حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

کتاب چهارم، برآمدن مردم، مقدمه 35

کتاب چهارم، برآمدن مردم، مقدمه 35

                                                                        


در بررسی اسناد اجتماعی زمانه قاجار، به خصوص عکس ها و نقاشی های مربوط به آن دوران، با دست بردگی ها و تغییرات فراوانی مواجه می شویم که تقریبا در میانه آن ها کم تر نمونه سالمی را در حوزه معینی، می توان یافت. وفور این تجاوزات از سوی دیگر، وسعت ناگزیری در التجاء به جعل را از سمت کارگزارانی اثبات می کند که در برهوت سرزمینی  بیش از دو هزاره بی ثمر مانده، طبقات اجتماعی و مدیریت ان مردمی زایانده اند که از گوشه و کنار منطقه جمع آوری و مامور به هجرت و نصب پرچم قومی خلق الساعه نام گذاری شده، چون ترک و لر و کرد و گیلک و فارس و غیره در این یا آن منطقه شده اند. آسیب رسانی  متعدد  به تصاویر، چنان که در نمونه بالا می بینیم، عمدتا در دشواری نصب انگشتان دست ها و پاها دیده می شود. در این جا هم همان پرده استتار، معلوم نیست چه چیز را پوشانده و از آن بی معنا و مسخره تر برش دو دیوار آجری در دو سوی تصویر است که با هیچ تصوری قابل توضیح نیست و از این ها نامربوط تر وضعیت نفر آخر سمت چپ است که گویی شخصی را به صورت وارونه در شلوار خود پنهان کرده و فراموش نکنیم که در عین حال هر یک خطاب اشرافی و هزار فامیل دهان پرکنی را همراه خود یدک می کشند: موتمن السلطنه، نایب التولیه، شیخ الرییس، معین التولیه.


و این شمای یکی از راه رسیدگان و سرگردانان است که از نشانه های بومی، همان کلاه مردم ماوراء النهر جنوبی و کوه نشینان شمال افغانستان را همراه دارد و کم ترین آشنایی و دل بستگی و نیازی به شناخت پیشینه و فرهنگ و سرنوشت استقرارگاه جدید خود از مسیر قصه های شاه نامه و غیره ندارد، و برای گذر از میان ناگزیری های زندگانی، به ناچار هریک ته مانده توان پنهان و آشکار خود را عرضه می کنند که ابزار این یکی همین نی لبک روستایی است.


می خواهم به مبحث روحانیت و زمان ظهور این قشر فوقانی جامعه وارد شوم و به دنبال ماجرای میرزای شیرازی، به احوال شیخ فضل الله نوری رسیدگی کنم که چون میرزای شیرازی مهره ساخته شده دیگری است تا ماجرای کاغذین مشروطیت را، از جمله با وارد کردن چنین عاملین از جان گذشته ای به عرصه، انقلاب مردم شناسایی کنیم. مورخ می پرسد اگر دلایل و عوامل تاریخی اثبات حضور میرزای شیرازی در اختیار نیست، آیا خلق او درست مانند اختراع قبله عالم قاجاریه با قصد وارد کردن پر شکوه روحانیت به تحولات معاصر صورت نگرفته است؟


در این مرحله هنوز قصد ندارم از مسیر بررسی مکتوبات شیخ نوری و رسالات نایینی به تعارضات موجود در ان ها رجوع دهم و تنها اشاره می کنم که این تصویر را به عنوان اتاق کار شیخ فضل الله نوری در منابع مختلفی منتشر کرده اند. حال آن که اتاق کار هیچ ملایی در 120 سال پیش و تاکنون هم، چنین ضمائم و حواشی را ندارد. اگر ردیفی را که در قفسه ها چیده اند، کتاب فرض کنیم پس در زمان او، و لااقل در ایران، چنین گنجینه های چند جلدی تبلیغاتی و مطلا فراهم نمی شد، که عمدتا با سرمایه و سعی مراکز تسنن در دهه های اخیر و با پیشرفت حرفه چاپ و صحافی، فراوان تولید می شود و اگر زونکن بگوییم که عمر ظهور این اسباب نگهداری اوراق را لااقل ۷۰ سال عقب تر برده ایم. به همین نحو است دیگر منضمات، از چهار متکا برای یله دادن تا آن کاغذ لوله شده فراز یکی از آن ها که معلوم نیست با چه شگردی در جای خود ثابت مانده و بسیاری خرده ریز دست و پا گیر دیگر که حتی قابل شناسائی نیستند و آن تابلوی نقاشی در گوشه بالای سمت راست بر دیوار که حتی با مضمون دعا نیز  در آن قاب اشرافی قابل قبول نیست.


حالا زمان برداشت از مباحث مندرج دریادداشت های  پیشین است که برای تدوین ان ها زمان و توان زیادی صرف شد و با قصد دریافت اذن دخول به مبحث دشوار و حساس روحانیت نخستین سئوال بنیادین را به میان می اندازم که اگر تا دو و یا حد اکثر سه سده پیش هنوز در ایران مسجدی برپا نیست پس جایگاه روحانیت و در سهم تفرقه مذهبی ما، مرکز دعوت و تدریس باور و الزام و اعلام به تشیع در قرون اغازین هجری کجا مستقر بوده است؟


منابع نزدیک تر و مرسوم تر روحانیت، پیوسته صورت سمت چپ عکس بالا را شمایل رسمی شیخ فضل الله نوری معرفی کرده اند که بسیار شفاف و در جزییات قابل رجوع است. در کادر میانی سیمای آن ملایی است که در اتاق کار منتسب به شیخ فضل الله نشسته و سمت راست دیا شده همان صورت برای مقایسه با چهره رسمی شیخ را اورده ام. اگر بخواهم فقط به یک تفاوت و تناقض در مقایسه میان این دو چهره بپردازم، اشاره به ان خال گوشتی درشت است که در میانه راه بینی و چشم چپ صورت شیخ در تصویر رسمی او نشسته است که در هیچ سمت صورت شیخ مشغول به کار مطلقا دیده نمی شود. اگر اثبات مجعول بودن این عکس به دلایل و نشانه های گوناگون دشوار نیست، پس از مسیر توسل به علت و منبع تولید آن مجازیم و می توانیم حضور واقعی شیخ درماجراهای تاریخی اخیر را منکر شویم و یا دست کم زیر سئوال بریم.

این تصویر را هم به عنوان سرانجام مقاومت های شیخ در برابر مشروطه چی ها ارائه می دهند که هیچ کس جز خط نویس بالای عکس، صحت انتساب ان به شیخ فضل الله نوری را تایید نکرده است. (ادامه دارد)
نظرات 55 + ارسال نظر
ساده دل سه‌شنبه 14 آذر 1391 ساعت 09:43 ب.ظ


سلام بر استاد و همراهان بنیان اندیش

مدتها بود منتظر گشودن این فصل جدید در ادامه مباحث بودم که نتیجتا پاسخ سوالات در ذهن مانده ی بسیاری را میدهد
از یادداشت اخیر بسیار بسیار سپاسگزارم

مسعود سنجری سه‌شنبه 14 آذر 1391 ساعت 10:11 ب.ظ

برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

استاد مقاله سرنوشت ساز و بسیار زیبایی است. از شما تشکر می کنم. انشاالله در نهایت سلامتی و صحت بمانید.

والسلام علیکم
فی امان الله

ساده دل سه‌شنبه 14 آذر 1391 ساعت 11:27 ب.ظ


سلام بر دوستان و همراهان بنیان اندیش

در پست قبل سوالی مطرح شد که به نظرم باید یک بار و برای همیشه پاسخ داده شود
اگر استاد و دوستان اجازه دهند این حقیر هم نظرم را در رابطه با سوال اول جناب دومینو بگویم زیرا بی ارتباط هم با موضوع پست اخیر نیست

یهود همان شیوه برخوردی که با دستور خداوند مبنی بر ذبح گاو و ..داشتند در میان مسلمین در ارتباط با ایات قران و مناسک اسلامی بکار گرفتند و گسترش دادند
اکنون نتیجه ان را در کتب استفتایات هزاراحکام و احتیاطهای واجب جزییات و اختلافات فراوان میان علما ! میبینیم که گاه نتیجه بعض این اختلاف نظرها از حکم قتل تا ازادی یک انسان متفاوت است! و خنده دارتر اینکه این احتیاطهای واجب هنوز هم که هنوزه از پس قرنها!! هرگز از حالت شک بیرون نیامده و یک بار هم که شده برای رفع این اختلافات دور هم ننشستند و هیچکس هم گوشش به تلاشهای اولیه کسانی چون ایت ال. مطهری که امید باطلی داشت با این نشستها دردی از این دردها دوا شود بدهکار نشد و عاقبت اینگونه افراد هم چیزی جز ترور نبود معلوم میشود که اساس این تشکیلات یهودساخته هنوز هم خاخامهایی با نفوذ در رءوس خود دارد که مانع از حرکت رو به وحدت و رسیدن به جایگاه محوریت قران میشوند چون میدانند هرکس که با دیده خرد در اوصف این جماعت بیندیشد راهی جز در پیش گرفتن تفکر بنیانی برای رسیدن به حقیقت نخواهد داشت
اگر رستگاری در تبعیت از احکام بود بدین ترتیب مایه ای جز تمسخر نداشت که توقع رستگاری و نبود سردرگمی مردم را در تبعیت از دین هزارتکه شده کنونی که از این عالم تا ان عالم متفاوت است بدانیم و باز هم اسلام را تحریف نشده بخوانیم
حرامها و حلالها به وضوح مشخص شده اند و جایی برای درهم امیختگی های حق و باطلی یهود و احتیاطات واجب! در ذهن حقیقیت جویان قران وجود ندارد اما در خصوص مناسک و اجرای عبادات و ..هرگاه نشانی از چگونگی جزیی از انان در قران عظیم وجود نداشت نباید بیرون از کتاب خداوند دنبال آن گشت
در قران عظیم راه رستگاری در شیوه انجام مناسک و عبادات تعریف نمیشود

خداوند میفرماید: برای هر قومی مناسکی قرار دادیم( و لکل قوم جعلنا مناسکا..آیات حج:۶۷ و ۶۸ و ۶۹)
بدین ترتیب راه بر هرگونه الزام پنداری وسواس گونه بر چگونگی ادای عبادات و .. بسته میشود و با نهی های مکرر خداوند در قران کریم در خصوص دخالتها و فضولی ها و بحث و جدلها میان کلمات و ایات و تفرقه افکنی ها پرونده اش مختومه میگردد

قران رستگاری را در توحید و ایمان به خدا و روز قیامت و عمل صالح میداند (ان الذین امنوا و الذین هادوا والنصاری و الصابیین من امن بالله و الیوم الاخر و عمل صالحا فلهم اجرهم عند ربهم و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون )(ایه ۶۲ سوره بقره)(همین مضمون در بسیاری ایات دیگر با تفاوتهایی در ساختار جمله تکرار شده)
شرط رستگاری مردم در این ایه بی توجه به شریعتی که به آن پایبند بوده اند(برای زمانی خاص در گذشته یا امروز) ایمان به خدا روز قیامت و عمل صالح است که اجرشان را نزد خداوند محفوظ عنوان میکند و میفرماید که نه ترسی برانها خواهد بود و نه اینکه غمگین خواهند بود
پس خواهش میکنم نه ترس و ناراحتی از نگشوده شدن بحثها برای رسیدن به جواب این سوالات بی پاسخ داشته باشید نه اینکه به صحت این شیوه دینداری شک کنید(الحق من ربک فلا تکونن من الممترین)

چه پیش از این خوانده باشید یا نه، مقالات اسلام و شمشیر را بخوانید.

دارا سه‌شنبه 14 آذر 1391 ساعت 11:32 ب.ظ

باسلام و عرض ادب
دوسال است که مطالب شما را میخوانم و از این همه مطالب دست اول و تحقیقی لذت میبرم. هرچند نسبت به برخی از مطالب انتقاداتی دارم ولی سعی کردم بخوانم و بخوانم و تفکر کنم. خداوند به شما عمر پربرکت دهد جناب پورپیرار. مطلب قابل ذکری که داشتم این است که شما عراق کنونی را نیز جزو سرزمین های پوریم زده دانسته اید. آیا به عراق و نجف سفر کرده اید؟ در آنجا قبرستانی است بنام وادی السلام که تا نسل های بسیار دور نیز قبور آنها را می توان در آنجا مشاهده کرد(آنجا مرده ها را بصورت طبقاتی دفن می کنند و لذا مسله کمبود جا و گسترش افقی قبرستان را تا حدودی حل کرده اند). بعنوان مثال پدر بزرگم(پدر پدرم) و پدر و پدر بزرگش در آنجا دفن شده اند و به اسم مشخص شده اند. سالها پیش که به اتفاق پدر مرحومم به آنجا رفته بودیم به زیارت این قبور رفتیم. آیا آنجا هم جزو تقلباتی است که به خورد ما داده اند؟ ولی پدر اینجانب بطور کامل مطمئن بود که آنجا قبور پدرش و پدربزرگ و پدر پدربزرگش است.

عراق همان بابل کهن، جایگاه بخت النصر و مورد نفرت یهودیان و نخستین سرزمینی است که حتی قبل از پوریم نیزه داران کورش خاک آن را زیر و رو کردند. در حال خاضر دز سزاسز عراق درست مانند ایران هیچ نشانی از هستی عمومی و تجمع متمدن انسانی دورتر از ۲۰۰ سال پبیش وجود ندارد. زمان حیات پدر و پدر بزرگ و جد شما هم حد اکثر ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال می شود. تذکر دهم که اگر شرق میانه پس از قتل عام پوریم در همین دو قرن اخیر تجدید حیات اجتماعی کرده باشد× در این مرحله تجمعات گوناگونی را دربر می گیرد که می توانند به حقوق تاریخی ماقبل پوریم تکیه کنند.

aydin چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 01:03 ق.ظ http://biryol-az.blogsky.com

با سلام
در پاسخ به یکی از دوستان فرموده اید :
(در ضمن قرآن نویسی بر پاپیروس را ندیده ام) .
اولین متون قرآنی بر روی چه متریالی نگاشته شده اند ؟
از یادداشت آخر بسیار تشکر می کنیم .

تقریبا تمام لت نوشته های به جا مانده قرانی را قبل از پیدایش کاغذ بر پوست نوشته اند که ماندگاری بسیار دارد.

a_pasha چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 01:39 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت استاد.
متاسفانه تعدادی از عکسها نمایش داده نمیشوند لطفا لینک آنها را اصلاح کنید.
همیشه پایدار باشید.

مهدی - مهدی چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 02:05 ق.ظ

تصویری که زیر آن توضیح "عبور قطار شترها از دیوار چین" آمده است:

http://camelphotos.com/GraphicsP7/camel_train2.jpg

تصویر فوق با کیفیت بالا:

http://camelphotos.com/GraphicsP7/camel_train3.jpg

آقای مهدی. اشتباه می کنید این ها مغولان در پوست شترند. می بینید که قاطرها کنار کشیده و راه را برای ان ها باز کرده اند.

abbas چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 05:16 ق.ظ

http://fartor.persianblog.ir/post/108

abbas چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 06:53 ق.ظ

استاد سلام۰ موضوع ای در بارهٔ شما ممنون
http://iranzamineman.blogfa.com/9108.aspx

علیرضاـ۱ چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 08:45 ق.ظ

http://absaralbum.blogfa.com/post-419.aspx

زمان قاجار چه هم همه ای بوده . همه جور ادم رو میشه دید حتی ملا با کت شلوار و کراوات

مهران چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 09:23 ق.ظ

جناب آقای ناصر خان
بنظرم تجزیه و تحلیل کردن مسائل تاریخی اون هم با استفاده از دو سه تا عکس و بعد نتیجه گرفتن و حکم صادر کردن کار علمی و تحقیقی نیست
آن هم این نوع استدلالهای نسبتا سطحی که کاغذ چرا روی متکا مونده و تابلو عکسه اشرافیه و ...

اگر می توانید برای رد همین اسندلال های سطحی در هر سطح و یا عمقی که می خواهید، پاسخی بیاورید. ضمنا در باب آن خال و نبود مسجد تا قرون اخیر هم مطلبی بفرمایید. شاید هم تحلیل علمی تاریخ در عمق شما کرنش به مجعولات یهود ساخته است. ضمن در زمره زحمات علمی خود سعی کنید یک کاغذ لوله شده را در خانه روی متکا قرار دهید.

abbas چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 09:54 ق.ظ

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/123557/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87%E2%80%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D9%81%D8%B6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C

ساده دل چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 10:35 ق.ظ


چشم استاد
سعیی دوباره در مطالعه دقیقتر مقالات ارزشمند شما خواهم داشت انشاءالله


اقای عباس
لینکی که قرار دادید مطالب دسته بندی شده مختلف یک پان فلک زده بود که سخت میشد موضوع اختصاصی درباره استاد پورپیرار را در آن پیدا کرد
این لینک اختصاصی پست کذایی :
http://iranzamineman.blogfa.com/post-307.aspx

و این هم پاسخی دیگر بر اینگونه اراجیف در خصوص نبود! اظهار نظر اشخاص و محافل اکادمیک درباره آثار گرانمند استاد:
http://www.afghan-german.com/acc/Lists/AccWriting/DispForm_1.aspx?List=693b22e0-abc3-4265-9962-d61ecbc84e79&ID=16

اگر کنیسه و کلیسا میگذاشتند تا امروز نه موافقی با بنیان اندیشی تقیه میکرد نه کتابهای ایشان ممنوعیت چاپ میافت و هم اینکه شاهد انفجار بزرگی در مباحث تاریخی و محافل دانشگاهی و سبقت برای تحسین اعلام موافقت با مباحث استاد بودیم
کنسیه تمام تلاش و ترفندهای خود را برای ناشناس ماندن و ناتمام ماندن مباحث و گسترش آن بکار بسته

علیرضاـ۱ چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 12:49 ب.ظ

http://www.ir-psri.com/Show.php?Page=ViewArticle&ArticleID=173&SP=Farsi

علیرضاـ۱ چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 01:00 ب.ظ

http://madammeow-hollygaboriault.blogspot.com/2012/04/art-of-arabian-lands-at-met.html#!/2012/04/art-of-arabian-lands-at-met.html

متاسفانه باز نشد.

محمد نیسی چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام‌علیکم

استاد عزیز

فتح یکی از مهم‌ترین، مؤثرترین و سرنوشت‌سازترین مباحث دوران معاصر را تبریک می‌گویم و امیدوارم این مبحث، مانع اساسی وحدت مسلمین را مرتفع نماید.

اگر این مدخل به خوبی پیش برود، داعیه‌داران اسلام سیاسی را که به طور مستقیم و یا با واسطه مزدور غرب و یهود هستند، را رسوا خواهد کرد إن‌شاءالله

با آرزوی سلامتی و موفقیت روزرافزون برای شما

فی أمان الله

محمد نیسی چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 02:33 ب.ظ

در پایان ماه دهم میلادی یعنی ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با شماری از کارشناسان «تیم والدی» که هر ساله مسکو همانند داووس آنها را گردهم می آورد و در حقیقت داووس کوچک روسی محسوب می شود، دیدار کرد. در حاشیه آن نشست پروفسور ترک حسین باغچی که مدیر مرکز مطالعات خارجی در آنکارا است، به طور خصوصی با پوتین جلسه برگزار کرد، در آن جلسه پوتین به صراحت به باغچی گفت: «روسیه مصمم است که روابط استثنائی خود با ترکیه در بعد اقتصادی را در مقام اول حفظ کند و با اسرائیل نیز در بعد سیاسی در درجه اول روابط نزدیکی داشته باشد.»

این کارشناس ترک بیش از این اطلاعاتی درباره این دیدار نداد اما همین گفته نشان می دهد که هم پیمان اصلی نظام حاکم بر سوریه که در بحبوحه درگیری های این کشور اصرار داشت که به اسرائیل سفر کند تا از زبان مسئولان اسرائیلی بشنود که در شمالشان چه می گذرد، بیش از همه امنیت اسرائیل و حفظ رابطه سیاسی با آن برایش اهمیت دارد.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1909929/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D8%B2+%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%DB%8C+%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7+%D8%AE%D8%A8%D8%B1+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF.html

محمد نیسی چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 03:16 ب.ظ

سخنان گهربار مشاور آنوسی رئیس‌جمهور اخیراً محبوب شده باستان‌پرستان

مشایی : " روند تحولات این نیست که بشریت مسلمان بشود تا به حقانیت برسد. بشر سرعتش بالا رفته و فهمش نیز به حقایقی می رسد- دقت کنید!- که دیگر لازم نیست آن را از پوسته اسلام طی کند "

... جناب مشایی را در جایگاه اولیاء الهی! معرفی کرده است باید گفت، این «ولی خدا»! کسی است که؛ اساسا دوران «اسلامگرایی» را تمام شده می داند و با صراحت می گوید «...من اینجا عرض می کنم که دوران اسلامگرایی به پایان رسیده است، معنایش این نیست که اسلامگرایی وجود ندارد یا رو به نضج نیست، نه؛ اسلام هست، اما دوره اش به پایان رسیده است اکنون دوره اسب سواری تمام شده، اما اسب هست. سوارش هم هست»

... ایشان سپس با کمال جسارت، اسلام را به «اسب» و مسلمانان را به اسب سواران تشبیه می کند!

ایشان در ادامه همین سخنرانی که فیلم آن موجود است، پا را فراتر گذاشته و حقانیت اسلام را نیز- ظاهرا بی آن که بداند- زیر سؤال برده و می گوید «روند تحولات این نیست که بشریت مسلمان بشود تا به حقانیت برسد. بشر سرعتش بالا رفته و فهمش نیز به حقایقی می رسد- دقت کنید!- که دیگر لازم نیست آن را از پوسته اسلام طی کند»!

در ادامه نتیجه می گیرد؛ «یعنی (بشر) دارد به یک عصاره اصلی می رسد و در آن عصاره اصلی- که به قول ایشان هرچه هست، اسلام نیست- یک فهم بزرگ قرار دارد». این بخش از اظهارات وی برگرفته ای- احتمالا ناخواسته- از آموزه های فراماسونری است.

بعد از آن که ریچارد رورتی، نظریه پرداز برجسته CIA در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا- 3 تیرماه 86/24 ژوئن 2007- تصریح و توصیه می کند که «ملی گرایی تنها پادزهر اسلامگرایی در ایران است»!

همین «عارف متعهد»!- به قول آقای احمدی نژاد- در دومین همایش ایرانیان خارج از کشور، «مکتب ایران» را به جای «مکتب اسلام» توصیه می کند و همزمان با دعوت از «ریچارد فرای» جاسوس برجسته CIA که اسناد آن نیز از سوی منابع آمریکایی منتشر شده است، برای شرکت در همایش دعوت می کند و کلید یک بنای تاریخی در اصفهان و کرانه زاینده رود را به وی هدیه می کند.

این آقای ریچارد فرای، نویسنده کتاب معروف «عصر زرین فرهنگ ایران» است که در آن برای اولین بار در تاریخ چند دهه اخیر بر ضرورت جایگزینی «مکتب ایرانی» به جای «مکتب اسلام» تاکید می ورزد.

http://fararu.com/fa/news/133973/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%B7%D9%85%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C

محمد نیسی چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 03:22 ب.ظ

شور و شعف نوکران و مزدوران خارج‌نشین از سخنان اخیر رئیس‌جمهور اخیراً محبوب شده !


احمدی‌نژاد را باید جدی گرفت، و او را در برابر ادعاهایی که این روزها مطرح می‌کند پاسخگو دانست. اصلاح‌طلبان وعده‌ها و شعارهای زیادی سر دادند (مانند «ایران برای همه ایرانیان») و به پشتوانه آن به قدرت رسیدند، ولی در اوج قدرت خود کاری برای تحقق این وعده‌ها انجام ندادند. نیروهای سکولار و تحول‌خواه زیادی به جنبش سبز پیوستند، ولی رهبران این جنبش با تأکید بر التزام به قانون اساسی و مواضع مانند آن بسیاری از امیدها را سرد کردند.

اکنون احمدی‌نژاد سعی دارد با شعارهای تازه سکولاریستی و جذب طبقه متوسط، زیر پای اصلاح‌طلبان را خالی کند. اصلاح‌طلبان بی‌هوده تلاش می‌کنند دم ولی فقیه را ببینند تا در انتخابات اجازه شرکت پیدا کنند. امروز کسی می‌تواند رأی مردم را بگیرد که حساب خود را از ولی فقیه جدا کند. احمدی‌نژاد چنین کرده است، و از این رو شانس به مراتب بیشتری برای جذب آرای طبقه متوسط دارد.

http://www.iran-emrooz.net/index.php/politic/more/42434/

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چرا اپوزیسیون از بزرگ‌ترین انشقاق درون رژیم بهره نمی‌گیرد؟

http://www.iran-emrooz.net/index.php/politic/more/41626/

محمد نیسی چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 03:54 ب.ظ

دقت محاسبات در زذالت و پستی یهود!

در سال ۲۰۰۶ یک مأمور عالیرتبه اسرائیلی گفت: «ایده این است که فلسطینی‌ها را در رژیم غذایی بگذاریم، ولی نه تا آن اندازه که از گرسنگی بمیرند». این زمانی بود که اسرائیل مقدار غذایی را که به غزه می‌رفت جیره‌بندی کرده بود. فرمولی که بکار می‌رفت این بود برای هر مرد ۲۷۸۴ کالری، برای زنان ۲۱۶۲ کالری و برای کودکان ۱۷۵۸ کالری در روز می‌توانست بکار رود. این برنامه پس از اعتراضات جهانی و حادثه‌ی تیراندازی به کشتی ترکیه که برای مردم غزه مواد غذائی و دارو می‌برد، متوقف شد.

محاصره غزه بر اساس گزارش سازمان ملل در کمتر از ۸ سال این منطقه را غیر قابل زندگی خواهد کرد. گرسنگی، بیکاری، نا امیدی و خشم بخشی از زندگی روزمره در غزه است. سواحل زیبای این منطقه با لوله‌های فاضلاب و قایق‌های مسلح اسرائیلی دیگر به ساحل شباهتی ندارد.

اقتصاد این منطقه عموماً وابسته به تونل‌هایی است که به مصر وصل می‌شود. از این تونل‌ها تنها موشک نمی‌آید، بلکه وسائل زندگی و مورد مصرف مردم هم وارد می‌شود. این تونل‌ها در عملیات اخیر هدف حمله‌ی اسرائیل بود.

در حقیقت غزه امروز تبدیل به مرکز گروه‌های بسیار تندرو، جهادیون و اسلامی‌های طرفدار القاعده شده که «حماس» در مقابل آنها میانه رو بنظر می‌آید. حتا با روی کار آمدن «مرسی» از حزب اخوان‌المسلمین، مصر درهای خود را بروی مردم غزه و «حماس» کاملاً باز نکرده است. کمک‌های مختصری از مصر می‌رسد ولی تحت شرایط فعلی مصر نمی‌تواند مسئولیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مردم غزه را به عهده بگیرد.

اگر مصر غزه را به خاک خود اضافه کرده و مسئول نگهداری این منطقه و ایجاد صلح باشد در حقیقت اسرائیل مشکلات کمتری خواهد داشت. در حقیقت حماس و اسرائیل یک هدف دارند و آن این است که مرز بین غزه و مصر بازتر و آزادتر باشد. ولی مصری‌ها کاملاً مخالف‌اند.

http://www.iran-emrooz.net/index.php/politic/more/42431/

دومینو چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 05:41 ب.ظ

باسلام خدمت استاد و سایر دوستان. آقای نیسی ضمن تشکر از زحمات جنابعالی درخصوص پیگیری واطلاع رسانی پخش مصاحبه های استاد لینک مربوط به مصاحبه های تصویری استاد را نیز در دسترس قرار دهید.

aydin پنج‌شنبه 16 آذر 1391 ساعت 02:49 ق.ظ http://biryol-az.blogsky.com

با سلام
اوج درماندگی و مارکی جدید برای بنیان اندیشی :
http://www.azariha.org/?lang=fa&muid=53&item=273
استاد قبلا گفته بودم تاثیر مصاحبه های تصویری با شبکه های ماهواره ای تاثیر عمیقی بر دوستان و دشمنان خواهد گذاشت .

بی اهمیت اند. دنیای شان به هم ریخته، افتخارات شان قلابی درآمده و آذر و اتش شان سرد شده.

اکبر پنج‌شنبه 16 آذر 1391 ساعت 04:18 ق.ظ

با ایجاد کشور مستقل فلسطین و اورشلیم بعنوان پایتخت و صلح در منطقه , اسرائیل در مسیر اضمحلال قرار میگیرد و ثروت مردم خاور میانه به بیراهه هدایت نمیشود . اسلام ترین کار همین است !

اخوی. وضعیت کنونی حاصل صرف جان و مال فراوان مسلمین است. پس هدر نرفته و ثمرات بیش تری تا حذف یهود در ریشه دارد. این وعده بی خلاف الهی است.

بولوت پنج‌شنبه 16 آذر 1391 ساعت 09:47 ق.ظ

با سلام
استاد ما سوادمون کمه میخواهیم چیزهایی یاد بگیریم و بدانید که راه بنیان اندیشی و خیلی از چیزهارو شما به روی ما گشوده اید. ولی بعضی وقتها وقتی سوالی پرسیده میشود فقط راه قم را پیشنهاد میکنید. خوب یا جواب بدید یا به جایی ارجاع بدید بریم مطالعه کنیم. حقیقتا چیزهایی ارزشمندی انجام داده اید و ذهن همه ماهارو روشن ساخته اید ولی ما هم از شما میخواهیم با ما بیسوادها خوب تا کنید تا بتوانیم خوب تصمیم بگیریم و محقق باشیم نه معتقد
تشکر

ساده ترین کار این است که قریب هزار یادداشت را با حوصله و یک به یک بخوانی. یکی دو سالی سرگرم می شوی، برای سئوال های ات جواب می گیری و محقق می شوی. موفق باشی.

علی پنج‌شنبه 16 آذر 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

جناب وقایع مشروطه خیلی نزدیکتر از اونیه که شما بخوایید مثل ساسانیان و .... منکر اون بشید
تا همین چند 10 سال پیش کم نبود کهن سالانی خود جزو منابع تاریخ مشروطه بود . نمیدونم هدفتون چیه ولی ظاهرا همه چی باید انکار بشه تا شما بتونید از گفته های خودتون نتیجه بگیرید.

این تحقیق به علاقمندی و حساسیت های این و ان توجهی ندارد.

محمد نیسی جمعه 17 آذر 1391 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام‌علیکم

آیا " قجر " نام طایفه یا گروهی از یهودیان است؟

در مستندی که درباره جنگ جهانی دوم بود، گوینده گفت که ارتش آلمان " قجر " ها را بازداشت کرد و در ادامه فیلم مشخص شد که این "قجر" یهودیند.

محتمل است.

محمد نیسی جمعه 17 آذر 1391 ساعت 12:13 ق.ظ

تایمز: ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در ساحل سوریه مستقر شد

http://isna.ir/fa/news/91091608507/%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B2-%D9%86%D8%A7%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D8%B2%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AD%D9%84

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کاندولیزا رایس : جنگ در خاورمیانه گریزناپذیر است، درگیری ها به تدریج به اوج خود خواهند رسید. انتخابات امریکا پایان یافته است. الآن است که امریکا باید کاری بکند.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1909935/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87+%D8%A7%D8%B3%D8%AA+%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86.html

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دکترافشارسلیمانی : با توجه به رویکرد مسکو می توان گفت که این کشور هم اکنون آماده معامله بر بشار اسد است.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1909966/%D9%BE%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%86+%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87+%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D9%87+%D8%A8%D8%B1+%D8%B3%D8%B1+%D8%A7%D8%B3%D8%AF+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مالکی : دولت عراق از انتخاب ملت سوریه برای انتخاب نظامی جایگزین نظام فعلی در این کشور حمایت می کند

تهران از سرنوشت اسد به شدت نگران است و از این که بشار اسد به توصیه های ایران بر سر چگونگی برخورد با بحران جاری در سوریه گوش نداده، بسیار ناخرسند است.

کمک آیت الله سیستانی به پناهندگان سوری

اردن 324 هزار مصری را اخراج می کند

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1909993/%D8%A7%D8%B2+%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C+%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87+%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%AA%D8%A7+%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA%DB%8C+%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D8%B2+%D8%A7%D8%B3%D8%AF.html

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


حقیقتی که در سایه هشدارهای امریکا به سوریه پنهان شده است : سلاح‌های شیمیایی بهانه‌ای برای حمله نظامی؟

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1910000/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%9F.html

[ بدون نام ] جمعه 17 آذر 1391 ساعت 03:38 ق.ظ

پول نشانه قدرت یهودیان است خداوند در عمق خاک مردم خاور میانه ثروتی نهفته است تا بشود مونوپل ثروت را از آنان صلب و باعث آغاز ضعف یهودیان شود . متأسفانه سیاست باب در این منطقه از ثروت خدا دادی بهره نگرفته و پول نفت همجنان به جیب اشتباه سرازیر میشود !

abbas جمعه 17 آذر 1391 ساعت 07:24 ق.ظ

http://funeraldrum.blogfa.com/post/42/

قصر قاجار که می نویسد در تقاطع عباس اباد در میانه شهر تهران ساخته شده ولی در تصویر عمارتی میان صخره ها را نشان می دهد ارزش این دروغ هایی را که همگی استخراج از کتاب های مجعول دوران معاصر برداشته شده معلوم می کند. احتمالا فتح علی شاه قلابی بنای اندرونی وسیع اش را با خود به ان دنیا برده که ناصرالدین شاه با زنان اش در زیر زمین های مخروبه جمع می شده است.

[ بدون نام ] جمعه 17 آذر 1391 ساعت 10:46 ق.ظ

کتاب اسرار هزار ساله علی اکبر حکمی که در سال 1322 منتشر شد را از این لینک دانلود کنید . البته قبلا یک اکانت در shared 4 لازم است :

http://www.4shared.com/office/obc6Xhq7/___-____.html

مردودی جمعه 17 آذر 1391 ساعت 02:44 ب.ظ

جناب آقای علی
چیزی که مد نظر استاد هست حقیقت قیام مشروطه می باشد که پنهان مانده، اینکه چه کسانی و با چه اهدافی این قیام را برپا کردند و دست های پشت پرده چه کسی بود و حقیقت اینکه این حرکت در مقابله با چه چیزی یا چه کسی بوده است و...
حقیقت مشروطه آن چیزی نیست که به ما گفته شده است.

اصولا قیامی در کار نبوده است. حوصله کنید و اهمیتی به پارازیت ها ندهید.

محمد نیسی جمعه 17 آذر 1391 ساعت 08:58 ب.ظ

فتنه درگیری شیعه – سنی را دریابیم

عمرو موسی : پس از جنگ امریکا و عراق در سال 2003 در کوزه ها را باز کردند و جن ها بیرون آمدند

من از توطئه حرف نمی زنم، من از واقعیت می گویم. این واقعیتی است که با آن زندگی کرده ایم، در لبنان وجود داشته است و پس از آن به جرات بگویم به موجودی در این کشور تبدیل شده است. پس از آن به عراق و اکنون به سوریه آمده است، و اکنون صحبت از مصر و کشورهای خلیج ]فارس[ تا مغرب می کنند. اینها مسائل واقعا خطرناکی است، ما از توطئه صحبت نمی کنیم بلکه از واقعیتی که وجود دارد، حرف می زنیم. این خطری برای جوامع ما است و هر کسی که ما را به سمت این درگیری سوق می دهد نیت های بدی دارد.

خاورمیانه واقعا با اندیشه های اسلامی تغییر خواهد کرد. آیا این خاورمیانه واقعا رنگ و روی اسلامی خواهد داشت؟ شاید رنگ های مختلف و پیچیده ای داشته باشد اما قطعا روکیرد اسلامی در خاورمیانه جدید بر هر چیزی غلبه خواهد داشت.

موضوع تغییر در جهان عرب موضوعی واقعا جدی است و ما جزئی از این جهان عرب محسوب می شویم. ما سه دستور العمل در موضوع های اصلی در این حجم داریم:

1- تغییر در جهان، تغییری است که شامل همه می شود، انقلاب تونس در روستایی آغاز شد که اکثر اهالی تونس هم آن را نمی شناسند. ما نمی توانیم منکر این موضوع شویم. آغ

2- آینده ای گسترده تر وجود دارد و این که ما چگونه می توانیم از الآن به سمت آن که دائما در حال تصاعد است، متمایل شویم.

3- موضوع شیعه و سنی و سم مهلکی که در منطقه کاشته شده است، یا می رود تا دوباره کاشته شود، پس از جنگ امریکا و عراق در سال 2003 در کوزه ها را باز کردند و جن ها بیرون آمدند: درگیری شیعی – سنی، این موضوع از موضوع اشغال و مسائل دیگر هم خطرناک تر است، واقعا خطری جدی است.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1910041/%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87+%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C+%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87+%E2%80%93+%D8%B3%D9%86%DB%8C+%D8%B1%D8%A7+%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%85.html

به گمانم در سال ۱۹۶۶ بود که مهندسان ارتش مصر توانستند با استفاده از فشار اب سنگرهای یهودیان در ساحل مقابل گذرگاه سوئز را تخریب کنند و به صحرای سینا هجوم برند. اسراییل در کم تر از ۴۸ ساعت به مرزهای خود عقب نشست و چون غافلگیر شده بود گمان ورود ارتش مصر به سرزمین های اشغالی محتمل بود. موشه دایان که گمانم در ان زمان وزیر جنگ اسراییل بود با استفاده از هلی بورد نیروی زبده ای را در نزدیکی قاهره پیاده کرد و جبهه ای جدید به نام عملیات رخنه در درون خاک مصر گشود که به سرعت پیشروی کردند و در نتیجه ارتش مصر متوقف شد و به عقب بازگشت.
آن چه امروز در مصر و سوریه می گذرد عملیات رخنه جدیدی است که در برابر پیشرفت های مردمی در سرزمین های اسامی و عرب میگذرد.

دومینو جمعه 17 آذر 1391 ساعت 10:16 ب.ظ

جناب مردودی احتمالا سر کلاس استاد یا شیطنت میکنی یا آخرکلاس میشینی که از مشروطیت میگی.برا اینکه خودتو به کلاس برسونی کمی جلوتر بیا اگه نه "مردودی"!

محمد نیسی جمعه 17 آذر 1391 ساعت 11:24 ب.ظ



1-چرا در تصاویر ارسالی، ستارگان در آسمان دیده نمی شوند؟ و این در حالی است که ماه جو ندارد و باید ستارگان فراوانی قابل مشاهده باشند

http://www.ibda3world.com/wp-content/uploads/2010/09/moon-hoax-no-stars_10058_600x450.jpg

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2-سایه های افراد و ماشین آلات با یکدیگر موازی نیستند و این در صورتی اتفاق می افتد که سایه ها در اثر تابش یک پروژکتور نصب شده در استودیو باشد. سایه هایی که منبع آن خورشید است، موازی یکدیگرند و چرا سایه آرمسترانگ، سفینه آپولو و صخره ها، کاملاً تاریک نیست؟ توضیح اینکه به علت نبود جو در ماه، سایه ها باید کاملاً تاریک باشد

http://www.ibda3world.com/wp-content/uploads/2010/09/moon-hoax-light-weird_10056_600x450.jpg

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

3-در تصویر نشان داده شده که اگزوزهای سفینه آپولو، رو به سطح کره ماه قرار داد. چنانچه فرود نرم سفینه بواسطه فشار معکوس گازهای اگزوز باشد، چرا آثار دوده در محل فرود آمدن سفینه دیده نمی شود؟

http://www.ibda3world.com/wp-content/uploads/2010/09/moon-hoax-no-crater_10057_600x450.jpg

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

4-چرا پرچم آمریکا که در ماه کاشته شد، به اهتزاز درآمده است؟ توضیح اینکه در سطح ماه، جریان هوا وجود ندارد که پرچم را تکان دهد.

http://www.ibda3world.com/wp-content/uploads/2010/09/flag-waving-moon-landing_9803_600x450.jpg

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

5-تصویر اثر پای آرمسترانگ بر روی ماه به گونه ای است که گوئی بر سطحی از خاک نرم پا گذاشته است، اما در ماه خاک نرم وجود ندارد و سطح آن پوشیده از صخره است. چون تولید خاک نرم به رطوبت و آب به شکل مایع نیاز دارد

http://www.ibda3world.com/wp-content/uploads/2010/09/moon-hoax-footprints_10054_600x450.jpg

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

6- تابش‌های متمرکز و نورانی به شکلی که در تصویر دیده می‌شود موقعی اتفاق می افتد که در اثر تابش یک پروژکتور نصب شده در استودیو باشد. تابش‌های حاصل از خورشید یکنواخت و فاقد تمرکز در ناحیه خاصی است.

http://www.ibda3world.com/wp-content/uploads/2010/09/moon-hoax-light-flares_10055_600x450.jpg

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

7- در تصویری که در نقاب محدب کلاه آرمسترانگ مشاهده می‌شود خبری از دوربین عکاسی و یا فیلم‌برداری نیست و این خود از مونتاژی بودن این تصویر حکایت می‌کند

http://www.ibda3world.com/wp-content/uploads/2010/09/moon-hoax-reflections_10060_600x450.jpg

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

8- ادعا شده که مسافران ماه از خود زلزله‌نگار و تجهیزات و موارد دیگری به جای گذارده‌اند، اکنون چرا برای رفع شبهات با استفاده تلسکوپ بسیار قوی هابل تصویری از این تجهیزات گرفته نمی‌شود؟

http://www.ibda3world.com/wp-content/uploads/2010/09/moon-hoax-objects_10059_600x450.jpg

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

9- همونطور که واضح هست برای خروج آپولو ۱۱ از جو زمین از موشک های با قدرت بالا استفاده شده حال چگونه این فضانوردان سطح کره ماه رو ترک کرده اند ؟ و چرا درباره این موضوع اسنادی منتشر نمی شوند.؟!ا

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

10-چرا فضا نوردان در بازگشت از ماه، تکه هایی از صخره های کره ماه را با خود نیاوردند؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

11- در سطح ماه نمی توان با دوربین های بدو ن لنز مخصوص عکس گرفت. همچنین تشعشعات گاما و ایکس براحتی میتوانند فیلم دوربین های عکاسی حتی بدون باز شدن دیافراگم دوربین اگر بصورت دیجیتالی نباشند را خراب کنند. دوربین های عکاسی سفر ماه در چهل سال پیش بصورت دیجتالی عکس و فیلم را ذخیره نمی کردند!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

12 - سرعت فشنگ بهترین اسلحه های موجود بمحض خروج از لوله تفنگ حدود یک کیلومتر بر ثانیه میباشد یعنی سرعت فشنگ 3600 کیلومتر بر ساعت خواهد بود حال تصور کنید یک ذره شتابدار فضا با سرعت صد هزار کیلومتر بر ساعت سرعتی بیش از 25 برابر یک گلوله فشنگ دارد بطبع با توجه ریز بودن و شتاب بسیارش قدرت تخریب و نفوذ بسیار بالاتری از یک فشنگ خواهد داشت لذا باز سفینه های معمول نیاز به لایه های ضخیمی جهت مسدود کردن این ذرات دارند و حتی لباس فضانوردان معمول نیز در بهترین شرایط نمی تواند جلو نفوذ انها را بگیرد

لذا در صورت برخورد ذرات شتابدار فضا با مغز فضانورد باعث ایجاد صدمه های جدی در بدن وی و حتی مرگ وی خواهد شد لذا با تکنولوژی فعلی بشر نمی توان براحتی این مسئله را نیز حل نمود.
نکته جالب اینجاست که فضانوردان در سفر به ماه با یک کلاه نازک فلزی ساعتها درون ماه قدم زده و بپر بپر میکنند که کمی تعجب بر انگیز است

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

و اگر فیلم مربوط به نشستن آپولو ۱۱ را مشاهده کنید.آرمسترانگ در توصیف خود از سطح ماه می گوید :

it has stark beauty all its own ,its like much of

the high desert of the united states

و سطح ماه رو شبیه به صحرایی در ایالات متحده می داند !

http://mumbojumbo.ir/1387/07/09/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-3-%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8/

abbas شنبه 18 آذر 1391 ساعت 07:12 ق.ظ

http://acharfrance.blogfa.com/post-58.aspx

abbas شنبه 18 آذر 1391 ساعت 07:24 ق.ظ

استاد سلام۰ استاد در این عکس هیچ خالی را در صور ت شیخ پیدا نمی کنید۰ ممنون
http://farhangnews.ir/content/13062

آقای عباس. از این هم مهم تر است. حوصله کنید.

abbas شنبه 18 آذر 1391 ساعت 07:37 ق.ظ

http://ermiya87.persianblog.ir/tag/%D8%A2%DB%8C%D8%AA_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B8%D9%85%DB%8C_%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AC%D8%B1%D8%AF%DB%8C

abbas شنبه 18 آذر 1391 ساعت 07:45 ق.ظ

http://www.tourjan.com/?m=138711

علیرضاـ۱ شنبه 18 آذر 1391 ساعت 08:55 ق.ظ

این آلبوم مورد علاقه شاه به سبب داشتن قدیمی ترین تاریخ در میان آلبوم های آلبوم خانه ناصرالدین شاه و برخی نظریات و فرضیات دیگر دارای قدیمی ترین عکسهای این مرکز تصویری نیز شمرده شده است . اما شواهد و مدارک بسیاری ثابت می نماید که عکسهای آلبوم ، سالها بعد از پیشکش شدن درون آن چسبانیده شده اند و عکاس هیچ یک از عکسها ملک قاسم میرزا نمی باشد

http://qajar.wordpress.com/tag/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d9%8a%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%b9%d9%83%d8%a7%d8%b3%d9%8a/

متاسفانه باز نشد.

علیرضاـ۱ شنبه 18 آذر 1391 ساعت 09:23 ق.ظ

پیدا کنید پرتقال فروش را.!

عهد نامه فین کن اشتاین
توسط هیئتی دیپلماتیک به ریاست عسگر خان افشار ارومیه ای به دربار ناپلئون بناپارت ارسال گردیده است.

نسخه ای از این معاهده که به زبان ترکی تهیه گردیده است در موزه تاریخ فرانسه نگهداری می گردد

http://www.anadilitv.com/fr/index.php/makaleler/282-2011-12-14-13-16-13.html

abbas شنبه 18 آذر 1391 ساعت 11:59 ق.ظ

استاد سلام۰ استاد این شیخی که جفت شیخ فضل الله نشسته دست ها یش در تمام عکس ها با همدیگر فرق می کنند
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=132402

abbas شنبه 18 آذر 1391 ساعت 12:06 ب.ظ

استاد در این عکس شخصی که پشته شیخ ایستاده و شخصی نشسته یک شخص می باشد ممنون
http://www.shia-news.com/fa/news/14281/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%88%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D9%81%D8%B6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%88%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86

khalil شنبه 18 آذر 1391 ساعت 01:01 ب.ظ

سلام آقای محمد نیسی

آن تصاویر و فیلمها را با یاری فیلمسازان هالیوود به صورت خیلی سری در صحرای نوادا ساخته اند و من در این مورد مستند با زبان اصلی در دست دارم که به افشای این دروغ بزرگ پرداخته است.
باید یک سئوال پرسید که چرا اکنون هیچ انسانی با تکنولوژی حال به ماه سفر نمی کند؟؟

khalil شنبه 18 آذر 1391 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام استاد
اگر مایل باشید آدرسی بفرمایید تا سی دی مستند" تبریز قدیم" را برای شما ارسال کنم.


با تشکر

ممنون. مقابل دانشگاه تهران، شماره 1300

محمد نیسی شنبه 18 آذر 1391 ساعت 01:49 ب.ظ

در این خبر سامانه موشکی مستقر در خاک ترکیه حلقه تکمیلی سپر موشکی مستقر در اسرائیل عنوان شده که توانسته است اولین تست خود را با موفقیت در غزه به نمایش بگذارد.

مجله امریکائی دیفنس در شماره اخیر خود اعلام داشته است که اطلاعات دریافتی از سامانه سپر موشکی مستقر در مالاتیای (منطقه کورجیک) ترکیه در جنگ هشت روزه غزه سبب سقوط موشک پرتابی از سوی حماس به اسرائیل گردیده است.

اشک های داود اوغلو در غزه و فریادهای اردوغان نمی تواند واقعیت همکاری راهبردی آنکارا- تل آویو را پنهان نماید. هنگامی که گفته شد که هدف استقرار سپر موشکی در ترکیه، دفاع از اسرائیل و تعضیف توان دفاعی ایران است، برخی با اشاره به اسلام گرا بودن حزب عدالت و توسعه آنرا رد نمودند. برای این تعداد افراد باید اتفاق تلخی رخ دهد تا اثبات گردد که می شود هم در قتل عام کودکان غزه شریک شد و هم برای آنان اشک ریخت.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1909890/%D9%BE%D8%B2+%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85+%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D9%88+%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B3+%D8%A8%D8%A7+%D8%AA%D9%84+%D8%A2%D9%88%DB%8C%D9%88.html

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اسکندر موشک زمین به زمین با سرعت بسیار زیاد است که تاکنون هیچ یک از سیستم های ضدموشکی و راداری شناخته شده توان رهگیری آن را نداشته اند

گفته می شود این موشک ها در یکی از کشتی های لجستیک ارتش روسیه که اخیراً در بندر طرطوس سوریه لنگر انداخته بوده و ارتش سوریه آن را دریافت کرده است. تحویل موشک اسکندر به سوریه، عملاً بار دیگر معادله قوا در منطقه را به نفع سوریه به هم زده است.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1910079/+%26quot%3B%D8%A7%D9%84%D9%87%D9%87+%D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA%26quot%3B+%D8%A8%D9%87+%D8%AF%D8%B3%D8%AA+%D8%A7%D8%B3%D8%AF+%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF+%2B%D8%B9%DA%A9%D8%B3.html

khalil شنبه 18 آذر 1391 ساعت 01:51 ب.ظ

آقای abbas سلام

عکس ارسالی از شیخ فیض الله برای زمانی هست که شیخ با بهره بری از متخصصان ملی عمل زیبایی انجام داده تا خالی بر صورت نداشته باشد و یادآور شوم اولین عمل زیبایی در جهان توسط دانشمندان ایرانی از زمان خشایارشاه انجام شده بود

محمد نیسی شنبه 18 آذر 1391 ساعت 05:39 ب.ظ

سلام‌علیکم

جناب آقای khalil

اگر ممکن است یک نسخه از این فیلم را برای استاد ارسال کنید تا برادر عزیز و بزرگوار مجتبی غفوری آن را در سایت جدید آپلود کنند.

این شیادان دروغ‌پرداز نه تنها پاسخی به این سئوالات نمی‌دهند بلکه جرعبلاتی از جنس ذیل در سایتهای باستان‌پرست مانند تابناک که وابسته به آقای محسن رضایی است و یا ایسنا که مدعی علم و دانشگاه است، پخش می‌شود

http://www.tabnak.ir/fa/news/289761/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%86%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%87

http://isna.ir/fa/news/91091709039/%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D9%81%D9%82%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-1-5-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF

ساده دل شنبه 18 آذر 1391 ساعت 09:50 ب.ظ


جناب اقای عباس
ممنون بابت عکسها بسیار جالب بود
انگیزه جاعل از عوض کردن حالات و جهت سر شیخ فضل الله بدون تغییر ایت اله بهبهانی! در همان عکس که به وضوح مشخص است برایم ابهام شده!
مانند تصویر میرزای شیرازی که مانند مجسمه از تصویرش در مونتاش تصاویر دیگر استفاده شده
این بار نمیدانم علت تغییر حالات شیخ فضل اله در عکس نمایش داده شده سایت شیعه نیوز به صورتی مهربانتر و با وقارتر نسبت به سایت تبیان که عکس قدیمی تر بنظر میرسد چه بوده

منظورم این دو تصویر بود:
http://img.tebyan.net/big%5C1383%5C05%5C20554161135214816901921401672121285430121.jpg

http://www.shia-news.com/fa/news/14281/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%88%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D9%81%D8%B6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%88%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86

محمد نیسی شنبه 18 آذر 1391 ساعت 10:44 ب.ظ

سلام‌علیکم

ادعایی عجیب و غریب از سوی کارشناسان دانشگاه اوهایو !

در این منطقه از "گهواره تمدن" در حوالی سال ۲۲۰۰ پیش از میلاد مسیح خشکسالی عظیمی پیش آمد و نزدیک ۳۰۰ سال به درازا کشید. زمین‌های بین‌النهرین بایر، آب رودخانه‌ها خشک و کشتزارها نابود شد. در همین دوره اقوام مهاجم از مرزهای شمال به سرزمین حمله آوردند و دولت اکد را ضعیف کردند.

با تغییر شدید شرایط اقلیمی و زیستی، نابسامانی‌های اجتماعی بزرگی پدید می‌آید که می‌تواند به نابودی یک تمدن یا بنیادهای فرهنگی آن منجر شود، این بلایی بود که بر سر زبان سومری آمد.

یک پژوهشگر آمریکایی نشان می‌دهد که تغییرات شدید جوی به مرگ یک زبان انجامیده است. بیش از ۴ هزار سال پیش در بین‌النهرین (عراق امروز) قحطی و خشکسالی به آشوب و التهاب جامعه انجامید که در نهایت نابودی زبان آن را به دنبال داشت. این نتیجه پژوهشی بود که در انجمن ژئوفیزیولوژیست‌های آمریکایی در سن‌فرانسیسکو ارائه شد.

ماثیو کانفیست از کارشناسان مرکز تحقیقات دانشگاه اوهایو است. او درباره خود و کارش می‌گوید: «من در مورد تغییرات جوی تحقیق می‌کنم که طی هزاران سال جریان داشته است. در عین حال به تحول زبان‌ها علاقه فراوان دارم. تصادف محض بود که یک بار در تحقیقات خود به مرگ زبان سومری و دولت اکد برخورد کردم و به تحقیق بیشتر در این زمینه پرداختم.»

آقای کانفیست در جریان کاوش‌های علمی خود شواهد فراوانی درباره خشکسالی وحشتناکی پیدا کرد که تا چند سده در بین‌النهرین جریان داشت. بسترهای خشک رودخانه‌ها و دریاها به خوبی نشان می‌دهد که این منطقه دستخوش تحولات آب و هوایی شگرفی بوده است. یافته‌های باستان‌شناسی تائید می‌کنند که دگرگونی ناگهانی وضعیت اقلیمی، آشوب‌های اجتماعی بزرگی پدید آورد که در نهایت به نابودی دولت اکد در شمال بین‌النهرین انجامید. در جنوب این قلمرو سومری‌ها زندگی می‌کردند که آنها نیز از خشکسالی آسیب دیدند و در نهایت فرهنگ و زبان آنها به قهقرا رفت.
این کارشناس ادامه می‌دهد: «البته میان تغییرات جوی و دگرگونی‌های بزرگ فرهنگی رابطه ساده و مستقیمی وجود ندارد. خشکسالی باعث می‌شود که مردم به مناطق دیگر کوچ کنند. آنها که از زادوبوم خود آواره شده‌اند به دنبال راهی برای ادامه زندگی هستند و خود را با شرایط اقلیم‌های دیگر وفق می‌دهند. افرادی که به زبان سومری حرف می‌زدند در اقلیم‌های دیگر به حوزه‌های زبانی دیگر جذب شدند و رفته رفته زبان مادری خود را از دست دادند.»

زبان سومری یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های مکتوب جهان است که با زبان‌های زنده امروز هیچ پیوند و شباهتی ندارد. از حوالی دوهزار سال پیش از مسیح، یعنی حدود ۲۰۰ سال پس از آمدن خشکسالی، دیگر هیچ نشانی از این زبان به دست نیآمده است.

مرگ زبان

به گفته آقای کانفیست: «از زبان سومری تا دو هزار سال بعد همچنان اسناد مکتوب وجود دارد، اما این زبان مرده بود و دیگر کسی به آن سخن نمی‌گفت؛ درست مثل زبان لاتین در سده‌های میانه، که علما و طلاب آن را بلد بودند اما کسی به آن سخن نمی‌گفت.»
این موضوع از آنجا برای ماثیو کانفیست و همکارانش روشن شد که زبان سومری پس از آن دیگر هیچ تغییری نکرده است. نوشته‌های بعدی همگی با دستور زبان و کلمات یکسانی تحریر شده‌اند.

«یک زبان زنده در طول زمان همواره تغییر می‌کند. مردم پیوسته الفاظ تازه‌ای به کار می‌برند. مثلا در زبان انگلیسی تا همین ده سال پیش کسی کلمه گوگل را مثل یک فعل به کار نبرده بود. مردم دهه‌های پیشین با بسیاری از کلماتی که ما امروزه به کار می‌بریم، آشنا نبودند.»

از زمان تمدن اکد برخی از زبان‌ها جان سالم به در بردند. امروز می‌بینیم که زبان‌هایی مانند عربی و عبری به حیات خود ادامه می‌دهند، اما زبان سومری برای همیشه نابود شد.

http://www.dw.de/%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%85%D8%B1%DB%8C-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AF/a-16438316

محمد نیسی شنبه 18 آذر 1391 ساعت 10:51 ب.ظ

و باز هم شواهدی از حضور آنوسیان در خبرگزاری ایسنا :

آداب و رسوم "بختگشایی" و ازدواج دختر دم بخت در تهران قدیم!

فهرست وار اعتقادات تهرانی‌ها را در بخت گشایی دخترشان برمی‌شماریم:

...

3- بردن دختر به حمام یهودی‌ها و داخل کردن وی در خزینه و پس از خروج از آن حمام دوباره بردن به حمام مسلمانان و شستن او از نجاست حمام یهودی.

11- توسل به اماکن مقدس مسیحی

14- آب هفت گری: آبی که مادر دختر یا کس دیگر از هفت دکان که نام شغل شان به «گری» پایان می‌یافت، می‌گرفت (آهنگری، سفیدگری، زرگری، شیشه گری، مسگری، ریخته گری و دواتگری) این آب‌ها را در شیشه‌ای جمع می‌کرد و روز جمعه پس از غسل و دو رکعت نماز واجب آب را با جام باطل سحر بر سرش می‌ریخت.

16- توسل به منار: در پای منار دختر خانه مانده شمع روشن می‌کرد.

17- توسل به توپ مروارید

http://isna.ir/fa/print/91091206021/%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DA%AF%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D8%AE%D8%AA

و لینک عکس مربوطه:

http://media.isna.ir/content/109-88.jpg/6

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد