیم صندوق مادی بنیان اندیشی راه بیندازیم و مکلف باشیم هر آنچه را که می توانیم قرض الحسنه کنیم. در قدم اول باید به خودمان رجوع کنیم و تکلیفمان را روشن کنیم.

بنیان اندیشی را باید به راه انداخت و با کارمندان موظف به جنگ با دروغ پردازی های یهود رفت که در اوضاع کونی کاری کمر شکن است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 6 فروردین 1394 ساعت 04:38 ب.ظ

جناب y نمی دانم از کی با این وبلاگ و اهداف آن آشنا شدید. به این نکته حتما توجه کنید که در مکتب بنیان اندیشی سطحی نگری مردود است. اطلاعات موجود در هر زمینه ای قابل تشکیک و رد است. همان رفتاری را که شما در مورد داستان حیات دارید را می توان در مورد داستان تاریخ داشت. می توان هزاران مقاله و لینک و ... معرفی کرد که با تزهای تاریخی جدید در مغابرت باشد و احتمالا هزاران نفر و با اسنادی آن ها را رد کرده باشند. مهم است بدانیم حقه بازی در تمام حوزه ها رخنه کرده است و خیلی از حقه بازی ها هم دارای سند و مدرک و با دانشمندان معروف هستند. کافیست مستند اخراج را که در مورد نظریه داروین و نظریه تفکر هوشمند است را ببینید تا درک کنید در دنیای علم چه خبرهایی است و مثلا در اولویت بودن تزهای داروین دلیلی به واقعی بودن و قبول همگانی آن نیست. هستند دانشمندان قدرتمندی که برخلاف آن صحبت می کنند هر چند خیلی از آن ها اخراج شده باشند!

معلوم نیست این آقای Y که عضوی از وبلاگ در حال زایمان history است و پیش تر با نام موومان اظهار وجود می کرد از ان باب دندان قروچه می رود که در عقل خود حرف قابل عرضه ای ندارد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 6 فروردین 1394 ساعت 05:42 ب.ظ

در دنیاى علم باید منعطف بود و نباید دانشمندى را که چند دقیقه قبل نظرى مىدهد و پس لز آن نظرش را عوض و حتى نقض مى کند به سخره و مسخره گرفت. ممکن است شواهد جدید و به دنبال آن فرضیه جدیدى شکل بگیرد.

عادل سوارى پنج‌شنبه 6 فروردین 1394 ساعت 09:14 ب.ظ

بهرحال اگر همین امروز نیز دوستان متعهدى که خود را بنیان اندیش میدانند کمکهاى مالى را شروع کنند میتواند جبران بخشی از آماده خورى گذشته را بکنند که این امر صورت نمیپذیرد مگر با اعلام آمادگى تک تک افراد.دوستى که با نام ترسو کامنت گذاشته اید: همین شجاعت شما در بیان عواقب حقیقت گویى نیز ستودنیست،آن نان شب که خیلى از ما نگران از دست دادنش هستیم دسر اضافه ایست که ضرورت زندگیمان نیست...
و کفی بالله حسیباً

nmr شنبه 8 فروردین 1394 ساعت 11:22 ق.ظ

بررسی جناب استاد کاملا علمی است. 1-قطبهای مغناطیسی و جغرافیایی زمین هیچوقت بر هم منطبق نیستند و 2- قطب جنوب و شمال ، در طول عمر کره زمین بارها جای خود را عوض کرده اند.

opal پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 08:22 ب.ظ

سلام . وقتی مطالب مربوط به داستان حیات و کامنتهای مربوطه را خوندم دیدم یک تعداد از دوستان در تعریف برخی موارد پایه دچار سوبرداشت و ... شده اند
1- اولا نقطه قطبی با ناحیه قطبی یکی نیست . نقطه قطب در داخل ناحیه قطبی قرار داره به طوری که تقریبا از مدار 66 درجه و 33 دقیقه شمالی به بالا رو منطقه قطب شمال میگویند .
2- فسیل ماموت اشاره شده در مطالب داستان حیات در شبه جزیره یامال در منطقه قطبی روسیه توسط یک شکارچی گوزن شمالی پیدا شده . یعنی در محیطی که گوزن در آن زندگی میکنه . گوزن جانوری است که در نواحی معتدل و گرمسیری و .... زندگی میکنه ولی نوعی از آن در مناطق سرد هم زندگی میکنه پس باید پذیرفت که نوعی از جانور که شبیه فیل هست بتونه در این نواحی زندگی کنه .

opal جمعه 10 مهر 1394 ساعت 12:21 ق.ظ

سلام به همه عزیزان.
متاسفانه در کامنتهای داستان حیات 7 نیز برداشت غلط از مفهوم پوسته مشاهده میشه . اگر پوسته زمین را حاصل انجماد سطح مذاب اون در نظر بگیریم جنس پوسته از مواد آذرین خواهد بود . آنچیزی که الان بعنوان قاره ها دیده میشود فقط و فقط پوسته قاره ای است نه همه پوسته و هیچکس تا به حال ادعا نکرده بعد از سرد شدن قشر خارجی زمین ، پوسته فقط در 1/3 آن شکل گرفته . بلکه پوسته در تمام سطح زمین بوده که تقریبا شبیه پوسته اقیانوسی بوده بعدا پوسته قاره ای شکل گرفته که ما اشتقاق یافته آن را بصورت قاره های امروزی میبینیم .
طبق همین مطالب نوشته شده در کامنتها و وبلاگ به این نتیجه میرسیم که 2/3 از پوسته توسط آن جرم آسمانی محو شده است که توجیه آن با نیروی جاذبه آن جرم آسمانی و کنده شدن این حجم عظیم سنگ از سطح زمین کاملا غیر منطقی و غیر ممکن است . چون چنین نیروی عظیمی به راحتی میتوانست خود زمین را از منظومه شمسی خارج نموده یا سبب برخورد آن با سایر اجرام شود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد