حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

کتاب چهارم، برآمدن مردم، مقدمه .36


کتاب چهارم، برآمدن مردم، مقدمه 36



این تصویر بر دار کشیدن یکی دیگر از مخالفان مشروطه و همراه و همعقیده شیخ فضل الله نوری، به نام موقر السلطنه است که شرح احوال اش برای تاریخ رجال ایران مهدی بامداد مشهور نیست و در باب او مدخلی ندارد، اما از جست و جوهای پراکنده می توان چند سطر بی سر و ته را بیرون کشید که ضمانت صحت هم ندارد.
«در سال 1327ق، پس از فتح تهران به دست آزادی خواهان، موقرالسلطنه به همراه محمد علی شاه به سفارت روس پناهنده شد و به اتفاق به اروپا رفتند. پس از آن نام برده با گذرنامه جعلی به تهران بازگشت، لیکن بلافاصله شناسایی و دستگیر شد و پس از محاکمه، به اعدام محکوم و حکم اجرا گردید. موقرالسلطنه اولین همسر دختر مظفرالدین شاه (ملک الملوک شکوه الدوله) بود. شکوه الدوله پس از کشته شدن همسرش، در 1323ق با سید ابوالقاسم امام جمعه ازدواج کرد»
مورخ به خود حق می دهد با عرضه تصویر این اعدام، که دست مایه تولیدی یک جاعل مافوق احمق است و نیز در حد همین پایه و مایه، مردود شمردن نمایشات مصور دیگر مخالفان بردار شده مشروطه و از جمله شیخ فضل الله نوری، به انضمام ده ها صورت مجعول دیگر از عناصر و اشخاص صاحب آوازه در آن ماجرا، وقوع پدیده و رخ دادی با نام انقلاب مشروطه را منکر شود، نامستند و مردود بخواند و از این همه وقاحت و بی پروایی در آلودن هستی تاریخی و فرهنگی و سوء استفاده از مردمی بی خبر از پیشینه بومی خود، حیرت زده شود و بر مسئولان آن مراکز رسمی آموزش و هسته های روشن فکری دود آلوده پر ناز و کرشمه و نان خور کنیسه و کلیسا لعنت فرستد که خود عامل و دستیار انتشار و فروش چنین محصولات متعفنی بوده اند که از کارگاه دروغ بافی به ظاهر عالی ترین  مراکز دانشگاهی گندآلوده تر از طویله دواب، با برچسب تفکر و تحقیق بیرون داده اند. آن چه از مجموع سرکشی ها به اسناد گوناگون قصه مشروطه مستفاد می شود، همان داستان همیشگی بر باد دادن دودمان دست اندرکاران و چهره هایی است که به این یا آن طریق نقال و بقال حوادث بوده اند: جمعی را در به توپ بستن  خیالی مجلس، کسان دیگری را با حلق آویز کردن قلابی و جماعت باقی مانده و از جمله دو سمبل ستار و باقر خان را بدون ذکر جمله ای به عنوان توضیح و تشریح قضایا، در ماجرای باغ شاه، به دنبال رفع نیاز به اسامی ان ها، با طناب اندازی، از صحنه نمایش مشروطه بیرون فرستاده اند. با این همه تا تنور موقرالسلطنه گرم است نقلی را از مجموعه شش جلدی بامداد در این باره بیاورم که در واقع با ریز و درشت کردن و تثبیت نام و مقام اشخاص و حوادث و قضایا برای دولت قاجار و جریان مشروطه تاریخ رجال دست و پا کرده، که در حقیقت دائره المعارفی فاقد مراجعات معمول، و ابزاری برای تردید از حضور تاریخی قاجاریان است.
«شیخ فضل الله: حاج شیخ فضل الله کجوری معروف به نوری فرزند ملاعباس کجوری در دوم ذی حجه 1259 قمری متولد و پس از تحصیلات مقدماتی برای تکمیل تحصیلات عالیه به بین النهرین رفت وی از شاگردان درجه ی اول میرزا محمد حسن شیرازی مجتهد معروف و داماد و خواهرزاده حاجی میرزا حسین مجتهد نوری بوده و در تهران از مجتهدین طراز اول و مرجع امورات شرعی بود.
حاج شیخ فضل الله در ابتدای ورودش از عراق به ایران کار و بارش خیلی رونق گرفت به این معنی که نفوذ و مرجعیت تام پیدا کرد و مدتی بدین منوال گذشت لکن بعد اعمالی از او سر زد که خیلی از وجهه ی او کاسته شد و تفضیل اش از این قرار است: در سال 1308 هجری قمری دولت ایران (یعنی شاه و صدر اعظم) امتیاز موسسه ی رهنی که بعد به بانک استقراضی تبدیل گردید به دو نفر روسی به نام رافلوویچ و پالیاکوف واگذار نمود. روس ها قصد داشتند که بانک یا شعبه آن را در بازار دایر نمایند محلی را در اراضی موقوفه سید ولی، که در آخر بازار کفاش ها واقع و مدرسه خرابه و قبرستان مسلمین بود، برای ساختمان بانک در نظر گرفتند. برای اجاره کردن آن به هر یک از ملاها که مراجعه کردند کسی حاضر نشد که آن را به روس ها اجاره دهد لکن به حاج شیخ فضل الله که رجوع کردند او حاضر شد و اراضی مزبور را جهت ساختمان بانک به مبلغ هفتصد و پنجاه تومان به ملاحظه ی تبدیل به احسن به روس ها فروخت و پس از این عمل از نفوذ روحانی وی در افکار و انظار مردم خیلی کاسته شد و دیگر آن نفوذ اولیه را دارا نبود. بدتر از این عمل طلاق دادن شکوه الدوله دختر ششم مظفرالدین شاه زن موقرالسلطنه بود که او را به حباله نکاح حاج سید ابوالقاسم امام جمعه تهران درآورد و به طور اجمال شرح قضیه ی آن چنین است: شاه یا ولی عهد خواستند که به اجبار طلاق شکوه الدوله را از موقر السلطنه شوهرش که زندانی شده بود بگیرند. موقر راضی نبود. برای انجام این عمل ابتدا به حاج سید علی اکبر تفرشی و بعد به سید عبدالله بهبهانی مراجعه شد و چون موقر السلطنه گرفتار بود، هر دو نفر گفتند که باید شوهر آزاد باشد و شخصا رضایت بدهد و در غیر این صورت به هیچ وجه امکان ندارد و برخلاف شرع است. پس از مایوس شدن از این دو نفر از طرف دربار به حاج شیخ فضل الله مراجعه شد و او بدون رضایت شوهر صیغه طلاق را جاری نمود و شکوه الدوله را به زوجیت امام جمعه درآورد. در این جا روایت مختلف است بعضی می گویند که شیخ فضل الله پس از طلاق دادن در همان مجلس بدون نگهداشتن عده، او را برای امام جمعه عقد کرد و برخی دیگر می گویند که پس از سرآمدن عده، زن مطلقه ی به اجبار، به حباله نکاح امام جمعه درآمد و اگر در یک مجلس طلاق و عقد صورت گرفته باشد بدیهی است که شیخ فضل الله مرتکب چندین خلاف شرع شده است. این عمل شیخ فضل الله نیز مزیدا بر عمل سابق اش او را خیلی منفور کرد و به اصطلاح امروز خیلی هو شد و آن توجهی که عامه در سابق نسبت به وی اظهار و ابراز می داشتند از علاقه و توجه شان خیلی کاسته شد و ضمنا مردم اشعاری در این باب ساخته و می خواندند و از آن جمله که به خاطر دارم این شعر بود:
حقا امام جمعه در دین یقین ندارد،
این کار کار عشق است ربطی به دین ندارد».
(مهدی بامداد، تاریخ رجال ایران،ٍ جلد سوم، قرون 12-13-14، ص 96)
اگر این شروح تاریخی است و شیخ بر همسر همسنگر و همسرنوشت خویش چنین ظلمی را روا می دارد، پس شیخ  فضل الله یک نیمه ملحد خارج از دین و بی اعتنا به مراتب شرع است که مشروعه خواستن تیم او مطلب شگفتی است و ستایش و اتوبان کشی به نام و برای او موجبی ندارد و اگر این نوشتجات اتهام و اوهام است پس سرانجام چه زمان همگان از حقایق ایام با خبر خواهند شد؟


حالا به چندین و چند مشکل فنی این عکس از جمله عمامه آخرین شیخ دست چپ، توجه نمی دهم که از منبع irdc.ir برداشته ام. قصدم التفات به شیخ فضل الله همراه این جمع است که نه فقط آن خال گوشتی درشت کنار گونه راست را ندارد، بل با آن چشمان روشن و نگاه شرربار، بیش از همه به یکی از تیره اسلاو می ماند که بر او لباس شیوخ را پوشانده باشند. 


این عکس  را هم مهدی بامداد به شهادت زیرنویس آن در صفحه 101 از جلد سوم کتاب تاریخ رجال ایران از شیخ فضل الله آورده است. اگر این جمع کننده بزرگ اسناد و عکس و شارح حساس دولت قلابی قاجار با نگاهی به تصویر قادر به این تشخیص نبوده است که این صورت شیخ فضل الله نیست و اصولا جز عصا در دستی مونتاژُ شده قرابتی با ظواهر شیخ مطروحه ندارد،ٍ پس چه گونه مطالب مفصل و متعصب مجلدات تاریخ رجال او را بپذیریم؟!



حالا و بر اثر  همین پرسه کوتاه در منابع مربوط، صاحب چهار شمایل از شیخ فضل الله نوری شده ایم. آیا به واقع شیخ کدام یک از این ها است؟ (ادامه دارد) 
نظرات 89 + ارسال نظر
رامین.ص یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 02:48 ب.ظ

سلام:
استاد پیروز باشید. به نظر می رسد که شخص داخل اتاق و کسی که خال گوشتی دارد دو شخص کاملا متفاوت باشند چون در شکل و قیافه و صورت وحتی شکل ریش هم کاملا با هم فرق دارند.

علیرضاـ۱ یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 03:33 ب.ظ

http://www.caravan.ir/bookdetails.aspx?bookid=127&categoryid=4

باز نشد.

شهاب یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 09:45 ب.ظ

بالاخره بامداد مشخص نکرده بعد از مرگ موقر السلطنه، شکوه الدوله با امام جمعه ازدواج کرده یا بعد از مرگ شیخ ما طلاقش داده؟

می گوید موقرالسلطنه که با توجه به وضعیت او بر فراز دار گویا اکروبات هم می دانسته هنگام طلاق زن اش در زندان بوده. مطلب را دوباره بخوان.

بی نام یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 10:26 ب.ظ

با سلام به استاد ودوستان

«در سال 1327ق، پس از فتح تهران به دست آزادی خواهان، موقرالسلطنه به همراه محمد علی شاه به سفارت روس پناهنده شد و به اتفاق به اروپا رفتند. پس از آن نام برده با گذرنامه جعلی به تهران بازگشت، لیکن بلافاصله شناسایی و دستگیر شد و پس از محاکمه، به اعدام محکوم و حکم اجرا گردید. موقرالسلطنه اولین همسر دختر مظفرالدین شاه (ملک الملوک شکوه الدوله) بود. شکوه الدوله پس از کشته شدن همسرش، در 1323ق با سید ابوالقاسم امام جمعه ازدواج کرد»

اگر موقر السلطنه در سال 1327 زنده بوده چگونه شکوه الدوله در سال 1323 با مرگ موقر السلطنه همسر جناب امام جمعه شده است؟

اعدام آکروباتیک و سر گرم کننده ای است . مجرم را با دست و چشم باز وبا کت وشلوار جلوتر از زمان
خود به چوبه دار سپرده اند.جالب تر طناب دار محکوم به اعدام است که مکانیک بدون قرقره وحلقه فلزی اش حکایت از دنیایی بدون اصطکاک می کند.آن تاریخ ذکر شده در بالا اگر اشتباه تایپی مقاله نباشد برازنده این اعدام و این طناب و این فیگور رقص لزگی معدوم است.

شهاب یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 10:36 ب.ظ

استاد! آن مطلب را که گرفتم! منتها تناقض آن با نقل قول اول حل نمی شود. در دو جا تناقض در نقل اول مذکور از بامداد وجود دارد:
1. سال 1327ق بازداشت شده اما 4 سال قبل از آن همسرش با امام جمعه ازدواج کرده.
2. بامداد ذکر می کند: «...شکوه الدوله پس از کشته شدن همسرش...»

اگرسخت بگیری کسانی که حتی از مستند تختگاه هم چیزی نمی فهمند، با اختراع دروغ های توجیهی اوضاع را از این هم که هست بدتر خواهد کرد.

محمد نیسی دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 12:41 ق.ظ

سلام‌علیکم

مطلب رسوا کننده دیگری ارائه شد. به امید باز شدن قفل ذهن‌های هم‌چنان خواب !

عکسی که در آن معممی که به حالت اقامه نماز و جلوی همه نشسته، در سمت راست شیخ فضل‌الله نوری، معمم دیگری جاسازی کرده‌اند که بالا تنه‌اش در حالت ایستاده است و پایین‌تنه‌اش در حالت نشسته

این هم از اعجاز فن جعل برمی‌آید فقط !

منصور دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 01:21 ق.ظ

سلام استاد
پنج تا شیخ فضل الله داریم.
عکس سوم یادداشت قبل را از قلم انداختید.
در ضمن استاد در باب هویت مظفرالدین شاه و سه سفر او به اروپا هم موارد متعدد تردید وجود دارد.
مثلا با اینکه برای سفر اول و دوم او کشورهای متعدد ولی متفاوت نقل شده معلوم نیست سفر سوم او به کجا بوده است. با اینکه در سال 1900 روزنامه نگاری و صنعت عکس در اروپا به قدر کافی توسعه داشته, باید اسناد متقن و متعددی بتوانند این سفرها را تآیید کنند. در غیر این صورت تمام ضمائم این سفرها بخصوص وام ها و قراردادهای متعددی که به نام او ثبت کرده اند بر باد خواهد رفت.

مهدی - مهدی دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 01:48 ق.ظ

کتاب و حکمت
تأملی در بنیان تاریخ علم
http://vindex.blogfa.com/

تاریخ علم - 4، ریاضیات، فیبوناچی، اسناد حیات تاریخی - 2

oXo دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 01:55 ق.ظ

با تغییر شدید شرایط اقلیمی و زیستی، نابسامانی‌های اجتماعی بزرگی پدید می‌آید که می‌تواند به نابودی یک تمدن یا بنیادهای فرهنگی آن منجر شود، این بلایی بود که بر سر زبان سومری آمد!!!
http://www.dw.de/%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%85%D8%B1%DB%8C-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AF/a-16438316

,وقتی قاجار و حاشیه های اطراف آن از قرن گذشته ساختگی است، چه گونه می توان از سومریان سخن گفت.

abbas دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 04:00 ق.ظ

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%A8%D8%A7%D9%82%D8%B1_%D9%86%D8%AC%D9%81%DB%8C_%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C

http://khanemashroote.ir/person.php?id=2
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D9%82%D8%A7_%D9%86%D8%AC%D9%81%DB%8C_%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C

abbas دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 05:03 ق.ظ

استاد سلام۰ استاد عکس نا صر الد ین شاه که فکر می کنم تا حالا ندیدن
http://www.iran-goftogoo.com/forums/lofiversion/index.php/t2958-652.html

باز نشد. لطفا به ای میل بفرستید.

علیرضاـ۱ دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 08:29 ق.ظ

استاد درباب لینک قبلی که باز نشد.
فکر کنم خودش هم در اخر کلام نفهمیدچه گفته؟
............................................................

ارسطوی بغداد" (از عقل یونانی به وحی قرآنی)

نویسنده : محمدرضا فشاهی

از عقل یونانی به وحی قرآنی کوششی است در آسیب شناسی فلسفه ایرانی- اسلامی

در اینجا برای پژوهشگر فرهیخته ما «سهو‌القلم»‌ی رخ داده است زیرا اگر چه در تعبیرات قرآنی همواره از عقل ستایش شده است و کسانی که از عقل پیروی نمی‌کنند نکوهش شده‌اند اما: «حقیقت قضیه این است که آنچه در قرآن آمده است، اشتقاقات این ماده است به صورت فعل مانند «یعقولون» و «والعاقلون» و «عقلوا» ولی مصدر یا اسم «عقل» و صفت فاعلی یا اسم فاعل «عاقل» در قرآن نیامده است. در تمام حدود پنجاه موردی که این ماده در قرآن آمده است، صورت فعلی دارد، بنابراین باید پذیرفت که بعدها کلمه «عقل» و «عاقل» از روی آن اشتقاقات فعلی ساخته شده است... تحمیل مفهوم «خرد» یونانی و لوازم منطقی آن بر این کلمه، محصول دوره‌های بعد است که مسلمانان با اندیشه‌های یونانی آشنا شدند و خواستند برای آن کلمه در زبان عربی معادل بیابند و از ناچاری کلمه «عقل» را برگزیدند...!»*

در اینجا تنها به یکی دو نکته اشاره می‌کنم: نویسنده کتاب پس از این‌که جریان‌ انتقال علوم یونانی را به جهان اسلام که از قرن دوم هجری آغاز و نزدیک به سه قرن ادامه داشته است و سیر فلسفه را از فارابی تا ملاصدرا و از ملاصدرا تا امروز بر می‌رسد نتیجه می‌گیرد:‌ «از دیدگاه تاریخ فلسفه و فلسفه به مفهوم یونانی آن، آنچه از زمان فارابی تا اکنون در ایران و جهان اسلام در زمینه تفکر تحریر گردیده، نه فلسفه بلکه الهیات و عدل الهی بوده است.

خط عرب تا قرن ها پس از بعثت پیامبر خطی محلی است و استعداد و بلوغ کتاب نویسی ندارد. بقیه نیز ذهنیات یهود ساخته است.

مجتبی غفوری دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 09:24 ق.ظ

مقاله بسیار عالی بود مهدی جان . واقعا باید فکر کرد اینها چه جانورانی هستند که حتی مسیر سیر علم را بدین شکل برای ما روایت کرده اند و اگر تاریخ علم دارای چنین نقاط کوری است درباره علم امروز چه می توان گفت! این سری یادداشت ها بدون تعارف قابلیت تخریب ساختاری را دارد که علم را در نهایت تعریف میکند و بنده تعجب می کنم که چرا تعداد کامنت گذاران در وبلاگ شما تنها چند نفر است هرچند که می دانم تعداد بازدید کنندگان از آن بسیار بیشتر از آنی است که بتوان فکر کرد.
آیا این وبلاگ نیز شامل اتفاقاتی شده است که در مقدمه کتاب هیچ کس جرات ندارد می توان یافت؟!!! یا هنوز خوانندگان متوجه نیستند که موضوع از چه قرار است...

علیرضاـ۱ دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 10:24 ق.ظ

سلام استاد عزیز

لینکی که آقای عباس ارسال کردند حاوی اسناد جالبی برای بیشتر به نتیجه رسیدن قاجاریه است .
تمامی عکسها ممهور به مهر موسسه مطالعات تاریخ معاصر هستند . خیلی مشتاق هستم که این اسناد خرید و فروش بررسی شود .
عکسی از ناصرالدین شاه در لینک موجود است که باز کنار چهارچوب همان درب قدیمی کلبه درویشی ایستاده و قیافه گیری کردند . واقعا مشخص است که در حال بازی در فیلمی کمدیک است تا پادشاهی بر یک کشور
با تشکر از اقای عباس به خاطر ارسال لینک

http://www.iran-goftogoo.com/forums/lofiversion/index.php/t2958-652.html

باز نمی شود. لطفا عکس را با ای میل ارسال کنید.

علیرضاـ۱ دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 02:56 ب.ظ http://www.onroyseke.blogfa.com

استاد عزیز
ایمیل ارسال شد.

ممنون.

مهدی - مهدی دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 07:46 ب.ظ

مجتبی عزیز،
تشکر می کنم. همانطور که می فرمایید مراجعات در مقایسه با عکس العمل ها بسیار بالاتر است. اغلب مراجعه کنندگان بصورت مستقیم وارد وبلاگ می شوند و مراجعات غیر مستقیم از طریق سایت های دیگر یا موتورهای جستجو پایین است و این نشان می دهد که مراجعه کننده تصادفاً و ناخواسته وارد نشده است. همچنین بیشتر مراجعه کنندگان مرتب به وبلاگ سر می زنند. حالا با کنار هم گذاشتن این فکت ها خودتان نتیجه گیری کنید.
در هر صورت زمان، هر چیزی را در مقام خود خواهد نشاند.

با احترام
مهدی

حسین دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 09:38 ب.ظ


واقعا" جای سوال داره که ناصرالدین شاه چه علاقه ای به این درب کهنه دارد.

همان تصویری که باز نمیشد.




http://upcity.ir/images/34312028392524017164.jpg


http://upcity.ir/images/02817811191108338121.jpg

ممنون. آن جا خوابگاه و خلوتگاه قبله عالم است. ضمنا اگر او ناصرالدین شاه است پس ملیجک هم یکی از امپراطوران اشکانی است.

مومن دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 10:56 ب.ظ

شکوه الدوله بالاخره شوهرش کشته شد بعد زن امام جمعه شد یا شیخ فضل الله طلاقش داد و زن امام جمعه شد؟

محمد نیسی سه‌شنبه 21 آذر 1391 ساعت 01:03 ق.ظ

سلام‌علیکم

معنای جدید " تسلیم شدن " نزد یهود = انواع کمک‌‌های سری

با مطالعه 2 مطلب ذیل علت این معادل‌سازی یهودی را متوجه خواهید شد:

ایهود باراک شب گذشته اعلام کرد: اسرائیل باید در برابر افزایش حاکمیت اسلام سیاسی تسلیم شود.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1910182/%D8%A7%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF+%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DA%A9%3A+%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84+%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1+%D8%AD%D8%A7%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%AA+%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85+%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C+%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85+%D8%B4%D9%88%D8%AF+.html

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نیروهای ویژه اسرائیل وارد سوریه شده‌اند

بهانه ورود این نیروها به سوریه، ردگیری و کنترل محموله‌های تسلیحات و مواد شیمیایی دولت سوریه است. بنا بر این گزارش این عملیات بخشی از جنگ محرمانه‌ای است که با هدف کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه و خرابکاری در عملیات ساخت آن‌ها آغاز شده است.

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910919000400

************************************************************

اعراب ماهانه صد میلیون دلار به فلسطینی ها کمک می کنند



http://www.radiofarda.com/content/f4_arabs_offer_palestinians_100_million_dollar/24794540.html

abbas سه‌شنبه 21 آذر 1391 ساعت 04:34 ق.ظ

استاد سلام۰استاد وقتی عکس را بزرگ کردم متوج شدم که قبلهٔ عالم نیست بلکه یکی از مشتریان آن خانه است

اقای عباس. عکس ارسالی شما به تنهایی کافی است تا اثبات شود که در بازی قاجار نه با یک تحول تاریخی، بل با نمایشی کثیف با شرکت چند آکتور نه چندان چیر دست به کارگردانی کنیسه مواجهیم. اگر اوضاع و احوال قبله عالم و شیخ به اصطلاح مدعی مشروعه چنان است که خواندیم، پس خود به کار دیگر دست اندرکاران قاجار و به خصوص اغا محمد خان رسیدگی کنید که بر سر دو قطعه خربزه در ولایت غریب کشته می شود. همین حکایت خربزه شاهدی است که آن ابلهان یهودی که برای تمام دوران پس از پوریم ملل نوپدید شرق میانه شرح حال تاریخی دست و پا کرده اند، تا چه مقدار به ریش باور کنندگان ان خندیده اند.

آیدین سه‌شنبه 21 آذر 1391 ساعت 08:41 ق.ظ http://zolalnews.ir/contents/view/two-nine-nine-seven-two.aspx

عالیه نصیف، از نمایندگان فهرست عراق آزاد از دولت خواست تا از ایران از تاریخ ارائه درخواست عراق به سازمان ملل برای توقف جنگ در سال 1982، غرامت دریافت کند.
به گزارش زلال نیوز ، وی در گفت‌وگویی مدعی شد: عراق در آن زمان درخواست توقف جنگ را مطرح کرد اما ایران جنگ را تا سال 1988 ادامه داد.

روزنامه الدستور نوشت: نصیف با بیان این که درخواست ایران از عراق در پرداخت غرامت 36 میلیارد دلاری مخالف قوانین بین‌المللی و امری کاملا مردود است، ادعا کرد که این ایران است که باید به دلیل ادامه جنگ تا شش سال بعد غرامت پرداخت کند و این ایران است که باید بر اصل حسن هم‌جواری با عراق تکیه داشته باشد.

یه نفر سه‌شنبه 21 آذر 1391 ساعت 10:21 ق.ظ

قابل توجه آیدین
زیاد هم بی ربط نمی گه بر اساس آیات صریح سوره انفال اگر در آن مقطع پیشنهاد صلحی داده شده باید قبول می شد :

هر چه در توان دارید از نیرو و اسبهاى آماده بسیج کنید تا با این [تدارکات] دشمن خدا و دشمن خودتان و [دشمنان] دیگرى را جز ایشان که شما نمى‏شناسیدشان و خدا آنان را مى‏شناسد بترسانید و هر چیزى در راه خدا خرج کنید پاداشش به خود شما بازگردانیده مى‏شود و بر شما ستم نخواهد رفت (۶۰)
و اگر به صلح گراییدند تو [نیز] بدان گراى و بر خدا توکل نما که او شنواى داناست (۶۱)
و اگر بخواهند تو را بفریبند [یارى] خدا براى تو بس است همو بود که تو را با یارى خود و مؤمنان نیرومند گردانید (۶۲)

نتاب سه‌شنبه 21 آذر 1391 ساعت 11:40 ب.ظ

سلام
در زبان روسی بە پسر میگویند " مالچیک".
آیا این مالچیک ھمان ملیجک نیست؟

پسر در روسی «سین» استف مالچیک یعنی پسر عزیز دردانهُ که با وصف ملیجک نیز خواناتر است.

محمد نیسی چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 01:41 ق.ظ

سلام‌علیکم

آیا تاریخ ارائه شده در خبر ذیل صحیح است؟

"در ایران قانون ثبت احوال در 20 آذر 1297 هجری شمسی هیئت وزیران به تصویب رسید."

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910921000217

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


توافق پشت پرده دولت آنکارا با اسرائیل

در این نشست که اردوغان نیز حضور داشت ، قلیچدار اوغلو با انتقاد تند از سیاستهای خارجی ترکیه گفت: استقرار سامانه سپرموشکی ناتو در خاک ترکیه به منظور تامین امنیت اسرائیل است ، همه این واقعیت را می دانند و مردم ترکیه به این سامانه ˈسپرحمایت از اسرائیل ˈ می گویند.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1910227/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82+%D9%BE%D8%B4%D8%AA+%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87++%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA+%D8%A2%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D8%A7+%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84+.html

تصویب ان قانون مربوط به سال ۱۳۰۴ شمسی است هرچند که مانند بسیاری از امور دیگر اعداد مختلفی را ذکر کرده اند.

abbas چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 03:42 ق.ظ

http://www.bonhams.com/auctions/17854/lot/165/

روی دیوارها که عکس نبود.

abbas چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 07:28 ق.ظ

استاد سلام۰ استاد اگر مظفرالدین‌شاه قاجار پسر ناصر الین شاه است پس چرا هیچ عکسی از این دو تا باهم نیست؟ممنون

با هم قهر بودند.

abbas چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 08:04 ق.ظ

http://www.bonhams.com/auctions/17854/lot/165/
استاد سلام۰استاد عکس های مظفرالدین‌شاه قاجار و ناصر الین شاه

چنین عکس هایی در لینک همراه نبود.

abbas چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 08:29 ق.ظ

http://www.bonhams.com/auctions/17854/55680/?page_lots=4&results_per_page=50

abbas چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 10:25 ق.ظ

استاد سلام۰ استاد آیا این شخص همان شخص نیست که با لباس فرنگ به جای قبلهٔ عالم در جلوی همان در چوبی عکس گرفته بود
http://www.iichs.org/srcfiles/printdoc.asp?id=1381&doc_cat=9

ُآقای عباس. آن عکس لااقل ده ایراد فنی مهم دارد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 10:04 ب.ظ

لینک دانلود مصاحبه با شبکه وصال فارسی
21 آذر 1391

http://s2.picofile.com/file/7582229244/NariaInterview_part01.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7582237204/NariaInterview_part02.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7582242040/NariaInterview_part03.rar.html
http://s2.picofile.com/file/7582247197/NariaInterview_part04.rar.html
http://s2.picofile.com/file/7582253331/NariaInterview_part05.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7582259672/NariaInterview_part06.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7582308923/NariaInterview_part07.rar.html
http://s2.picofile.com/file/7582297953/NariaInterview_part08.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7582305050/NariaInterview_part09.rar.html
http://s2.picofile.com/file/7582305371/NariaInterview_part10.rar.html

رمز:
http://purpirar.blogsky.com/

h چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 10:09 ب.ظ

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Anisodole.jpg

h چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 10:16 ب.ظ

http://www.parsplanet.se/community/gatibati/zan-naser/1.jpg

h چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 10:23 ب.ظ

http://patoghnews.com/%D8%B9%D8%B5%D9%85%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D9%86%D8%A7%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D9%87.html

h چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 10:34 ب.ظ

http://pixlod.com/wp-content/uploads/2012/07/%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1-363x500.jpg

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 10:45 ب.ظ

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRdpatJ-fRykhMnn0PXSFGA2ZHIBFJxO7nZPmwwXVLaZK_1P-WR

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ53PJTgeVyprj_DbOjhaZIZnHvA57ihLgeaJ_S2mtsADwfB5TBNw

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQmqN3zfqofVdKA6j2M8X9f7gq2g3nOhceJSM03dMGVhbCfw5S2

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSvkV9SD_AqY8w_mlsrCLZYghAQ1IIdVTpqXkSwKU105WhXKPgamw

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsxMs60lM7G_7e0SFswWJPqNtkTHfhbwY6kXKm3oeSPsOjLorZ

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlOxpVRpeIZKQcjPzm7zSruD28St_PvqRbIuw50LfbnrIa2jFT

لینک های مفیدی بودند که غالبا نیازمند توضیح اند. این سکه ها هرگز در گردش نبوده اند. ممنون

محمد نیسی پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 01:22 ق.ظ

زن نیمه برهنه نماد ایران در نمایشگاه یونسکو + گزارش تصویری

این در حالیست که اسرائیل برای خودش "قلب" طراحی می کند به عنواد نماد عشق و یا عراق "حرم امامان بزرگوار" را نماد خویش معرفی می کند و حتی افغانستان هم بسیار زیبا به معرفی فرهنگ خویش می پردازد.

براساس این گزارش اسپانسر طراحی و نقاشی خرس متعلق به کشور ایران در این نمایشگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین و طراحانش افرادی به نام های دکتر «فدوی» و دکتر «نوروزی طلب» بوده اند.

http://www.iusnews.ir/?pageid=169193&%D8%B2%D9%86%20%D9%86%D9%8A%D9%85%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D9%87%D9%86%D9%87%20%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF%20%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D9%8A%D9%88%D9%86%D8%B3%D9%83%D9%88%20+%20%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%20%D8%AA%D8%B5%D9%88%D9%8A%D8%B1%D9%8A&1391-09-21

محمد نیسی پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 02:21 ق.ظ

سلام‌علیکم

مستند طوفان نوح امروز، 5شنبه، از شبکه وصال پخش خواهد شد.

ساعت پخش به دلیل تنظیم برنامه‌ها و عدم تحویل (تا کنون) نسخه‌ای از فیلم به مسئولین پخش این شبکه، هنوز به طور دقیق معلوم نشده ولی احتمالاً ساعت 15:30 به وقت تهران پخش خواهد شد.

همچنین گفتگوی زنده با استاد پورپیرار ساعت 19:30 به وقت تهران اط همین شبکه اجرا خواهد شد

مجتبی غفوری پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 08:40 ق.ظ

با سلام

جناب عباس عزیز از زحمتی که در ارسال لینک های مفید در این مدت طولانی کشیده اید بسیار متشکریم.

abbas پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 11:10 ق.ظ

استاد مجتبی غفوری عزیز ممنون من هم از زحماتی که شما برای ما می کشین تشکر می کنم ۰ خداوند به شما استاد واستاد عابدی سلامت و شما ها را در پناه خود حفظ کند ممنون

khalil پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 02:07 ب.ظ

سلام استاد
لینک زیر با فیلتر شکن باز می شود
http://www.mnh.si.edu/epigraphy/e_islamic/kufi1.htm

آیا مقوله قلم شرق دور را شامل می شود؟
http://pages.uoregon.edu/inaasim/Foundations/Keywords%205.htm

با تشکر

آقای خلیل. نوشتن در چین و ُژاپن نیز با قطعاتی از چوب انجام می شده، ابزار معین رسمی نداشته و ظاهرا هم اینک نیز تابلو نویسی های سنتی به همین سبک است.

محمد نیسی پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام‌علیکم

طبق آخرین هماهنگی‌های به عمل آمده، برنامه رنده امشب به پخش و بررسی مستند طوفان نوح با حضور استاد پورپیرار اختصاص دارد.

فرکانس‌های شبکه Wesal TV

ماهواره HotBird

11566 27500 h 3/4

ماهواره NileSat

11602 27500 h 3/4

مفلح اسماعیلی پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 05:06 ب.ظ

با سلام وتشکر از مطالب بسیار بسیار خوبتان استاد عزیز آیا برایتان امکان دارد که شمه ای هرچند به اخنصار ولی تاحدودی گویا وجامع درباره احمد شاملو وسخنانش در دانشگاه بریکلی امریکا واظهار نظرش در مورد موسیقی سنتی ایران اظهار نظر بفرمایید

باید به بعد موکول شود.

منصور پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 07:53 ب.ظ

مستند طوفان در حال پخش است.
دعای خیر تمام حق جویان عالم بدرقه راه برادران عزیز دست اندرکار خواهد بود.

علیرضاـ۱ پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 08:32 ب.ظ

با سلام
استاد عزیز امشب از برنامه تلویزیونی شبکه دوم سیما اقا خسرو معتضد در سخنان خود موضع جدیدی را مطرح کرد.و توصیه نمودند اینکه :

((واقعا به تاریخ بسیار شکاک برخورد کنید. اکثر گفته ها و کتابها دروغ هستند .))

حالا ما هم از اقای معتضد میپرسیم از چه رو نامه امیر کبیر به ناصرالدین شاه را صحیح دانستید ؟

انتشار دستخط منتسب به امیرکبیر و بحث بر سر اصالت آن

خسرو معتضد: «تشکیک در این سند درست نیست من تحقیق کرده‌ام و می‌گویم سند درست است

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%B3%D8%B1%D9%88_%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B6%D8%AF

غرض جهودان از به صحنه آوردن این دلقکان همین تاییدیه گرفتن ار ان هاست وگرنه به راحتی خوردن لیموناد می توان ساختگی بودن شخص امیرکبیر را اثبات کرد. با وجود ناصرالدین شاه قلابی امیرکبیر دیگر چه صیغه ای است.

علیرضاـ۱ پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 09:42 ب.ظ

استاد عزیز
امکانات برای شروع دستکاری و جعل در عکسها را از چه دهه ای میدانید .؟

از زمان پیدایش عکاسی این صنعت مورد تجاوز و سوء استفاده جاعلین کنیسه و کلیسا بوده است.

سعید پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 10:43 ب.ظ

سلام استاد
استاد به گفته مجری برنامه وصال دلیل عدم حضورتان برای مصاحبه بخاطر حمله یا مزاحمت عده ای قرار گرفتید.(لبته آنطور که به وی خبر دادند) اولا خوشحالم که سلامت هستید ولی استاد واقعا اتفاقی برایتان افتاده بود؟ سلامت و پایدار باشید

هیچ حمله و داستانی در کار نبود حادثه کوچکی بود که برای هرکس و هر زمان و در هر جا می تواند روی دهد.

[ بدون نام ] جمعه 24 آذر 1391 ساعت 01:01 ق.ظ

امروز سوار یک تاکسی شدم از محل بازدید مردم از ضریح جدید امام حسین رد شدیم راننده بدون مقدمه گفت اگر من رهبر بودم امروز حکم جهاد رو صادر می کردم گفت جهاد بر علیه کی گفت بر علیه کشورهای عربی .اونا امام حسین رو کشتن و حالا هم نمی زارن راحت بریم زیارت و ما رو ترور میکنن و.....حالا اینو چطور باید تفسیر کرد -استاد این همون چیزیه که سازندگان تاریخ جعلی میخان و ما هم خیلی راحت گرفتارش شدیم به امید روزی که گفتمان بنیان اندیشی که شما مشعلش رو بدست دارین بر جامعه حاکم بشه

ان شاء الله.

محمد نیسی جمعه 24 آذر 1391 ساعت 01:03 ق.ظ

پادشاه اردن در این دیدار، موضع کشور ترکیه را "طایفه ای" نامید و گفت: ترکیه در واقع خواستار افزایش آزادی ملت سوریه نیست بلکه واقعیت این است که از نظر طایفه ای مخالف حکومت سوریه است. ما همچنین نگران دخالت قطر و عربستان در مسائل داخلی سوریه هستیم زیرا ممکن است اوضاع به گونه ای پیش برود که در نهایت سوریه هم به محور قطر ترکیه مصر بپیوندد.

پادشاه اردن در ادامه گفت: حکومت سوریه از نظر مالی و اقتصادی در تنگای بی سابقه ای قرار گرفته اما از نظر نظامی هنوز بسیار قدرتمند است و حداقل تا دو سال دیگر توانایی مقاومت دارد.

وd افزود: ما به شدت نگران قدرت گرفتن محور قطر ترکیه مصر هستیم زیرا این محور در واقع محور "اخوان المسلمین" است که روز به روز در حال قدرتمند تر شدن در جهان عرب است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/291229/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چندی پیش نماینده حزب‌الله لبنان در یکی از بزرگ‌ترین تجمعات مذهبی مشرکین شرکت کرد !

دعوت از حزب الله لبنان برای شرکت در مراسم انتخاب 6 کاردینال جدید در رم ، نشانه ای از روابط گرم و دوستانه حکومت ایران با دستگاه حکومت واتیکان است.یکی دیگر از نشانه های این روابط عدم اظهار نظر پاپ در سخنرانی اخیر خود در وین اتریش در جمع دیپلمات های بین المللی بود که وی در سخنان خود در این نشست هیچ اشاره ای به برنامه هسته ای ایران نکرد.

در این گزارش می نویسد ایران و واتیکان تا کنون 8 جلسه دیدار در قالب گفتگوهای دینی بین کلیسای کاتولیک با اسلام در شهر رم برگزار کرده اند. ایران پس از جمهوری دومینیکن بزرگترین هیئت دیپلماتیک را در واتیکان دارد که ماهانه به طور منظم جلسه ای را مشاوران پاپ برگزار می کنند.

http://www.ilna.ir/news/news.cfm?id=23093

شرکت در نشست های کلیسا برای کسب بیداری و اطلاعات مفید و لازم است. فقط باید نمایندگان ارسالی صلاحیت لازم را داشته باشند.

محمد نیسی جمعه 24 آذر 1391 ساعت 01:12 ق.ظ

دیدار ولیعهد قطر با معاون نخست وزیر اسرائیل بر سر ایران و سوریه

شالوم در این دیدار همچنین تاکید کرد که تلاویو از تمامی تلاش های بین المللی برای سقوط حکومت اسد حمایت می کند، تغییر نظام در سوریه به نفع اسرائیل است و باعث می شود تا ارتباطات نزدیک سوریه با ایران، حزب الله و فلسطین گسسته شود و اسرائیل آمادگی دارد با حکومت جدیدی که به جای اسد به قدرت برسد به تفاهم رسیده و در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همکاری کند.

************************************

فرار رهبر القاعده در عراق به کمک اینترپل

تا کنون جزئیاتی از چگونگی فرار وی منتشر نشده است ولی دولت عراق از این که پلیس بین الملل در نگهداری او سهل انگاری کرده و او توانسته است از عراق بگریزد، به شدت خشمگین است.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1910297/%D8%A7%D8%B2+%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%B6%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%82%D8%B7%D8%B1%DB%8C+%D9%87%D8%A7+%D8%A8%D8%A7+%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA+%D9%87%D8%A7+%D8%AA%D8%A7+%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C+%D8%A7%D8%B3%D8%AF.html

(صادق سودانی)sadegh جمعه 24 آذر 1391 ساعت 02:05 ق.ظ

با سلام خدمت استاد گرامی و تمامی دوستاران حق و صبر
استاد گرامی به نظر بندهه یکی از این کلاشی ها و دم خروس ها و حقه بازی های وقیحانه اطلاق عنوان صحیح و صحاح به کتب مرجع حدیث است که کاملا با فرمایشات و وعده خداوند مبنی بر صحت قرآن قویم منافات دارد و بنوعی ادعای خویش در صحت کتب مذکور را همردیف ضمانت خدا بر صحت قرآن کریم میدانند!! در ضمن نوعی شریک قائل شدن برای خداوند و کتابش میباشد!! و همین عنوان صحت و ادعای واهی آن نشان از غیر صحیح بودن کتب مذکور دارد چرا که خدواند تنها قرآن را صحیح وو بدون خدشه و دست بردگی مینامد و معرفی میکند و لا غیر!!! تا نظر استاد چه باشد؟!

در زمان مورد اشاره و ادعا اصولا خطی نبوده است که ان شیوخ صحیح و غلط بنویسند. ظاهرا ساده لوحی نزد گردانندگان فرق و مذاهب در هر حوزه و با هر نامی به پهنای فلک است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد