حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

کتاب چهارم، برآمدن مردم، مقدمه 17

کتاب چهارم، برآمدن مردم، مقدمه 17


بدین ترتیب با رجوع به نمونه هایی از مکتوبات و مولفه های دوران ناصرالدین شاه، مورخ پس از ۲۳ قرن خود را با اندک نمایه هایی مقابل می بیند، که بیش و کم و لااقل از روابط اندرون و بیرون سلطانی خبر می دهند که از اتاق خواب تا کنار چشمه سارها، در حال شکار و خوردن  نهار و شام، تصاویر اثباتی و حکومتی از خود به جای گذارده که نه فقط مورخ را در ارزیابی حیات و جایگاه او دچار تردید نمی کند،  بل به برداشت و بازتابی می رساند که دریابد این نخستین صاحب منصب پس از قرن ها سکوت،‌ بر کرسی سلطنت نشانده شده، به علت فقدان فرهنگ و میراث و تجارب تاج داری در ایران، جز سرک کشیدن به اندرون،‌ دوره گردی مدام در طبیعت اطراف و جا به جایی بی هدف در شبه کاخ های دور شهر، شرح وظایف دیگری برای خود نمی شناخته، دغدغه رشد ملی نداشته و پاسخ گوی کسی و چیزی نبوده است.

«دوشنبه غره صفر 1303 قمری. صبح فراش به احضارم امد. شاه فرموده بودند مخصوصا کالسکه از برایم بسته بودند. سوار شدم در رکاب به جاجرود رفتیم. ناهار میل فرمودند. مجددا مراجعت  به سرخه حصار شد».

شنبه 8- شاه سوار شدند طرف دارآباد رفتند. ناهار دارآباد میل فرمودند. عصرانه اقدسیه بعد سواره سلطنت آباد، از آن جا قصر قاجار، از آن جا عشرت آباد تشریف آوردند. من امروز خیلی خسته شدم، از بس که خبر نوشتم و ترجمه کردم. سراج الملک هم صبح آمده بود. عصر خدمت شاه رسیدم که از دم چادر عبور فرمودند.

چهارشنبه 7 شعبان سال 1300 قمری- شاه صبح زود سوار شدند. دیشب میرزا مهدی و میرزا علی محمدخان از شهر آمده بودند اردو. چادر مرا گم کرده بودند. ساعت هفت منزل آمدند. من خواب بودم.

این نمونه هایی از گزارش گذران روزانه زندگی ناصرالدین شاه در دهه آخر سلطنت اوست که در عین حال تابلوی مسلسل و مجرد وجود تاریخی او هم شمرده می شود. به بیانی شاید بتوان یادداشت های روزانه اعتماد السلطنه را در زمره گزیده آثار او قرار داد، هرچند از تدوین کتب سفارشی دیگری از قماش "دررالتیجان فی احوال بنی اشکان" نیز، که سفارش دهنده ی آن را مگر به گمانه نمی شناسیم، در کارنامه او به میزان لازم یافت می شود. 

«چهارشنبه 2 ذی الحجه سال 1311 قمری - امروز شاه سوار شدند. نمی دانم به کجا تشریف می برند؟ من از صبح لباس نپوشیده باغچه آمدم. تا بعد چه شود. امروز جلد سوم شرح حال مارموازل مونت پانسیر را شروع کردم و یوسف را هم شلاق زیادی زدم و از انکشافات تازه این که «شلاق» لغت اش نه عربی است و نه فارسی و نه ترکی و این لغت آلمانی است و ظاهرا از آلمان ها به انگلیس ها رسیده و از انگلیس ها به ما. اگرچه رساله که در باب ختان نوشته بودم تمام اش را شاه نخوانده بود و من قسم خوردم من بعد برای شاه هیچ چیز ننویسم زیرا که دوره و زمانه طوری شده است که مشک را با پشک فرقی نیست چون این کتاب مادموازل را شروع کرده ام می نویسم و ان شاءالله من بعد هیچ چیز دیگر برای شاه نخواهم نوشت و اگر دماغ ام برسد من بعد تصنیف و تألیفی بکنم از برای دول خارجه است نه از برای ایران. چنان چه تاریخ مرو را که دولت روس از من خواهش کرده تالیف خواهم کرد و خواهم فرستاد تا قدر من در آن جا معلوم بشود، نه در ایران ویران که هر کس خرتر است فاضل تر است  هر کس خائن تر است معتبرتر است». (اعتماد السلطنه، روزنامه خاطرات، ص ۹۶۲)

همین مختصر از زبان اعتماد السلطنه برای بارور کردن ذهن  ناباور کسانی کفایت می کند که از وفور تولید این همه مجعولات مکتوب برای تاریخ ایران در دوران جدید اظهار شگفتی می کنند. زیرا چنان که در منظر عام قابل دیدار است، هنوز هم گروه معینی، غالبا به سبب حفاظت از شجره خانوادگی خویش، سر سپردن به حقایق برملا شده در این همه اوراق را، با رسوایی تاریخی و فرهنگی و قومی و فرقه ای، یکسان و خطرناک می یابند.

«حسن خان مقدم، ملقب و مشهور به صنیع الدوله و اعتمادالسلطنه پسر حاجی علی خان مقدم مراغه ای، حاجب الدوله (فراشباشی) ناصرالدین شاه قاجار، در شب بیست و یکم شعبان 1259 و یا به قولی در بیست و یکم شعبان 1256 ه. ق. در تهران دیده به دنیا گشود. مادر محمد حسن خان خورشید خانم نام داشت و از نواده های مصطفی قلی خان برادر آقا محمدخان قاجار بود. محمد حسن خان در نخستین دوره تأسیس مدرسه دارالفنون به سال 1267 ه. ق. به سن 9 سالگی وارد آن مدرسه در رشته نظام شد و پس از دو سال به منصب وکیلی «گروهبانی» در رشته پیاده نظام ارتقا یافت و از این تاریخ تا واپسین لحظات حیات متوالیا مصدر خدمات دولتی و مشاغل دیوانی و درباری و از جمله عضویت در انجم آسیایی فرانسه و روس و لندن بود. محمد حسن خان در سال 1288 ه. ق. ملقب به صنیع الدوله گردید و در سال 1304 لقب اعتماد السلطنه گرفت. وی مدت 25 سال نیز روزنامه خوان روزنامه های اروپا و دادن هرگونه اخبار به ناصرالدین شاه بود. علی رغم بدگمانی بعضی ها نسبت به وی و آثارش شخصیتی مطلع و آگاه و صاحب خط و ربط در تاریخ و فرهنگ بود. در میان کتاب های او روزنامه خاطرات و مطلع الشمس و چند اثر دیگر چون خلسه از همه مشهورترند. اعتمادالسلطنه در 13 نوروز 1275 شمسی برابر با 19 شوال 1313 هجری قمری پس از بازگشت از زیارت شاهزاده عبدالعظیم به منزل دار فانی را وداع گفت». (محمدحسن خان صنیع الدوله، مطلع الشمس تاریخ ارض اقدس و مشهد مقدس، لب برگردان  روکش کتاب)

و این هم دیاگرام شجره محمد حسن خان اعتماد السلطنه، برگرفته از صفحات آغازین همان کتاب سفرنامه مطلع الشمس. بارها و بارها در داده های آن خیره شوید، زیرا این دیاگرام و نمایه ای از حضور هر یک از ما، در عرصه مبسوطی از سیستان تا اذربایجان و کردستان است، با پیشینه ای که از سه نسل دورتر نمی رود و پسینه ای که با شتاب مشغول تولید نسلیم تا چاله های تاریخی و انسانی سرزمینی ۲۲۰۰ سال خالی مانده را پر کنیم.

«مطلع الشمس یا تاریخ ارض اقدس و مشهد مقدس که در جغرافیا و تاریخ مشروح بلاد و اماکن خراسان به ویژه مشهد مقدس می باشد، یکی از آثار معتبر و پرارزش و کمیاب گنجینه تاریخ و فرهنگ ایران و یکی از تالیفات گرانقدر محمد خسخان مقدم، ملقب ومشهور به (صنیع الدوله و اعتماد السلطنه)، از رجال نامور و نواندیش قاجار در عصر ناصری است. نخستین چاتپ و انتشار این اثر، در سال های (1301-1302 و 1303) به هنگامی که محمد حسن خان تصدی امور وزارت انطباعات و دارالترجمه خاصه همایونی را عهده دار بود در سه مجلد بزرگ در قطع رحلی صورت پذیرفت. جلد نخستین این کتاب که در سال 1301 هجری قمری چاپ گردیده، وضع جاده تهران به مشهد را از لحظه ی خروج موکب ناصرالدین شاه از دارالخلافه ی تهران تا ورود به مشهد از راه دماوند و فیروزکوه و بسطام و بجنورد و قوچان منزل به منزل وصف می کند و اوضاع هر یک از شهرها و دیه ها را از جمیع جهات به طور مبسوط و همه جانبه شرح می دهد. جلد دوم کتاب، که در سال 1302 هجری قمری صورت چاپ پذیرفته، وصف دارالقدس مشهد، آثار و ابنیه و شرح اماکن متبرکه این شهر و اطراف آن، زندگی نامه ی بزرگان و مفاخر آن به ویژه شرح زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا و بارگاه پرجلال اوست که از دل پذیرترین و سودمندترین بخش های کتاب محسوب می گردد». (محمدحسن خان صنیع الدوله، مطلع الشمس تاریخ ارض اقدس و مشهد مقدس، ص شانزده)

کتاب مطلع الشمس شرح نسبتا مفصل مجموعه های زیستی قابل دیدار در میان راه، از تهران تا خراسان است، که محمد حسن خان ضمن همرکابی با ناصرالدین شاه در سفر سال ۱۳۰۰ او به خراسان، ظاهرا در حین راه تالیف کرده است. زیرا به وجه مسخره ای با مطالعه چند سطر فوق از مقدمات آن کتاب تاریخ آن سفر را با انتشار کتاب چاپ سنگی شرح آن سفر، به زمانی که سراغی از صنعت چاپ  نداریم، برابر می بینیم.

سه شنبه 6 شعبان سال 1300 قمری- اول سفر خراسان است. چند روز است که خیالم زیاد پریشان است. مسافرت پنج ماهه در ایران علی الخصوص سفر خراسان در این تابستان، نداشتن مکنت زیاد که محتاج به قرض شدم. ناخوشی والده که زیاد صدمه زد و کسالت مزاج عیالم که پریشانم دارد، روی هم رفته ابتدای سفر که خوب نیست. ان شاءالله خداوند عاقبت را بخیر بگرداند، بحق محمد و آله. (اعتماد السلطنه، روزنامه خاطرات، ص ۲۳۷)

آیا مایلید به تاریخ معاصر یاد آوری کنم که ماجرای سفر ناصر الدین شاه به خراسان و مشهد دروغ بزرگی است که کشف آن برای عبرت آموزی اولوالابصار هدیه ای گران است؟ (ادامه دارد)


نظرات 80 + ارسال نظر
aydın دوشنبه 29 اسفند 1390 ساعت 11:33 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com

با سلام ؛
از این که در این وقت از سال که همه خود را مشغول کار های عید کرده اند و شما زوایای دیگری از جعلیات را باز می کنید بسیار ممنون هستیم . امیدواریم سال جدید همراه با موفقیت برایتان باشد . عید را تبریک نمی گویم . فقط ای کاش مقدماتی فراهم می شد تا روزی از ایام تعطیل نوروز را از طرف بنیان اندیشان به عنوان سالگرد آن قتل عام وحشتناک در فضای مجازی گرامی می داشتیم . یا پوستر هایی را به عنوان اعتراض نسبت به سکوت سنگین رسانه های پخش می کردیم .

با دیدن این شجره دوباره یاد دکتر صدیق افتادم که گفت «ریشه من به شاه عباس صفوی می رسد» و گفت «برای اثبات موضوع سند دارم ...»

آن روز به یک نفر می گفتم راحت ترین و شعف انگیزترین رشته برای تحصیل خواندن تاریخ ایران می باشد که بسیار کمیک می باشد و چیزی از آن باقی نمانده و جز مطالب پوسیده و زوار در رفته چیزی باقی نمانده است . بهتر از آن مرمت آثار باستانی است که شب تمام می شود و صبح قدمت چند صد ساله و چند هزار ساله پیدا می کند .

آن روز از جلوی موزه رد می شدم پسر بچه از پدرش پرسید اینجا کجاست و مرد از روی کم سوادی گفت در این جا آثار باستانی درست می کنند . شاید بنده اشتباه کرده ام و آن مرد از روی دانش چنین حرفی را زد .

با تشکر

آقای آیدین. فلاکت ملی، با سعی یهود، به چنان درجات و تا اوجی بالا کشیده است، که باور دروغ را از افتخارات ملی و تاریخی خود می شمارد!

elyar سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 12:02 ق.ظ

chox tashakur hocam
chok iyi, harika

aydın سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 12:06 ق.ظ http://biryol-az.blogsky.com

اگر سلطنت احمد شاه ادامه می یافت می توانستند با کمک برخی از رجال آن زمان دموکراسی رجالی در ایران برپا کنند و این دموکراسی رجالی بمرور به دموکراسی ملی می انجامید(سلطانعلی میرزا قاجار)

http://barangroups.persianblog.ir/post/108

استاد آیا این بازمانده قاجار نمی تواند حقایق دیگری را برای ما از خاندان خود آشکار کند ؟

آقای آیدین. از این قبیل مقولات فراوان است.

مسعود سنجری سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 01:39 ق.ظ

برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم
آغاز سال جدید را به شما و دوستان بتریک عرض می کنم. انشاالله سالی سرشار از خوشی و موفقیت داشته باشید.
والسلام علیکم
فی امان الله

سارا سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 03:27 ق.ظ

سلام ایدین
بسیار زیبا بود نوشتت
ممنونم
قلمی قوی داری

یکی سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 10:37 ق.ظ

این روزها مصادف با نوروز سالگرد جنایت پوریم نیز هست.
نمیدانم سالگرد جنایت پوریم را به کدوم بازمانده تسلیت بگم؟!
فکر کنم اگه مردم ایران به هم تسلیت بگن اونوقت عید به عزا داری تبدیل خواهد شد ...

یانار سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 11:15 ق.ظ

با سلام
استاد گرامی مطالب دوران معاصر ، 30،40 سال اخیر را در بر خواهد گرفت؟ و روز 1 فروردین مصادف با 13 آدار (شروع پوریم)
میشود یا خیر؟
ممنون از زحمات طاقت فرسای شما

آقای یانار. به طور اصولی و به امید خدا مطلبی را از قلم نخواهم انداخت.

محمدرضا نیسی سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 01:41 ب.ظ http://www.radiofarda.com/content/Jewish_Passover_/1606298.html

سلام‌علیکم

مطلب ذیل را دوست عزیزم ‎Alper Propagator در صفحه بنیان‌اندیشی در فیسبوک به اشتراک گذاشتند که به مناسبت عید نوروز ایرانیان!! یا همان "پسح" یهود مجددا در اینجا نصب می‌کنم:

همانندی‌های جشن پسح یهودیان و نوروز ایرانیان

میترا فرهمند (اسرائیل)

یهودیان در ایران، اسرائیل و نقاط دیگرجهان عید «پسح» خود را جشن گرفته‌اند. این عید هشت روز است. حلول عید «پسح» از شامگاه چهارشنبه به وقت محلی هر کشوری آغاز شده است.

«پسح» چون همواره در هفته‌های اول بهار واقع می‌شود، جشن «بهار» نیز نامیده می‌شود. در اسرائیل چون سرزمین پدری و جایگاه «بیت‌المقدس یهودی» محسوب می‌شود، آئین‌های اصلی عید «پسح» تنها در شب اول با ترتیبات بسیار طولانی و خاص خود برگزارمی‌شود اما درهمه سرزمین‌های خارج از اسرائیل، (سرزمین‌های پراکندگی) یهودیان باید مراسم آغازین عید «پسح» را دو شب برگزار کنند و پس از آن به مدت هفت روز ترتیبات دیگر عید را به جای آورند.

واژه «پسح» به مفهوم «گذر» یا «عبور»، یادآور خروج «بنی‌اسرائیل» از سرزمین مصر در زمان فراعنه است. چون یهودیان در سرزمین باستانی اسرائیل با خشکسالی شدید روبرو شدند و ادامه حیات خود را در خطر می‌دیدند، با مهاجرت به مصر که آوای «حاصلخیزی و نعمات» آن به اسرائیل رسیده بود، می‌خواستند از مرگ و میر بیشتر خود جلوگیری کنند. با رسیدن به مصر چون خارجی تلقی می‌شدند، به بردگی فرعون گرفته شدند.

در زمان «یوسف» که او نیز به مصر رسیده بود و توانست به صدارت عظمای امپراطوری مصر برسد، مدتی یهودیان وضع خوبی داشتند اما با ماندن یهودیان به مدت ۴۰۰ سال در مصر و روی کار آمدن فرعون‌های دیگر، وضع یهودیان ناگوار شد و در ردیف بردگان درآمدند. آنها سرانجام به عصیان آمده و با یاری موسی خیزش کرده و درصدد خروج از مصر برآمدند. اما ۴۰ سال در صحرای «سینای» زندگی می‌کردند چون با موانع متعددی برای بازگشت به سرزمین پدرانشان روبرو می‌شدند. آنچه اکنون که در سفره‌های شب عید «پسح» هزاران سال است قرارمی‌گیرد، یادآور ده ضربتی است که برفرعون و سپاهیان او وارد شد.

در ایران عید «پسح» یهودیان «جشن فطیر» نیزنامیده می‌شود زیرا در هشت روز این عید باید نان فطیر بخورند که یادآور شتاب بنی‌اسرائیل برای خروج از مصر است و نانشان چون با شتاب قبل از حرکت فوری‌شان پخته شد، مایه نداشت و خوب سرشته نشد.

ترتیبات عید «پسح» کاملا شبیه عید نوروز است. نظافت خانه و هرجای دیگری که محل زندگی و کار است، هفته‌ها طول می‌کشد. بسیاری از اثاث خانه عوض می‌شود. هر ظرف دیگری باید کاملاً و با ترتیبات خاص شسته شود و در آب جوش قرار گیرد تا هر اثری از مواد ترشیده «حامتس» از آن پاک شود.

در سفره‌های شب عید، تخم مرغ رنگ کرده می‌گذارند. امری که به سفره هفت سین نوروز ایرانی شباهت دارد. بعید نیست که زندگی در هم آمیخته یهودیان و ایرانیان باستان این اشتراک را بوجود آورده باشد.

یهودیان در سفره خود خوراک ویژه «حروست» را می‌گذارند. یهودیان ایران به آن «حل‍‍ٍق» می گویند. این خوراک مخلوطی از گردو، بادام، شراب و انواع مغذی‌ها و ادویه‌های خوشبوست. این خوراک شباهتی کامل با «سمنو» درسفره هفت سین دارد هر چند که «حروست» نمادی است تا نشان دهد یهودیان در زمان فرعون بردگانی در کار گل بودند. از آن رخداد ناخوشایند با خوراک مغذی «حروست» یاد می شود که تنها ظاهرش شبیه «گل و لای» است.

اما نهادن کاهو و سبزیجات نیز که یک ا‌لزام درسفره «پسح» است شباهت بسیاری به سبزه ایرانی دارد. کاهو و تره نماد تیر ضربتی است که بر سپاهیان فراعنه زده شد.

یهودیان درشب «پسح» موظف هستند که حتما چهار جام شراب بنوشند تا بسیار سرخوش گردند و کودکان آب انگورمی‌‌نوشند.

در طول عید «پسح» یهودیان رسم دارند که حتما به دید و بازدید بروند که در میان یهودیان ایرانی پراکنده در جهان مانند گذشته رعایت می‌شود. این رسم نیز همان دید و بازدید نوروزی است. یهودیان ایرانی ۲۷۰۰ سال در ایران قدمت دارند و بسیاری از رسوم آنها از سوی دیگر مردمان سرزمین ایران مورد استقبال قرارگرفته است. یهودیان نیز آئین‌هایی از اقوام دیگر در ایران کسب کرده‌اند.

در پایان هشت روز «پسح»، یهودیان شرقی‌تبار بویژه ایرانی‌ها روز«باغ» را برگزار می‌کنند که دقیقاً سیزده بدر ایرانی است. برای روز «باغ»، خانم‌های یهودی ایرانی خوراک‌هایی مانند کوکوسبزی، آش رشته، کوفته نخودی یهودی، که مانند کوفته تبریزی و کوفته برنجی است، می‌پزند. انواع پلوها و مخلفات آن و کباب‌ها برای روز «باغ» همان ترتیبات سیزده بدری ایرانی است. رفتن به دامان صحرا و طبیعت در روز «باغ» و آماده کردن خود برای بازگشت به یک سال کار پرتلاش نیز با مراسم نوروزی شباهت دارد.

«نیایش آفتاب» یهودیان با باورهای ایرانیان زرتشتی و گرامی داشتن آفتاب و آتش بی‌شباهت نیست. طبق باور یهودیان، امسال که سال ۵۷۶۹ عبری است، در بامداد پیش از حلول عید «پسح» نیایش ویژه خورشید با ترتیبات خاصی که تنها هر ۲۸ سال یکبار چنین ترتیبات ویژه‌ای را می‌طلبد، برگزار شد.

محمدرضا نیسی سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 01:46 ب.ظ

با عنایت به مطلب فوق:

جناب آقای نصر اصفهانی

این عید باستانی ملت پلید یهود را به شما که دانسته یا ندانسته در نقش آتش‌بیار آنان هستی، تبریک می‌گویم

علیرضاـ۱ سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 03:06 ب.ظ

سلام استاد عزیز

در کاخ منتسب به اردشیر بابکان
گچ کاریهایی انجام شده را به چه تاریخی میدانید؟؟
زیرا گچکاریها به قدری نو میباشد که بساط ابروریزی بزرگی را فراهم نموده و بعید است عمر ان به ۳۰ تا۳۵ سال بالغ شود
در بعضی از قسمتها به دلیل عجله ای که داشتند حتی با دست گچها را صاف کرده اند و اثر دستها هنوز ماند است .این عجله در کار بسیار بروی گچکاریها مشخص است
با تشکر .

سوال دیگراینکه ایا مردم مهاجر به ایران در زمان ناصر الدین شاه مسلمان بوده اند؟؟

توحید سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 03:59 ب.ظ

بر اساس داده های ویکی پدیا ظاهرا دو میلیون نفر تقریبا نیمی از جمعیت برلین در جریان جنگ دوم جهانی قتل عام شده اند.

Historical development of Berlin's population

May 17, 1939 ¹ 4,338,756
August 12, 1945 ¹ 2,807,405

هیچ منبع مشخصی میزان کشته های ارتش آلمان نازی را منتشر نکرده است.

آزاده / ق سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 05:42 ب.ظ

سلام
وقت بخیر .
صحبت از شجره نامه ها شد . بحث جالبی باز شد . اصولا بغیر از جهود کسی شجره نامه معتبری ندارد !! هرچه نباشد مردم و جهان امروز بیوگرافی و تاریخ شان را مدیون مورخان و افسانه نویسان جهود هستند .
چند هفته پیش داشتم کتابی را می خواندم که بی شباهت به یک افسانه نیست . تحریف در تاریخ معاصر یک ملت پیش از اینکه به پهنای خنده برسد ، شیار و ردی از درد بر سیمای مان به جای می گذارد .

کتاب " دا " خاطرات سیده زهرا حسینی - صفحه 30 : << پاپا با اینکه سواد نداشت ، داستان های شاهنامه را برایمان می گفت و اشعار مولانا و حافظ را از بر می خواند ( ! ) . او بزرگ تیره خودشان بود و شجره نامه خانوداگی اش را آیت الله سید محسن حکیم ، شیخ مرتضی انصاری ، آیت الله گلپایگانی ، آیت الله مرعشی نجفی و خیلی از علمای دیگر مهر و امضا کرده بودند ( ! ) پاپا خیلی مواظب این شجره نامه بود. ما فقط چند بار آن را دیده بودیم . هر بار با کلی احتیاط و هزار سلام و صلوات می آورد و به ما نشان می داد >> .
دیگر نمی دانستیم برای اثبات نامبر وان بودن سیادت ، نشان استاندارد و همچنین مهر ایزو علما لازم است .

همچنان که در جامعه یهود ، بزرگ زادگی و تولید مثل ذکور و ادامه نسل از زنان به فرزندان به ارث می رسد و نسلی که به تعداد ستاره های آسمان می شود از کمر پیرزنی بنام ساره است و خدا بیشتر با ساره اختلاط می کرد و از وی صلاح و مشورت می خواست در چادری میان بیابان زیر نخلستان ( بابا اصلا یهوه مثل فرعون عاشق این عجوزه شد ) و البته اگر وقتی باقی می ماند با ابراهیم هم گپ و گفتگویی می کرد ، پس عجیب نیست اگر پیامبری که ابتر بود و فرزند ذکوری نداشت از دخترش نسلی به ارتفاع هلال شیعی تشکیل شود . کدهایتان در کتاب اسلام و شمشیر بی نظیر بود آقای پورپیرار .
حساسیت و نقطه ضعف جهود بیشتر حول شه مادر می چرخد .
6/ 2

خانم آزاده. پایه شمردن زنان به عنوان عامل انتقال مطمئن شجره و نسل، در بطن خود بر فرهنگ و باور ویژه ای نزد قوم یهود گواهی می دهد. زیرا تنها زنان اند که می توانند با ضرس قاطع کسی را فرزند خویش معرفی کنند.

آزاده / ق سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 07:27 ب.ظ

مرگ دست‌کم ۴ نفر در تیراندازی در مقابل یک مدرسه یهودیان در فرانسه


کد مطلب : 107834 29 اسفند 1390 ساعت 15:05


به نقل از سایت فرارو :
مقامات پلیس فرانسه اعلام کرده‌اند که یک مرد مسلح با آتش گشودن در مقابل یک مدرسه یهودیان در شهر تولوز در جنوب غرب فرانسه، دست‌کم چهار نفر، از جمله سه کودک را کشته است.

این حمله صبح روز دوشنبه، ۱۹ مارس (۲۹ اسفند)، در مقابل مدرسه اوزر هاتورا در شمال شرق شهر تولوز رخ داد و در جریان آن، دست‌کم دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه که به تولوز رفته، این حمله را فاجعه‌ای هولناک خوانده است.

او که به همراه وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور فرانسه، به تولوز رفته است، گفت که این حمله نه فقط به یک شهر که به کل فرانسه انجام شده است.

پلیس فرانسه در حال تحقیقات برای شناسایی فرد مهاجم است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات پلیس فرانسه گزارش داده است که مرد مهاجم برای دست زدن به این حمله، از دو اسلحه استفاده کرده است.

شاهدان عینی گفته‌اند که مرد مهاجم با یک موتور سیاه‌رنگ از محل حمله گریخته است.

مسئولان پلیس گفته‌اند که شباهت‌هایی بین این حمله با قتل سه سربازی که در دو حادثه جداگانه در همان منطقه در فرانسه کشته شدند، وجود دارد.

هر سه این سربازها که آفریقایی‌الاصل بودند، از سوی مردی موتورسوار هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

یک هفته پیش، یک سرباز چترباز ۳۰ ساله در منطقه‌ای مسکونی در تولوز فرانسه به قتل رسید و روز پنجشنبه گذشته نیز در شهر مونتوبان در حدود ۴۶ کیلومتری تولوز، سه نفر زمانی که در حال کار با یک دستگاه خودپرداز بودند، هدف تیراندازی قرار گرفتند که دو نفر از آنها کشته شدند و نفر سوم زخمی شد.

دو قربانی حمله مونتوبان نیز از نیروهای نظامی بودند.

خاخام اعظم فرانسه نیز که به تولوز رفته، گفته است که از شنیدن آنچه که رخ داده، "شوکه" و "بهت‌زده" است.

حمله صبح روز دوشنبه در تولوز زمانی رخ داد که والدین دانش‌آموزان مدرسه اوزر هاتورا، در حال رساندن فرزندانشان به مدرسه بودند.

بر اساس گزارش‌ها، یکی از کشته‌شدگان، از معلمان مدرسه بوده و خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که کودکان کشته‌شده ۱۰، ۶ و ۳ سال داشته‌اند.

گزارش شده است که حدود ۶۰ مامور پلیس، از جمله کارشناسان ضدترور، برای کمک به تحقیقات درباره این حمله و نیز حمله‌های پیشین به سربازان، به منطقه اعزام شده‌اند.

یک دادستان محلی به خبرنگاران گفته است: "او (مهاجم) به هرچیزی که می‌توانست تیراندازی کرد؛ بچه‌ها و بزرگسالان. تعدادی از بچه‌ها هم به داخل مدرسه فرار کردند."
مرجع : بی بی سی


خودم : خدا به دادمان برسد باز می خواهند چه تعزیه ای را پرده خوانی کنند ... این خاخام های معظم له .

ساده دل سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 11:31 ب.ظ



سلام
ارزوی سال پر برکت برای استاد پورپیرار و همراهان گرامی از خداوند منان خواستارم

امشب حوالی ساعت ۸ یا نه (یادم نیست چه کانالی) تلوزیون نمایش سفر دو خاخام یهود به جنوب کشور و بازدید مناطق جنگی (راهیان نور!) را نشان داد که حاوی نکات جالبی بود
در این سفر آن دو خاخام به زیارت قبر دانیال نبی!(خاخام دانیال) رفتند و وی را از بزرگترین پیامبران یهود عنوان کردند و ...
تحسین و تمجید از برخی مناسک و اخلاق ایرانیان و ...چاشنی سخنانشان بود
با عنوان یهودیان مخالف اسراییل به این سفر امده بودند

ایا امکان دارد که بعضی یهودیان بی خبر از این جعل در مورد تورات باشند و حقیقتا به آن ایمان داشته باشند؟


سرکار آزاده
آیا خاندان شما به تورات اصلی دسترسی دارند؟
آیا خودشان میدانند که تورات کنونی دست پخت عده ای جاعل است؟
یا فقط به تورات اصلی ایمان دارند؟

مستند ظهور چهارشنبه 2 فروردین 1391 ساعت 12:44 ق.ظ

قسمت پانزدهم از مجموعه مستند ظهور

http://www.youtube.com/watch?v=dPv-8lQTDSs

قسمت شانزدهم از مجموعه مستند ظهور

http://www.youtube.com/watch?v=tHyUHwqpdH0&feature=related

طالب حقیقت چهارشنبه 2 فروردین 1391 ساعت 12:55 ق.ظ

با سلام به استاد و دوستان.
خسته نباشید استاد.

خانم آزاده. چندی پیش در حضور یکی از آقایان تاریخی-فقهی بودیم. با افتخار می گفت کسانی بوده اند که نمی دانسته اند سید اند(فراموش کرده بودند!)؛ ولی با استفاه از علم انساب، نسب آنها را یافته اند و فهمیده اند که سید هستند!!

آزاده / ق چهارشنبه 2 فروردین 1391 ساعت 05:03 ق.ظ

ساده دل عزیز
این کذب محض است که یهود ایرانی اسرائیل ، را به رسمیت نشناسد . قبل از ظهور هیتلر ، فراخوانی به تمام جهود داده شد ، مبنی بر جمع آوری پول ، طلا و جواهرات برای خرید فلسطین از امپراطور وقت عثمانی و نه از عرب های کنعانی و همچنین تشکیل دولت اسرائیل و مهم تر از همه کمک به بریتانیا که البته بعدها فهمیدیم چرا ؟ پول تسلیحات را به موقع به چرچیل رساندند ( غلط می کند اگر یک یهودی زیرش بزند ) یکی از این امریه ها به دست نیای من رسید ، بیشترین کمک مالی از یهودیان ایران از خوزستان به ویژه زرگرها و طبیبان محمره برای آژانس یهود جمع شد . طوری که مقدار این کمک ها زیاد شد و برخی از بزرگان یهود ساکن محمره ورشکست و به خاک سیاه نشستند .


نگران نباش من زیبایی استر را به ارث نبرده ام !!! که بخواهند از وجود من بعنوان دام جنسی برای ناصر خان استفاده کنند . هرچند که دیگر فکر کنم بیشتر خانه های آقای پورپیرار پر شده و کمر خوابیدن با با هیچ استر زیبا رویی را ندارد ، حتی با هزاران قرص و اسپری تقویت کننده جنسی .
( گستاخی من را به دل نگیر آقای پورپیرار .. گاهی وقت ها لازم است اروتیک باشیم )

جآنم آزاده. وقتی یهودیان بیرون از گود تا این حد اطلاعات ظریف و دقیق دارند، پس دیگر نمی توانند تدارک قتل عام پوریم با مدیریت کنیسه را منکر شوند. با این همه به گمانم این هم دعوت نامه ای از طرف آزاده خانم به سبک یهود بود.

آزاده / ق چهارشنبه 2 فروردین 1391 ساعت 05:20 ب.ظ

ریش سفید های کنیسه همیشه می خواهند بر دیگران حکومت کنند ، و ابتدا با اوباش و ولگردهایی که اطراف خود جمع می کنند ، قدرت نمایی شان را بر هم کیشان ضعیف و ناتوان خود امتحان می کنند . عناوین و القاب را از دیگر بزرگان یهود سرقت می کنند و بعد به سراغ ملت های دیگر می روند ، تا عقل پادشاهان را زایل کرده و با ترساندن مردم در پس کشتارهای جمعی کلید یوغ مردم جهان را در جیب بغل شان می گذارند .
قوم یهود در مورد ایران قرعه نزدند . شاهکارهای شان بعد از ایران ، رسید به پوریم یمن ( چند صد سال پیش ) ، پوریم آلمان ، پوریم عراق و این آخری پوریم لیبی و هزاران پوریمی که از پس هم می آیند .
و هرسال هم به تناسب پوریم و فرد قربانی شده ، تم و زمینه جشن تغییر می کند . مثلا امسال تصاویر طومار شرح پوریم برای کودکان معمر قذافی و البته کماکان صدام حسین . تا همین دیروز هم خبرگزاری و سایت های خبری وطنی خودمان همپای جهود اسرائیل از سقوط قذافی شادمانی کردند !! قذافی که زمانی دوست و برادر حکومت اسلامی ایران پس ازپیروزی انقلاب بود .
مردخای سوار بر اسب در حال دک کردن صدام و معمر قذافی که ملبس به جامه سرخ و صورت هایی که با زغال سیاه شده اند از صحنه روزگار است . شبیه همین حاجی فیروز خودمان ، ملیجکی که در خیابان ها می چرخد و دایره ای در دست دارد و ضرب می گیرد و قربان صدقه ارباب می رود و البته ، مفسران حاجی فیروز را نماد روسیاهی برای زغال می دانند و پایان زمستان .
نمونه همین حاجی فیروز را در اسرائیل در روز پوریم می گردانند .
... صبر کن آقا ناصر . تا شب نکشیده ، بمجرد خواندن این کامنت ها ، چند رقم فکلی کار درست در شبکه های فارسی زبان در یک میزگرد و از آن طرف هم منشه امیر بر یک نت یکسان چهچه می زنند : ... ملت یهود به دلیل همنشینی با ملت ایران در سایه محبت کورش ( کوروش ) و خشایارشا ، فرهنگ و رسوم و سنت های ایران به یادگار بردند و یهود این سنن کهن ایرانی را با خود به اسرائیل برده و در تعمیم آن کوشیدند .

فقط مانده ام که بالاخره جهود زادگان ( سوای یهود قبطی و یمنی و البته مراکشی ) دقیقا چه تمدن و رسوم و سنتی داشتند که مدام در حال تاثیر گرفتن از محیط اطرافشان بوده اند و بیشتر جشن ها از ازدواج تا روز شادی ملی ریشه در احوالات دیگران دارد ؟ .. بد نیست پاسخ و نظر منشه امیر و ریچارد فرای که منزلی در اصفهان به پیشکشی گرفت را بشنویم یا بخوانیم .

جانم آزاده. کار ساده ای است هنگامی که با ماسک خودی (انوسی) به هر حریمی وارد می شوید و سرقت می کنید.

ساده دل چهارشنبه 2 فروردین 1391 ساعت 08:49 ب.ظ


خانم آزاده

از پاسخ شما ممنونم

ساده دل چهارشنبه 2 فروردین 1391 ساعت 08:59 ب.ظ



محدث نوری نویسنده کتاب(مهمل بافی) فصل الخطاب فی اثبات تحریب کتاب رب الارباب (قرآن) که سراسر افترا و دروغ به کلام خداوند است و در آن ادعا شده بسیاری از ایات مانند ایه سنگسار و .. از قرآن افتاده است , دایی و پدرزن شیخ فضل الله نوری بوده است

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D8%AB_%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C

به به! این محدث نوری عزیز ما شاگردی هم به اسم آقابزرگ تهرانی داشته (همانی که حکم تایید مسلمانی عسگراولادی را صادر کرده که در پستهای پیشین در کنار مطالب مسجد محدثین یا همان جمکران ثانی درباره اش مطالبی از یک مجله و چندسایت به عرض رساندم)




ساده دل چهارشنبه 2 فروردین 1391 ساعت 09:22 ب.ظ




شیخ عباس قمی(نویسنده مفاتیح) : نفوذ شیطان در برخی و نشان دادن راه فلسفه به آنان
http://www.ebnearabi.com/?p=2148

آزاده / ق چهارشنبه 2 فروردین 1391 ساعت 09:45 ب.ظ

آنوسی ؟ ... شوخی می کنید ؟ مگر از چند هزار سال پیش که پوریم ایران در شوشانا استارت خورد ، چیزی در ایران عوض شد ، هنوز در راس امور هستند با کنترل از راه دور و ریموت نزدیک ، دیگر نیازی به آن ماسک ها ندارند .
خوشبختانه اینقدر میخ شان محکم شده و از موقعیت خود مطمئن شده اند که نیازی به اجیر کردن درپیتی هایی مثل منُ ندارند که با ماسک تقیه و روبنده آنوسی و برقع خودی وارد میدان شویم . از ما بهتران فت و فراوانند ... ما که خانه نشین شده ایم و کتاب های ناصر پورپیرار را ورق می زنیم .
آقا ناصر ، من با این طعنه ها از رو نمی روم . البته به شما حق می دهم که هیچ وقت اعتمادی ولو به دیدگان تان نداشته باشید . زمانه کثیفی ست ، مصلوب شدن یهودا را در فیلم ها و کتاب های شان خوانده ایم ، به چشم که ندیده ایم .
... بی خیال ِ آقا ناصر . خشایارشا در فیلم سیصد همجنس گرا بود . مترسی که نامش " هدسه " - استر - بود ، احیانا ترنس ( همان دو جنسه خودمان ) نبود .

7 هیچ ، پیش افتادم .. خالوزاده جان .

نوروز پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 02:28 ق.ظ

سناریو جدید در حال رقم خوردن است: تحریم نفتی، تهدید حمله اسرائیل به ایران،حالا حمله چند الجزایری به چند بچه مدرسه یهودی در فرانسه، و اعلام برادری و خواهری شهروندان اسرائیل با ایرانی ها با تم نوروزی و کوروشی.

مرگ سه نفر در تیراندازی در یک مدرسه یهودیان در فرانسه


http://www.bbc.co.uk/persian/rolling_news/2012/03/120319_l25_rln_toulouse_shooting.shtml

تیرانداز فرانسوی 'دوباره قصد کشتن داشت'

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2012/03/120321
_l03_france_tolouse_killing.shtml

بمب عشق شهروندان اسرائیل برای مردم ایران

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2012/03/120321_na_mj_israel_iran_love_campaign.shtml

جشن نوروزی زن اشکنازی در اسرائیل

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2012/03/120321_l93_norooz_jerusalem.shtml

نوروز و هویت ایرانی در اسرائیل

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2012/03/120321
_l10_u01_iranian_israelis_nowrooz.shtml

aydın پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 02:30 ق.ظ http://biryol-az.blogsky.com

با سلام
به سالگرد پوریم که نزدیک می شویم یهود هر چه در چنته دارد رو می کند .
به یاد نیما :
«... غم این خفته چند خواب در چشم ترم می شکند ...»

aydın پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 04:18 ق.ظ http://biryol-az.blogsky.com

به لطف خدا مطلب جدیدی را آماده کردیم که امیدواریم ایرادات احتمالی موجود از طرف شما و سایر دوستان برای برطرف کردن به ما منتقل شود .

http://s1.picofile.com/file/7334760642/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%DA%A9%D8%AC.pdf.html

با تشکر

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 08:31 ق.ظ

خانم آزاده ق الان چه کیشی دارید؟!

آزاده / ق پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 09:56 ق.ظ

آقاجون ، سالگرد پوریم 13 فرورین نیست، 21 اسفند بود ، تقویمت عقبه یا سوادت نم کشیده؟!

سجاد پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 11:14 ق.ظ

با سلام استاد عزیز آرزوی سلامتی و طول عمر برایتان دارم امیدوارم خداوند توفیق و لیاقت ادامه راه شما را به همه ما عطا فرماید

وب سایت گل گت پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 02:02 ب.ظ http://www.golgot.ir

سلام

عید شما مبارک

آزاده / ق پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 05:22 ب.ظ

خانم آزاده ق الان چه کیشی دارید؟! ...
کیش من بی خدایی ست . اما هنوز شنبه - سبت - برای من و خانواده ام روز مبارکی ست .
اوائل فکر می کردم ، روز خوش یمن طبق یک سنت خرافاتی ست اما بعد فهمیدم ، حادتر از این تصورات بچگانه است .

برای جامعه یهود ، یهودی زاده حتی اگر به دیگر ادیان مومن شود یا راه شرک برگزیند ، یهودی باقی خواهد ماند .
به ویژه اگر آن یهودی زاده از بازماندگان لاوی قبطی باشد . آن وقت کابوس های شبانه برای برخی ها شروع خواهد شد . که ما را به یکی از گزینه های از قبل تیک خورده شان میخ کنند .
حقوق بازنشستگی نیای من از لندن برایش پست می شد ، مستقیما به محمره . می خواستم فکر کنم ، یک اجنبی بالاخره از روی غریزه انسان دوستی به وظیفه اش عمل کرده ، آنهم 100 سال پیش . اما انگار آن ستاره ای که به سر تسبیح دایی ام چرخ می خورد ، باعث تحریک این غریزه شده .
عزیزم ، هیچ حماری نمی آید خودش را یهودی زاده جا بزند ، حتی اگر مثل برخی از مفلوکان ایرانی که دورادور می شناسمشان برای برخورداری از مواهبی که خداوند تقسیمش را بر عهده شورای آژانس یهود گذاشته ، تن به هر دریوزه گی داده اند .
هرچه بستگان من بخاطر اختلافات بنیادی بزرگ خاندان شان در گذشته با برخی از پیشوایان یهود ، امروز محافظه کار شده اند من بی کله شدم و سر نداشته ام را می خواهم به باد بدهم .

نصراصفهانی پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام ممنون ازبابت تبریک همچنین شما
عید نوروز عیدمذهبی امت ابراهیم است. این عیدسنت امام ابراهیم(ع) وبخت النصر وحضرت رسول اکرم (ص)می باشد .

آقای نصر اصفهانی. خواب های سه بعدی و چند رسانه ای می بینی.

آزاده / ق پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 09:03 ب.ظ

** ناصرالدین شاه از ایجاد سرزمین مستقلی برای یهودیان دفاع می کند . **
ناصرالدین شاه ملاقات با بارون روتچیلد را در دفتر یادداشت خود نوشته و ضرورت ایجاد سرزمینی برای یهودیان را پیشنهاد می کند : << روتچیلد ثروتمند معروف یهودی جلسه ای ترتیب داد . در گفت گوی بعدی از یهودیان دفاع کرد و خواستار آسایش آنها شد ، به او گفتم : برادر شنیده ام هزار کرور پول داری . بهتر است هشتاد کرور آن را بدهی و یهویان جهان را در جایی جمع کنی و کوچک یا بزرگ ، مملکتی برای آنها بسازی و خودت رییس شان شوی >> ص 146 – کتاب فرزندان استر ، هومن سرشار .
حیف شد که تصویر تئودور هرتسل ایده پرداز کشوری برای یهود سمبل اسرائیل شد ، خانواده سرشار ، از هما تا هومن همت زیادی به خرج دادند و می دهند تا سرتاسر جغرافیای ایران از کردستان تا خراسان ، از لنجان تا اصفهان را فرزندان استر معرفی کنند ، باید پیگیر این امتیاز غصب شده از پادشاه ایرانی ناصرالدین شاه که نظریه سرزمینی برای یهود را ارائه کرد باشند .
این مادر و پسر و دیگر جهود ایرانی تبار ( البته به زعم خودشان ) را بگذارید صغیر و کبیر ایرانی را پای هموطنان اسرائیلی شان قربانی می کنند ، فقط برای اینکه ثابت کنند دوستی ملت ایران با یهود و البته اسرائیل ریشه دارتر از این تعارفات است . و ایرانی ها مانند کوروش و خشایار حاضر به هر جانفشانی هستند برای امت ساره ، عذر می خوام منظورم امت موسی بود .
پس بیخود نیست صفحات آلبوم تصاویر ناصرالدین شاه از احمد شاه ، بیشتره !

عارف محب الله پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 10:38 ب.ظ

این شیطان هنوز زنده ست ! ! ! ! ! !

منم خودمو آماده ی شکر گذاری برای مرگ او میکردم.

خدایا تاکی این شیطان رو همینطور زنده خواهیم دید ؟
خدایا تمنا دارم جبرئیل رو برای مهیای مرگ و نایودی این شیطان نازل کن و دل ما رو شاد کن .
تا تو رو شکر گوییم و ذکر و تسبیح ات رو به نحو ممکن به جا بیاریم .
روزی که این دشمن شماره ی یک الله بمیره احنمالا روز بازگشت برکت های الهی بر روی زمین خواهد بود .

غصه دار پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 10:38 ب.ظ

سلام به همگی
استاد من فکر میکنم که این آئین نوروز و نمادهاش خیلی به آئین هندو نزدیکتر باشه تا یهود. تا جایی که یادمه... شما اشاره داشتید که یهودیها انگل آئین و فرهنگ هستن و از خودشون هیچی ندارن ......به نظر شما اینطور نیست؟!!!

یکی پنج‌شنبه 3 فروردین 1391 ساعت 11:35 ب.ظ

لحن نوشته های آزاده خیلی خیلی شبیه کنایه صحبت کردنهای یه دوست هم دانشگاهی خودم هستش.
جالب اینجاست وقتی اینجوری حرف میزد و من توی چشمهاش زل میزدم بلافاصله مردمک چشمهاشو به سمت راست و بالا و پایین میبرد !
یک بار بهش گفتم میدونی این حرکت مردمکهات چی میگه ؟!
گفتش نه !
گفتم یعنی تو داری این حرفهایی رو که میزنی از خودت در می آری چون آدم که بخواد حقیقتو بگه سمت چپ و پایینو نگاه میکنه.
از اون به بعد وقتی صحبت میکرد سعی میکرد مردمکهاشو چپی کنه .
درست دو هفته بعدش هم توی یه تصادف داخل شهر تهران مرد.
بعدا" فهمیدم بچه یوسف آباد هم بود!

aydın جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 01:05 ق.ظ http://biryol-az.blogsky.com

خاطره ای که در ذهن مردم منطقه نسبت به پوریم مانده یا به نوعی انتقال یافته 13 فروردین همان" 13 به در " خودمان است . آزاده جون آیا نمونه دیگری که این واقعه را به نوعی در منطقه نشان دهد در ذهن شما است .

«این عید بهاری، کمابیش مترادف نوروز ایرانیان است در اقوام و اقلیم‌های مختلف، نام‌های گوناگون دارد.

این جشن، به نام عید فصح یا عید فطیر بزرگترین عید کلیمیان بود که آن را به میمنت خروج قوم اسرائیل از مصر، جشن می‌گرفتند . یهودیان آن را به نام فصاح/فسح یا فشاخ (با کسر اول) می‌شناختند که به معنای "عبور" است. واژه‌های فساخ و پساک و سرانجام "پاک" از همین واژه مشتق شده است . این عید را در زبان‌های دیگر اروپایی ایستر یا اوسترن می‌خوانند و برای آن دلایلی آورده‌اند که بر آن توافق نیست . ابوریحان بیرونی، دانشمند ایرانی، در "آثار الباقیه" شأن نزول و اهمیت این عید را نزد یهود و نصارا به تفصیل توضیح داده است. به قول بیرونی پیروان آیین یهود نخستین روز از هفت روزی که آن را "فطیرخوران" خوانند را فسحا نامیده‌اند؛ و آن روزی است که بنی‌اسرائیل از مصر بیرون آمدند، به ارض کنعان رفتند و به سرزمین آباد فلسطین رسیدند. بنی اسرائیل که از دوران زجر و اسارت در مصر به جان آمده بودند، با رسیدن به سرزمین موعود، آزادی خود را جشن گرفتند و شادی کردند. این عید در آیین یهود از شامگاه روز چهاردهم نیسان شروع می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد. » (دانشنامه آزاد ویکی پدیا)

بد نبود اگر گرداندگان ویکی پدیای دروغ باف لااقل توضیح تورات از پوریم را هم می خواندند. گمان نمی کنم یهودیان تاکنون متن و محل رجوعی کثیف تر از ویکی پدیا را سازمان داده باشند.

آزاده جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 04:49 ق.ظ

یکی جان
ابرفضل ، شوما واسه چی تو این وبلاگ می پلکی وقتی که هنوز فرق کنایه رو با قپی نمی دونی ؟
هر وقت فهمیدی اون وقت مجوز ورود به چنین بحث هایی رو پیدا می کنی . .. شوما یا واقعا به مباحث آقای پورپیرار علاقمند هستی که نظراتت چنین بویی را نمیده یا نیستی و می خوای به خیال باطلت مچ گشایی کنی که اونم بلد نیستی ؟ بهتره یه رقم بهتر از تو رو بندازند پیش .
یه بابایی کنجکاوی نشان داده بود من هم برای ایشان و هم آن دیگران که باور نمی کنند یه جهود زاده در این وبلاگ کامنت بگذارد و صحت بگذارد بر صحبت های پورپیرار ، مقداری از شرح ماوقع را نوشتیم . که آن بعضی هایی که از چندین هزار سال پیش شمارگان جهود را دارند و حفظ کردند یه نیگاهی به اسناد خودشون بندازند و بدانند آن طبیب مربوطه جهود خرمشهری که بود ؟ فلش زدم بروند به اسناد حقیقی آرشیو شده نگاهی کنند که برای چه کسانی مستمری توسط کنسول گری ها ارسال می شد .
بعد دیگر نیایند سفارش کتاب " در سایه شیر " به عبدالله شهبازی بدهند . وقتی که از 90سال پیش به آن طرف بیشتر یهودیان دارای تابعیت چند گانه بودند و به راحتی در حال تردد بین المللی بودند بی کمک این شیندلر اروپایی و آن شیندلر ایرانی .
لاف آبادان ( و نه لاف بچه شهرستانی های مقیم تهران ) هم بیاییم ، اسناد را که در کنسول گری وقت بریتانیا در خوزستان وجود داشت را که دیگر نمی توانیم همین امروز مانند کتیبه کوروش جعل کنیم و بنویسیم . .. احیانا فردا نیای بنویسی ، در خوزستان کنسول گری وجود نداشته ، که دیگه زار می زنم از این همه کم سوادی ؟
اگه از بابت دیگه ای داری متلک می پرانی که من یهودی هستم و حقیقت را نمی گویم ، که سخت در اشتباهی . پدر من بختیاری و یکی از آن مسلمان های بی قید و بند بود که با علم به نواسلام بودن خانواده مادر من با وی وصلت کرد . همانطور که نوشتم ما یهودی زاده باقی می مانیم . حالا اگر آدم باهوشی پیگیر کامنت های من بوده ، و قوانین شرعی و شهروندی اسرائیل را بداند دقیقا می فهمد که از چه بابت نسلی مثل من می تواند خاخام ها را آچمز کند .
کنایه ، طعنه و دعوای من با خالو زاده های جهان ستیزمونه که کم کم داره دست شون میاد . احیانا شوما یهود یا یهود زاده ای که پا تو کفش ما می کنی ... ؟ اگه نیستی بکش کنار واسه چی آمپر می چسبونی ؟ کله اتو از نشیمنم بیار بیرون .
لطف کردم این توضیح اضافه رو بهت دادم . دلیلی نمی بینم اسلوب نظراتمو برای شما شرح بدم ، حرف ما با یکی دیگه است ، طرف صحبت شما که بچه یوسف آباد بود و بعد هم مرد رفیقت بود ، واقعا تو و دیگر کابران تا حالا فکر می کردید طرف صحبت من قرار گرفتید ؟ من به بهانه پاسخ به دیگران ، رنگ قهوه ای به خاخام های صهیونیستی خرافات پخش کن اورشلیم و عمله و آکره هایشان که در سیستم حکومتی ایران جا خوش کرده اند و ملت را بیچاره کردند می پاشم .
یکی جان ، از این به بعد سایه به سایه من پشگل هم بپوکونی ، جواب برای کسی که فرق بین قپی و کنایه را نمی دونه نمیذارم .
در ادامه ...
مثل اینکه اسم من ملی شده . یا شاید شابلون سازی باز کردیم خودمون خبر نداشتیم .
آزاده / ق ،
که کم سواد بودن دیگران رو متذکر میشی ، فکر نکنم کار تو پسندیده باشه . بیا یکبار در زندگی مان نه تقلبی داشته باشیم و نه جعل کنیم . من زنده ام هنوز جای خودمو به شما ندادم ، که با اسم من داری افاضه می کنی و نظر میدی .
از 21 اسفند کشتار ایرانیان شروع شد و ادامه پیدا کرد اما آغاز جشن های پوریم یهود درغلبه بر اقوام ایرانی دقیقا با نوروز ایرانیان یکی ست و حتی ساعت دگرگون شدن یا همان تحویل سال را هم دارند . ایمیل شرح جشن پوریم امسال که توسط اخبار آن لاین اسرائیلی برای مشترکان ارسال شد را هم دارم . پس زرنگی به خرج نده و سعی نکن که با چنین تذکری بخواهی ، پوریم را یکی دو روز زودتر از نوروز جا بندازی که مثلا ثابت کنی آن پوریم یهودی سوای این نوروز ایرانی است که حالا هم جهانی شده . کدام قوم رو سراغ داری که عصر روز کشتار عده ای از دشمنان شان ، که قرار است به روزهای آتی و کشتن دیگر دشمنان کشیده شود ، به جشن و سرور و پایکوبی بپردازند . باید کار به نهایت برسد تا شامپاین و گوش هامان سرو بشه .

آقای پورپیرار خودش را خفه کرد که به همه ی تان حالی کند ، نام سرزمین ایران و کشتار جمعی ایرانیان توسط یهود همه ساله در فصلی از طومار استر توسط رابی ها _ خاخام _ در جشن پوریم قرائت می شود . اصل مطلب کشتار ایرانی در سرزمین ایران توسط یهود است ... مصبتو شکر .
اه ... مُردم چقدر پرنویسی کردم .

آزاده / ق جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 06:17 ق.ظ

آی پی دستگاه من مطمئنا ثبت شده . سروکار من بیشتر با این دستگاه است . کسی که وظیفه خواندن این کامنت ها را دارد ، اگر مجددا به کامنت کسی برخورد کرد که با نام من قصد شیطنت دارد ، حق رسوا کردن این بی بی تخس های را دارد . مثل صاحب این کامنت >>

آزاده / ق
پنجشنبه 3 فروردین 1391 ساعت 09:56 AM
آقاجون ، سالگرد پوریم 13 فرورین نیست، 21 اسفند بود ، تقویمت عقبه یا سوادت نم کشیده؟!

[ بدون نام ] جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 01:33 ب.ظ

خانم ازاده ق
با احترام اگه حرف حساب و به درد خور دارید بفرمایید در غیر اینصورت مثل عارف محب الله شلوغ کاری نکنید و وقت ما رو هم نگیرید. در ضمن اگه خاستی جواب بدی فش نده!

یکی جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 07:30 ب.ظ

آقای پورپیرار.
میگویند نزدیک به2000 سال پیش دیواری غربی ندبه در اورشلیم که بخشی از معبد یهودیان بود ساخته شده !

http://5601-intelligenttravel.voxcdn.com/files/2009/04/Western-Wall.jpg

http://imgs.mi9.com/uploads/landscape/4243/western-wall-old-city-of-jerusalem_1680x1050_74076.jpg

http://www.padfield.com/israel/western-wall/images/western-wall-jerusalem-israel-08.jpg

http://5601-intelligenttravel.voxcdn.com/files/2009/04/Western-Wall.jpg

یه نگاهی به بسیاری از سنگهای زیرین و میانی بکار رفته تو این دیوار کذایی به ذهن من قدمتشون را به بشتر از صد و اندی سال قدمت راهنمایی نمیکنه !

فریبا حاجی زاده جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 07:35 ب.ظ http://monhaniezehn.blogfa.com

آقای یکی نثر مردانه، خودمونی و گاهی وقیحانه آزاده منو یاد آقای جامعه شناسی که مثل ایشان ناگهان ظاهر شد و بعد از مدتی هم غیب گشت می اندازد.
جناب آزاده نوشته هایتان سر و ته ندارد لطفا مطالبتان را منسجم تر ارائه فرمایید تا قابل پاسخگویی باشد.
ممنون

[ بدون نام ] جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 08:23 ب.ظ

خانم آزاده احیانا نمی خواهید با شیوه های مثلا پیشرفته نقش استر رو در بین بنیان اندیشان بازی کنید و مثلا با پوشیدن لباس بنیان اندیشی و گفتن اینکه روز خود را با خواندن کتابهای آقای پور پیرار شب می کنید مثلا تبدیل شوید به منبعی برای بنیان اندیشان تا بتوانید قهرمانی شوید مثل قره العین و استر.
فکر می کنم هوس قهرمان بازی برای قومتان به سرتان زده است. مثلا پست می گذارید و دست هم کیشان و هم نژادهایتان را برای دیگران رو می کنید تا اعتمادی جلب کنید. اگر واقعا صادق هستید چیزی به درد به خور ارائه بدهید نه لو دادن چیزهایی که قبلا لو رفته اند.
چیزی که خوب می دانم این است که شما فقط دارید مثل یک بازیگر زرنگ عمل می کنید. تک تک حرفهایتان و واکنشهایتان حساب شده است و فهمیدنش کار سختی نیست.

نصراصفهانی جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 11:03 ب.ظ

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با ارائه گزارشی به کابینه این رژیم هشدار دادند؛ ایران موشکی در اختیار دارد که می‌تواند با پرتاب چهار عدد از این موشک اسرائیل را نابود کند



به گزارش پایگاه "دبکا" وابسته به دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، در این گزارش آمده است؛ برخورد اولین موشک ایرانی به سرزمین‌های اشغالی به کشته‌شدن یک میلیون صهیونیست، منجر خواهد شد.

محمد اوجال شنبه 5 فروردین 1391 ساعت 02:17 ق.ظ

خانم آزاده، شما در این وبلاگ به دنبال چه چیزی هستید؟!

آزاده / ق شنبه 5 فروردین 1391 ساعت 03:37 ق.ظ

به گل گیوه ات برخورد ؟.. کدام بخش از صحبت هایم ؟ اینکه با چفیه بر سر گور سربازان گمنام با سبزه می آیید و مدام معترض شهروندان عرب تبار خرمشهر می شوید ؟ یا ارزش کار پورپیرار را کسر کردید ؟
خوب است که در کامنت هایمان از نوشته های ناصر پورپیرار چند بار نام برده ایم . تاکید کردیم که با خواندن این کتاب ها با تاریخ بخشی از اعقاب مان آشنا شدیم . چیز دیگر و جدید ، مثلا چی ؟ وقتی که حق مطلب را ایشان تمام کرده . بیایم و به دروغ بنویسم تورات واقعی را دارم .. که ندارم ، یا وارد دعواهای زرگری شوم . عذر می خوام ولی من وجدان دارم .
ناصر پور پیرار وقتی دست به افشاگری زد با رفتار زننده ای از این جماعت روبرو شد ، عرب توده ای عرب سوسمار خوار .. یهودی یمنی .. هیولای صدام .. . ناصر بنا کننده و همچنین قاتل فرزند خود ...کم برایش نگذاشتند . خب ، حالا ما آمدیم و یک مقدمه از خودمان و نژاد خودمان گذاشتیم .. اصلا تیزر " لاوی قبطی " را پخش کردیم چه اشکالی دارد ؟ برداشت آزاد ، جنابعالی از کامنت های ما جلب اعتماد اسرائیل بوده ، بگذار باشد ، خب اگر بهره هوشیت اینقدر پایینه ، مقصر من نیستم .
آن لحن نیشداری که از ساره به ما ارث رسیده پس به چه دردی می خورد ، باید همین روزها خرجش کنیم ، به پای خودشان . ابتدا مقداری از خودمان نوشتیم و منتظر مانده ایم که بهای این هواداری چقدر می شود ؟ ... حالا می خواهند به یک یهودی زاده که ژن خالص ایرانی هم دارد ، از اسلام گرایان افراطی هم نیست ، احیانا نئونازی نیست ، سابقا اهل هیچ فرقه و فکت و دارو دسته و گروه سیاسی نبوده ، دیگر چطور می خواهند ایزوله مان کنند . چه بهتان هایی می خواهند به ما نسبت بدهند . : پان عربی ، پان تورک ، هیولای صدام !! یهودی بودن نیای من را رد کنند ، ؟ که نمی توانند خوشبختانه . تمام واکنش ها و دفاع پیشگیرانه شان را می دانم و با آن آشنا هستم .
نوشته بودم کوتاه و کم نمی آورم .
برای جنابعالی هم می نویسم که از این وبلاگ بیرون نمی روم تا بخشی از ماموریتم را عملی نکنم . حالا می خواهد تکرار مکرات لو رفته باشد یا بر باد دادن چفیه های قلابی جنس چینی . اگر ناصر پورپیرار نباشی .. خودت را با پسله ات بیرون میندازم . دیگر مهلت به شماها نمی دهم که صبح مرگ بر اسرائیل بگویی شب به اسرائیل تلگراف بزنی که عملیات اوسیراک را در عراق پیاده کند .

امیر شنبه 5 فروردین 1391 ساعت 05:37 ق.ظ

خانه ستارخان با مهمانان فرنگی!


http://www.babairan.com/0c7501a582jpg/view.aspx

مسعود سنجری شنبه 5 فروردین 1391 ساعت 09:15 ق.ظ

آزاده ق سلام علیکم

همه تصور می کنند که شما خانم هستی. اما مشخص است که شما خیلی آقا هستین. انشاالله حرف نهایی شما را هم بشنویم. یا رب

بی نام شنبه 5 فروردین 1391 ساعت 09:19 ق.ظ

این بانوی برقه بر کشیده که بر مذکر ومونث بودنش شک رواست .چرا که بی تاءسی از خصلت زنانه وتوقع جلب توجه و اصرار جنس مخالف بی مهابا دعوت به متصرف شدن می کنه ،به عینه خائنی است در بین هم جنسان خود که تمام قوانین طبیعت را از چرنده وپرنده و دوپا وچهار پا را دور زده و سن وسال استاد را بهانه ناتوانی برای لر به غیرت کردنش می کنه تا شاید استاد را برسر قوز بیاندازه و از این مهمل نمدی برای کلاه خود بسازه و جگر به اتش کشیده اش را راحتی ببخشه .چه معلوم که اصلا"(she male) نباشه وهوس دیگری در سر نداشته باشه؟آزاده خانوم را می گم البته خودشو با این نام زنانه معرفی می کنه.من که شکم.
به خیال خودش چپ زن راست گیره ولی بنده خدا نمیدونه اینقده بدل کار راست زن چپ گیر تو این وبلاگ زیاده که عاقبت مجبوره واسه صحت مزاجش تنقیه خوارخاسک کنه و دمشو رو کولش بذاره وبره اونجایی که آقای جامعه شناس رفت .
به هر حال همان تلاءلوئات بی معنی جناب جامعه شناس را یاد آوری می کنه با این تفاوت که در زمان جامعه شناس بودنش یک طالبان تمام عیار بود و در زمان آزاده بودنش یک
بانوی بی پروا و حاضر به انجام هر جسارت جنسی.گویی که این بار ایشان از اون طرف پشت بام به زمین خورده .
آزاده جون لطف بفرما و از این لاطائلات آشفته واین بیان آشفته تر از آن را که ره به هیچ کورسویی از حقیقت نداره
دست برداری ورک وراست بگویی دردت چیه شاید کسی پیدا بشه درمونی واسه این درون اشفته و پر نیاز و به هم ریخته ات داشته باشه.در یک کلام مثه بچه آدم صریح صحبت کن و عین ملخ تنگ تنگو(این یه اصطلاح واسه اون کلمه محمره ات)این ور و اون ور نتنگ (اینجا را به زبون اونوریا اومدم که ادعاشو داری).


آشنای قدیمی شنبه 5 فروردین 1391 ساعت 09:59 ق.ظ

خانم حاجی زاده صرف نظر از تجهیزات مکان یاب موجود سیستم بلاگ اسکای ایرانی است و به راحت اطلاعات کاربر را به نهادهای صلاحیت دار قانونی خواهد داد از طرف دیگر همکیشان یهودی وی هم که قاعدتا و به تصریخ خود او اینک وی را می شناسند. از این رو شامورتی بازی های خانم؟ آزاده هویت وی را تنها برای مخاطبان عادی این وبلاگ ْ تقریبا ْ پوشیده نگاه میدارد. تنها راه صداقت سنجی از گفتار وی ارائه هویت کامل اوست گرچه قطعا وی نیز در برابر این درخواست به لودگی و اراجیف گویی و سپس به سکوتی جاودانگی مبتلا خواهد شد....

بی نام شنبه 5 فروردین 1391 ساعت 12:08 ب.ظ

استاد عزیز جناب آقای پورپیرار سلام علیکم

لطفا" دروغ بودن سفر ناصرالدین شاه را حتما" تذکر بدهید.
ممنون می شویم.
در ضمن در مورد این خانم آزاده بگویم که هرکسی وبا هر نیتی ،خوب یا بد ،حق یکه تازی یلخی وار را ندارد .با هر زبانی که با دوستان صحبت کند با همان زبان با ایشان صحبت خواهیم کرد کذشته از ادبیات بی آداب و ادب ایشان اصولا"ما اعتمادی به کلام هیچ یهودی ولو اینکه مدعی قبول پوریم هم که باشد نداریم تازه این هم که چیز جدیدی نیست تمام یهودیها پوریم را قبل از ما قبول داشته اند تنها فرق این یهودی با دیگر هم کیشانش اینه که ایشون از کتمان پوریم خود داری نمی کنه.اصلا" این آقا چه می گه؟چرا با اینکه یه آدم در صف وستاد ماست همیشه از راه های بدی وارد می شه؟خود را یهودی زاده از پدر بختیاری می داند. از ایشون باید پرسید کدام یهودی بدبخت بیچاره ای حاضر شده تمام اون تعصبات قومی ودینی خودشو کنار بگذاره و زن به یه لر بختیاری بده؟اون هم یهودی که مواجب بگیر اون وریهاست!!!!.
از اون گذشته لاوی قبطی دیگر کدام صیغه از یهود است تا انجا که ما خبر داریم اخلاف لاویان تک وطایفه کرزای و خلیل زادند و پشتون وبا محل زندگی ایشان فاصله بسیاری دارند چگونه خود را لاوی آن هم از نوع قبطی!!!! می داند الله اعلم.ودیگر اینکه هر خوزستانی می داند که کار وبازار طلا در آن دیار نه در دست یهودیان که در دست صابئین است که یحیای نبی را بعد از موسی پیرو شده اند و تاریخ قدیم این بنده خدا ها نشان می دهد در هیچ مقطع تاریخی در هیچ گروه بندی سیاسی نبوده ونیستند چه رسد به اینکه به اسرائیل کمک کنند.
عجیب تر از همه اینکه ایشان از همان سوراخ احتجاج جامعه شناس وارد شده اند با این تفاوت که در آن سناریو از جعبه آرایش و گریم دخترکان به تنگ آمده وامروز با نام آزاده از دست خود به تنگ آمده وبه خود زنی از سر تا ته مشغول است و آدمی خیلی باید خر باشه که نفهمه ایشان چه کسی هستند.لطف بفرمایید و ایشان مجبور به خفه شدن کنید چون باز هم مثه اون دفعه گندش در اومده و اگر حامل پیامی است حد اقل از این توجیهات بچه گانه دست بر داره و صفت وخصلت این دریچه از در حقیقت به در بیاید و نزاکت وادب را نیز رعایت کند چون شک ندارم از همون در بیرون خواهد شد.






اقای بی نام. هر کامنتما را یک قدم به چهره واقعی او که از همسایگان شما با یک لچک زنانه است، نزدیک تر می کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد